-
Peugeot emotion days – telegraficky
Už asi po čtvrté či po páté jsem se zúčastnil akce organizované dovozcem Peugeot emotion days. Jelikož jde o akci kde jsou zapůjčeny na krtkou dobu (30 minut) 3 vybrané modely a já nemám mnoho času, tak telegraficky dojmy z mou odzkoušených aut, bez korekce, úprav gramatiky a překlepů. Je jich více jak tři, nebyl jsem tam sám a letos při dostatku času zapůjčili i čtvrtý model.
P208 3D 1.2 Puretech 100k Allure
Tenhle kousek nebyl ani v nabídce při volbě modelů, stál ještě na francouzských značkách a byl v parádní oranžové metalíze, která byla na faceliftovaném modelu v Ženevě, vzhledem k plné výbavě bych i řekl, že jde o dané kousky z Ženevy. Dvěstěosmu už mám odjetou v naftě, GTI a bývalé VVTi. V interiéru zůstalo vše při starém, což pro mnohé je asi škoda, ale já si polohu uměl vždy najít a malý volant pěkně padne do ruky, tachometr v zorném poli, vše OK. Po startu se tříválec krapet ozve, řadím za jedna a hned poznávám, že pětikvalt je sice přesnější na poměry PSA, ale dráhy zůstaly při starém – zbytečně dlouhé, spojka pěkně odladěná a jedeme. Hned od startu motor překvapuje kultivovaností, energičností kterou se vrhá do otáček a neztrácí ani ve vyšších otáčkách, velmi příjemný společník a příjemný společník všude, dobrý konkurent pro 1,2 TSI, ne-li lepší. První průjezdy výmolů v okolí Brna dávají pocítit dobře odladěný podvozek. Možná je to jen subjektivní dojem, ale i před faceliftem jsem řadil podvozek k lepším, nyní však cítím další zlepšení.
Shrnuto – na 208 vidím v podstatě jen dvě vady – zbytečně dlouhé dráhy řazení a méně místa vzadu, což by mohla vynahradit 2008. Jinak jde o sympatické malé auto s hodnotně působícím interiérem (hodnotnější než Fabia či Clio), dobrým podvozkem a vydařenými motorizacemi.P308 5D GT – 1,6 THP 205k vs 2,0 HDI 180k aut
Na nové 308 GT jsem se těšil, uměle vytvořeý pojem Warm Hatch splňují dobře a přítomnost obou verzí dá vyniknout tom lepšímu. Nedávno jsem si vyzkoušel i Megane Grandtour GT220, což bude výborný protivník k porovnávání, krom jeho charakterního motoru, výborného odladění nabízí především neodolatelnou reálnou mimoceníkovou cenu. Ale zpět k 308 GT. Design na výbornou, interiér nebojím se říci luxusně zpracovaný, kombinace alcantary a kůže super. Začínám s benzínem. Motor již po startu se hlásí příjemným chraplákem, po přepnutí do režimu sport zčervenají budíky a motor zvukově přtvrdí, bohužel jde o zvuk z repráků. Dá se mu ještě jakžtakž věřit. 1,6 THP mám v paměti především z RCZ a RCZ-R, tady působí poněkud ospale. Koně pod kapotou jsou, především dostupný točivý moment od 2500 ot. od 5000 ot. dovoluje bezpečně předjíždět, ale vše se děje nějak mimoděk, vzadu, asi tak, jak by to mělo u GT být, nicméně nedokážu se ubránit dojmu, že motor působí přškrceně, nad 5000. ot se už nic neděje. Podvozek je proti GT220 naladěn dobře na každý den, přitom zaručuje dostatek jistoty, neposkakuje, nekroutí se karoserie. Dojem kazí přesné řazení s dlouhými dráhami.
