-
Renault Mégane III.-sympaťák se vrací!!!
Máme tu konec měsíce a s ním čím dál pravidelnější,nejžhavější”první testy”nejnovějších počinů světoznámých automobilek.Dnes poprvé zavítáme do kraje,kde nevládne mezi jazyky úředními jazyk německý,ale-pro drtivou většinu z Vás,milý čtenáři,po přečtení nadpisu(pokud jste došli článkem až sem tak,jednak gratuluji,ale hlavně děkuji)zcela nečekaně – jazyk francouzský!Jdeme tedy stále víc na západ,pro nezasvěcené(a to doslova brutálním způsobem nezasvěcené)by mohlo být užitečné připomenout,že rovnice-čím víc na západ,tím vyšší kvalita,už dávno neplatí(jestli vůbec někdy platila…)a pakliže si přeci stále ještě někdo slibuje nějakého přídavku oproti Německu,tak bude potěšen asi jen jedinou věcí – designem!
Ten byl a nejspíš i bude jedním z hlavních marketingových prvků samotného Renaultu a nejinak tomu je u Meganu.Dle mého názoru efektně spojen jistý vkus a noblesa 1.s drzostí 2.generace Meganu s dostatečnou dávkou nutné moderny.Tak asi nejlépe vystihnout designový směr nejen modelové řady,ale i celé automobilky,která se kvalitou zpracování pomalu ale jistě dere výš a výš….
Tím naznačuji,že se dostáváme do interiéru.Ať už člověk chce nebo nechce,ruce po sednutí za volant každému správnému řidiči tak nějak sami padnou na volant.Ten svým vzezřením do naprosté dokonalosti nemá daleko,ale jeho průměr a,což zvlášť překvapilo,ani jeho rozměr nebyl nejideálnější-v zatáčkách kormidlo,na rovných úsecích neposedný prcek – stejně jako mnohá tlačítka na středové konzole.Ne,že bych tím myslel,že auto je při jízdě tak tvrdé,až mu skákají tlačítka pryč ze svých pozic,to ne,spíše mám na mysli jejich variabilitu.Mnozí z vás to znají,když dálničním znuděním vymýšlí různé”zábavnější”činnosti,mezi nimiž určitě nechybí mačkání tlačítek poslepu(zkrátka tiskneme aniž bychom na”čudlíky”koukali…).Tak velkou neúspěšnost,respektive úspěšnost se netrefit jsem jako v Meganu zatím v žádném jiném voze neměl…:-( No nic,jdeme”drandit”!!!
Slovo”drandit”dnes můžeme vzít skutečně vážně,vždyť prezentace vozu probíhá na slavném okruhu v Le Mans.Do parády se nám dostává zážehový atmosférický dvoulitr se 140 koníky – nezapomenutelný zátah to asi nebude,ale uvidíme jaké si odneseme vzpomínky….
Celkem příjemné-auto jako šnek rozhodně nepůsobí,zátah se jeví jako plynule lineární:-),spotřeba se drží v přijatelných sférách,tak co ta samotná jízda?
Ačkoli úvod článku tomu příliš nenapovídá,mně osobně se s Meganem 3 jezdilo lépe než minule s Golfem 6.Pravdou je,že porovnání islandských silnic s tratí a především povrchem tratě v Le Mans není nejférovější,ale i tak.Předvídatelně zábavná a zábavně předvídatelná záludnost vozu v mezních situacích,plynulé přejíždění vysokých závodních obrubníků srovnatelné s jízdou ve vyjetých kolejích,dlouho dlouhá neutrálnost s efektem smyku všech čtyř kol.K tomu dostatečné řízení(nic moc)a dobré řazení s-pravda,delšími drahami,ale přesným(lépe řečeno přesnějším)chodem řadící páky….Nevím jak vy,ale pro mne sympaťák….
Pokud jste stránku navštívili,prosím klikněte9
SuperBike-Portugalsko-Portimao(1.-2.11.2008) IRC-Rally du Valais-Švýcarsko(23.-25.10.2008)
6 Responses to Renault Mégane III.-sympaťák se vrací!!!
[1]
31. 10. 2008 v 9:29jurajos
Mne je nanajvýš sympaticke že napriek tomu že jaždý vie o čo tu ide, nevzdávaš to a testuješ dalej. Na Peruna to zatiaľ nemá…ale časom vycibríš. 😉
[2]
31. 10. 2008 v 9:43T613
chce to na sobě makat, pilně studovat etc. Pierro by ti to napsal přesně! 😀
jinak je to fajn pábitelské 🙂
[3]
31. 10. 2008 v 9:57Kuko
Tak k tomu interiéru a ergonomii – je to hodně indivuduální a o síle zvyku. Taky když jsem přesedl ze svého Meganu do Forda nebo Oktávky, jsem byl chvíli zmatený. Prostě to tam mají jinak uspořádané.
Jinak se na nový Megana III těším, jsem zvědav jak bude vypadat na živo.
[4]
31. 10. 2008 v 11:35ladlen
Pekná slohová práca, len o samotnom aute, jeho vlastnostiach a názoroch na ne takmer nič. Perunove testy sú o dve kategórie vyššie, podľa nich by sa dalo aj auto kupovať, podľa tohto určite nie.
[5]
31. 10. 2008 v 11:56wikinko
ze sa s meganom jazdi lepsie ako s golfom, to vieme vsetci… megane to bude mat na trhu lahke, kedze golf VI je iba facelift nevydareneho, nespolahliveho a predrazeneho golfu V.
[6]
31. 10. 2008 v 12:08Culdaraztriptaco
Pěkně napsáno, za pár okamžiků příjdu se svou troškou do mlýná na toto téma.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.