-
Superb potřetí II.
A jsme zpátky s pokračováním Rakouské Odyssey za poznáním faceliftovaného Superbu a za životem automobilového novináře. Z minulých dílů: Na konci minulé epizody Ronault ve společnosti věrných zbrojnošů Rohypnola a Ja prvního123 přežil útok z konkurenčního webu a dokončil první polovinu své pouti za volantem Superbu „lift-dan“ 2,0 TDI 125 kW k Neziderskému jezeru.
V cíli první etapy u břehu Neziderského jezera nás čekal oběd. Příjemné počasí, krásné a poklidné okolí dávalo možnost odpočinku a pozorování práce profíků. Mimo záběry překvapivě naprosto tichý a soustředěný Expert Pepa z autosalonu se před kameru změní v nezaměnitelného experta Pepu, jak jej známe.
Abychom tam neseděli jen tak nijak zaměstnaní narvávajíce si žaludky obědem, bylo za námi vysláno několik zaměstnanců z různých oddělení Škody auto. Asi nejzajímavější rozhovor se udál s jedním z designérů, kteří pracují (mimo jiné) v týmu tvořící novou Fabii. A nyní i já po vzoru nejčtenějšího webu o autech mohu napsat:
VÍME PRVNÍ: JAK BUDE VYPADAT NOVÁ FABIA!!!
Exklusivně Vám přináší ronault.blog.auto.cz jako první žhavé informace o budoucí generaci Fabie. Z důvěryhodného zdroje z automobilky, který si přeje zůstat v anonymitě, máme přesné informace o tvarech budoucí Fabie, cituji:
„Příští generace Škody Fabie bude pěkná, máte se na co těšit“
Z plně profesionálního přístupu „zatloukat, zatloukat, zatloukat“ i přes veškeré mé záludné otázky typu „a co za pět let, přijedete zase novým Roomsterem?“ se nám žádná utajovaná informace nepodařila získat. Naopak důkladně vyzpovídal nás, takže jsem zvědav, jestli naše návrhy budou realizovány, pokud ano, jistě se náš team blogerů o úspěšné výsledky rád přihlásí. Jen se obávám, že to nebude už na faceliftu Yetiho, kdy jsme všichni požadovali zanechání specifických mlhovek a v podstatě celé přídě.
Jízda druhá
Dožvýkat a jdeme! V druhém kole jsme zvolili benzín, 1,8 TSI 118 kW Elegance, Červená Rosso Bruno (či jak se ta „barva“ jmenuje“) v kombíku. Na kombi se toho změnilo o poznání méně a ani nebylo třeba. Pokud Rohypnol vytýkal zádi nové škodovácké „trojúhelníky“ na 5. dveřích, mě nechávají chladným, nemusely by tam být, ale nevadí.
Interiér opět stejný, dovybaven panoramatickým střešním oknem, které dodává interiéru vzdušnější pocit, i když mírně ubere prostoru nad hlavou.
Tak vyrážíme. Už start jasně dává najevo, že jedeme na jinou frakci ropy, která je i přes veškeré technické změny poslední let (tišší diesely a naopak přímé vstřikování benzínu) stále přívětivější, obzvlášť v kombinaci s turbem. V kabině je ticho za všech podmínek, od volnoběhu po rychlosti nad dálničním limitem, i v 160 km/h (ano, stihli jsme i výlet na německý autobahn!!!), díky dlouhým převodů, není cestování akusticky nepříjemné. Reakce na plyn jsou rychlejší, motor si nechá líbit i 1200 ot., s rostoucími otáčkami roste plynule výkon…
O tom, že se Superb s 1,8 TSI chová neutrálněji, co to přináší za výhody a v podstatě i nevýhody se už důkladně rozepsali kolegové. Já jen dodám, že lehčí motor i tady přináší lepší filtrování příčných nerovností. Jako celek to funguje z mého pohledu podstatně lépe, plujeme, neboucháme, když chceme zatočit prudce, zatočíme přesvědčivěji, jistěji… chvíle nejistoty přichází až v dlouhých obloucích, kdy diesel se hlásí značně dopředu, benzín není tolik čitelný a hlavně jsem já se svým pudem sebezáchovy ani tu hranici nenašel.
