-
Megane IV, setkání generací
Je chladné nedělní ráno, jsem po službě, která byla tentokrát milosrdně klidná, stojím u cesty a výjimečně nejedu domů našim HTPotloukánkem. Od kruháče vidím blížící se efektní LED světla, nelze se splést, vzbuzují respekt, až následně je mi jasno, že očekávaný společník bude v nádherné červené Flame. Za volantem sedí muž malé postavy, o to více u některých zde na auto.cz neoblíbený, Lukáš Vaverka. Když mi včera zavolal, že si na mě vzpomněl, protože sedí v novém Meganu se stejným motorem jako mám já, byla domluva rychlá.
Z venku několikrát obcházím auto a uznale přikyvuji, jo, tak tohle se Renaultu podařilo. Při srovnání s rozpačitou minulou generací, tohle je, obzvlášť s full LED světly, drsňák. Auto je opticky přikrčené k cestě, krapet vyšší ponton, široká přední maska s velkým logem, do stran vytažené blatníky a do středu vytažená zadní světla dávající vzpomenout na Safrane nebo Lagunu I. působí dynamicky a dravě. O chvíli později již obchází, no obchází, spíše se zamilovává přítelkyně… červené Flame propadla už na Cliu… Megane se líbí.
I přes kritizované hokejky, které s LED světly dávají Meganu nezaměnitelný vzhled a v reálu nijak neruší, si Megane odnáší u mě jedničku. Tak tady dostává odcházejí generace ránu první…navíc v mé nezajímavé béžové. Vlastně tohle srovnání se bude nést celým tímhle článkem, tak jak jsem prožíval ony krušné chvíle, kdy příjde nový model čehokoliv co máte, od mobilu po auto. Takové to očekávání s trpkou příchutí, že příjde něco nového, asi lepšího a ty se snažíš uvnitř i na venek přesvědčit, že to nové není, prostě není o tolik lepší. 🙂
Usedám do kožených masážních sedaček, jsou perfektně tvarované, na Renault s nebývale velkým rozmezím výškového i podélného nastavení. Zde je nutné zmínit, že Renault dodal na test nejvyšší výbavu Bose se snad veškerou možnou příplatkovou výbavou. V pátek jsem ale na showroomu odzkoušel o stupeň nižší výbavu Intense a i tam panovalo v podstatě podobné příjemné prostředí.
Do ruky dobře padne o něco menší volant než dříve. Horní polovina palubní desky je z kvalitního měkčeného plastu, dolní z tvrdého, lícování dílů je na dobré úrovni, v interiéru nic nevrže, matné chromované ráměčky ventilace a přístrojů velmi elegantní, nepřestřelené, ambientně podsvícené výplně dveří s krásně obšitým polstrování a dekorem působí až prémiově, kde se hrabe chudobou zaváněcí Octavie RS. Proparacovaně působí i stropní LED osvětlení. Je tu i několik novinek. Ovládání palubního počítače se přesunulo z páčky stěračů na volant, nicméně možnost více pamětí jízd stále chybí. Ovládání rádia naštěstí zůstalo na stejném místě. Z výbavy přibyl např. barevný „head up“ display (ve skutečnosti na placce před volantem po vzoru třeba P508, jen zde barevný), upozornění na opuštění jízdního pruhu, kontrola mrtvého úhlu, parkovací asistent s 360° pohledem, adaptivní tempomat atd. Z výbavy proti konkurenci snad nic nechybí, zde se dohánělo výrazně. Už minulá generace měla digitální display místo klasického ručičkového tachometru…jen tam Renault slovo „digitální“ vzal poněkud nekompromisně a byly to jen velké číslice uprostřed (ač ergonomicky po 3 letech musím tohle jen chválit, kam se čitelností hrabe analogový tachometr), tady již je plně barevný display s různými měnitelnými režimy, vč. lidem milovaného ručičkového tachometru. Vypadá to moc pěkně. I grafika displaye „multimediálního“ centra je zdařilá a na dotyky reaguje systém rychle. Možná z počátku trochu složitější pohyb v menu, ale docela rychle jsem se zorientoval a vše nakonec našel. Mimochodem, Megane umí konečně česky, kompletně, ne jak Clio, kde je pal. PC ještě v angličtině.
Jo a důležitá poznámka Lukáše, okna se dají zavřít i při vypnutém motoru, takže kritika auta nebude tak velká, jak ji pamatujeme 🙂K prostornosti nemám výhrad, za mě se posadí zhruba stejně vysoký cestující (183 cm), ale nadšený výraz mít v obličeji nebude, pro větší podélnou prostornost posečkáme na kombi s prodlouženým rozvorem. Kufr v rámci třídy opět v pořádku.
Takže v interiéru dostává Megane III knoc out…
Je čas přestat slintat nad tím, co se Renaultu povedlo a vyrazit, třeba to pohnojil jinde.Nedělní ráno je dobrá doba na svezení, na silnici je jen pár dědečků v Thaliích mířících do kostela a s těmi by si mělo 130 koníků dát rady. Vyrážím na svůj testovací okruh, dohromady cca 90 km.
Startujeme tlačítkem, motor je zahřátý, kultivovaný, výborně odhlučněný a jestli v minulé generaci byl 1,6 dCi na poměry čtyřválcových dieselů v podstatě sametovým motorem, tady je ještě o level výše, lamentovat nad naftovým kadláním může jen anetidieslový zaslapenec. O hodně se zlepšilo i odhlučnění od kol a aerodynamického hluku.
Začínáme na úseku s řadou zatáček s kvalitním asfaltem. Megane se cítí sebejistě, řízení se nezměnilo, na charakter auta a třídu mu není co vytknout, brzdy se dávkují dobře, podvozek zvládá zatáčky s přehledem, chová se neutrálně, ve sportovním režimu dovolí i jemné sklouznutí zádě. Také zásahy ESP jsou velmi citlivé, téměř neznatelné. Nedotáčivost, se kterou pořád trochu bojuji ve svém Meganu, tady jako by nebyla, nechce se mi věřit, že tam vpředu je ten stejný těžký diesel, co mám pod kapotou já. Druhá část trasy už tak lehká není, začíná se na kočičích hlavách, komfort nepoznamenaly. Zatáčky zůstaly, ale povrch se změnil z nového asfaltu na serii výmolů, hrbolů, silnice spíše netřídy než třetí třídy. Zde Megane ztrácí jistotu, občas odskočí a místy tluče. Nejsou to rány, které citlivého řidiče přinutí zvolnit a soucítít utrpením auta, ani babička s osteoporozou si nerozláme na každé díře jeden obratel, navíc se zvyšující rychlostí podvozek nerovnosti lépe žehlí, ale 17″ kola budou „optimalní maximum“ a například Mazda 3 zde předvedla lepší výsledek, pravda, s lehčím benzínovým motorem. Proti minulé generaci je podvozek komfortnější, lépe odhlučněný, spíše na vrcholu třídy, na špičku však nemá.
O kultivovanosti motoru 1,6 dCi jsem už psal. Jestli byl v něčem 1,6 dCi kritizován, tak pro velkou turbodíru a neochotu zrychlovat pod 1500 ot./min. s následným zaražením do sedaček v cca 1750 ot./min. Efektní vlastnost pro zaujetí cestujících, co umí „šestnáctistovka“, a jak jsem se naučil ve správný čas odřazovat, tak i dobrá vlastnost pro rychlé předjíždění. Mnohem horší vlastnost při popojíždění po městě a místech, kdy na dvojku se to nechce rozjet, na jedničku se jede moc rychle. V novém Meganu jako by to byla úplně jiná 1,6 dCi. Zátah plynulý, turbodíra mnohem menší, zůstala ochota vytáčet se až k 5000 ot., ale díky tomu a díky lepšímu odhlučnění i pocitově slabší auto, možná se ještě zajede, testovaný kousek měl najeto jen 1700 km. Každopádně pokud mi v mém autě výkon relativně stačí, tady bych ještě další koně uvítal. Možná je to i „přiškrceno schválně, v minulém Meganu to byl po ukončení prodeje naftového GT s 2,0 dCi nejsilnější diesel v nabídce, tady ještě příjde 1,6 dCi biturbo, která musí zákazníka přesvědčit ke koupi. Nicméně tuto změnu charakteristiky motoru hodně ocenila přítelkyně, která s turbodírou bojovala. Drobná změna nastala i u rádce řazení. V Meganu III je striktní, pod 1500 podřadit, nad cca 2000 ot. odřadit při úsporné jízdě při plynu na podlaze doporučí odřadit dříve. Zde k podřazení vyzve „rádce“ podstatně níže, stejně tak při plném plynu nedoporučí podřadit. Celkově je nastavení podle mě nepodařené, více na oko ekologické.
Po rozloučení s Lukášem a novým Meganem usedám do toho svého „starého“, který ale stále voní novotou, a nezbývá než sumarizovat. Nový Megane udělal obrovský skok, taky bylo po 7 letech na čase. Hodně zkrášlel z venku i zevnitř, dovybavil se nejmodernější technikou, vylepšil odhlučnění, nedostatky v ergonomii, zlepšil se v jízdních vlastnostech, nenarazil jsem na něco, co by vyloženě bylo průserem a temnou stránkou.
Ale víte, když tak jedu, koukám přímo před sebe, neolizuju plasty a nerozplývám se nad ambientním osvětlením, nehrabu se v nových zbytečných funkcích infotainmentu, trochu si přidám nahlas radio, do zad mě kope malá, což je skoro jako ty masažní sedačky, o nic nepřicházím. A ještě večer, když ležíme ve vaně s přítelkyní říkám „podívej se, když ti zavážu oči a posadím tě do našeho Meganu, nepoznáš, že nejedeš v tom novém!“
Odpověď „ale je měkčí a pohodlnější“ už dělám, že neslyším… 🙂
Souboj tempomatů Peugeot emotion days – telegraficky
38 Responses to Megane IV, setkání generací
[1]
2. 3. 2016 v 10:04lled
Parada Ronaulte! p. Vaverka palec nahoru i za ta okna :D. Jinak v te cervene vypada luxusne, ale stale se nemuzu prenest prest ten tabloidni interier….mimochodem stredovy panel je snad komplet okopirovan z Golfa.
[2]
2. 3. 2016 v 11:17Redmex
Pekna recenzia a hlavne pisana od srdca, nie ako prehlad reklamnych materialov 🙂
Ako je to s hlucnostou v porovnani so zvyskom nizsej strednej a strednej triedy? Sedacky boli aj elektricky nastavitelne s pamatou, alebo len manual resp. elektrika bez pamate? Bedrova opierka bola nastavitelna aj vyskovo?
[3]
2. 3. 2016 v 14:44Emel
Hezké, už u fotek z prvních dojmů s GT jsem dostal pocit, že červená klasika bude možná ta nej… teď ještě počkat na ten kombík, tam jsem si méně jistý tím zadkem než u HB.
Když na to tak kouknu… co loketní opěrka?
Fakt ti rádce pod 1500 radí podřadit? U TDI snad už skoro při 1500 radí řadit nahoru 😀 .
[4]
2. 3. 2016 v 15:22Ronault.
[1] lled: díky. Mě až tak tabloidní nepříjde, třeba ve srovnání s Espacem minimálně, přecejen je docela zakompovaný do palubky. No a Golf není až tak špatný vzor, lepší než z i30 😀
[2] Redmex: díky. Odhlučnění bych řadil ke špici třídy, když pominu přecejen ne vrchol v odhlučnění ostrých nerovností na silnici od podvozku, tak motor, aerodynamika a hluk od kol velmi dobré. Sedačky nastavitelné jen manuálně bez paměti, bederní opěrku jsem nenastavol, tak se přiznám, že nevím, ale vzhledem k tomu, že bederní oblast je masážní a umí docela výrazné pohyby, zřejmě to nebude problém. Jsem na bederní opěrku hodně citlivý a tady jsem nemusel nijak zasahovat.
[3] Loketní opěrka možná bude jedno z těch míst, které je lépe umístěno v mém meganu, krapet výše by mohla být, ale celkem v pořádku. No, u mého dCi pod 1500 ot. ukazuje podřadit, v podstatě velmi rozumně je nastavený rádce řazení a řadím v podstatě podle něj. 😉
[5]
2. 3. 2016 v 16:35lled
Jinak kdyz koukam na tablet, tak zdravim do ******a 😀
Ronault: taky zdravím, jen jsem ti to musel zcenzurovat, koukám, že i přes mou snahu nerozeznat lokalitu se to nezdařilo.
[6]
2. 3. 2016 v 17:00k.ik
Interiér je tichý, nebo rachotí jako u 3. generace?
