-
Nová Škoda Yeti už jezdí!!
Dnes jsem zapátral v mém archivu časopisů o autech.Narazil jsem na časopis Svět motorů.A jna titulní straně stálo: Yeti Jezdil!
A jak jinak, než že Svět motorů novou Škodu Yeti, která příde v průběhu roku 2009 otestovali.
A tak, jsem se rozhodl vám zvěřejnit ve zžkrácené verzi test Yetiho.Yeti, ve svém živlu
Nová Škoda Yeti byla testována pod hradem Kost.
Yeti, který byl poskytnut na zkoušku testu měl hodnotu několika milionů korun.Části karoserie byli navíc vyrobeny z takzvaného uměl¨ého dřeva které je mnohem křehčí a náchylnější k poškození než běžné plasty a ocelové díly.
Škoda Yeti má skvěle padnoucí volant do ruky, ale musíme si stále připomínat že se jedná pouze o studii a tak se mnoha věcí nejspíše změní.Posez v Yetim je mnohem vyšší než ve staré fabii.Díky výrazně prosklené karoserii máme dobrý pocit z výhledu, který příliš neruší ani silné přední sloupky.
Ohlížíme se zpět a také při couvání bychom neměli problémy.Jedeme!
Motor pod kapotou nechybí, slouží však zatím jen k zaplnění prostoru, nikoli k pohonu.Nevadí!Mírný svah parkoviště zaručuje, že se svezeme i bez koní a kilowatt.Stačí strčit a yeti se tiše rozjíždí.Nabíráme rychlost.Jakou, to nevíme protože futuristicky vyhlížející palubní přístroje jsou pouze naznačeny jako třeba ve zmenšených modelech aut.Ale funguje řízení, sice bez zapnutého posilovače trochu tuhé.Také brzdy naštěstí plnily naše příkazy.I z těchto několika desítek metrů jízdy tušíme, jak královskou zábavu by svému majiteli připravilo podobně koncipované sériově vyráběné auto.Velké kola v rozích karoserie, napovídají že by auto se stabilitou na silnici mít problémy neměl.Yeti by určitě patřil mezi nejobratnější SUV na trhu.
Měříme
Končíme s testovacími jízdami akonečně jdeme Yetiho s měřícími přístroji, figurantkou a fotografem co nejdůkladněji prozkoumat.
Studie Yeti se skvěle vyjímá nejen ve výstavních expozicích Škody Auto, ale také v reálném přírodním prostředí.Dlouhý rozvor, poměrně velká kola a minimální převisy při celkově velmi kompaktních rozměrech – esence svěžesti, neotřelosti a přátelského výrazu.Auto nemá za úkol vypadat agresivně.Nebylo postavenon s cílem zdolávat náročné terény, ale s nezpěvněnými cestami nebo nástrahami ulic by se díky vyšší světlosti, velkým kolům a příznivým nájezdovým úhlům vypořádalo s přehledem.Uvažované využití je velmi univerzální – poté, co v pracovních dnech slouží jako městský vůz, o víkendu či o dovolené odveze dvojici až čtveřici sportovně založených mladých lidí s potřebou sportovní jízdy např. do horského střediska, odkud již budou pokračovat po svých či na horských kolech.Změřili jsme bližší hodnoty vozu.Délka vozu je 3,88m přesně zapadá do segmentu malých vozů.Stará fabia hatchback měří o 8cm víc, změřili jsme aspon přibližné hodnoty.Většina vozů SUV je podstatně větších, podobně krátké jsou některé třídveřové varianty.Šířkou 1,75 m se naopak Yeti malým vozům zcela vymyká, většinou bývají tak o 10 cm užší.Tady by tedy byl nováček od Škody plně patřil k vozům SUV.Naopak výška 1,58 m včetně střešních ližin, s nimiž se dnes už setkáváme u malých vozů.Totéž platí i o rozvoru 2,48 m ( fabia disponuje 2,46 m).Celkově Yeti tedy leží mezi malými vozy a auty označovanými jako SUV.Za kolik bude?
Výše uvedená otázka napadne našince možná jako první.Odpověd samozřejmě neznáme a zřejmě ji ještě přesně neznají ani ve Škodovce.
Test je ve velmi zkrácené podobě než v časopise Svět motorů.Pro zajímavost uvádím i číslo časopisu, je to číslo 23/2005.
Kdo bude chtít, at mi napíše…s radostí mu článek naskenuji a pošlu mailem.S pozdravem Škodovák
Škodovka chystá nový Superb Combi Jak by se vám líbila?
2 Responses to Nová Škoda Yeti už jezdí!!
[1]
18. 11. 2007 v 13:27Brumbál
Chci ho, scháním sponzora
[2]
24. 7. 2008 v 12:04marty321
každý kdo má rád auta musí prostě kliknout na web
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.