• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > sleeper.blog.auto.cz  > Bugatti-Gulinelli T2 (1900-1902) – Pro pana hraběte

  • Bugatti-Gulinelli T2 (1900-1902) – Pro pana hraběte

    Historie Publikováno: 26. 11. 2007

    Ettore Bugatti se narodil v Miláně 15. září 1881. Nejmladšího syna Carla Bugattiho, umělce a návrháře nábytku, již od mládí přitahovala mechanika. Už v šestnácti letech zkonstruoval tricykl pro firmu Prinetti & Stucchi a v devatenácti navrhl svůj vlastní vůz, který nakonec postavil za finanční podpory hraběte Gulinelliho a získal za něj zlatou medaili na obchodní výstavě v Miláně v roce 1901. Vítězný vůz koupil baron de Dietrich z alsaského Niederbronnu. Bugattiho veliká technická zdantost a důvtip se později, když se jeho návrhy začaly vymykat vědecké realitě, vzepřela proti němu Ale zatím byl Ettore „mladým a neklidným“ mužem. Přijal šťedrou nabídku pana barona a odešel do jeho alsaské továrny. Zde postavil sérii vozů pod společnou značkou De Dietrich-Bugatti.

    Velmi brzo si v automobilovém světě udělal dobré jméno, takže již v roce 1904 navrhl čtyřválcový typ Hermes pro továrnu Emile Mathise a v pětadvaceti letech se stal šéfem konstrukčního oddělení firmy Deutz. Vydělané prostředky mu konečně umožnily se osamostatnit a na pařížském autosalónu v roce 1910 poprvé představil svůj vlastní vůz, pohánený čtyřválcovým motorem o objemu 1,4 litru. Po prvních pěti vozech nasledovalo spuštění „sériové“ výroby, automobily byly velmi dobře přijaty.

    Po první světové válce Bugatti ve výrobě dále pokračoval, vozy nasazoval i v závodech. První velký úspěch přišel v roce 1921, kdy se pětičlenný tým vydal na Velkou cenu kategorie lehkých vozů (tzv. voiturette) do italské Brescie a domů se vracel s prvními čtyřmi příčkami! Tento fantastický výsledek se pochopitelně projevil v počtu objednávek nových vozů, vznikly speciální modely „Brescia“ a značka proslula jako výrobce závodních automobilů pro soukromé jezdce. Po prvních úspěších začalo vítězství ubývat, neboť Ettore Bugatti k smrti nenáviděl kompresory a jeho automobily začaly porážet nové vozy jiných výrobců, zejména italské Fiaty, které byly „dopovány“ mechanickým přeplňováním.

    Bugatti-Gulinelli T2

    Základní technické údaje

    MOTOR: Čtyřválec s rozvodem OHV, zdvihový objem 3055 cm3 (průměr 90 x 120 mm). Dva ventily na válec.

    KAROSÉRIE: Dvoumístná otevřená.

    PRAMENY: Internet, archiv autora, Bugattis by type, Jaap Horst, Histomobile.com

Mému nejlepšímu příteli aneb 3,0 CSi Modrobílá střela

13 Responses to Bugatti-Gulinelli T2 (1900-1902) – Pro pana hraběte

  • [1]

    26. 11. 2007 v 22:34Vilém

    Tak mě napadá co by dneska říkal Ettore Bugatti na Veyrona… Ten má turbokompresory rovnou čtyři 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    27. 11. 2007 v 7:48Sleeper

    Z Veyrona se musí obracet v hrobě… :o(

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    27. 11. 2007 v 8:12GTI

    Pěknej článek. No, já myslím, že Ettore by Veyrona pochválil. Tak, jako i v minulosti, ten nejlepší…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    27. 11. 2007 v 13:00kuní xicht

    Vďaka za skvelý článok. Veru Bugatti, to je legenda.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    27. 11. 2007 v 15:24DEFÍK

    Páči sa mi, že je tam opis, ktorý som nikde nenašiel. Ale nieje to trochu krátke?

    GTI: Veyron môže byť hocijako dobrý. Ettore sa aj tak musí obracať v hrobe, pretože, aby bol predaj oddialený a oddialený a oddialený a oddialený a oddialený 5rokov(!) len zato, že si nevedia rady s autom, ktorého vývoj je hotový, to je naozaj na plač. Takže hoci dosiahlo úžasného výkonu, Bugatti by určite nebol pyšný a preklínal by keby žil konštruktérov od VW zato ako očiernili jeho meno, presnejšie meno značky. Veď 400km/h nielen, že horkoťažko dosiahli, ešte aj upozorňujú majiteľov, že ak chcú, aby boli naďalej zdravý a mali Bugatti pokope, tak nech sa ani nesnažia ísť 400km/h!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    27. 11. 2007 v 21:47Sleeper

    Promiňte, pánové (a případné slečny): Danieli, fakt už neser!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    27. 11. 2007 v 21:50Sleeper

    GTI: No, nevím. Veyron není ani 57 a už vůbec ne La Royale… Bugattky nikdy netrhaly rychlostní rekordy. I když Royale uměla bez problémů 160 km/h a rychlejší byly jen americké Duesenbergy…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    28. 11. 2007 v 14:15Dinar

    Sleeper: moc pěkné počtení (palec). A přestože souhlasím s tím, co říkáš, tedy že Bugatti nikdy nebyla primárně auta k trhání rychlostních rekordů, měly to být vždycky silné a luxusní káry, tak bych ale v tomto ohledu Veyron nezatracoval, v jeho charakteristice se sice skloňuje slovo nejrychlejší, ale odkaz původních Bugatti je právě v tom, že je u toho luxusní, žádný pokus o silniční formuli. Já bych řekl, že Ettore nerotuje, ale spokojeně spinká. :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    28. 11. 2007 v 21:13Thomas

    http://snow412.info/index.html drudge report drudge report
    http://snow412.info/2006-drudge-report.html 2006 drudge report 2006 drudge report
    http://snow412.info/drudge-matt-report.html drudge matt report drudge matt report
    http://snow412.info/advertiser-drudge-report-report-support-us.html advertiser drudge report report support u.s advertiser drudge report report support u.s
    http://snow412.info/2007-drudge-report.html 2007 drudge report 2007 drudge report

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    28. 11. 2007 v 23:59Ricardo

    Pěkné počtení Sleepeře, díky!
    PS: ten Thomas, to je nechutnej spam

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    29. 11. 2007 v 16:29da_b0mb

    Jooo Bugattky…Treba jednou v tvych clancich prijde rada i na 57SC Sleepere… 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    3. 12. 2007 v 4:54Sleeper

    Bombo: až se dostanu do třicátých let, tak určitě :o)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    28. 1. 2008 v 9:50Rewa

    Jo, klasika. A, po pravde receno, radsi bych mel doma v garazi tuhle klasiku nez Veyrona 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

sleeper.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červenec 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Únor 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20081 Příspěvek
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20081 Příspěvek
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Duben 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Září 20073 Posts
  • Srpen 20071 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Červen 20073 Posts
  • Květen 20071 Příspěvek
  • Duben 20074 Posts
  • Březen 20076 Posts
  • Únor 20072 Posts
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Prosinec 20062 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura