-
Krátký let „i“40 milimetrů nad zemí
Po všech vášnivých diskuzích s „korea fan clubem“ o vlastnostech i40, kteří označují její vrcholnou motorotizaci za naprosto srovnatelnou či dokonce lepší než většinou střed nabídky konkurence, jsem neodolal a šel se svézt.
Předem upozorňuji, že jde o mé osobní dojmy a hodnocení získané z jen cca 30 km jízdy, nemusíte souhlasit, můžete namítat, diskutovat, ale moc mým názorem nepohnete. Ve srovnání se většinou nevyhnu vozům jako 508, Laguna 4C atp.
Hodnocení exteriéru nechám na vás. Za sebe říkám, že tenhle jazyk pokřivených linií, vypuklin a dutin na mě nefunguje, 508 je proti ní elegán. Prý jsem v menšině, alespoň prodejce to tvrdil…Interiér na první pohled mile překvapil. Po krátkém seznámení na autosalonu jsem se tak mohl pustit do podrobnějšího prozkoumávání a srovnávání. Palubní deska působí hodnotně, bytelně, má příjemnou strukturu, tvarově neomezuje koleno, ovladače a tlačítka mají příjemný a exaktní chod, prostě evropský mainstream každým coulem. Trochu bych prodloužil páčky směrovek, které mi přišly poněkud krátké. Nevím nad čím pan Winterkorn v i30 tak jásal, protože mi u i40 vadilo opravdu tuhé posouvání volantu, které klade nemalé odpory a před zajištěním se s nemalou silou vrací do nejvyšší polohy. Jako i v jiných Hyundaích, tak i tady jsem zklamán ovládáním zrcátek, které působí levně.
Sedadla oceňuji jako příjemná, jak materiálově, tak rozměrově, s dostatečně stavitelnou bederní opěrkou, jen tu hlavovou už před více jak 10 lety někteří uměli lépe. Největší problém nastal po pár kilometrech jízdy, kdy i přes opakovanou snahu si dát sedadlo níže jsem zjistil, že to už opravdu nejde. Posaz, obzvlášť na tuto třídu, je pro mne naprosto nevídaně vysoký, řekl bych, že až eMPéVéčkový.Prostorem na zadních sedadlech (měřím průměrných 183 cm) nemá i40 konkurenci, resp. kombinuje šíři Mondea a místo na kolena Superbu. Opravdu velká přednost, která třeba 508 zadupe do země. Může se jednat o jednu z největších devíz celého auta.
Kufr opět příjemné překvapení – rozměry dostatečné, variabilní a taky plnohodnotná rezerva (velké plus v době lepících sad), nemám sebemenší výhrady.
Tak a vyrážíme… tedy až po povinném vyslechnutí všech předností, záruk a náhradních vozidel zdarma, což ujistí o spolehlivosti Hyundaie stejně dobře, jako Autobild, kde k jeho spolehlivostí vzhlíží všichni včetně japonců. Prostě klasika, ale dobrá!
Motor měl najeto teprve 50 km, proto jsem bral s rezervou, že hluk po startu byl vyšší, než bych u mainstreamu střední třídy čekal. Rozhodně se nejedná o tragický obraz chrochtajícího dieselu, ba naopak hrubý projev motor nezná.
Po zahřátí na výpadovce z města můžu konečně prověřit onu vyrovnanost s konkurenčními dvoulitry. Pod 1700 ot. se nic zaznamenatelného neděje, motor je mdlý, po překročení této hranice auto pocitově slušně zrychluje, ne tak energicky jako 2,0 HDI 103 kw v 508, ale relativně plynule, hlavně bez kopanců a bez turbodíry, která je opravdu neznatelná. Když se ale zamyslím, že za podobnou cenu je 131 kW v Laguně 4C, která ve stejném kopci zrychlovala směrem nahoru lépe než i40 dolů, tak je to vlastně zklamání, mluvíme o vrcholných motorizacích! Onen přecejen slabší výkon je maskovaný poměrně krátkými převody, na 6. převodový stupeň auto ve 130 km/h točí cca 2650 otáček, což z mého pohledu není málo. Samotné řazení chválím, relativně přesné, krátké dráhy, trochu zvláštně tvarovaná, ale dobře umístěná řadící páka, což je lepší průměr třídy.