A jdeme na naftu. Start, hned přepínám do sportovního režimu, automat se lynule rozjíždím přeřazuje rychle, intuitivně a odezva na pádla pod volantem je příkladná. V automatickém režimu po přeřazení pádly se po rozumné chvíle opět přesune do plněautomatického režimu, nemám výhrad. Nicméně již při výjezdu z parkoviště slyším ne-li osmiválec pod kapotou. Ehm… v dieselovém GT? No jo, repráky. Asi půlku cesty ve sportovním režimu jedu, ale nevidím smysl, sice jsou rychlejší odezvy na plyn, ale jen neznatelně, ale umělost nehledám, přitom HDI je perfektně utlumený a kultivovaný…tak proč? Krom kultivovanosti HDI nabídce výborný rozsah použitelných otáček, minimální turbodíru a opravdu parádně zatlačí do sedaček a to se tak nějak při GT čeká. Mohl bych-li si vybrat, dám u GT přednost dieselu, který neubere mnoho z jízdy. THP po zkušenostech se silnějšími variantami jasně ukazuje, že to pravé sportovní příjde s GTi. A GT220? GT220 je po všech řidičských stránkách lepší auto, motorem, podvozkem, spojkou, řazením, ale na každý den jako GT dává 308 lepší využití, ne o moc, ale dává. Jestli rozdíl pomalu 200t Kč a to stojí…? Asi ne. Nicméně jedná se o nabídku, která nepotrvá věčně…P508 RXH 180k BlueHDI
RXH je jediná verze, která mi chyběla odzkoušet. Pokud jsem měl pochybnosti o faceliftu na fotkách, v reále je jasné. že mu 508 se podařila. Více se k tomu dodat nedá. Interiér zůstal, naštěstí nepozměněn. V RXH jen působí hodně nesmyslně působící červeno černá lišta okrasná lišta, do RCZ-R bych chápal, ale tady??? Ehm, kam jste pánové v Peugeotu rozum dali, takto zkazit jinak podařený interiér. Jízda? Odladěná, pohodlná, klidná, automat řadí pěkně, motor klidný, utlumený někde v pozadí, podvozek a chování jasně dává najevo, že zde není prostor pro sportovní řádění, ale rychlý a komfortní přesun z bodu A do bodu B, plasty kolem jsou jen pro efekt. Hned na to ještě zkouší partnerka 508 2,0 HDI 150 k s manuálem. Levnější neoplastovaná verze, která dle mého dává smysl větší.RCZ 1,6 THP
RCZ jsem již zkoušel několikrát, včetně verze RCZ-R se samosvorným deferenciálem a fenomenálními brzdami. A tak jsem tedy předal RCZ své partnerce a já se posadil dozadu na nouzová sedadla. A jaké byly dojmy řidičky? Prvně šok z ostrých brzd – to jsme pěkně odzkoušeli pásy a díky bohu, že za náma nikdo nejel. Dále lamentace na moc tuhé řízení a pochvala přesného a dobrého řazení (asi jediné parádní v celé PSA). Největší radost byla z toho, že poprvé v životě odzkoušela v autě 200 km/h.
A já vzadu? No, doteď jsem moc chyb na RCZ neviděl. Krom toho, že nasoukat se dozadu je akrobatický kousek, tak je nutné jez s hlavou nastranu a každá nerovnost je malý otřes mozku o skleněnou střechu. Takže, ano, RCZ vážnou chybu má, 182 cm chlap se vzadu opravdu pohodlně neposadí. 😀P108
Exteriér ať každý posoudí na fotkách. Na takové Twingo nebo Up! jsou působivější. Interiér je blízko k Citigo, plech zevnitř, zvláštní plastová plocha pod palubovkou a tvrdé plasty bez zajímavější textury moc radosti nepřinestou. Motor má dvě strany. Velmi energetický, auto rozhýbe bez rozpaků na dálnici ke 150 a rychlost drží, z trojice Twingo 0,9, i20 a tento je rozhodně nejdynamičtější, ale jeho utlumení jak zvuku a především vibrací je opravdu slabé. Tam je Twingo nebo i20 o hodně dál. Nabídne však i vzadu dost prostoru a stěžovat jsem si opravdu nemohl. Takže shrnuto – stylovka to není, i když si na ní hraje, ale za při rozumné ceně by body k plusu měl.Takže závěrem? Jako vždy podařená akce.
Megane IV, setkání generací PF2015
3 Responses to Peugeot emotion days – telegraficky
[1]
22. 6. 2015 v 08:56webpaja
Takže se ti podle všeho vyloženě zamlouvalo 308GT? 😉 Co cena oproti konkurenci?
[2]
22. 6. 2015 v 10:18Ronault.
[1] Pajo: K 308 GT asi takto, sice jsem jel jen HB verze, ale při srovnání s konkurencí a cenami mi to vychází takto:
308 GT HDI kombi – tady hodně lákavé auto, kombinuje dobrou jízdu, příznivou cenu, výborný motor s výborným automatem a jako alternativa střední třídě opravdu ke zvážení.
308 GT THP kombi – THP sice parádní, ale v téhle výkonové variantě působí utlumeně a až mi tak nějak nestačil výkon, viz níže. A hlavně při aktuální reálně ceně (od 456t vč. DPH) Meganu GT220, který sice nenabídne tak krásný interiér a je trochu méně komfortní, je volba jasná.
308 GT HDI 5HB – asi stejně jako výše kombík. Pro samostatný pár, který hodně najezdí, asi ano.
308 GT THP HB – vůbec bych neuvažoval a to proto, že jsem jel silnější verze THP v jiných autech a žít s pocitem, že je někde jen o něco málo dražší GTi…
No a pak 208, ta při potřebě auto pro přítelkyni a občasné mé zablbnutí, opravdu dobrý konkurent Fabie.
Reálně jsme se Sim. (pozdravuje) prolézali spíše 5008 v sedmimístné verzi 😀 Ale nejeli, kdysi jsem s ním jel a vím, že je v podstatě jedno jakou dodávku omladina okopává z venku i zevnitř, (ale ve Scénicu je více místa za méně peněz a asi nejrozumnější je Lodgy 😀 ), já bych to řídil jen z donucení.
[3]
22. 6. 2015 v 10:43iudex
Vyskúšal si toho teda požehnane (na to, že nemáš čas) 😉 . Pamätám si na túto Peugeot akciu, čo sme absolvovali spolu, to už sú roky. Aktuálne by som bol zvedavý práve na tú 308 GT, do akej miery majú tieto warm-hatche zmysel, alebo či treba počkať a siahnuť rovno po HH vo forme GTi (ktorý obzvlášť v tej silnejšej verzii vyzerá zaujímavo).
Komentáře nejsou povoleny.