• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > tead.blog.auto.cz  > Lancia Delta S4

  • Lancia Delta S4

    Publikováno: 15. 1. 2007

    Lancia byla v této době velmi respektovaná automobilka co se týká rally, skvosty jako Fulvia nebo Stratos neni potřeba připomínat ovšem nastala doba kdy další z těchto skvostů „zadokolka“ Lancia 037 přestala svým konkurentům s pohonem všech kol stačit, vyrobil tedy tým novou zbraň, která vycházela z hatchbacku Delta. Avšak se sériovým modelem měl tento speciál společné pouze jméno.

    Lancia Delta S4 byl jediným „béčkem“, které bylo přeplňované turbem a zároveň mechanickým kompresorem. Toto řešení umožňovalo maximální využití výkonu v celém rozsahu otáček motoru. To ovšem nebyla jediná specialitka tohoto vozu, další zcela jistě zásadní věcí bylo vůbec jako u prvního rallyového vozu použití uhlíkových vláken na vyztužení karoserie, což mělo za následek že Lancia vážila pouhých 890kg, což byl limit pro vozy do obsahu motoru 2500ccm (Lancia měla objem 1794ccm + přeplňování).Výkon motoru se udával přibližně mezi 450-550 koňmi. A stejně ta jako většina vozů skupiny B měla naprosto zdrcující zrychlení které bylo u nejkratší zpřevodování a to činilo z 0-100km/h 2,9 vteřiny. S maximální rychlostí na tom byla Lancia oproti třeba Quattru trochu hůře…. maximální rychlost byla cca 210km/h.Další ze specialit tohoto vozu byly například , 2 tlumiče pro každé zadní kolo, nebo speciálně pro tento vůz vyráběné pneumatiky, a také vynikající ovladatelnost způsobená minimální převisy karoserie..tak,že kola byla umístěné skoro v rozích.

    s4

    ,,Es-čtverka“ se na rallyové scéně uvedla nejlíp, jak mohla – při svém debutu na RAC Rally 1985 dosáhly Lancie na týmový double.

    Do následující sezony tak tým vstupoval s nejvyššími ambicemi, avšak korsická tragická nehoda Henriho Toivonena, jedoucího právě s tovární Deltou, byla příčinou okamžitého zákazu vozidel skupiny B ve světovém šampionátu.
    Nicméně Delta S4 se definitivně nevytratila, v roce 1986 vyhrála s Fabriziem Tabatonem za volantem mistrovství Evropy.A také byla při zrodu nové skupiny, skupiny A, kde se jí velmi dařilo.

    Jako obvykle pár foto…

    lanca

    lanca44

    dalšis4

    Na připomenutí slávy skupiny B

    lancas4

    A videa na závěr…

    Krásné vzpomínkové video

    a na konec….důvod zrušení skupiny B … budiž Henrimu tam nahoře dobře….

    tady jedinej záběr oné bouračky

    a ještě akcelerace tohoto vozu…

Audi Quattro S1

20 Responses to Lancia Delta S4

  • [1]

    15. 1. 2007 v 15:28element5

    Paráda. S4, to bylo auto … když jsem jí loni viděl na vlastní oči, ani jsem tomu nemohl uvěřit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    15. 1. 2007 v 15:56vladi

    Pekný článok, aj fotky hovoria za všetko. A tie videá…Jazdci týchto úžasných strojov boli skutoční kaskadéri. Česť ich pamiatke.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    15. 1. 2007 v 16:47Ricardo

    Zajímavé… 500 koní z osmnáctistovky, před 20 lety. To vyráží dech. Nevíš jak bylo vyřešené řazení? Z nuly na 100 za necelé tři sekundy, jak to ta převodovka s krátkými převody pobrala?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    15. 1. 2007 v 17:03Tead

    Ricardo..to nevím,jak to mohla pobrat, už vůbec to nechápu u Quattra S1 o kterém jsem psal před dvěma dny,ale už vůbec nechápu to, že převodovka byla manuální s řazením do H jako ve všech ,,bčkách“, představa,že řidič za ty necelé 3 vteřiny musí,jednou nebo dvakrát zařadit….je opravdu dechberoucí..mimochodem,viděl sem video…už nevím kde, kde tato Lancia na 300 metrové rovince převálcovala Ferrari F40

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    15. 1. 2007 v 17:07Tead

    jediné co vím,že s převodovkou Lancii pomohla firma Hewland

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    15. 1. 2007 v 19:31Alessio

    tead: já zase viděl, že hoši řadili bez spojky (!!!), když měřili parametry zrychlení. nechápu, jak se to dalo dělat, ale prý se to tak dělalo… Tuhletu lancii jsem viděl naživo v Lipsku (chceš poslat foto na doplnění, kde je vyblejskaná???) a vypadala moooc pěkně. na dálku na sebe mrkaly s imprezou WRC…byly to ozdoby haly.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    15. 1. 2007 v 20:07Ricardo

    Tead: díky, taková informace mě stačí.

    Alessio: existují auta kde jde na místě řadit bez spojky, u některých jde za jízdy i vyřadit bez spojky. Tak by to neměl být zas takový problém. Ta převdovka byla určitě stavěná na hrubé zacházení takže v tom nevidím problém. Navíc jezdci mají pro takové věci cit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    15. 1. 2007 v 20:22Tead

    alessio+ricardo:v tom právě vidim tu spolupráci s firmou Hewland, která nyní dodává špičkové bezspojkové sekvenční řazení,ale vím jistě, že v Lancii spojka je a že se řadilo do H … možná, že Hewland začínal zkoušet bezspojkové řazení právě na Lancii S4 ( ale už určitě určitě po konci skupiny B), kdo ví ? Protože vysokovýkonné auto s extrémně námahaným převodovým ústrojím, je dle mně vhodný testovací objekt…ale to sou jen obyčejné spekulace….To sou tak citlivé informace těchto firem…že je asi těžko dohledáme….a Alessio foto pošli na maila rád zveřejnim tead@centrum.cz

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    15. 1. 2007 v 22:39Alessio

    Ricardo: to samozřejmě vím, ale pochybuji, že by v těchto autech byla nějaká robotická převosovka (zvláště, když spojku to očividně mělo)
    PS: co se tehdy stalo? ten vrak je nějaký ohořelý

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    15. 1. 2007 v 22:42Alessio

    jej, te´d na to ješě koukám a není to lancia skupiny B ale asi novější verze…tak to sorry, přání bylo otcem myšlenky 🙁

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    15. 1. 2007 v 22:58Tead

    Alessio nevadí…jinak chceš vědět co se stalo ? nic milýho to neni…Auto jelo cca 150km/h narazilo do stromu…od stromu se roztočilo do skály..a od skály letělo do stráně…kde začlo hořet a následně vybouchlo…… nulová šance na přežití ( ta první polovina videa je jen demostrativní, neni to záznam z auta 😉 )

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    15. 1. 2007 v 23:05Tead

    btw nechápu tu smůlu,ale Lancia musela ten strom na začátku chytit opravdu šikovně,že jí to odmrštilo do skály a relativně bez ujmy….ono taky asi je možný že jen škrtla o strom auto při rychlosti 150km/h i škrtnutí udělá svý…..a pak následovalo náraz o skálu a pád do stráně…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    15. 1. 2007 v 23:16Tead

    jo a je to jen na základě vyšetřovatelů….žádnej očitek svěděk, ani vrtulník, nikdo nic neviděl

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    15. 1. 2007 v 23:26Tead

    přidáno video pro alessia….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    15. 1. 2007 v 23:34Tead

    tak omluva, žádnej strom tam nebyl,bylo mi to divný ale všude se tak psalo….tak,že přejezd přes hranu silnici…a následní vymrštění na skálu…a dál už to pokračovala tak jak jsem psal….a ještě přidám video s akcelerací S4ky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    16. 1. 2007 v 11:01Alessio

    to poslední video je nářez!!!!!! ta akcelerace na trojku je neslýchaná!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    18. 1. 2007 v 21:07BaracudaJ

    Dobrý videa. Chtěl bych jen poopravit. Fotka motoru v článku je z Delty HF s motorem v předu napříč. Delta S4 ho měla mnohem větší, podél a se spoustou mezichladičů. Tady je foto
    http://www.rallye-stars.com/autos/s4/album/circuit-moteur.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    22. 1. 2007 v 12:30Tead

    BaracudaJ : diky, moje chyba nějak mi to nedošlo, když sem ho tam vkládal… to byl motor z HF-ka pro skupinu A 😉 diky za opravu

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    22. 1. 2007 v 15:29BaracudaJ

    Tead: Zkoušel jsem hledat nějaký pěkný foto motoru S4, ale špatně s to hledá, mám je tuhle.
    http://www.rallye-stars.com/autos/s4/album/circuit-moteur.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    24. 1. 2007 v 19:09Angličan

    Ricardo? Pointa je v tom, že z nuly na stovku řadíš jen jednou! A profík to stihne asi za 0,3vteřiny… teda tu chvíli bez akcelerace – protože jinak tam má naloženo – a nechá proklouznout spojku – a když ji pustí tak má otáčky u omezovače. Což je v tomhle přídě hodně vysoko… a právě ten přetočenej motor se zpomaluje přes spojku tak, že zrychlí to auto… Je to srozumitelný? 🙂 To víš, profík spojku nemění… :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

tead.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20073 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura