-
Pohled na automobilový závod Škoda z roku 1982
Více zajimavostí naleznete zde…
Jaguar XF: první video Fiat 500 od 10.500 € (+ 4x Video)
Blog.auto.cz > venturi.blog.auto.cz > Pohled na automobilový závod Škoda z roku 1982
Publikováno: 7. 8. 2007
Více zajimavostí naleznete zde…
Jaguar XF: první video Fiat 500 od 10.500 € (+ 4x Video)
20 Responses to Pohled na automobilový závod Škoda z roku 1982
[1]
7. 8. 2007 v 22:55GTI
Pěkné. Jako by to bylo tisíc let…
[2]
8. 8. 2007 v 7:25Nek
Tahle auta byla stará a ošklivá už když sjížděla z výrobní linky 🙁
[3]
8. 8. 2007 v 9:54xcgxvcxvc
120 keby nemali take o nicom chladenie ,a kasnu tak su to super auta
[4]
8. 8. 2007 v 9:591.6Dynamic
PR kecy tak ako ich poznáme aj dnes. Moderné, bezpečné, progresívne a bez kompromisov. Skutočnosť bola iná. Zastaralé ruské žiguláky boli oveľa lepšie.
[5]
8. 8. 2007 v 11:23Solan
Úplne nejděsnější tam byla ale ta hudba. Vidět to tenkrát, tak si to nekoupim už vůbec 🙂
[6]
8. 8. 2007 v 12:49GTI
Solan: A co by sis koupil? Nic jiného sis koupit nemohl. Žigulíky dostávali přednostně komunističtí papaláši, a Trabant nebylo auto. Na sklonku komunismu, pokud jsi chtěl bejt eso silnic, vymodlil sis Oltcita… chápeš to vůbec?
[7]
8. 8. 2007 v 13:451.6Dynamic
GTI: no neviem, žigulíka mali všetci moji kamaráti. Ale je fakt, že sa platilo 10.000 úplatok, škoďárna bola bez úplatku. Keď si zoberieš že 120GLS stála nejakých 73.000 a LADA2105 nejakých 78.000 plus 10.000 úplatok, bolo to drahé jak sviňa.
[8]
8. 8. 2007 v 14:36josefopava
Což teprve takový W 353….
Tohle auto mělo jednu velkou přednost.Stačily dva klíče 14/17 a 19/22
šroubovák,kleště a kladívko a mohli jsteho rozebrat v garáži do šroubku a potom opět složit.Vlastní zkušenost.Jen na sundání kastle jste potřebovali jednoho pomocníka…
Můj osobnmí rekord v demontáži a montáži motoru (výměna spojky)v kempu v DDR 43 minut…
Levné ND v DDR nás naučily dělat GO v kempech….co jsme ušetřily za ND to nám zaplatilo dovolenou….
“ FAKT NEKECÁM….. “
Kdyby mi ho nesežrala rez….jezdí do dnes….
[9]
8. 8. 2007 v 15:391.6Dynamic
Na Wartburgu som nikdy nevedel otvoriť dvere a vystúpiť 😉 To nikdy bolo dvakrát v živote 😉 Viac príležitostí nebolo.
[10]
8. 8. 2007 v 16:48king
driv tam misto robotu lakovali vezni
[11]
8. 8. 2007 v 21:38PepaSFI
jojo škoda 105 S stála 53 tisíc bez držadel na dveřích a bez štelovacích opěradel.To měl i ten Trabant a navíc živější motor,menší spotřebu a skoro žádnou údržbu.A jak škodovkáři záviděli když jsem lehce startoval v -25 stupních a naděloval jim dlouhej táhlej kdykoliv jsem si vzpoměl.
[12]
9. 8. 2007 v 9:59GTI
PepaSFI: dlouhej i táhlej jo, ale z kopce :-))))
[13]
9. 8. 2007 v 15:13PepaSFI
asi jsi nikdy nejezdil ani se škodulí ani s trabošem.Možná s nějakým chudákem kterého prase majitel utrápil špatným palivem.Tam kde stopětka podřazovala na dvojku,tam trabant roztáčel trojku a s velkým přebytkem rychlosti mizel v dáli. Jo ale to se nesmělo jezdit na technickej ve směsi 10:1 s vyjetým M6A
[14]
9. 8. 2007 v 16:34Andrew
Tak ono se to Rusákům vyrábělo, když se škodovce hromada vecí zakázala! Od kastle až po motor!;-)
[15]
10. 8. 2007 v 20:10Martin
Pocit většího zrychlení Trabanta je dán jeho velikostí,hlučností a jízdními vlastnostmi,které dávají pocit sportovní jízdy.Že Trabi na Š105 nemá nej.rychlostí ani zrychlením není zbožné přání,ale fakta doložená tehdejším měřením při kterém zcela určitě nebyly použity vozy před smrtí.Tím nijak nechci trabiho hanět,sám vlastním model 601S,ale vím,kde leží limity tohoto vozu.
Poznámky,kde se a s jakým vozem přeřazuje jsou zavádějící.Od charakteristik motorů přes převodovku až po stálý převod jsou Š105 a T601 odlišné vozy.Např. u Tatry 613-3 běžně bez přetáčení motoru řadím 2 při 50km/h, 3 při 100km/h a na tu samou rychlost jde krásně zrychlovat až ke 180km/h.
[16]
10. 8. 2007 v 22:38PepaSFI
jo teorie je jedna věc a praxe druhá 🙂 Podstatný rozdíl je právě v tom pocitu.Zatímco trabiho můžeš bez pocitu nějaké křivdy klidně několik kilometrů držet na plném plynu na trojce,průměrný škodovkář při vyslovení zaklínadla „vytoč to“ omdlí,vynadá ti,začne lamentovat nad spotřebou a podobně.Nahoru řadí maximálně při 3500 otáčkách(ono to taky při vyšších vydává neuvěřitelné zvuky,vibrace a vůbec je to takové příjemné),nepodřazuje a kdyby to mělo osm kvaltů tak všechny kopce pojede na devítku na krutě vytočených 900 otáček.Tihle lidi ke slabším typům škodovek neodmyslitelně patří,dnes jsou jejich doménou motorizace HTP a SDI a nic je nenasere víc než dlouhej táhlej od litrovýho taliána.
[17]
11. 8. 2007 v 18:16Martin
Vidíš a teď si protiřečíš.Kdybych Ti neoponoval,tak si mnozí mohli myslet,jaký že je Trabant žihadlo apod. A že každý holt na semaforech nemá ambice s Tebou závodit není vina vozu. Starší Škodovky se přebytkem výkonu nevyznačovaly a když už bylo potřeba svižněji jet,nezbylo než při řízení přemýšlet a kalkulovat,kde včas přeřadit apod.
Spoustě řidičů je však cit pro techniku cizí a na jejich jízdě je vidět jak by na ně auta žalovaly,kdyby mohli.To samé platí i pro jiné slabší vozy včetně Trabanta-jsou to malé motory a rády se točí. Nic se však nemá přehánět.
[18]
12. 8. 2007 v 11:59PepaSFI
jen pro upřesnění, Š 105 bylo první auto se kterým jsem jezdil,před těmi cca 20 lety byla ještě dost zachovalá. Trabant bylo první auto které bylo opravdu moje.Několik let jsem je používal soubežně podle toho kam a s kým se jelo protože tátovi se do trabiho špatně nastupovalo kvůli zdravotnímu stavu. Je pravda že jsem se setkal i se škodovkami které celkem šly ale většina včetně té naší byly strašné dejchavičníky které prostě nejely přes veškeré snahy o seřízení.Kupodivu mě nepotkalo ono kultovní upadnutí zadního kola,zažil jsem jen tekoucí vodní pumpu,louži benzínu,louži oleje (vypumpován běžícím motorem za pár sekund po vypadnutí jakési záslepky z bloku),marné snahy o odstranění děsivé vůle šnekového řízení,brzdy střídavě váznoucí a nebrzdcí,o korozi,hluku a podivných jevech v elektroinstalaci nemluvě.
[19]
4. 9. 2007 v 16:32tRISk
neni to uzasne?.. kdyz si vzpomenu na filmecek, kde byla ukazana vyroba Trabanta, je tohle hi-tech.. 🙂
.. k prispevku, ze jsou to oskliva auta.. nevim, je to subjektivni, ale mi se, zvlaste GLS a Garde libi.. a hlavne, jsou to zadokolky!! 😉
[20]
15. 11. 2007 v 21:29gls
pekny video to se hned tak nevidi
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.