-
Samotné ZÁVODY!!! WTCC-Brazílie-Curitiba(8.3.2009)
Eurosport – 1.závod:19:00(live)
Eurosport-2.závod:21:15(live)-nějak nedopadlo…
Nová sezóna.Nová sezóna pro mnoho nejrůznějších odvětví,mezi kterými se jistě velmi leskne i takové,jako je zde tolik opěvovaný motorsport.A když už jsme u toho lesku,jistě není na škodu si připomenout,jak v podstatě moc se v motorsportu leskne taková série jako je WTCC!Stane se z ní v letošní sezóně úplný diamant?Nezůstane na své úrovni,řekněme polodrahokamu,či,dokonce,nestane se z ní jen prachobyčejný kámen,lidov씚utr”?
No,na otázky takového druhu bude asi první,z celkem dvanácti pomyslných sezónních kol,dost málo,ale,leccos právě první podnik v brazilské Curitibě jistě napoví.Stejně jako já….
Pro ty,kteří snad ještě nemají zcela jasno,co že vlastně taková motorsportovní,automobilová,série WTCC je zač,mám tu malé objasnění(Vy takříkajíc”v obraze”klidně skočte rovnou na závody):WTCC znamená World Touring Cars Championship,což bychom mohli,sice trochu volněji,ale stále dosti přesně,přeložit jako Mistrovství světa cestovních vozů.Vozy,účastnící se tohoto šampionátu jsou homologovány dle předpisů S2000.Pakliže čekáte dlouhé objasňování pojmu S2000,tak Vás asi zklamu,neboť se mi do toho za prvé nechce a za druhé bych toho stejně asi moc z paměti nevytáhl,takže stručně:Motor:objem 2 l,výkon:cca.270-280 koňských sil(možná,že již trochu víc),kroutící moment:jo,to kdybych věděl,něco mi ale říká,že to nebude víc jak 250Nm u benzínových(BMW,Chevrolet,Lada)a jak hmmmm,tak to opravdu jen hádám,snad – 450Nm u naftových agregátů(Seat).
Samotné vozidlo pak vychází z vozidla,které lze pořídit v jakémkoli showroomu dané značky:U BMW to je model s označením 3,Seat:Leon,Chevrolet:Cruze(ten se snad ještě neprodává)a – Lada:110(v Brně to bude již Při(y)ora…).Samozřejmě nechybí správná závodní úprava,což především pro auto znamená řádná odtučňovací kůra(jen sedadlo řidiče a pár nejnutnějších drobností) a také úprava bezpečnostní(rámová konstrukce v interiéru).
Ptáte-li se na řidičské obsazení pak vězte(a,za chvíli se i sami přesvědčíte),že ačkoli dosahovanými časy by se WTCC teoreticky(!)mohlo přirovnat ke třídě 125cc v Moto GP,u zmiňovaných jezdců to ani zdaleka neplatí.Na WTCC spíše sedí,že to je generační”všehochuť”,takže zde najdeme skutečně zkušené matadory(např.Tarquini či Larini),nadějné nováčky(např.Hernandez,Porteiro),nebo jezdce,kteří nespadají ani do jedné z výše uvedených kategorií.Sem například patří i zatím jediní dva mistři světa(trojnásobný mistr Priaulx a loňský mistr – Y.Muller).
No,samozřejmě,že to zdaleka není všechno,ale,víte co,pojďte to zkusit.Vrhněte se spolu s ostatními do víru akce!
1.závod(sucho)
Startovní rošt:1:Y.Muller(Seat),2.Gene(Seat),3.Tarquini(Seat),4.Monteiro(Seat),Rydell(Seat),6.J.Muller(BMW),7.Farfus(BMW),8.Menu(Chevrolet),9.Larini(Chevrolet),10.Priaulx(BMW),11.Hernandez(BMW),12.Porteiro(BMW),13.Huff(Chevrolet),14.Zanardi(BMW),….20.van Lagen(Lada)
START(letmo,14 kol)!!!
Seaty nenechávají nic náhodě a téměř 100% si hájí svá umístění.Jediný,který se pouští mezi bílá BMW je Monteiro,po kvalifikaci nejlépe umístěné BMW končí i se svým J.Mullerem za volantem mimo trať,stejně jako jeden z pohledných vozů značky Chevrolet – uvnitř s Menum(tímto incidentem lehce postižen i Priaulx).Příčku Monteira tedy převzal Farfus,7.je Larini,8.Hernandez.,9.Huff,10.Porteiro
Seaty vpředu evidentně nemají se spíše nestíhajícími BMW slitování(ujíždí),stejně jako Huff s Porteirem,kterého doslova až vysunuje ven z trati a ten jen tak tak,že tuto rallycrossovou vložku Porteiro ve zdraví přečkal(auto skutečně akčně poskakovalo po tamním kačírku…).
Závod nám utíká,kromě dalších závodníků s lehce poskakujícími vozy při výjezdech ze zatáček se tu toho příliš neděje,až nyní – Larini úspěšně atakoval Hernandeze,což mu ovšem ještě loni nezávislý jezdec v mžiku oplatil…
Na trati se objevuje bezpečnostní vůz,nebo-li Safety Car.Proč?No tak jednak se nám d Aste lehce unáhlil při vjezdu do jedné ze zatáček(tak ze široka,až vyjel mimo trať,roztočil se a skončil v bariéře),no a jednak také proto,že Huff odstavil hned vedle cílové rovinky svůj nepojízdný(z technických důvodů nepojízdný)Chevrolet.No nic,alespoň budou mít BMW druhou šanci zaútočit na čtveřici Seatů v čele závodu.
Safety Car se zajetím zpět do boxů nepospíchá…,hele ony jsou letos Lady červené(loni bílé),hele támhleten Seat má pěknou,červenobílou šachovnici na kapotě – a už se to znovu rozjíždí!
Co BMW?No,pouští Monteira zpět na 5….Farfus dokonce podléhá i Larininu,4.Tarquini jde po 3.Rydellovi(souboj Seatů!),osmý je Hernandez.,9.Priaulx,10.Zanardi,11.Porteiro,do závodu vrátivší se J.Muller je beznadějně poslední se ztrátou pěti kol…
Režie se doslova snaží ze závodu vydolovat vše,což záběr z Tarquiniho Seatu částečně splňuje(krásný pohled na skutečně doslova motokárový charakter projížděných zatáček)…
Monteiro,ačkoli vpuštěn na 5.příčku,si ani té neváží,chybuje poprvé – před ním Larini,chybuje podruhé – už je i za Farfusem a Hernandezem…
V hloubi pole se nám do kontaktu dostalo nezávislé BMW s taktéž označeným Seatem-oba mimo trať – out…
Je tu závěr,Y.Muller,nikým na špici neohrožován do toho jde – krásný pohled na smýkavý,přesto zcela jistý průjezd jednotlivých pasáží trati…Y.Muller si to tentokrát skutečně zasloužil!
Cíl:1.Y.Muller(Seat),2.Gene(Seat),3.Rydell(Seat),4.Tarquni(Seat),5.Larini(Chevrolet),6.Farfus(BMW),7.Hernandez(BMW),8.Monteiro(Seat),9.Priaulx(BMW),10.Porteiro(BMW),11.Coronel(Seat),12.Zanardi(BMW),….15.van Lagen(Lada)
Poznámka:Vlažnější úvod,drtivý nástup Seatu.Larini byl dodatečně”ohodnocen”za předjíždění tam,kde předjíždět neměl(těžko si takovou situaci v závodě představit)přičtením deseti míst ke konečnému výsledku 1.závodu…
2.závod(po lijáku,slunečno – osychávání)
Startovní rošt:1.Porteiro(BMW),2.Priaulx(BMW),3.Hernandez(BMW),4.Farfus(BMW),5.Tarquini(Seat),6.Rydell(Seat),7.Gene(Seat),8.Y.Muller(Seat),9.Coronel(Seat),10.Zanardi(BMW),11.Boardman(Seat),12.Engstler(BMW),13.Shapovalov(Lada),14.Ladygin(Lada),15.Larini(Chevrolet),16.Monteiro(Seat)???,17.van Lagen(Lada),….20.J.Muller(BMW),21.Huff(Chevrolet),22.Menu(Chevrolet)
START(po 2 kolech za Safety carem – letmo,16 kol)!!!
Vozy se snaží udržet svoji start.příčku,což dvojnásobně platí o BMW,ovšem!Farfus s Hernandezem svádí bitvu,čehož Tarquini využívá – je tedy 4. a netrvá to dlouho a až nepochopitelně snadno se ocitá na příčce číslo 2!BMW mají co dělat udržet se vůbec na mokré trati,zvlášť Priaulx bojuje a zároveň ztrácí pozici za pozicí…z čehož ustí náhlé vedení Tarquinim!!
Dalším ze Seatů je na řadě Rydel-už využívá potenciálu turbodieselu na rovince a jde před Farfuse.Přidává se Gene,ten i s Rydellem před Porteira,Y.Muller přes Farfuse….pro BMW doslova katastrofa,zvlášť,když začne podléhat do teď ještě jakž takž držící Hernandez.Byl druhý,už je tře – čtvrtý…Nadvládu Seatů nyní potvrzuje Gene,kterýž to přes značný výlet mimo trať se navrací na stejné pozici….A Hernandez po potkání Y.Mullerem,pátý.
Ale jak se přesvědčujeme,ono to ani mezi BMW není příliš růžové.Teď se dokonce nejspíš Porteiro mstí Hernandezovi za to,že do továrního vozu umístili právě Hernandeze místo něj a roztáčí jeho auto do hodin…
No,Farfus s Porteirem bojuje o 5,J.Muller se posunuje ze startovní dvacítky – již na devít -,už na osmičku.Ve středu pole si to evidentně celkem užívají Chevrolety(12,13,15 – Menu,Larini,Huff),a ono jim to skutečně nějak uhání…(pěkný pohled na jejich jízdu),teď jde Menu přes Zanardiho…Stejně jako J.Muller přes Farfuse na 5(nejrychlejší muž závodu).Tarquini si stejně jako o závod předtím jeho kolega,vychutnává poslední metry závodu agresivní,ale čistou jízdou a máme tu…
CÍL!!!:1.Tarquini(Seat),2.Rydell(Seat),3.Gene(Seat),4.Y-Muller(Seat),5.J.Muller(BMW),6.Farfus(BMW),7.Porteiro(BMW),8.Coronel(Seat),9.Priaulx(BMW),10.Hernandez(BMW),11.Menu(Chevrolet),12.Monteiro(Seat),13.Huff(Chevrolet),14.Zanardi(BMW),15.Larini(Chevrolet),….17.van Lagen(Lada)
Poznámka:Jak tak koukám,asi to bude chtít někdy,někde – nějaké pokračování toho objasňovacího textu,jak jsem dal na úvod,že….A to mě ještě čeká u Superbiků,no….Stejně tak velké,,,povzdychové”NO,musíme říci u výkonu BMW,ale pozor!I Chevroletu – takový vstup do sezony s novým vozem…(i když loni to nebylo o moc lepší…).
SuperBike-Katar-Losail(14.3.2009)+video! SuperBike-Austrálie-Philip Island(1.3.2009)+video
2 Responses to Samotné ZÁVODY!!! WTCC-Brazílie-Curitiba(8.3.2009)
[1]
9. 3. 2009 v 11:08vrkuboy
Ach jo. Nejsem majitel satelitu 🙁 budu to muset napravit 🙂 Doufám že Alex letos bude na bedně víckrát, moc mu to přeju. Beep Beep 🙂
[2]
9. 3. 2009 v 16:03Navtech
Teď to běží na ČT4
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.