[7]
2. 3. 2016 v 17:38Ronault.
[6] Nevím o tom, že by u třetí generace nějak rachotil, v kombíku v kufru občas něco, ale jinak je interiér tichý a myslím, že v textu to je popsáno dostatečně důsledně 😉
[8]
2. 3. 2016 v 18:47lled
Jo, v pohode, je to hnus co se da vsechno zjistit 😀
[9]
2. 3. 2016 v 21:22rohYpnol
Novinka je nepochybně ve všem dál než starší generace, přesto to u mě pro určité atributy vyhrává teď už minulá generace.
1) nadčasovost designu a osobitost
Předchozí Mégane byl… prostě Mégane. Nový je tak trochu přední 1/2 Talismanu… Nárazník je až nepřirozeně vystrčený a z určitých úhlů mi neladí (a tobě se podařilo vyfotit právě v tom úhlu…).
2) Střídmost a prostornost interiéru
Předchozí Mégane byl ve třídě relativně unikátní v tom, že v oblasti kolen byl velmi prostorný, nezavazel žádný středový nesmysl. Stejný pocit jsem měl snad jen v Kii Ceed I a i30 I… Navíc palubka Méganu III byla vcelku subtilní a velmi pomáhala příjemnému pocitu za volantem. V novince mám pocit, že opět trochu zvítězila plastová hradba mezi předními místy a vnějším světem. Tedy soudím zatím podle foto, ve voze jsem neseděl…
Mimochodem – jak to je s plastovými blatníky? Mégane II měl plastové přední blatníky, u Mégane II už myslím byl plech (?) a tady?
Pak by mě taky docela zajímala účinnost nepříplatkových světel, jestli za něco bude stát nebo jestli se i Renault vydal cestou standart nesvítí, když chceš tak zaplať za LED…
CO bych na voze už rád neviděl je hnusná anténa. To nemohli anténu integrovat do zadního okna tak jak se to dnes nosí? Trochu škoda…
[10]
2. 3. 2016 v 23:37Ronault.
[9] Tak to vemu postupně Rohypnole
1) i v minulé generaci měl Megane společnou tvář s Lagunou, Scénicem atd., vždy to byla celá generace.
2) Místa je v krátké novince méně než v kombíku minulé generace, ale když bych srovnal hatchbacky, tak je na tom nová generace lépe. Mimochodem pokud by sis přečetl jeden z prvních srovnávacích testů, tak třeba v auto7 Megane velice chválí za prostornost. Plastovou hradbu bych jako problém neviděl, spíše je problém trochu horší výhled ven šikmo vpřed. Osobně to jako problém nevidím, mám tu oběstavěnost radši, pravda, děti vzadu zase pak hůře vidí ven….ale oni teď stejně furt čumí do tabletů…
LED světla nedokážu objektivně hodnotit, protože jsme jeli ve dne. Lukáš ale říkal, že ho nijak nepřesvědčila proti Xenonům.
Anténa kdysi nebyla na Laguně II, pak s tím Renault přestal…škoda…ale rádio Bose mělo podle mě docela pěkný zvuk.
[11]
2. 3. 2016 v 23:50rohYpnol
[10] tak to určitě ne, Laguna minulé generace byla naprostý suterén 😉 Mégane měl nezaměnitelnou tvář a výraz, tohle se teď prostě ztratilo, bohužel… Talisman je zepředu nižší a širší, Espace pak pro změnu vyšší… Toť vše.
O LEDkách až tak nepochybuji, že budou svítit přinejhorším slušně. Ale co základ…
[12]
3. 3. 2016 v 08:22webpaja
No parádní srovnání! Sice od kovanýho Renaulťáka, ale víme, že nekritický nejsi. Mégane jsem si zatím jen prohlédl a sedl do něj při čekání na odvoz, standartní verze neurazí. GT pak vypadá parádně, nicméně se u obou nemůžu zbavit dojmu, že základní skelet střední části karoserie je z M-B A (což určitě není na škodu).
Interiér příjemný, řízení si rád odzkouším, ale pokud není velká mezigenerační změna, tak vím co mi na něm bude vadit :-).
Prodejce překvapil cenou, kam se dá dostat s GT. Téměř na úroveň, za kterou jsem nakupoval do firmy Leony FR 1,4TSI a to už je paráda. Pravda je, že velmi výrazný bočnice sedadel GT mohou někomu vadit při nasedání, ale potahy, polstrování je opravdu na výši.
[13]
3. 3. 2016 v 08:25webpaja
Btw. LED světla… Dobré xenony jsou na úrovni levnějších LED systémů. Nová kočka mi svítí potkávačkami minimálně stejně jako Leon co se týká nasvětlení a o něco dále. V režimu dálkových pak osvěcuje jasněji s větším přesahem do ztracena, oproti LED světlo/tma.
Nevím jak se dá nastavit výbava, ale za světla bych si připlatil u jakéhokoliv auta.
[14]
3. 3. 2016 v 09:42lled
Souhlasim. Jak nekdo okusi xenon z halogenu, tak chce xenon, jakmile zkusi led z xenon, chce led. Maji vice svetlejsi barvu a delsi dosah s tim, ze rozhrani svetlo – tma je mnohem pro oko prijemnejsi nez u xenonu.
[15]
3. 3. 2016 v 15:06Redmex
Osobne mam pocit, ze vo vyslovene zlych podmienkach ako hmla a husty dazd nie je svetlo z LED tak tak pohlcovane ako u xenonov.
Ale zase dobre poznam len xenony v Skodovkach a Mazde, takze je dost mozne, ze iny ich maju lepsie 🙂
[16]
3. 3. 2016 v 20:06rohYpnol
[14] No to nevím, mě třeba přijde světlo z xenonu pro či nepříjemné a mnohem raději mám klasické H4/H7. Samozřejmě, technicky měřitelné parametry jsou jedna věc, ale realita je o něčem jiném. Hlavně za zhoršených podmínek (déšť, sníh, mlha). V ten moment prostě světlo z xenonu ztrácí průchodnost a rozptyluje se, zatímco klasika svítí…
[17]
3. 3. 2016 v 22:24Ronault.
[12] Webpaja: řekl bych, že mezigenerační změna je výrazná. Podle mě není změna v posilovači, ten má podobnou vzabu/nevazbu od řízení jako dříve, ale tím neříkám, že ve třídě špatnou. Změnila se k lepšímu nedotáčivost, její pokles mě hodně překpavil, auto je celkově agilnější a jistější, když tlačím na pilu ve svém Meganu, tak i když to jde, tak pořád cítím jakousi nechuť k tomuhle stylu jízdy, tady jsem si to na technickém úseku i s naftou docela užil.
Tak to jsi mě překvapil tou cenou, můj prodejce se tvářil tak, že cenovka nebude nic extra, ale asi narážel na to, kolik jsem tehdy za Megana dal já a že taková cena se určitě opakovat nebude.
Ad LED: jak jsem psal výše, tmu jsem nezkoušel, ale určitě budou LED lepší než klasika. Ale Lukáš říkal, že nějak nadšený z nich není, takže asi průměr, více jsem se v tom nešťoural, jak to myslí.
[18]
4. 3. 2016 v 05:52webpaja
(17) Díval jsem se na modrý GT a tvrdil, že z původních cca 600 se umí dostat k půlmilionu, možná i lehce míň. Speciálně zmiňoval verzi GT, že u ní se dá hodně hýbat s cenou.
[19]
4. 3. 2016 v 08:25MariAchi
Konecne jsi tu neco napsal 🙂
A hezky, sam musim priznat, ze z noveho Meganu mi spadla brada, kdyz jsem do nej sedl (GT) a rozhledl se kolem sebe, nedokazal jsem najit nic zavazneho, co bych tomu interieru mohl vytknout. GT se mi libi i zvenku – mozna az na ty hokejky – je hezky prisate k zemi, nakrcene na predek, tak ma vypadat suveren. Nebudu tu provolavat nic o krali tridy, jeste jsem s tim nejel, ale je fakt, se Focusu a Golfu konecne nastupuje paradni konkurence.
[20]
4. 3. 2016 v 13:50alenotak
Nejel jsem tim autem, jen sedel. Mam smisene pocity a jsem rozpacity z toho co vyrobili – chybi tomu sjednocujici synteza. Treba plynove vzpery na kapote, ale predni blatniky (jestli se to tak da nazvat) jsou plastove. Vubec, po zvednuti kapoty (plechova s izolaci), je to pohled na cerne soucastky z plastu – jen ten motor a turbo je z kovu, nekde pod tema plasty. Auto pusobi mohutne zvenku i zevnitr (skoro jako Talisman), zavirani dveri ma „dobry“ zvuk (na rozdil od predchozi generace), vyhled dopredu je pro muj vkus nedostatecny, ale o trochu lepsi nez posledni FF. Vpredu se sedi OK – sirka/vyska, mista vzadu na nohy nic moc. Kufr a viko bytelne OK, podstatne lepsi zpracovani nez ASTRA K. Plastova maska s pruhem cerneho leskleho plastu a pomnik z Renault loga. Hruza. Tablet uprostred palubni desky. Hruza*2. Tezko bych hodnotil toto auto priznivym pomerem hodnota/cena (showroom cena 511 tisic Kc), ci jako pripadneho kandidata, kdybych mel/chtel koupit nove auto.
[21]
4. 3. 2016 v 16:21Emel
Však plastové blatníky jsou spíš výhoda, ne?
[22]
4. 3. 2016 v 18:22NSA
Krásně napsaný moc díky. Začínám po GT pokukovat jen nevím jak k tomu bude cenově nakloněný můj „prodejce“ . :o))
[23]
4. 3. 2016 v 20:38webpaja
(20) Když si to tak čtu, tak mi přijde, že jsi dlouho neviděl nový auto :-))
(22) Já byl daným v salonu Renaultu poprvý a hned přistálo skoro sto dolů. A to jsem říkal rovnou, že se jdu jen podívat 😉
[24]
4. 3. 2016 v 23:54rohYpnol
[21] Jak se to veme. Soused vod vedle má Mégana a někde ho obral. Takže z předního blatníku se mu odštípl a vylomil kus a má tam díru. Ne velkou, ale díru, takže celý blatník vyměnit… Kdyby byl blatník plech, tak se promáčkne, což v pohodě spravíš bez výměny.
[25]
5. 3. 2016 v 10:17Emel
Naopak menší ťukance zvládá plast lépe, spoustu toho pobere bez viditelného poškození… nakonec nárazníky jsou plastové všude. Plast je lehčí.
[26]
5. 3. 2016 v 17:39Ronault.
[18] webpaja: Tak to je pěkné snížení ceny, za ty prachy by to byla pěkná nabídka.
[19] Mariachi: Tak víš, nebyla příležitost, byly jiné starosti… teď se to trochu uklidnilo, tak je možno se kouknout i na auta. Po velikonocích vás čeká ještě Espace 😉 Jinak mezzi náma, podle mě když pominu pro některé netypické umístění přístrojovky, tak i 308 není vůbec špatný stroj 😉 Proti žalostné C4 určitě.
[20] Alenotak: Plastové blatníky razí Renault dlouho. Megane III je nemá, na Laguně II jsem je měl a nemohl jsem si to vynachválit. Drobbný ťunanec, dveře se musely lakovat a klepat, blatník se vrátil do své polohy a nestálo to ani korunu. Bohužel Megane III to nemá, škoda. Laguna III měla i plastové páté dveře (co by za to majitelé Felícií dali) nebo hliníkovou kapotu. No a samozřejmě pro ty, co nechtějí nové věci a rádi zůstanou u své osvědčené Octavie I TDI, Megane IV. není. 😉
[22] NSA: díky za pochvalu. Jo, taky bych pokukoval 🙂 Jen počítám, že by už podruhé taková cena jako u mého nebyla. Viděl bych to asi na silnější 1,6 dCi, ale možná bych potřeboval svezení ještě se zajetým motorem. I když ono je to tak, že na výkon si člověk rychle zvyká 😀
[24] , [25] U mě rozhodně plast. Pravda, že na jednom nárazníku jsme měli takový vyštípnutí kousek na hraně, ale to bylo po 360 t km a 12 letech, to je pořád lépe než pomalu reznoucí lemy na blatnících Fabie.
[27]
5. 3. 2016 v 21:49rohYpnol
[26] Auto, na kterým ti shnije zadní lem a prahy, ale přední blatníky ne, vypadá příliš blbě… Jinak nic proti, ale Fabia při nezanedbané údržbě nerezne.
[28]
6. 3. 2016 v 00:04Ronault.
Rohypnol: co si predstavujes pod zanedbanou údržbou? Stojí sice venku, ale umyvat se umyva, 1-2 do roka se i navoskuje, nic co by třeba neměla Laguna a na ní stopy rzi nebyly vůbec. Tady jsou prvni malé bublinky na spodní části všech dveří, na spodní hraně blatniku, není to nic hrozného, ale tak po příští zimě to bude chtít velký zásah… No a pak roh zadního blatniku u světla, tam je skoro díra…to je otřes…tam to bylo ještě před koncem záruky… Když jsem byl na výměnu oleje, tak tam byla stejná Fabia s korozi na úplně stejnych místech…i servisak říkal, že klasika…takže neříkám, že. Fabia je tragédie, ale není to žádný etalon antikoroznich vlastností.
Mimochodem, aktuálně je od čtvrtka v servisu, pátrá se po příčině a vypadá to, že přeskočil řetěz…to zase bude palba…
[29]
6. 3. 2016 v 07:51alenotak
[23] webpaja: “ .že jsi dlouho neviděl nový auto :-))“ Mylis se, nove auto jsem videl, ale nove neznamena dobre😉
[30]
6. 3. 2016 v 08:18alenotak
[26] Ronault: Nemam nic proti plastum na karoserii, apropo mam Trabanta ;-).
[31]
6. 3. 2016 v 08:22alenotak
[25] Emel: Plast je plast, do urciteho bodu se po tukanci vzpamatuje, a pak jen trosku vic a praskne. A je z toho oprava za 40+ tisic Kc. Nejlip je nebourat, eh?
[32]
6. 3. 2016 v 12:19rohYpnol
[28] Na HTP přeskakoval taky? Tak oni už to měli na TSI předem natrénováno … 😀
Jasně, ty (nebo přítelka) myjete, ale co předchozí majitel(é)?? A o tom to je… Po 10 letech údržbu prostě nedoženeš…
Co si představuji pod nezanedbanou údržbou? Min. 2x ročně napastovat, po zimě pořádně vystříkat wapkou, hlavně oblast prahů, podběhů a nadkolí, a v průběhu zimy průběžně občas také omýt wapkou od soli.
Jenže lidi si dnes myslí, že údržba = 1x za měsíc zajet do kartáčové myčky, která ti omyje (a poškrábe) jen povrch…
[33]
6. 3. 2016 v 13:51šmoula nešika
Ahoj, rád Tě zase vidím na blogu, Rone. 😉
A dík za fajn článek. 🙂
[34]
6. 3. 2016 v 16:43woody-alien
[32] Taky. Tohle je dost známej článek. http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
[35]
8. 3. 2016 v 13:30awe
jdi s tím kurzovým sázením někam… smazáno
[36]
8. 3. 2016 v 14:16webpaja
(35) Z velký úcty k Ronovýmu blogu běž do hajzlu! 😉
[37]
10. 3. 2016 v 15:38lukas13
Perfektní článek Ronaulte. Díky moc za první dojmy. Je vidět, že když to píše někdo, kdo ta auta opravdu zná, dokáže přebít profíky.
Teď už jenom přát si GT s manuálem (nereálné) nebo uvedení slabší verze 1,6TCe. Těch 150-160Hp by byl ideál.
[38]
20. 3. 2016 v 13:24Verny_2013
Super srovnání obou generací, Díky za něj. V sobotu jsem byl na předváděčce a měli jen GT, takže na mě čekalo velké překvapení. To auto se renaulu prostě povedlo. Ale 2 výhrady bych měl. Jedno poměrně závažnou – místo vzadu je srovnatelní s Octou 1 gen po faceliftu, tedy těžký podprůměr a nic na tom nemění ani skvěle tvarovaná zadní sedadla s dostatečně dlouhými sedáky. Navíc je problém pohodlně zasunout nárty pod přední sedačky. A druhá výtka spíš subjektivní – základní sedačky jsou podle mě mnohem lepší než ty v GT. Tam jsou bočnice zbytečně vysoké, sedadla tvrdá a sedák mi přišel kratší než u základní verze. Jinak r auto nemám žádné další negativní připomínky. Spíš je to pro mě popravdu příjemné příjemné překvapení.
Komentáře nejsou povoleny.