-
Mé šílenství dosahuje vrcholu!
Je léto, čas oběda a tak je při trávení třeba trochu odlehčit tělu a mozku. Povšimněte si na konci devět set jedenáctky 😉
Trochu seriózněji – Tatra 600 Tatraplan
a na konec T700
Všechny videa jsou staré, ale po obědě chutné 🙂
Trocha dobových reklam Česko hledá Tatrastar
25 Responses to Mé šílenství dosahuje vrcholu!
[1]
21. 6. 2008 v 12:38ladlen
Krásne staré kusy, hlavne Tatraplán bol veľmi originálny, ten zvuk motora v kabíne, krása, ale Tatra 700, to už je len narýchlo pozliepané auto na báze T-613. Škoda, keď vedeli tatrovky udržať úroveň osobných limuzín za socializmu, v tejto dobe to fakt nemusel byť problém.
[2]
21. 6. 2008 v 13:00Ronault
Tatrováku, tatrováku… kdyby si byl aspoň z části krásný jako tyhle auta, tak by se na Tebe Maruška aspoň usmála 😀
[3]
21. 6. 2008 v 16:08Ondore
Chyťte ho, tatra sa nám zbláznil! 😀
Výborné, potešilo, zabavilo. Zaspomínal som si na časy, keď ma takým vozili :-)))))))))))
[4]
21. 6. 2008 v 17:01Ricardo
Pán s T600 to Amíkům hezky vysvětluje! :yes:
[5]
21. 6. 2008 v 17:19Alessio
V životě jsem žádnou tatrou nejel…škoda, škoda. PS: ten první filmeček je zajímavý, pěkně udělaný, příběh sice nula, ale to přece nevadí! hlavně, že na konci odtlačí spolehlivá tatra poruchové porsche (ano..realita by asi byla nekde trochu jinde….:-D)
[6]
21. 6. 2008 v 17:33T613
(3) já nejsem blázen! Já jsem MiTo! 🙂
(4) je to dobře udělané video
(5) já jednou, po parkovišti velkoskladu Prioru, před 22lety! Hádej co si z toho pamatuju? :-))))
Jinak včera jsme se special-line probírali ze srandy inzeráty na T613. No ještě, že nemám ani floka! Hned bych si jednu odvezl. Renovovanou T613/4 r.v.93, krasavice nebeská.
[7]
21. 6. 2008 v 18:14da_b0mb
Pri tom prvnim videu jsem si rikal co to je za zhovadilost…a ze jsi fakt magor :-)) Ale to video ma neco do sebe…jsem asi taky magor 😀
[8]
21. 6. 2008 v 19:21Special-line
Všechny videa sou bomba. Mě se teda líbí nejvíc ta sedmistovka, to video si pouštím pořád. Prostě se mi moc líbí to auto, ty záběry, ta hudba a prostě ta atmosféra. Ta znělka je taky bomba:-))
[9]
21. 6. 2008 v 20:45T613
(7) když jsem to viděl poprvé, tak jsem si říkal co je to za.., ale to porsche na konci mě dojalo :-))
[10]
23. 6. 2008 v 13:06GTI
[5] Alessio: to buď rád, žes žádnou tatrou nejel. Z hlediska dnešních požadavků, by ses ošíval i v šestsetřínáctce. Tak jako byl tehdy falešnej režim, tak byla falešná i ta 613ka. Klima bylo takové, že my otroci jsme jezdili v nenormálních autech, pak bylo pár veksláků v tuzexovejch unech a escortech, pár umělců v mercedesech a volvech a… papaláši. Jejich řidiči dělali z tatry jaguára… směšné. Samozřejmě v době kdy jsme tu byli zadrátovaní si na tohle mohli hrát. Ovšem když jsi šel na detail, uvnitř to bylo celé jako… napůl. Žádná velkosériová výroba, všechno takřka rukodělná práce. Ovšem pozor – práce socialistická, žádná facha á la aston… Obstát to mohlo opravdu jen za rudou zdí.
Bohužel… i design je (byl) totální prohra, neb s příchodem 613 došlo k vizuálnímu přetžení s minulostí a na silnice vyjel než italsko-socialistický vykastrovaný hřebec. Auto s vizáží nula. Dokonale.
Jel jsem v tom 200 a vypadalo to, že se to do deseti vteřin rozpadne…
Myslím, že nejlepší je si číst cestopisy od H+Z… a snívat případně o tom, jaká tatra mohla být. Jaká byla, na to raději nevzpomínat. To je vše.
P.S. Ta horní animace je fantastická…
[11]
23. 6. 2008 v 13:22T613
(10) Vignale navrhlo stejný typ karoserie, který na konci šedesátých, resp.na počátku sedmdesátých let frčel. A bůhví cos jel ve vraku :-))
[12]
23. 6. 2008 v 13:25GTI
Jel jsem (nejdnou) ve velmi šlechtěném kuse. Vignale navrhlo něco, co s tatrou nemělo společného vůbec nic. Ano, navrhli to, co frčelo – velká boční skla a kostrbatá linie. Zázrak, tedy Tatra se nekonal… Koneckonců, dnes kdybys 613ku spatřil na silnici, tak se budeš křižovat :-)))
[13]
23. 6. 2008 v 13:35T613
(12) tak Tater potkávám stále více (díky bohu) a křižovat se rozhodně nebudu, spíš budu slintat 🙂
[14]
23. 6. 2008 v 13:48GTI
Když tak tu vypiš důvod toho slintání. Rád si to přečtu. Je to to samé, jako bychom tu slintali nad škodovkou 100. Je to naprosto stejné. Žádná ikona, jen jedno komunisticky až ostudné auto.
[15]
23. 6. 2008 v 13:58T613
sakra chlape, je to moje srdcovka přes všechny jeho nedostatky 🙂 Mám rád zvuk toho motoru, líbí se mi karoserie. Po chromce je nejhezčí pak T613-4Mi95. A ano beru to v kontextu doby, protože když se mrkneš okolo co vznikalo za sračky a Tatra přes to dokázala vydupat a prosadit do výroby vlastní auto (možná jediný dobrý počin Štrougala, že jej vytrucoval na Moskvě). A samozřejmě, že při její jízdní vlastnosti odpovídají své době a technologické výbavě ČSSR.
[16]
23. 6. 2008 v 16:57mam_las
(14,15) Jak už kdysi trefně poznamenal Pavel Záleský, těžko lze udělat světové auto, za komunální peníze.
[17]
23. 6. 2008 v 17:26GTI
[16] mam_las: Přesně. Pak ovšem to slintání je také jen komunálním sliněním. A o tom píši. Mohu milovat staré MINI, mohu milovat kachnu, mohu milovat Brouka… mohu milovat Miuru, tedy geniální díla. Ovšem jásat tu na jedním zapomenutým a zapomenutelným autem, tohle je na hlubokou úvahu…
[18]
23. 6. 2008 v 17:42T613
(17) a víš, že tyhle názory jsou mi úplně šumáč? 🙂
[19]
23. 6. 2008 v 18:55GTI
[18] T613: O to přece vůbec nejde, jde o auto.
[20]
23. 6. 2008 v 19:17T613
(19) tobě nejde o auto, tobě jde o to kde vzniklo. Já si tohle auto zamiloval, a co si kdo o něm myslí.. Schválně jsem si první 613 porovnal (samo tabulkově) s XJ6. Co se týče výkonů zas tak o moc za ním nezaostával 😉 (samo se nebavím o zpracování, výbavě apod.). Jsem TATROVÁK a jsem na to hrdý.
[21]
23. 6. 2008 v 19:29Ricardo
[20] jestli jsi jenom náhodou neporovnával s XJ6 2,8 🙂
[22]
23. 6. 2008 v 19:36T613
4,2 😉
[23]
23. 6. 2008 v 20:57Ricardo
No maximální rychlost je u Tatry menší a zrychlení jsem nikde nenašel 🙂
[24]
23. 6. 2008 v 21:14T613
T613-1 (1970)
max. 195km/h
0/100 – 11s
129kW
1615kg
XJ6 4.2 (1971)
205km/h
9,1s
137kW
1676kg
vcelku podobné data :-)))
[25]
30. 6. 2008 v 15:50Donovan
[20] T613: No jistě 🙂 Já už po několika GTIho výrocích taky přestávám věřit, že právě jemu jde skutečně o auta.
Např. snižování úspěchů Renaultu ve formuli 1 hláškou „šedesátikoňové Clio mi s tím nějak nekoresponduje“ a tudíž naprostá ignorace všech legendárních sportovní Clií od nesmrtelného Williamsu přes V6, které je už dneska sběratelským kouskem, až po dnešní brilantní 197 RS, tomu se může člověk jen smát. Stejně jako výrokům o tom, že T613 je „zapomenutelné auto“ – zvlášť v kontextu toho, že Tatra bude opět vyrábět osobáky, protože je po nich – mimo jiné i díky T613 – obrovská poptávka.
Komentáře nejsou povoleny.