-
Sonderfahrzeug Post VW Type 147 „Fridolin“
Bylo nebylo … počátkem šedesátých let pocítila německá pošta (Deutsche Bundespost) potřebu nákupu nového poštovního vozu, který by nahradil již kapacitně nedostatečné Brouky. Transporter T1 se zase poště nevyplatil byl příliš velký. Co teď, a co potom? Jako první se pošta obrátila na německou automobilku Goggomobile, která vyráběla Kleintransporter. Tento vůz se jevil poměrně nadějně. Posuvné dveře usnadňovaly výstup a nástup pošťákovi a i kapacitně plně vyhovoval. Jenže po pár měsících provozu se ukázalo, že věčné poskakování, od poštovní schránky ke schránce, tomuto vozu nedělá příliš dobře (Česká pošta se při rozvozu balíků s tímto problémem také potýká, ale řeší …
135 komentářů -
Porovnání koncepce Tatra s tradičním řešením podvozku
autor: Special-line Pokud zadáme do jakéhokoliv internetového vyhledávače heslo Tatra, jistě se budeme moci podívat na statisíce odkazů. Samozřejmě ty nejzajímavější budou živé animace a videa. Nedávno jsem ale narazil na video které přímo porovnává neobvyklou koncepci Tater s ortodoxním řešením. Video nám připravili příslušníci HZS Tatra Kopřivnice a na praktických zkouškách dokázali proč je zrovna Tatra ideálním automobilem pro hasiče, z hledisek čisté hasiččiny. Ale už na začátku si ale můžeme říct že základ pro hasiče je robustní a spolehlivé vozidlo, s dobrou průchodností terénem, což Tatry nesporně splňují. Nejprve je zařazeno stručné představení s koncepcí a technikou Tater, aby každý měl základní …
24 komentářů
-
Strýc Jeepu: Kurogane Type 95
Na základě zkušeností s invazí do Číny po z inscenovaném Mukdenském incidentu 18.září 1931 a následné „kolonizaci“ Mandžuska zjistila Japonská císařská armáda, že potřebuje lehký automobil s velkou průchodností pro průzkumné a spojovací úkoly. Výběrové řízení vyhrála společnost Nihon Nainenki Kurogane (od roku 1965 je součástí společnosti Nissan), která navrhla malý automobil s náhonem 4×4. Dnes o tomto vozu Japonci s hrdostí říkají, že to byl první sériově vyráběný automobil s náhonem 4×4 na světě (jestli je to pravda nevím a nechám to na případnou diskuzi; s drzostí sobě vlastní bych jej označil spíše za první SUV na světě). Společnost …
25 komentářů -
Sovětský jeep GAZ 64/67
Boje v Zimní válce (léta páně 1939 – 1940) mezi Sovětským Svazem a sousedním Finskem, které byly vedeny v drsném lesnatém terénu, odhalily akutní potřebu lehkých a levných masově vyráběných automobilů s velkou průchodností. V Sovětském Svazu sice již vstupoval do výroby štábní automobil GAZ 61-40 s pohonem na všechny kola, ale ten díky přímému odvození z civilního automobilu GAZ M-1 (licenční Ford V8-40) nesplňoval jak cenová, provozní, tak ani jiná kritéria Rudé armády (nehledě na to, že byl vyvinut pro potřeby nejvyšších důstojníků RA). Po dlouhém tápání a zkoušení snad všech automobilů vyráběných v sovětských továrnách se objevilo světlo …
27 komentářů -
Automobilový rozstřel
Přijdu ráno do práce s tím, že aspoň vyhlásím vítěze z let 1940-49, když už nestíhám udělat nominace na další období. Ono těch 55 fotek (!) je opravdu hodně, a kdo tady vkládal fotky ví, jak je to zdlouhavé a otr… Takže snad večer 😉 Ale zpět k tomu co jsem chtěl. Mrknu se tedy na výsledky let 1940 – 49 a co nevidím?! Remíza! ano přátelé je tomu tak! Hlava mi to nebere jak to Alfa Romeo mohla dokázat, ale budiž. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl udělat menší prodloužení a ještě jednou hlasovat o post prvního. A zde …
134 komentářů