-
hlavně by to mělo fungovat…
to není reklama na automobilku. Toto heslo mne ale zaujalo. Auta totiž mění z účelového stroje (nebo sportovního nářadí) na hračky které si půjčují image silnějších strojů, po kterých toužíme, ale nemůžeme si je dovolit. Světla se protahují až nad blatník a pokud to tak půjde dál, u dalších genarací stávajících modelů budou končit na střeše. Při pohledu z blízka je však patrné že účinná plocha takového světla je poloviční, a zbytek je zbytečný rozmar designéra. Jsem sám kdo se diví, že se na jednu stranu smějeme výtvorům „tunerů“ schopných osadit na přední kapotu 120ky „bouli na trubo“, pokud však výrobce pošle do série litrové městské vozítko s falešným difuzorem a slepámi mřížkami sání čehosi, co není v této kategorii k mání ani za příplatek (toho nezůstal ušetřen dokonce ani svalouš Hummer H2 – na co je proboha ta plastová hrůza na kapotě?) považujeme to a odvážný design a jsme nadšeni?
Nepovažuji se za konzervativního, ale myslím že světla jsou od toho aby sloužila svému účelu a mohou být tvarově uzpůsobena filozofii designéra, jejich hlavním účelem však není dekorace. Mřížky sání turba mají také svůj účel, pokud je jím vůz osazen, v opačném případě se stávají jen další položkou v seznamu aerodynamických odporů.
Ale zatím jsou pořád ještě i normální, hezká, ale funkční vozítka moderního vzhledu a křivek, která si na nic nehrají. A nejsou to jen výrobky oné automobilky která použila onu větu z nadpisu ke své propagaci…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.