Cestou zpět začínáme přemýšlet o suvenýrech. Krom obligátního deštníku (mimochodem, to by byl docela pěkný dáreček od Škodovky, jak by se vyjímal v příhradce mého auta konkureční značky!!! by se i tady dalo dle novhé trendu loupat gumu – veškeré výplně odkládacích prostor, které ve starších autech byly vyložené kobercem, jsou dnes vystlány lehce vyjímatelnou gumou, marketingově řečeno „lehce omývatelný“, v řeči čísel – levněji vyrobitelnou, inu chceme více muziky za méně peněz.
Poté, co Clumbus opět hlásil příliš brzo a pak neudal přesné místo parkoviště, jsme jsme opět před hotelem, předáváme klíčky Superbu, upřímně toho druhého s daleko větší nelibostí, zbývá jen převzetí šeků za kladně znějící články a už jen let domů, konec dne novináře.
Shrnovačka!
Superb dnes stále představuje jednu z nejlepších voleb na trhu, tolik ve zkratce, která asi zdrtí všechny, kdo čekal od Ronaulta fanatické odsouzení Superbu.
Superb je vyvážené auto, které své negativní vlastnosti umí přebít minimálně svou konfigurovatelností. Můžete mít 4×4, šestiválec, DSG, parkovací asistent, mnoho dekorů, barev, všelijaké výbavy, vybere si téměř každý, to dnes v mainstreamu nenabídne bohužel každý (jen Insignia? 508 jen hybridní 4×4), zároveň v žádné disciplíně citelně nezaostává, ale ani konkurenci nepřevyšuje. V podstatě krom sedadel, která by se možná časem podařila nastavit lépe, nenacházím jediný významný důvod Superb proč si nekoupit.
Mou volbou No.1 je pro soukromé účely a při nájezdu do cca 20t km ročně 1,8 TSI 118 kW. V podstatě adekvátní dynamika na tuto třídu, na okreskách není tolik nedotáčivý a na dálnici se cítí v legálních rychlostech jako doma. Pouze při setkání s 2,0 TSI může zamrzet absence několika koníků pod kapotou (tato situace se nám stala), jinak si radí s přehledem, jako bonus lepší tlumení rázu, příjemnější řízení.
Pokud bych měl volit diesel, čili najedu tolik, že se to vyplatí nebo mám z benzínového motoru vyrážku, volba padá na 2,0 TDI 103 kW, delší převody a větší ochota v nižších otáčkách k smysluplnosti dieselového motoru sedí více.
Samozřejmě každý může volit jinak, viz mí předskokani 😉
A závěr osobní? Byl to výborný zážitek, opět něco nového, co nabídlo pohled na práci těch, co tak rádi čteme a kritizujeme.
Tímto děkuji Škodě auto za možnost, kterou nám dala (ještě upřesním poslední detail pro marketingové oddělení v Boleslavi – nakonec bílý kombík, částku prosím odkloňte na můj účet, díky) a redakci za svěřenou důvěru.
Víkend s nejlepším českým SUV Superb potřetí I.
31 Responses to Superb potřetí II.
[1]
1. 6. 2013 v 12:07GTI
Výborně jsi celý dvojblog pojal a výborně jsi to i napsal, Ronaulte. Čtenář se v tom nejlepším slova smyslu pobaví, současně nahlédne pod pověstnou pokličku, no – velká pochvala.
[2]
1. 6. 2013 v 16:08Ronault.
GTI: Díky za chválu, to vše podstatné bylo řečeno už jinde, já už jen chtěl říct to nepodstatné a své dojmy, což se snad podařilo…
[3]
1. 6. 2013 v 21:49woody-alien
Jen drobná poznámka, možná bys to měl nazvat Superb potřetí II. Takhle to může někoho zmást, že se jedná stále o první část.
Jinak ovšem samá chvála. Čtivý, lehce plynoucí text, občas říznutý vtípkem. Poslední střípek do mozaiky složené Vámi třemi účastníky. O Superbu tedy víme všechno, co tam máš dál ? 😉 Oceňuju střízlivost soudů, jakož i přesah do investigativní žurnalistiky. Díky tobě již nyní víme, jak se chová expert Pepa a také můžeme vášnivě diskutovat o vzhledu budoucí Fabie. Co na tom, že těmi diskusemi se jako červená nit bude vinout jedna z hlavních myšlenek filozofického proudu Járy Cimrmana. Tedy že „Nevíme nic, ale víme to správně.“ 😀
Gratuluju, povedlo se.
[4]
1. 6. 2013 v 22:16šmoula nešika
Ronault: Čtivé, výstižné, nekompromisní. Jiná slova chvály už mě ani nenapadají. Tohle je holt takový ten upřímný a přitom zábavný styl, co tu v Čechách tak nějak chybí. Osobně se co se čtení týče, víc odreaguji jen u rozhovorů pana Poláčka z Magazínu DNES. Nebo, když nebudeme brát jen ČR, anglické články. O Angličanech se říká, že jsou suchaři, ale když se člověk podívá na tamní motoristický tisk (a tím nemyslím jen Clarksona), zjistí, že to nemusí být tak docela pravda. Jsou totiž vyznavači toho, že holá čísla nejdou vše. A mají pravdu. Hlavní je drsné auto a drsný humor, brutální rychlost, redaktorův požitek z jízdy a třeba i nějaké ty drby nebo řeči okolo. Jen tu rychlost si nechat na okruh… A to jsi, myslím, vystihl skvěle.
A jinak co se týče fabie, mám trochu rozporuplné pocity. VISION D se mi hrozně líbil. Citigo už o poznání méně. Zde bylo špatně snad úplně všechno, za nejhezčí část auta jsem vlastně považoval ony nudné boky a ještě kritizovanější záď. Rapid nebyl špatný, z některých úhlů se mi i docela líbí. Samozřejmě jsou i pohledy, kde jasně člověk pozná levné auto. Opět se mi kupodivu líbila záď. Přišla Octavia. Což pro mne bylo zklamání. Moc výrazný prolis na přídi, podivně seřízlá světla a maska. Trochu věčí podobnost zadních světel s Audi A6, z některých úhlů o dost horší než Rapid. Živý dojem a Combi to však alespoň trochu zlepšily. Facelift superbu považuji za vcelku povedený. Naživo opět lepší jak na nemastných, neslaných ofickách. Jen ten šikmý prolis si mohli u kombíku odpustit… Ukázal se Rapid Sport a musím říct SUPR. Kabaňovi studie jsou. Ovšem čekáme yetiho bez očí. A také fábku. Doufám, že už se v Boleslavi poučili z chyb druhé generace, jelikož ta byla silná zvenku a jednoduchá zevnitř. 😀 Proto bych rád uvítal odkaz k první generaci. Ano, praktická nebyla, ale vzhledově zubu času odolává skvěle (nebo spíš zraje jak víno), jezdí jako v devadesátých letech nikdo, což se dá říct i o plastech. Interiér byl považován pro svou strohost za slabou stránku vozu, leč já to vidím jinak… Bohužel takto kvalitní a nadčasové miniauto už automobilka nejspíš nikdy neudělá. 🙁 Svého času na to také fabie doplácela. Volkswagen se nemohl smířit s tím, že je Polo horší a že se prastarý (tehdy nově modernizovaný) škodovácký motor vyrovná modernímu šestnáctiventilu, pročež motor zaškrtil a do RS nechal montovat jen diesel. To platí i o zmiňovaných plastech a spoustě dalších věcí. Ve Škodě hřímá velký potencionál a já se obávám, aby se vinou koncernové politiky nedostala tam, kam byla původně zamýšlena. Mezi laciná auta. Auta, ze kterých bude z řady kompromisů jasně vidět, kdo je tady šéf.
GTI: Koukám, že konečně souhlasíš s někým, kdo to má v hlavě v pořádku. Tohohle kámoše ti schvaluji. 😉 A klidně bys u toho, za mě, mohl zůstat. Na co tím narážím? Na tvou výměnu názorů. Je poněkud otřesná. Neber si to osobně, ale opačné postoje tě viditelně pěkně rozčilují. A tvoji ostatní spolubojovníci tě respektují především kvůli tvému psaní a širokému rozhledu. Což je chyba. Ronault je zato, si myslím, neutrální jak Švýcarsko. Nikdy se tě snad ani nezastával. To samé u něj platí pro automobilky. Vem si z něj příklad.
Nemusíš reagovat. Nebudu tě mít za sraba. Naopak si budu moc myslet, že jsi nad tím třeba zauvažoval.
[5]
1. 6. 2013 v 22:19šmoula nešika
w-a: Plný souhlas.
[6]
1. 6. 2013 v 22:28kyklop
pekne citanie a na zaver aj pobavenie 😀
[7]
1. 6. 2013 v 23:22Ronault.
[3] Woody, díky za upozornění na chybu… inu vždy se vyskytne nějaká ta chybička, obzvlášť u mne 😉
A díky za hodnocení a chválu… jestli bude něco více, netuším… konečně bych měl dodělat recenzi na své auto, když už ho mám tak dlouho a kdo ví, jak dlouho ještě.
[8]
2. 6. 2013 v 00:12Ronault.
[4] Vidím to podobně, Fabia I měla své mouchy, ale jinak neskutečně bytelně udělané auto, Fabie dvě už je vedle ní s trochou nadsázky aušus… ale samo to tak chceme… bohužel, cenou a i tím, jak si VW staví Škodovku…
Jinak díky za chválu…
[9]
2. 6. 2013 v 13:31Ja Prvni 123
🙂
Je to o psychice… myslím, že rozdíl mezi Fabia I a II je zcela zanedbatelný… pořád je to bytelný auto.
A souhlas s autorem při výběru Superba!
Jak jsem psal někde jinde: obávám se, že je to jedno z posledních „nemoderních“ aut na trhu… takže to chce rychle, než „zmodernizujou“ = zlevní výrobu.
😉
[10]
2. 6. 2013 v 13:54rohYpnol
[9] zcela přesně. Bohužel. Nový = lepší platí především v katalogu, realita bývá o dost smutnější.
[11]
2. 6. 2013 v 16:52Ronault.
[9] Já se tedy ve Fabii II necítím tak bezpečně či bytelně jak v jedničce, která třeba materiály a zpravocáním byla podle mě bytelěnější, od palubní desky přes výplně dveří, které ve II často ani pořádně nelícují…
[12]
2. 6. 2013 v 16:56Ja Prvni 123
hmm… to možná, ale ta „plechovka“ je stejná.
Nakonec se stejně počítá jen to železo kolem Tebe… ale to Ty asi víš z práce.
😉
Já jsem boural v Alfě z roku 1989… neměla ani jeden airbag… a stejně udržela náraz přes 300km/hod… teda udržela, co mohla. V oktávce se 7 pytli bych při stejném „scénáři“ neměl šanci… pytle nepytle.
🙁
[13]
2. 6. 2013 v 21:27Emel
Ja Prvni: Tu historku s Alfou při 300 bys mohl trošku rozvést… obecně bych raděj seděl v nové Octavii než v libovolném normálním autě z roku 1989 (vojenskou techniku nepočítám 🙂 ).
[14]
3. 6. 2013 v 00:03idam
Já První 123,to snáď nemyslíš vážne.Považoval som ťa za človeka čo autách čosi vie.No po Tvojom príspevku o búračke s Alfou ktorá udržala náraz cez 300km/hod si ma šokol ! Že si myslel ako vtip ?
[15]
3. 6. 2013 v 11:22Ronault.
Snad se 123 neurazí, když odpovím za něj…. není holt zrovna nejlepší diskutér. Těmi 300 km/h počítá součet obou jedoucích aut, čili dálniční rychlosti v podstatě čelně.
[16]
3. 6. 2013 v 11:36Emel
Ronault: to mně napadlo, ale i tak mi to přijde podezřelé.
[17]
3. 6. 2013 v 15:43idam
Ronault,to ako myslí,že dve auta oproti išli 150km/hod a jeho Alfa pojala celú energiu a to druhé auto nič ??!! Toto nie je o diskutérskych schopnotiach,ale o fyzike.Navyše pri všetkej sympatii k Alfám a zrovna nie moc náklonosti k Škode,mi toto tvrdenie pripadá mierne povedané za vlasy pritiahnuté.Osobne si myslím,že plná pecka v 150km/hod je nezlučitelná zo životom aj v S-clase.Jasné,že sa najde plno borcov ktorý to zvládli,no som presvedčený ,že šanca na prežitie je minimálna.
[18]
3. 6. 2013 v 16:05rohYpnol
[15] [16] [17] Já bych se v tom nerýpal. Zaprvé Ronaulte, nevyjadřuj se za druhé (i když to myslíš dobře). Za druhé – asi to nebyl nejlepší zážitek Já První 123, tak ho nechte v klidu. Pokud bude sám chtít, určitě věc rozebere. Pokud ne, buďme rádi, že přežil, ať to byl náraz ve 300 nebo ve 250…
[19]
3. 6. 2013 v 16:14Ronault.
[17] Jak píše rohypnol, končené vyjádření je na něm, jen jsem se chtěl jej alespoň trochu zastat. A jak jsi správně nakousl, ne vždy všechny síly jdou tak a někdy jinak, samozřejmě ne vždy a vše se obejde bez následků atd.
[18] On Já první není zrovna zběhlý diskutér, proto jsem to zkusil trochu lépe vyjádřit… i když jinak pisatel blogu je, jak jsme mohli vidět, velmi dobrý…
[20]
3. 6. 2013 v 17:51rohYpnol
[19] jasně, však vím 😉
Další doplnění srovnání Superb 2.0 TDI vs. 1.8 TSI – Autozeitung test track
Skoda Superb 2.0 TDI 1:52.30
Skoda Superb 1.8 TSI 1:51.40
Jen pro srovnání, např.
BMW 120d 1:52.40 (horší než Superb 2.0 TDI…)
Fiat Grande Punto Abarth EsseEsse 1:51.80
[21]
3. 6. 2013 v 17:56idam
To ten BMW 120d je hóódne slabý.
[22]
3. 6. 2013 v 19:58Ja Prvni 123
No… podřekl jsem se – skutečně na to nerad vzpomínám.
Ale dobře mi tak – teď už od toho prostě jen utéct nemůžu: ano, mluvím o součtu rychlostí… ale to je to, co je podstatné.
Seděl jsem ve sportovním kupátku Alfa Romeo, vyjmečně jsem ho neřídil… a v protisměru se objevil idiot s Chevroletem Lumina… to je taková americká 1203, jen s šestiválcem 3,4 litru.
My jsme jeli asi 100, on jel podle policejniho protokolu asi 240… dlužno podotknout, že byl večer… půl desáté… a on byl na konci vesnice!
Předjížděl ukrutně suverenně řadu aut za Liazkou…
Od spatření překážky do nárazu uteklo podle téhož protokolu 0,3 vteřiny. Ten co řídil řídil opravdu dobře… a stihnul uhnout tak, že naše pravá kola byla při nárazu za krajnicí… mně tím život zachránil – svůj už zachránit nedokázal.
Za náma jel kamion – a ještě šoférovi v tom kamionu ten blb zlomil nohy…
Na jeho straně byla převaha rychlosti i hmotnosti.
Alfa udržela co mohla!
Alfy z téhle doby měly motor boxer a za nima plnou, kovovou přepážku… asi 20 cm mezeru a pak teprve stěnu kabiny. Byla to bezpečnostní zóna jako hrom… ale bylo to drahý – tak už to nikdo nedělá.
Bohužel.
2 týdny doktoři říkali, že to nepřežiju… po roce mě pouštěli z nemocnice s stím, že nebudu chodit.
Tak asi tak.
Nechci se rýpat v podrobnostech – snad mi to odpusíte.
Ale z nostalgie držím doma Alfu.
A jestli tohle čte ten blb, co dopadl relativně nejlépe, tak ať se na místě poblije… a pak jde a pořádně si nafackuje před zrcadlem.
Omlouvám se… bylo by lépe nezačínat.
🙁
[23]
3. 6. 2013 v 20:09Ja Prvni 123
takže ne, vtip to nebyl… jen jsme se nepochopili: pod pojmem „udržela“ jsem nemyslel, že jsme pak vystoupili a svorně nadávali.
Auto bylo úplně nasračku a jeden uvnitř po smrti a druhej na několik týdnů v bezvědomí… přesto Alfa udržela co mohla – i policajti se shodli na tom, že něco takové přežít je de facto vyloučeno…
Howgh.
[24]
3. 6. 2013 v 20:45idam
To mi je v každom prípade lúto.Zvlášť toho kolegu,ktorý za nič nemohol.Sorry.
[25]
3. 6. 2013 v 22:56Emel
JaPrvni: dobrá, nechci to zbytečně pitvat, jen… pokud došlo k bouračce s částečným překrytím a ty jsi měl to štěstí sedět v té nepřekryté části, pak se to z mého pohledu nepočítá. Pokud by bylo auto z papíru, nic by se ti nestalo… chápu to správně? Pokud dodávka projela skrz celou Alfu a ještě rozbila náklaďák za vámi, pak se těžko můžeme bavit o „odolnosti vůči nárazu při 300“.
Lumina kterou znám já není dodávka, ale velký sedan… a jeho maximálka není víc než 200… ale to asi není podstatné co přesně to bylo za auto.
[26]
3. 6. 2013 v 23:34idam
Emel, Ja první myslel toto : http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Lumina_APV S tým motorom to bolo celkom potentné auto.V rukách nejakého blba to mohlo byť hodne nebezpečné.
[27]
4. 6. 2013 v 10:12guze
Jenom bych se chtěl zeptat, jestli má „lift-dan“ diodové blinkry? Dík za odpověd a chválim parádní blog 🙂
[28]
4. 6. 2013 v 12:53Emel
idam: aha, vidíš… tohle auto jsem znal jako Pontiac (ty občas bývaly k vidění u nás) a Oldsmobil, ale mutace od Chevroletu mi unikla. Platí to co jsem napsal, i přes 3.4l objemu by mě velmi překvapila maximálka přes 200km/h.
[29]
4. 6. 2013 v 15:08idam
Emel,berme tak,či išiel 200km/hod ,alebo 180km/hod. , určite to bol velmi nepríjemný zážitok.
[30]
5. 6. 2013 v 17:25šmoula nešika
Uhh, tak to je fakt síla. Ještě teď mi je z toho paf. Brrr, nechtěl bych být na tvém místě. Opravdu ne. Ale hlavně, že jsi to přežil. Bez tvých jízdních poznatků by tyto blogy jistě nebyly tak skvělé…
[31]
9. 6. 2013 v 09:59CenturionCz
Hezky napsáno. Posílám velkou pochvalu za doporučení 1.8TSI. Je to motor se kterým mám četné zkušenosti a opravdu nevím, jak víc ho už doporučit. Spotřeba závislá na stylu jízdy, ale v zásadě udržitelná někde kolem 8 litrů (což se já ani nesnažím a jezdím tak za 10, ale za to mám velmi příjemnou jízdní dynamiku), nulový zvuk na volnoběh, nulové vibrace, velmi solidní záběr v nízkých otáčkách. Teprve jízda taxikářským Passatem mi vždycky připomene, co všechno jsou lidé ochotni snášet pro nižší spotřebu.
Komentáře nejsou povoleny.