• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > tead.blog.auto.cz  > Lancia Delta S4

  • Lancia Delta S4

    Publikováno: 15. 1. 2007

    Lancia byla v této době velmi respektovaná automobilka co se týká rally, skvosty jako Fulvia nebo Stratos neni potřeba připomínat ovšem nastala doba kdy další z těchto skvostů „zadokolka“ Lancia 037 přestala svým konkurentům s pohonem všech kol stačit, vyrobil tedy tým novou zbraň, která vycházela z hatchbacku Delta. Avšak se sériovým modelem měl tento speciál společné pouze jméno.

    Lancia Delta S4 byl jediným „béčkem“, které bylo přeplňované turbem a zároveň mechanickým kompresorem. Toto řešení umožňovalo maximální využití výkonu v celém rozsahu otáček motoru. To ovšem nebyla jediná specialitka tohoto vozu, další zcela jistě zásadní věcí bylo vůbec jako u prvního rallyového vozu použití uhlíkových vláken na vyztužení karoserie, což mělo za následek že Lancia vážila pouhých 890kg, což byl limit pro vozy do obsahu motoru 2500ccm (Lancia měla objem 1794ccm + přeplňování).Výkon motoru se udával přibližně mezi 450-550 koňmi. A stejně ta jako většina vozů skupiny B měla naprosto zdrcující zrychlení které bylo u nejkratší zpřevodování a to činilo z 0-100km/h 2,9 vteřiny. S maximální rychlostí na tom byla Lancia oproti třeba Quattru trochu hůře…. maximální rychlost byla cca 210km/h.Další ze specialit tohoto vozu byly například , 2 tlumiče pro každé zadní kolo, nebo speciálně pro tento vůz vyráběné pneumatiky, a také vynikající ovladatelnost způsobená minimální převisy karoserie..tak,že kola byla umístěné skoro v rozích.

    s4

    ,,Es-čtverka“ se na rallyové scéně uvedla nejlíp, jak mohla – při svém debutu na RAC Rally 1985 dosáhly Lancie na týmový double.

    Do následující sezony tak tým vstupoval s nejvyššími ambicemi, avšak korsická tragická nehoda Henriho Toivonena, jedoucího právě s tovární Deltou, byla příčinou okamžitého zákazu vozidel skupiny B ve světovém šampionátu.
    Nicméně Delta S4 se definitivně nevytratila, v roce 1986 vyhrála s Fabriziem Tabatonem za volantem mistrovství Evropy.A také byla při zrodu nové skupiny, skupiny A, kde se jí velmi dařilo.

    Jako obvykle pár foto…

    lanca

    lanca44

    dalšis4

    Na připomenutí slávy skupiny B

    lancas4

    A videa na závěr…

    Krásné vzpomínkové video

    a na konec….důvod zrušení skupiny B … budiž Henrimu tam nahoře dobře….

    tady jedinej záběr oné bouračky

    a ještě akcelerace tohoto vozu…

Audi Quattro S1

20 reakcí na Lancia Delta S4

  • [1]

    15. 1. 2007 v 15:28element5

    Paráda. S4, to bylo auto … když jsem jí loni viděl na vlastní oči, ani jsem tomu nemohl uvěřit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    15. 1. 2007 v 15:56vladi

    Pekný článok, aj fotky hovoria za všetko. A tie videá…Jazdci týchto úžasných strojov boli skutoční kaskadéri. Česť ich pamiatke.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    15. 1. 2007 v 16:47Ricardo

    Zajímavé… 500 koní z osmnáctistovky, před 20 lety. To vyráží dech. Nevíš jak bylo vyřešené řazení? Z nuly na 100 za necelé tři sekundy, jak to ta převodovka s krátkými převody pobrala?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    15. 1. 2007 v 17:03Tead

    Ricardo..to nevím,jak to mohla pobrat, už vůbec to nechápu u Quattra S1 o kterém jsem psal před dvěma dny,ale už vůbec nechápu to, že převodovka byla manuální s řazením do H jako ve všech ,,bčkách“, představa,že řidič za ty necelé 3 vteřiny musí,jednou nebo dvakrát zařadit….je opravdu dechberoucí..mimochodem,viděl sem video…už nevím kde, kde tato Lancia na 300 metrové rovince převálcovala Ferrari F40

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    15. 1. 2007 v 17:07Tead

    jediné co vím,že s převodovkou Lancii pomohla firma Hewland

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    15. 1. 2007 v 19:31Alessio

    tead: já zase viděl, že hoši řadili bez spojky (!!!), když měřili parametry zrychlení. nechápu, jak se to dalo dělat, ale prý se to tak dělalo… Tuhletu lancii jsem viděl naživo v Lipsku (chceš poslat foto na doplnění, kde je vyblejskaná???) a vypadala moooc pěkně. na dálku na sebe mrkaly s imprezou WRC…byly to ozdoby haly.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    15. 1. 2007 v 20:07Ricardo

    Tead: díky, taková informace mě stačí.

    Alessio: existují auta kde jde na místě řadit bez spojky, u některých jde za jízdy i vyřadit bez spojky. Tak by to neměl být zas takový problém. Ta převdovka byla určitě stavěná na hrubé zacházení takže v tom nevidím problém. Navíc jezdci mají pro takové věci cit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    15. 1. 2007 v 20:22Tead

    alessio+ricardo:v tom právě vidim tu spolupráci s firmou Hewland, která nyní dodává špičkové bezspojkové sekvenční řazení,ale vím jistě, že v Lancii spojka je a že se řadilo do H … možná, že Hewland začínal zkoušet bezspojkové řazení právě na Lancii S4 ( ale už určitě určitě po konci skupiny B), kdo ví ? Protože vysokovýkonné auto s extrémně námahaným převodovým ústrojím, je dle mně vhodný testovací objekt…ale to sou jen obyčejné spekulace….To sou tak citlivé informace těchto firem…že je asi těžko dohledáme….a Alessio foto pošli na maila rád zveřejnim tead@centrum.cz

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    15. 1. 2007 v 22:39Alessio

    Ricardo: to samozřejmě vím, ale pochybuji, že by v těchto autech byla nějaká robotická převosovka (zvláště, když spojku to očividně mělo)
    PS: co se tehdy stalo? ten vrak je nějaký ohořelý

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    15. 1. 2007 v 22:42Alessio

    jej, te´d na to ješě koukám a není to lancia skupiny B ale asi novější verze…tak to sorry, přání bylo otcem myšlenky :-(

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    15. 1. 2007 v 22:58Tead

    Alessio nevadí…jinak chceš vědět co se stalo ? nic milýho to neni…Auto jelo cca 150km/h narazilo do stromu…od stromu se roztočilo do skály..a od skály letělo do stráně…kde začlo hořet a následně vybouchlo…… nulová šance na přežití ( ta první polovina videa je jen demostrativní, neni to záznam z auta ;) )

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    15. 1. 2007 v 23:05Tead

    btw nechápu tu smůlu,ale Lancia musela ten strom na začátku chytit opravdu šikovně,že jí to odmrštilo do skály a relativně bez ujmy….ono taky asi je možný že jen škrtla o strom auto při rychlosti 150km/h i škrtnutí udělá svý…..a pak následovalo náraz o skálu a pád do stráně…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    15. 1. 2007 v 23:16Tead

    jo a je to jen na základě vyšetřovatelů….žádnej očitek svěděk, ani vrtulník, nikdo nic neviděl

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    15. 1. 2007 v 23:26Tead

    přidáno video pro alessia….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    15. 1. 2007 v 23:34Tead

    tak omluva, žádnej strom tam nebyl,bylo mi to divný ale všude se tak psalo….tak,že přejezd přes hranu silnici…a následní vymrštění na skálu…a dál už to pokračovala tak jak jsem psal….a ještě přidám video s akcelerací S4ky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    16. 1. 2007 v 11:01Alessio

    to poslední video je nářez!!!!!! ta akcelerace na trojku je neslýchaná!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    18. 1. 2007 v 21:07BaracudaJ

