-
Soutěž krásy (5.Díl) Trucktrial
Omlouvám se za týdenní zpoždění, ale jaksi jsem nenašel čas, napsat další díl.
Dnes se budeme zabývat účastí našich vozidel na Trucktrialu.
Stejně jako závody tahačů na okruzích je Trucktrial celekem mladým sportem. Pravděpodobně vznikl v Anglii a od roku 1991 se rozšířil i u nás. Pravidla jsou celkem jednoduchá. Projet danou trasu co nejrychleji s co nejmenším počtem trestných bodů. V těžkém terénu jsou umístěny branky které se musí přesně projet bez jejich poškození. Někdy je to však velmi obtížné. Samozřejmě nechybí spousta bláta a bahna zvláště když pořádně zaprší. Zpravidla se jezdí v bývalých vojenských prostorech či tankodromech které jsou terénem ideální pro tento sport.
Co se týče české účasti, vyloženě tovární týmy byly pouze dva. A to Praga a LIAZ. Ostatní značky jen v rukou soukromníků.
Takže děkuji za hlasy pro české expedice.
Mužeme začít:
1. LIAZ 111.154, rok 1991 Pozorné oko odhalí Dakarské auto z roku 1991. Ano v té době byly Trucktrialové LIAZky prakticky jen upravané stroje z Dakaru.
2. LIAZ 111.154, rok 1993
3. LIAZ řada 300, rok 1995 AWS – řízení všemi koly
4. (Škoda 400), v závorce proto, že jde o stejné vozidlo jako před tím jen s novou hliníkovou kabinou řady 400, užší krátkou a nízkou která se dávala na vozidla Škoda 400 Fox, AWS-řízení všemi koly, léta 1997-2000.
5. LIAZ 111.800, Karel Voráček, Chříč 2008
6. Praga UV 80, Pavel Cacák, mistr Evropy i republiky
7. Avia A 31, podvozek bych tipoval na Praga nebo ROSS
8. Avia 4×4, v roce 2007 se stala absolutním mistrem Evropy
9. Praga V3S 6×6, rok 2007
10. Praga V3S 4×4, rok 2006
11. Tatra 815 6×6, polovina 90. let, Holandská posádka
12. Synonymum Trucktrialu Tatra 813 KOLOS 8×8, rok 2008, červené plameny
13. Tatra 815 TP 6×6, bílá, rok 2007
14. Tatra 815 TP 6×6, fialová, rok 2008
15. Tatra 138 (137) 4×4, modrá, rok 2004
16. Tatra 813 KOLOS 8×8, červená, rok 2006
17. Tatra 805, žlutá, rok 2005
18. Tatra 813 8×8 KOLOS, žlutozelená, rok 2005, s tímto autem jezdí žena
19. Tatra 813 KOLOS 8×8, vojenská kabina, osobně mohu potvrdit nádherný zvuk motoru, rok 2004
20. Tatra 813 KOLOS 8×8, Zelená, rok 2006
Výběr fotek není 100%ní, protože na webu jsou jich tisíce. Snad jsem ale tak v základech zmapoval zápolení našich vozidel v těžkém terénu.
Které vozidlo je nejhezčí?
Soutěž krásy (6.Díl) Sportovní Škodovky Soutěž krásy (4.Díl) České výpravy a expedice
17 Responses to Soutěž krásy (5.Díl) Trucktrial
[1]
30. 5. 2009 v 12:25parezzbablu
hlasuju pro plameny…nejakčnější fotka, jinak bych teda ale chtěl vidět ženskou co to stím kolosem umí 🙂
[2]
30. 5. 2009 v 12:36T613
UV80.. ten drobek je prostě super.
Ta A31 nevychází ze standardní A31 4×4?
[3]
30. 5. 2009 v 12:53Special-line
[2] No já myslím že 31 se 4×4 nedělaly ne? Podvozek může bejt z novější řady 60<, i když tam zas nebudou vinutý pružiny. Ale možnosti úprav jsou opravdu rozmanité. Kouknu se ještě na netu.
[4]
30. 5. 2009 v 13:18Special-line
Oni totiž byly dva druhy těch Avií. Prní byla normálně dá se říct tovární čtyřkolka od řady A60 a druhá byla s podvozkem Praga V3S. Přesněji to byla vlastně V3S s kabinou Avia, protože se dělaly i verze 6×6. Tohle bych tipl na nějakej ten podvozek Praga popř. ROSS, už díky těm portálovým nápravám.
[5]
30. 5. 2009 v 13:25T613
Ty myslíš V3S M6, ale já mám na mysli přestavěné A31 4×4, dělaly se myslím v Přelouči. Tuhle verzi ěmla sousední firma zaobírající se vrty. Ale už ji dali pryč. Místo toho teď mají UV80.
[6]
30. 5. 2009 v 13:43Special-line
[5] Tak mi zase pomohlo Truck Forum. Máš pravdu v Přelouči se dělaly. A dělají se tam dodnes. ALe všechno co jsem z Přelouče viděl D120 4×4, A 21, A21 Furgon, mělo všechno klasiký nápravy. Ale ty M6 měly všechny portálové nápravy.
Ta A 31 co jsem tam uvedl možná vychází z tohoto.
http://www.postimage.org/image.php?v=aVxoci
Jen škoda že není vidět typ odpružení. Ale mám pocit že tam vidím nějaký suvný tyče, tak že by vinuté??
[7]
30. 5. 2009 v 14:28da_b0mb
jedine KOLOS…
[8]
30. 5. 2009 v 15:29PekelnáMicinka
Nechci se opičit. Ale jak je někde 813, tak nemůžu jinak. Klukovský a vlastně i chlapský sen. No a protože nejkrásnější je ta s plameny, tak je jasno. Nejkrásnější je ale stejně v mozkově zelené.
[9]
30. 5. 2009 v 17:03kolmar
Tak special line, diky diky a este raz diky 🙂 palec hore, nadherny vyber, super foto, registroval som tyzdennu prestavku ale stalo to zato. Naozaj super vyber a niektore zabery ako ta 813-ka s plamenmi – super!!!
Sam neviem zaco budem hlasovat, no 813 je super, a kedze sa tu mnohym paci tak som klikol a pozrite co som nasiel, prekrasne video:
http://www.youtube.com/watch?v=4pJyaDR3M4M
PS: sofer tej orandzovej bol riadny manik… par krat to ustal len na jednej strane, zaprel sa do svahu postavil a ide sa dalej 🙂 no raz mu to nevyslo 🙁
[10]
30. 5. 2009 v 18:42spitfire
Krása! Hlasuju pro „16. Tatra 813 KOLOS 8×8, červená, rok 2006“, kam se hrabe TDI s hustočipem 🙂
Když tady vidím ty fotky, tak se snad na nějakej ten trucktrial budu muset podívat…
[11]
30. 5. 2009 v 20:19Special-line
[9] No video naprostej luxus. Akorát fakt škoda tý muziky, radši bych si to poslechl bez ní, protože jak sem psal, tam má každej zturbovanej motor a ten zvuk je fakt luxusní!!! Borci se toho fakt nebojej, tady je potřeba fakt držet plnej plyn do poslední chvíle.
[12]
30. 5. 2009 v 21:28vitecek
11 Special-Line jak rikas…to hvizdajici turbo je proste uzasny 🙂 kdyz jsem slouzil vlasti tak jsem z jendou jezdil (sice 815 8×8) bohuzel nas nepustili na tankodrom tak jen po silnici…
PS: A jeste ma taky dobrez zvuk vidlicovej 24 valec CATERPILAR (2,0MW centrala) jsem stal vedle nej kdyz to natocili a nechali jet na volnobeh. Malem nas to nasalo…rikal technik od CAT ze kdyz to jede na max tak je to peknej rachot…to jsem bohuzel nevidel…
[13]
30. 5. 2009 v 21:41Zlý Soused
To je nádhera! Hlavně ta 138, vůbec jsem nevěděl, že trucktrial jezdí.
[14]
31. 5. 2009 v 8:30_Teddy_
813 kolos, jednoznacne najkrajsie vozy! Tocit sa s takym obrovskym hovadom po tych truck-trialovych cestickach, to chce naozaj dobreho sofera…
[15]
31. 5. 2009 v 9:54carmik
Opět bezva článek, jenom postrádám Tatru 815 4×4 „Krab“ se kterou jezdil Tomáš Tomeček tuším v roce 1994. měl jsem tu čest se s tímto monstrem dvakrát projet ve vojenském prostoru a byl to nezapomenutelný zážitek.
[16]
31. 5. 2009 v 11:55Special-line
[15] Ano Tatra vyvinula taky čtyřkolku AWS, ale o tom že by jezdila trucktrial s Tomášem Tomečkem opravdu nevím. Moc díky za novou informaci.
[17]
31. 5. 2009 v 14:12kolmar
(11) no ano, musika trosku kazi zvuk motora, no ale aj tak je ho pocut, takze no problem… a musika je tiez fasa. Borci to naozaj su…niekedy na doraz, len plyn na podlahe a vala to ako tank 🙂 . Neviete, neni Truck trail aj v SR?? tusim, ze nie 🙁
Komentáře nejsou povoleny.