Shrnuto: 1,7 CRDi 100 kw je kultivovaný, moderní a jako celek velmi vydařený motor, ale může sloužit sotva jako střed nabídky nebo by mohl směřovat do menšího auta, jako vrcholná motorizace je nedostačující. Nesdílím názor, že je srovnatelný s dvoulitry.Z výpadovky jsem se vydal na úzkou a místy hrbolatou okresku. Hned na první nerovnosti jde cítit, že je i40 naladěný na pohodlnou a klidnou jízdu, měkčeji než 508 s 2,0 HDI, asi jako 508 s THP. Nerovnosti žehlí relativně dobře, ale stejně se neubráním dojmu, že by to mohlo jít lépe, protože zatímco vlny zvládá elegantně (dá se říci, že jsem se cítil být i hýčkán), tak příčné spáry jsou cítit. Jelikož jsem úplně stejnou trasu absolvoval i s Lagunou 4C, tak můžu srovnat a říct, že Laguna zde filtrovala krapet lépe a hlavně v zatáčkách díky 4C byla o dost jistější, dokonce se do nich vrhala s lehkostí a nemalou porcí zábavností. Také rychlost průjezdu byla znatelně vyšší a chování bylo jistější. V kombinaci s nekomunikativním řízením i40 působí dost těžkopádně a při rychlejší jízdě na nerovnostech párkrát nepříjemně odskočila, což mě rychle vrátilo zpátky na zem a raději jsem ubral plyn a začal zase jet jako s těžkým kombíkem střední třídy. Nevím jak by se na tomto úseku dařilo Mondeu, ale Laguna 4C jej zvládla elegantněji a totéž bych se nebál tvrdit i o 508 SW. Abych nezapomněl, jelo se na 17″ kolech.
Odhlučnění vozů bych zařadil ke slabšímu průměru. Hluk od kol vysoký, možná dáno ještě nezajetými zimními pneumatikami, také motor nepatří k těm nejlépe odhlučněným, ale opět bych to dal na vrub syrovosti auta. Za poslabší považuji i hluk aerodynamický, který spolu s dosti vytočeným motorem při 160 km/h, dlouhé dálniční cestování po německých autobahnech (test samozřejmě probíhal v německu 🙂 ) v akustické pohodě nezaručuje. Opět 508 byla ve všech režimech tišší, jen při plném plynu měla jadernější zvuk, ale také provázený citelnějším zrychlením.
Spotřeba 7,4 l/100 km je slušná na syrový motor, nejel jsem vyloženě úsporně, ani hranu, takže se bude dát jezdit za méně.
Pokud budu auto hodnotit jako celek, tak po prvotním milém překvapení z hodnotného a prostorného interiéru trochu zklame jízda, která i40 staví spíše na střed až mírně slabší střed třídy a nedokážu si moc představit, co by mě při daných cenách přimělo koupit si jej místo např. Mondea, 508 a při oželelení pár asistentů, tak i Laguny 4C. Plus ten vysoký posaz, který pro mne není.
A mám-li být krutý, ale spravedlivý (copyright by kuko), tak ačkoliv si velmi často po návratu do svého auta říkám „sakra, hned bych ho vyměnil“, tak tentokrát ta myšlenka nebyla nikterak silná…. a to je škoda, ne?
51 Responses to Krátký let „i“40 milimetrů nad zemí
[1]
10. 1. 2012 v 10:39GTI
Nový bloger, gratulace. No, jeden z prvních velmi aktuálních testíků. Pravda je tentokrát nikoliv tam někde venku, nýbrž v posledním odstavci, výborně Ronaulte 😉
[2]
10. 1. 2012 v 10:54kyklop
Velmi pekny testik. V predposlednom odstavci si to zhrnul velmi trefne. Ked si zoberiem ceny europskych konkurentov, tak musim byt bud velkym fandom hyundaia, aby som ho uprednostnil vo vybere pred niecim inym. Mondeo, 508, C5, Laguna, ale preco I40???
PS: tych 2650 ot/min pri 130km/h nie je az tak vela, dvojlitre tocia menej, ale 1.6 od konkurencie plus minus podobne
[3]
10. 1. 2012 v 11:31prekladys
jen dobře, když svoji výřečnost přeliješ sem. díky a vydrž!
[4]
10. 1. 2012 v 13:52Emel
Je potřeba si jasně říci, že Hyundai nemá na to dynamicky konkurovat ničemu lepšímu než (pod)průměrným dvoulitrům konkurence. To ale není apriori kritika, stále může být dost těch, kterým pro rodinné ježdění 1.7 plně vyhoví a budou se těšit z nízké spotřeby a pojistky (jakkoliv je povinné ručení vůči ceně auta nevýznamné). Kecy ohledně konkurence pro dvoulitry je prostě potřeba brát jako marketing:
Kim: „Nestíháme vyrábět naftové dvoulitry, teď do toho ještě ta i40, co budeme dělat?“
Lee: „No tak tam dáme tu 1.7.“
Kim: „To se nám vysmějou do ksichtu. Střední třída musí mít dvoulitr.“
Lee: „Tak řekneme, že je stejně dobrá jako ty jejich dvoulitry.“
Kim: „To nikdo nezbaští.“
Lee: „Nezbaští, ale aspoň se o tom bude mluvit… víš jak letí semiletá záruka.“
Srovnání s Lagunou 4C trošku skřípe – Laguna je o dost menší a verze 4C 131kW je i u Renaultu okrajová záležitost. Lehčí Laguna bude samozřejmě rychlejší i s běžným dvoulitrem. Hlavními soky vzhledem k velikosti budou Mondeo, Superb, Passat, 508. Co vím tak Mondeo je nyní za neodolatelné peníze, zbytek soupeřů bude ale ve srovnatelné výbavě dražší.
Jo, dobře, ještě než se zeptáte… domů bych to nechtěl, při současných cenách beru v této velikostní třídě Mondeo.
[5]
10. 1. 2012 v 14:05Ronault.
[1] Díky… chvíli trvalo se rozhodnout, jestli do toho jít, přecejen být diskuzně sežrán korea fan clubem se mi nechtělo, nicméně je teď trochu více času 🙂
[6]
10. 1. 2012 v 14:28Ronault.
[2] Jezdil jsem teď občas Mondeem předešlé generace s 2,0 TDCi a to ve 130 točilo cca 2350-2400 otáček a i to se podepíše na akustické pohodě. Jsem ten typ, který dává prostě při dálničních „letech“ důraz na akustickou pohodu a spotřebu před dynamikou, když už, tak si podřadím… proto asi ten můj přísný soud.
[3] Kdo ví, kdy zase něco bude… možná časem a to spíše kompakty… každopádně díky
[4] Chápu, že srovnání s Lagunou dost skřípe velikostí, i když v kombíku tu ztrátu prostoru nad hlavou vzadu aspoň dohání. nicméně stejnou trasu jsem jel právě s ní, takže za stejných podmínek to bylo nejpříhodnější srovnání… i když ty stejné podmínky nejsou tak úplně stejné, protože to bylo loňské jaro a to ta silnice byla ještě v horším stavu, přecejen letošní zima je k asfaltu milosrdná. A pak neskřípe cenou… prostě value for money. Zatímco střední stupeň výbavy s tímto motorem začíná u i40 za 680t Kč, tak za 652t máš 131 kW Lagunu Grandtour 4C…
Jinak souhlas, za dnešní peníze dává obrovský smysl právě Mondeo, jak velikostí, tak jízdou, motory a stále i výbavou…
[7]
10. 1. 2012 v 16:44krultheking
ano ano, cenikovym kralem je mondeo, ovsem kazdy jelito vi, ze prece u tri vecek dostanes na apostola 30% slevu jen co reknes dobry den, navic je to supermejnstrym…
jinak me prekvapil prostor vzadu, to je vec, ktera me oslovuje hodne
[8]
10. 1. 2012 v 17:14Ronault.
[7] Každému dle chuti… Mondeo zase nenabídne 4 motion a končíš u Passatu nebo Insignie, co však není mým cílem v tomto krátkém „letu“
Jo, místa tam je hodně, při mých 183 cm jsem se posadil za sebe nádherně a troufám si říci, že by se bez problému dalo dát „nohu přes nohu“, nad hlavou i v ramenou parádní…
[9]
10. 1. 2012 v 18:07kyklop
(6) je mi jasne co pises, ja som tie dialnicne otacky 1.7-cky korejskej zrovnaval s europskymi 1.6-tkami a nie s dvojlitrami ako nam mota hlavu marketingove oddelenie hyundaiu vratane jeho fanklubu 🙂
[10]
10. 1. 2012 v 19:59Starfighter
Bezvadný testík, Ronaulte 🙂
Když si člověk koupí auto, které vůči konkurenci nepřináší nic výjimečného a je dražší, říká se tomu srdcovka. Jak ale tento stav nazvat u Hyundai mi je záhadou 😀
[11]
10. 1. 2012 v 20:37jazva
Paráda! Vo štvrtok ma tiež čaká jazda s i40, potom Mondeo a nakoniec som si dal Laguna 2,0 dCi 127 kW 6-st. automat. Sám som zvedavý ako to dopadne. Podivuhodné je to, že v ČR máte vraj dobré ceny Mondea a tu je Mondeo v strednej výbave bez automatu za 30t ojro. Bez možnosti zľavy. Niekedy budúci týždeň potom si nechám C5 a Accord.
Dnes ma mladík v Hyundai presvedčoval, že po presadnutí z o triedu menšieho auta s 1,4TSI budem určite spokojný. Tak nejak o tom dosť pochybujem, ale do štvrtku to už nejako vydržím a potom budem múdrejší. 😉
[12]
10. 1. 2012 v 20:53Ronault.
[9] Tak neříkám, že je to tragédie ta jejich 1,7, ale nebyl jsem, jak vy slováci říkate, ohúrený 😀
[10] Bezhlavé šílenství 😀 Naštěstí ti bezhlaví šílenci, co si koupili levně i30ky už nemají tolik peněz aby si koupili novou i40… tedy naštěstí… pro Hyundai bohužel, proto taky ty prodeje… ale ony ty ceny půjdou dolů.
[11] Jazva, tak to pak popiš dojmy z jízdy alespoň přes SZ. Budeš to mít pěkně v ruce, já měl mezi Lagunou 4C a Hyundaiem přecejen delší dobu, což může zkreslovat… a ono zkresloval určitě i ten výkon, kterého přecejen Laguna měla o hodně více… z druhé strany…. prachy jsou prachy…
Přijeď si pro Mondeo k nám 😉
[13]
10. 1. 2012 v 21:15Perun
No konečně 😉
Dobrý testík, Ronaulte, praktické a vtipné postřehy (hmotnost, letargie v nižších otáčkách, hluk, ozvěna na zadních sedadlech, vysoký posaz atp…).
Zkrátka je radost zase po delší době přečíst pořádný blog. Test i text na jedničku! 😉
P.S. Pokud Ti prodejce tvrdil, že jsi v menšině, pokud neobdivuješ tvary silničních hlavonožců, pak si troufám odhadovat, že v menšině žije spíš on… v pěkném růžovém tričku srká v pokojíku teplé kakao brčkem. Teplým brčkem.
[14]
10. 1. 2012 v 21:19Perun
(11) j-azva: Šup sem s tím! 😉 Jen houšť, ať to sviští po strništi – testů je tu zoufale málo, zato všelijakých agitek na tuny…
P.S. Malé pardon za tu češtinu, ale nemohl jsem si pomoci :-))
[15]
10. 1. 2012 v 21:36Ronault.
[13] Pravda, že v SZ verzi bylo krutopřísnější vyjadřování, tady jsem to trochu zjemnil, ať nejsem tak zlý, jak se tu o mně tvrdí 😀
Růžovou košili neměl… celkově jej ale musím pochválit, snaživý, sice trochu podsouval a dost pomlouval konkurenci, z druhé strany se alespoň trochu vyznal. Nejlepší ze všech nebyl, to ne, ale uměl 🙂
Uvidíme, kdy bude zase nálada někam vyrazit… furt se třesu na C5 a ne a ne a ne a ne se tam dostat…
[16]
10. 1. 2012 v 21:45Perun
(15) Jestli chceš, domluvím Ti v Brně audienci u toho nejlepšího 😉
Ale bacha, pravděpodobně odjedeš s objednávkou a Lagunu tam necháš protiúčtem 😀
[17]
10. 1. 2012 v 22:06Ronault.
[16] To se ještě dohodneme 😉
Jo, to je jeden z těch důvodů, proč jsem tam ještě nebyl… 😀
[18]
10. 1. 2012 v 22:50woody-alien
No jo, tak hezký, Ronaulte, však jsem tě chválil už přes SZ. Možná se mi ještě víc líbilo tvoje věhlasné krutopřísné vyjadřování.
Závěr je samozřejmě jasnej. Musel bys být opravdu hodně zanícenej (Korea fan), abys při konkurenci Mondea, Passatu, 508, C5, Insignie, Laguny nebo Mazdy6 a Avensise a při jejich současných cenách vybral do garáže i40. Není k tomu opravdu jediný důvod. My to víme a Hyundai to nejspíš ví taky. Míč je na jejich straně a jinak než cenou to nepůjde.
[19]
10. 1. 2012 v 23:01Ronault.
[18] Ještě se může ukázat Hyundai s tou dvojtěpřeplňovanou 1,7 CRDi, to by mohlo prodeji společně s nížší cenou zahýbat… takhle ne…
To víš, krutopřísné a neosekané je neprofesionální… autonovinář musí psát v rukavičkách, i když je bloger 😉
[20]
10. 1. 2012 v 23:21Starfighter
[19] Na politickou korektnost kašli, tvrdě do problému 😀
[21]
11. 1. 2012 v 11:25lukas13
Gratuluju k pěkně napsanému testu. Máš střevo. Testérské.
Výborný závěr, přesně jsi vystihl i můj pocit z i40 – není to úplně špatné auto, ale absolutně není důvod si ho pořídit.
Ps. Vím, že jsem ti můj názor na tvůj test již psal přes SZ, ale chvály není nikdy dost, no ne?
[22]
12. 1. 2012 v 09:52Emel
Perun: jen tak mimochodem… co ta 508 :-)?
[23]
12. 1. 2012 v 22:04Perun
Emel: Zvládneme to sami? 508 připravím… S Passatem to bude těžší, ale taky by to mohlo jít 😉
[24]
12. 1. 2012 v 22:54Emel
Perun: No zvládnem… jasně že se zabijem, ale ta jízda…
[25]
12. 1. 2012 v 23:32Ronault.
Tak se domluvte, pánové, jsem zvědav. 😉
[26]
12. 1. 2012 v 23:56Perun
Emel: Nejlepší jízda na ledu 🙂 Jo, dám vědět. Nemám to ideální s časem, ale lepší později, než vůbec.
[27]
12. 1. 2012 v 23:57Perun
Ronault: Abys nebyl brzo… starej 😉 Na to máš ještě dost času 😛
[28]
13. 1. 2012 v 00:03Ronault.
[27] Perun: To by ses divil, o všechny výhody mladých jsem už přišel, děti mě už pouštějí v MHD sednout (teda už dlouho jsem MHD nejel, což je překvapivé vzhledem k tomu, že mám francouzské auto, které je vlastně furt v servisu), žena mi začala šedivět…. no děs běs…
Jinak… asi bych byl zvědav na tvou nabídku ohledně té C5/C4 😉
[29]
13. 1. 2012 v 10:34Emel
Perun: hele, ledu bych se pokud možno vyhnul… s cizím autem já jednám v rukavičkách a to bych ani nevyjel ze saloonu.
Ty to s časem nemáš ideální nikdy… já ostatně taky ne… 🙂
[30]
13. 1. 2012 v 11:20Dinar
Ronault: hm, nový testér. Pěkně sepsáno. 😉
Hjuendééa fans: kdy bude lynč? Tohle by si ten chlapec neměl dovolovat.
[31]
13. 1. 2012 v 12:08jazva
Takže včera som si aj ja skúsil i40tku a keďže sú moje dojmy SKORO navlas rovnaké ako tvoje, tak vypíšem iba zopár postrehov. Mne posed za volantom celkom vyhovoval, ale to bude asi tým, že jazdím skoro MPV a všetko iné mi príde ako keby som sedel na zemi. Teda až na SUV a pod… 😉 Volant mi dobre padol do ruky a páčky sú fakt malé. A nepočul som „ťukanie“ blinkru. Pri odchode z parkoviska, mi to ….tramtadadá!… 2!!!x!!! slovom DVA KRÁT!!! zdochlo. Tak na tretí pokus som ako pravá blondína z parkoviska vystrelil za kvílenia pneumatík a následného prudkého brzdenia. Tá spojka je proste HROZNÁ a to sa ešte miernim. Ale možno to bol iba ten jeden kus. Zaberala hneď dolu a na cca 2cm. Po chvíli som si na to zvykol, ale tú trápnu chvíľku na parkovisku už mi nikto nezoberie. S autom som sa prekvapivo po pár sto metroch jazdy zžil, za to majú šikmáči moju pochvalu. Po zahriatí motora prišlo to, čoho som sa najviac obával – porovnanie s mojím 1,4TSI. Nechcem napísať že to bola proste tragédia v priamom prenose, ale ďaleko to od nej nemalo. Ten motor je proste robený na spotrebu a výkon niekam záhadne mizne. Ako nehovorím, že by som si na to nezvykol(zvykol som si aj na Transporter s 1,9TDI), ale stredná trieda s vrcholným dieslom má teda sakra ináč ísť. A to mi mládenec tvrdil, že nič silnejšie čo pije naftu tam proste nebude. No smola… Možno niekomu, kto dokonale využíva reliéf krajiny, nuancie cesty, poveternostné podmienky a úpenlivo sleduje ako jazdia autá pred ním, aby dokázal jazdiť so spotrebou menšou ako udáva výrobca, tak možno tomu by ten motor vyhovoval. Mne však nie… 😉 Po návrate na parkovisko pred showroom, som ešte dal mladíkovi poslednú šancu aby mi auto predviedol a vychválil. Tak mi ho predvádzal a chválil a zrazu hups!, strešné okno a vlastne ani iné okná vraj nejdú zavrieť kľúčikom. Teda ak náhodou zhasneš motor a máš otvorené strešné okno(ako ja), tak musíš znova naštartovať a okno až potom zatvoríš. Pekne vymyslené. Takže aby som to zhrnul a zosumarizoval. Auto je to dobré a dokonca mi ho ponúkli za veľmi dobrú cenu(úplne inú ako v cenníku), ale aj tak nevidím nejaký extra dôvod na to, aby som nezvolil nejaké európske auto. Proste zatiaľ ešte nie… Zvlášť po tom, čo som za cca 10min. presadol do Mondea, kde mi spoločnosť robila sympatická pani/slečna. Aj takto sa vplýva na zákazníka. Aj keď je pravda, že určitú skupinu môže priťahovať aj detsky pôsobiaci predavač. Ale to už je na inú nôtu, iný príspevok a asi aj inú stránku. 😉
[32]
13. 1. 2012 v 14:31Emel
j-azva: a není to s tím oknem náhodou tak, že stačí mít klíček otočený do předstartovní pozice, aby bylo možné okénka zavřít? Tak to znám u několika aut a považuju to za takový trošku nešikovný standard.
Mohl by ses rozepsat o té ceně? Ceníkové ceny Hyundaie mi přijdou hodně optimistické a zajímala by mě realita.
V jakém autě máš tu 1.4TSI?
[33]
13. 1. 2012 v 14:42jazva
[32]
No s oknom to bolo tak, že mi mladík kázal naštartovať a potom ho zavrel. Ono to v tej výbave malo bezkľúčové štartovanie. 😉
Ceny ti pošlem cez SZ. nepríde mi moc fér, to tu verejne preberať 🙂
Altea – krátka
[34]
13. 1. 2012 v 15:02Ronault.
[30] Dinar: Díky…ještě byla trochu ostřejší verze v SZ, která této předcházela. Kde je fan club nevím, asi tady nemají co kopírovat 😀
[31] j-azva: Jo, tak spojka taky zabírala hodně dole, na krátkém úseku, ale nechcíplo mi to… chcíplo mi až moje auto, když jsem se do něj vrátil… prvně chcíplo a pak jsem se rozjížděl jak začátečník sd vytočeným motorem 😀 Inu, to jsou ta přesednutí… ale jak do i40, tak zpět, mi zvyknutí trvalo chvilinku, takže paráda.
Nevím, co ten klučina vymýšlel, ale mě prodejce tvrdil, že má přijít dvojtě přelňovaná verze, což by mohlo pomoct… uvidíme odladění převodovky? Jel si s manuálem nebo automatem? Automat prý ještě více přiškrtí výkon, alespoň webpaja byl taky dost zklamaný, já říkám jen to, že na 103 kw HDI nemá.
[35]
13. 1. 2012 v 15:11jazva
[34] No s HDI som ešte nemal tú česť, takže neviem porovnať. Včera som mal možnosť si skúsiť Mondeo v skoro vrcholnej výbave s automatom a 163 dieslovými koňmi a potom aj v „základe“ s manuálom a 140 kobylkami. Obe!!! verzie boli jednoznačne lepšie a to Mondeo na budúci rok končí. Takže taká je podľa mňa realita.
PS: Mnou deklarované vysoké ceny Mondea, boli spôsobené zaslaným chybným cenníom. Teraz mám ten správny a je to viac ako zaujímavé. Aj v porovnaní s cenami i40. 😉
[36]
13. 1. 2012 v 15:31Ronault.
[35] No tak jestli jsi jel TDCi, tak jsi vlastně jel HDI… já pro změnu nemůžu porovnat s Mondeem, jel jsem s ním před lety a to ještě jen jako spolujezdec, takže nebudu hlásat… Jo, za ty prachy, co dneska stojí Mondeo, je to paráda 🙂
A vyhřívaný volant jsi měl v i40 🙂 Já tedy ne, ale hned o tom mluvil jako o zázraku, který je jen ve vyšších třídách, stejně jako čtyřzonová klimatizace, až do chvíle, kdy jsem mu začal jmenovat 508, C5, Superb… 😀
[37]
13. 1. 2012 v 15:37Emel
j-azva: hmm, chápu, že u bezklíčovky to možná ještě nemají úplně vychytané… nemáš prostě ekvivalent toho, že jsi otočil klíčkem. Takovéhle věci tě vždycky dokážou vytočit… vzpomínám si na strýce, který s novým Ducatem vycouval z parkoviště do velmi rušné pražské ulice… načež zjistil, že má zamčenou zpátečku Medvěd blokem. Takže vypnout motor, vyndat svazek klíčů, odemknout medvěda, nastartovat, zařadit jedničku a za mohutného troubení všech okolo odjet :-).
[38]
13. 1. 2012 v 15:37jazva
Vyhrievaný volant tam nebol. Ako predvádzačku mali nejakú predprodukčnú verziu s divokou výbavou. Panoramatická strecha a dorábané parkovacie senzory… 😉
Rozdiel medzi 5dv. Mondeo Trend+ 140k a kombi i40 Style 136k je nejakých cca 500 ojro, čiže de facto zanedbateľný rozdiel a Mondeo je jednoznačne lepšie auto s lepším motorom.
[39]
13. 1. 2012 v 15:43Ronault.
Emel: To zažívám častěji než často. Otec přešel z Renaultu na Peugeot, takže kdysi když měl Defend lock na klíčích od baráku, tak odemykal až po startu, což tak teď dělám i já… a náhle nastartuješ Peugeota a jistíš ejhle… 🙂 Otec si zvykl za nedlouho, já tak dopadnu skoro pokaždé 😀
j-azva: Tak to já už měl normální produkční verzi ve střední výbavě. U nás by ses možná s cenou Mondea dostal ještě níže
[40]
13. 1. 2012 v 15:49Ronault.
PROČ MÁ i40 JEN 1,7 CRDi?
Je překvapující, že i40 nemá v nabídce 2,0 CRDi, i když je v koncernu dostupný. Některé zlé, tedy optimistické, jazyky říkají, že je Hyundai nestačí vyrábět. Bylo by to dost zvláštní dávat motor přednostně jinde než do svého stěžejního modelu, který má budovat image.
Pravda je však jinde. V článku SM Diesel speciál jest psáno prozaičtější vysvětlení. i40 velmi prudce svažující se příď a Evropa má přísné předpisy pro srážku s chodcem, takže o 10 cm vyšší 2,0 CRDi by se pod kapotu nevlezl tak, aby ještě byla schopná absorbovat sraženého nešťastníka.
Výsledek je ten, že chodec je chráněn hned dvojnásobně. Dopadne do měkkoulinké kapoty a ještě jej i40 nesrazí ve vysoké rychlosti, protože ji ani nedosáhne… Takže stačí setřepat prach z manšestráků a chodec může jít dál.
Paráda, co? :-/
[41]
13. 1. 2012 v 15:54jazva
[39]
Naša Trend X je niečo medzi vašou Champion a Enterprise a stojí cca 23000ojro. Pri motore 2,0 Duratorq 140k. http://ford.sk//data/1-12//NewMONDEO%2012-01.LX.pdf 😉
[42]
13. 1. 2012 v 16:11Ronault.
[41] Sorry, ale nechce se mi na to brát kalkulačka 😉 Budu ti věřit 🙂
[43]
13. 1. 2012 v 16:20Emel
Ronault: no nevím, to bych bral s rezervou… 2.0CRDi se dával i do proCeedu…
[44]
13. 1. 2012 v 16:34Ronault.
[43] CO píšou, to předávám…. z druhé strany Ceed ještě nemusel splňovat požadavky na ochranu chodců a přecejen jak se koukneš na příď i40, tak je opravdu hodně krátká a svažující se
[45]
13. 1. 2012 v 20:58kyklop
(40) pokial je tebou uvedeny text dovodom, tak sudruhovia z konstrukteri naozaj niekde urobili chybu 😀 . Otazne je, ako sa vysporiadaju s ponukou silnejsieho motora pre europu. Ale snad dojde sem fanklub hyundai a vysvetli nam to vsetko pekne po poriadku
[46]
13. 1. 2012 v 21:37Ronault.
[45] Jak píšu výše, tak to psali v Autodieselu… a je pravdou, že Hyundai zarytě odmítá, že by tam někdy dvoulitr měl přijít… a ať mi netvrdí, že je takový nápor, že by se pro jejich evropskou vlajkovou loď nenašel prostor.
A dává to svým způsobem smysl. Zmiňují se i o tom, že je to dáno základem pro USA, kde tak přísné předpisy nemají…
Ale fakt by se hodil někdo z Korea fan clubu, který má přehled. Patrik kdysi tvrdil, že prý nestíhají výrobu… ale je to pravda? :-O
[47]
16. 1. 2012 v 14:12_patrik
Díky za hodně dobrý test, Ronaulte 🙂 K těm motorům jsem bohužel nic nového nenašel, vidím jen ten citát, který jsem už dával do debaty loni v srpnu ( http://www.auto.cz/test-hyundai-i40-1-7-crdi-at-zapomente-na-sonatu-61021/diskuse#p4e533a9a15e23 ), tady je validní odkaz na zdroj ( http://autobitz.blogspot.com/2010/12/hyundai-previews-i40-sports-wagon.html ). Je tady ještě (slovenský) rozhovor s šéfem vývoje motorů Hyundaie, ale bez jasné informace o 2.0 biturbo dieselu ( http://auto.sme.sk/c/5815993/hyundai-presedla-na-turbomotory.html ) . Že v HKAG loni v létě nestíhali vyrábět některé (dva) diesely, to je pravda, kvůli stávce u subdodavatele jim chyběly díly, a tak tehdy oficiálně upozornili odběratele. Protože žádné podobné zprávy se od té doby neobjevily, řekl bych, že je to vyřešené. Tudíž to by osazení stávajícího 2.0 dieselu (používaného v ix35) do i40 bránit nemělo. Proč to neudělali, o tom můžeme leda spekulovat – (a) kvůli EU honu na emise a downsizing tam chtějí dávat jen menší objemy a modernější konstrukci?, (b) z podobného důvodu čekají na 2.0 CRDi biturbo a to tam pak budou dávat jako vrcholné?, (c) opravdu se pod kapotu ten dvoulitr nevejde, jak říkáš ty? Nevím. Z reakcí se ale ukázalo, že nepřítomnost silnějšího motoru vadí nejen v Evropě, ale např. i v Austrálii. Jestli to Hyundai brzy nevyřeší uspokojivě tím 1.7 CRDi biturbo, bude mít zjevně problém.
[48]
20. 1. 2012 v 10:48Pavel
Názor z fanklubu. Vzhledem k tomu že vlastním už druhé auto Hyundai tam asi patřím. Teď jezdím i30 crdi 85 kw. Jako stálý zákazník jsem byl pozván n aprojížďku novou i40. Musím říct že mi osobně se design líbí nejvíc ze všech aut co se u nás v této třídě prodávají, hlavně ve verzi kombi. Akorát mě trochu zarazilo jak jsem vedle zaparkoval svoji i30 že je nová i40 nižší. Testovaná i40 byla navíc vybavena panoramatickou střechou, takže po usednutí jsem měl střechu už docela blízko. Po usednutí příjemné pocity s interiérem, seznámení s automatem, super couvací kamera. Dobrá věc ta kamera, proti i30 je výhled dozadu při couvání nic moc. Jezdil jsem jen po městě, jen na kousku cesty to šlo rozjet rychleji. Musím říct že ten automat je fakt asi rychle návykový, škoda že to auto s ním více žere. Ale je fakt že těch 100 kW jsem nějak nepocítil. Na akceleraci se mi zdála i40 lenivější než moje o 15 kW slabší i30. Takže bych to shrnul tak že pro mě je to designově nejzajímavější auto na trhu, ale za ty peníze by si zasloužilo silnější motor a delší převod na 6ku pro jízdu na dálnici. Takže jestli ten silnější motor bude a začnou i akční ceny jak je tak po 2 letech u Hyundai obvyklé, tak začne jít o zajímavou koupi. Zatím jde i na počtu prodaných kusů vidět že sebevědomá cena pošle potencionální zájemce ke konkurenci.
[49]
21. 1. 2012 v 12:52Ronault.
[47] Ty asi nejsi ten správný Hyundai fanklub člen, protože píšeš velmi rozumně 😀 (vtip)
Máě ale pravdu a souhlasím, tak nějak to vidím i já… tedy až na design, ale to je často velmi subjektivní věc.
A jak jsi spokojený s 1,6 CRDi v i30? V Autodieselu na ten motor psali docela oslavné ody, tedy konkrétně v dlouhodobém testu.
[50]
21. 1. 2012 v 21:56Pavel
Původně jem chtěl benzín, ale než jsem se rozhoupal tak ve výprodeji z roku 2009 nebyl. Ale jsem za to vděčný, rychle jsem si zvyknul a bylo to příjemné zvykání, teď už bych zase nechtěl benzín.Navíc modely 2009 ještě neměly filtr pevných částic, což jsem hodně rád a už měly 6ku. Zatím mám najeto 30 000km (za rok a půl), jezdím svižně, spotřeba 5,5 v létě a 6 v zimě. Při pohodové jízdě se dá v létě lehce dostat pod 5l, rekord mám na 140km trati tam a zpět 4,2l ve dvou lidech, ale to je už nudná jízda. Po 15 000 km jsem dolil asi 0,4 l oleje, bylo to ještě u spodní rysky asi by to těch 20 ujelo bez dolívání.
Beru nejčastěji Vervu ať se neucpávaj střikovače. Myslím že momentálně není žádný výrazně lepší motor, staré TDI od WV už se nevyrábí:) a do všech novějších cpou ty filtry. V zimě než se motor zahřeje je trochu hlučnější a na volnoběh jdou cítit lehké vibrace, ale jinak nevím co bych mu vytknul.
[51]
25. 1. 2012 v 22:38Ronault.
[47] Patriku, rád tě tady vidím v diskuzi pod článkem a zároveň se musím omluvit za dlouhé trvání mezi vložením a zveřejněním tvého příspěvku. Tvůj příspěvek měl 3 odkazy a to systém podezřívá ze spamu, takže se musí příspěvek schválit…
Jinak samozřejmě souhlasím, těch možností je více, ale pokud už továrna jede, tak by přece neměl být problém nasadit motor, když jde o vlajkovou loď
Komentáře nejsou povoleny.