    Dobrý videa. Chtěl bych jen poopravit. Fotka motoru v článku je z Delty HF s motorem v předu napříč. Delta S4 ho měla mnohem větší, podél a se spoustou mezichladičů. Tady je foto
    http://www.rallye-stars.com/autos/s4/album/circuit-moteur.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    22. 1. 2007 v 12:30Tead

    BaracudaJ : diky, moje chyba nějak mi to nedošlo, když sem ho tam vkládal… to byl motor z HF-ka pro skupinu A ;) diky za opravu

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    22. 1. 2007 v 15:29BaracudaJ

    Tead: Zkoušel jsem hledat nějaký pěkný foto motoru S4, ale špatně s to hledá, mám je tuhle.
    http://www.rallye-stars.com/autos/s4/album/circuit-moteur.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    24. 1. 2007 v 19:09Angličan

    Ricardo? Pointa je v tom, že z nuly na stovku řadíš jen jednou! A profík to stihne asi za 0,3vteřiny… teda tu chvíli bez akcelerace – protože jinak tam má naloženo – a nechá proklouznout spojku – a když ji pustí tak má otáčky u omezovače. Což je v tomhle přídě hodně vysoko… a právě ten přetočenej motor se zpomaluje přes spojku tak, že zrychlí to auto… Je to srozumitelný? :-) To víš, profík spojku nemění… :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

tead.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20073 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Velké změny v USA: Sněmovna odklepla reformu volebního zákona i polici... Rok zavřené školy: V Praze dětem s online výukou pomáhají streetworkeř... Majáky: Navigační stavby s puncem romantiky slouží svému účelu i v dne...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Příběh trenéra nejlepších skokanů světa Doležala: Pohádka za čtvrt mil... MATEMATIKA v extralize: jde o start předkola doma, čtyřku i Prezidenta Hložek jde opět do akce! Kam ho Vrba zařadí? Experti ho v útoku nevidí
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Recepty na dokonalé jehněčí, souvlaki a čevapčiči! Gottwaldův teror odnesl jako jeden z prvních: Otcově sebevraždě jsem n... Dvacet léků na úzkost každý den: Stále více Čechů je závislých, může z...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Malé černé šaty: Jak se měnila jejich podoba v průběhu let? Jak na sobě poznáte, že jste těhotná, ještě než si uděláte test? Maličkosti, které pomohou, když pociťujete pandemické vyhoření
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Škoda Kushaq pro Indii ukázala interiér. Velký krystal na přístrojovce... Škoda Kushaq se opět poodhaluje, tentokrát naznačuje podobu interiéru Aston Martin se při vývoji zaměřil zejména na zadní část vozu
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Widget se zprávami zavítá na hlavní panel Windows 10 i v češtině. Takh... Intel začne nové desktopové procesory Core 11. generace prodávat 30. b... LG letos vyrobí přes 1 milion 48" OLED TV, zájem táhnou hlavně hráči
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Německo se chystá rozvolňovat. Rozhodlo se po tvrdých jednáních Bilance nouzových stavů: 28 tisíc trestných činů. Příští tresty už maj... Zápisník Petra Peška: Čekati zlato
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Tip na výlet: Dřevěná poutní kaple nad šumavským Stožcem chrání pramen... Turistikou nepolíbené Moldavsko: Rurální idyla pro všechny, kteří hled... Místo reklamního billboardu recept na štrůdl. Bývalé kino ve Vršovicíc...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
HANSA INTERIER, spol. s r.o. - 14891468 Víme, které trendy už neplatí. Co je nahradí? Společenství pro dům čp. 68 v Částkově - 75157772
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
GALERIE: Zounar, Pagáčová a další. Celebrity, které bojovaly s kily na... Jak se rychle zklidnit, když jste ve stresu? Vyberte si z našich tipů 11 příznaků bipolární poruchy. Jak poznáte člověka s mánií a depresí?
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Líbím se jí nebo ne? Razer Opus: skvělý poslech bez šílené cenovky | Recenze Brána světů 2: Císařové
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Čtvrteční Prostřeno!: Kdo se cítí být Romem? Blesk Podcast: Gorily může zabít i rýma. Nový koronavirus se ve volné ... Pivarník o Limberském
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura