-
Golf VI Jak to vidím já aneb není nad osobní zkušenost
Na téma Golf už tu bylo napsáno víc než dost a vždy tyto články vzbouří nekonečné debaty. Můžeme se tu dočíst, že je to nejlepší vůz své třídy a nebo, že je to průměrně kvalitní auto v horším případě, že je to šunt, šmejd, krám… atd. Nutno podotknout, že posledně jmenované hodnocení používají většinou jedinci kterým dojdou argumenty a díky své malé slovní zásobě a neznalosti automobilové problematiky nejsou schopni své tvrzení podložit důkazy.
Dnes vám tu chci představit můj názor na Golf VI a rád bych pod tímto článkem viděl konstruktivní a fundovanou debatu.
Na začátek bych chtěl říct, že golf šesté generace není zcela nový model, ale spíše velmi důkladná modernizace předchozího modelu, ale rozhodně si nezaslouží označení facelift. Design Golfu není žádný módní výstřelek, ale drží se zažité tradice nenápadné krásy. Musím říct, že Golf je snad jediné auto u kterého stačí pohled na C sloupek a hned máte jasno s kým máte tu čest a je jedno jestli koukáte na IV, V nebo IV generaci. Pravým opakem je ztvárnění přídě, která poprvé nepostrádá dravost a dynamiku. Design přídě je geometricky přesný a každá linie má svoji návaznost a logiku. Zde je patrná jasná inspirace modelem scirocco a za to si Golf zaslouží velkou jedničku. Při pohledu zboku nepřehlédnete již zmiňované zadní sloupky. Dalo by se říct, že je to hlavní dominantní prvek který navozuje dojem robustnosti a pocit bezpečí, ale dost omezuje pohled šikmo vzad. Dál už není co vypíchnout protože bok karosérie byl ušetřen výraznějších prolisů, ale co však stojí za zmínku je šířka spár, které nejen, že jsou všude stejné, ale především velmi úzké a to je jeden z důkazů kvality zpracování celého vozu. Záď vozu nepřekvapí žádným extravagantním prvkem a je taková na jakou už si většina z nás zvykla koukat. Novým prvkem je design zadních světel na kterých těžko hledat nějakou vadu. V rozích zadního nárazníku jsou odrazky velmi podobné těm, které má nyní i faceliftovaná Škoda Octavia.
Interiér je strohý, ale ergonomie, zpracování a kvalita materiálů je prémiové kvality. Každý ovladač má své logické místo a perfektní přední sedadla vás doslova hýčkají.
Technika je na špičkové úrovni. Především mechanicky přesné řazení je bezkonkurenční.
Ale nikdo není dokonalý. Například základní motor 1,4 už za konkurencí trochu pokulhává. V případě Golfu je to jasný důkaz stlačit cenu co nejníže, ale konkurence je dál a v základu nabízí motory 1,6. Když už se VW zbavuje hlučných „PéDéček“ bylo by asi na místě rozloučit se i s „jednačtyřkou“. Další drobnou pihou na kráse je zavazadlový prostor, který má průměrný objem. Dál už snad není Golfu moc co vytknout, snad jen cenu. Rozdíl ve srovnání s konkurencí by nemusel být tak tristní kdyby se v základu nábízel motor 1,6, protože základní výbava trendline je celkem slušná. Ovšem Golf na tom není nejhůř! Například Lancia Delta je podstatně dražší a rozhodně nenabízí takovou kvalitu jako Golf, na druhou stranu je Delta designovým skvostem. Inu život je otázkou priorit a záleží co od auta očekáváte. Je to styl, kvalita nebo cena? Ať už je to cokoliv každý si najde svého favorita.Na závěr bych rád dodal, že nemám rád ty GTI-ho slohové práce na téma VW kde se dočteme jen to jak je vše bezchybné, dokonalé a nadpozemské. Ale ty sáhodlouhé dohady mě donutily vyzkoušet „šestku“ a utvořit si vlastní názor. No a výsledek jste si právě přečetli a světe div se musím dát GTI-mu částečně za pravdu. Golf je prostě auto podle kterého se porovnávají ostatní auta. Není ve všem nejlepší, ale když to celé zabalíte do jednoho velkého celku asi jen těžko najdete něco lepšího, ale i přes tuto kladnou zkušenost musím říct, že bych do Golfa nešel. Mě to táhne jinam 😉
Megane Grandtour III spy foto V Dieppe nespí
32 568 Responses to Golf VI Jak to vidím já aneb není nad osobní zkušenost
[1]
2. 3. 2009 v 9.12Beaumont.
1) Pokud si pamatuji, snad nikdo tu nezpochybňoval, že Golf nabízí technická řešení, která se v jiných autech mainstreamu nižší střední nenajdou – např. pohon všech kol má prakticky jen Golf, dvouspojkovou převodovku ještě Focus atd. Kritika Golfu se většinou týkala cen, možná příplatkové politiky a designu.
Dál to komentovat nebudu, s Golfem VI zatím nemám žádnou vlastní zkušenost.
BTW: Golfa V jsem řídil v provedení GTI s převodovkou DSG. Převodovka je skutečně vynikající, samotné auto bylo bez překvapení – dynamické, relativně kultivované a podle očekávání kompromisní (například Mégane RS je mnohem „ostřejší“).
2) Srovnání Delty a Golfu je naprosto mimo mísu. I kdybychom ponechali stranou to, že Golf je mainstream a Delta směřuje do prémie (můžeme se znovu pohádat, jestli tam patří nebo ne, ale rozhodně je tam marketingově cílená), stačí se podívat na ROZVOR: Delta 2700 mm, Golf 2578 mm. To jsou dva odlišné světy. Opravdu si neumím moc představit, že by se někdo rozhodoval mezi Deltou a Golfem.
PS: Podle čeho soudíš, že “ Delta rozhodně nenabízí takovou kvalitu jako Golf“?!? Podle mého Lancia na VW v kvalitě ničím neztrácí.
[2]
2. 3. 2009 v 9.52prekladys
1,4 zůstává v nabídce právě kvůli ceně, těžko začínat s nízkou cenou u turba/kompresoru. neboj, v krizi se najde kupa lidí, kteří si tenhle základ pořídí. obecně tomu autu lze jen stěží co vytknout. chutná jako německé víno – ani příliš sladké, ani příliš trpké, zkrátka vyvážený poměr všech chutí, které dlouho zůstanou na patře i na jazyku
[3]
2. 3. 2009 v 10.10vrkuboy
[1]
Designem je Lancia určitě lepší, ale například palubní deska Delty vychází z modelu bravo. Neříkám, že je Bravo špatné auto ale rozhodně má do prémie daleko. Delta používá vzadu vlečná ramena s torzní tyčí, v tomto ohledu určitě nedosáhne kvalit golfu. A teď malé srovnání: Golf 1,4 TSI – 454 800, Delta 1,4 Turbo Jet – 535 000! Myslím že golf za tu cenu Delty bude určitě víc prémiový než Delta. Co se Deltě opravdu nedá upřít je styl. V tomto směru Golfa jasně poráží. Myslím, že to není tak dlouho co byl ve světě motorů srovnávací test GOLF, OCTAVIE, DELTA (test dopadl v tomto pořadí) a pokud se nemýlím delta nebyla poslední jen díky ceně. Toť můj názor.
[4]
2. 3. 2009 v 10.30Beaumont.
[3] vrkuboy: Aha, tak to každý mluvíme o něčem jiném. Já pod „kvalitou“ rozumím kvalitu zpracování, materiálů a také spolehlivost a výdrž, které ovšem u takto nových vozů prakticky nelze zhodnotit.
Zahrnovat pod „kvalitu“ konstrukční věci (např. konstrukci zadní nápravy) mi přijde matoucí.
Pokud jde o interiér, tam IMHO Lancia nad Golfem vede (Seděl jsi v té Deltě? Viděl jsi třeba to čalounění sedadel?), naopak konstrukci zadní nápravy má lepší Golf.
Delta je samozřejmě dražší než Golf, protože je uvnitř PODSTATNÉ prostornější, lépe vybavená a cílená do jiného segmentu trhu a proti jiným konkurentům. V porovnání např. s Audi A3 Sportsback už ta cenová výhodnost bude vypadat jinak…
[5]
2. 3. 2009 v 10.33Navtech
Každej to vidí jinak… Jeden se za každou cenu snaží sáhodlouze vysvětlit, že cena a sedmiletý manželství v tom nehraje roli a druhý si pod pojmem „prémie“ představuje kvedlačku ve dřevě. Snad ani jednou jsem nečetl, že někdo jezdí třeba Forda, protože tak činí stále a nemá důvod to prostě měnit pro 5kW, nebo rádiu v základu.
[6]
2. 3. 2009 v 10.45vrkuboy
[4]
Já si naopak myslím, že konstrukce nápravy potažmo celého podvozku úzce souvisí s kvalitou a to konkrétně s kvalitou svezení (jízdní komfort). K těm sedadlům… potahová látka není vše. Například když sem seděl v novém Meganu tak sem si říkal: safra to je pokrok oproti „dvojce“ a byl sem přesvědčený, že jsou výborné no a pak sem zkusil ty v Golfu a říkal sem si tak na tohle Megan ještě nemá. V Deltě sem neseděl, přeci jen taková možnost se nenabízí každý den ale jedno vím jistě a to, že potahová látka není vše. V případě koženého čalounění asi nebude žádný rozdíl mezi Golfem a Deltou. A u klasického člounění se snad dá srovnávat snad jen vzor a asi i pocit na dotek.
[7]
2. 3. 2009 v 10.56Emel
vrkuboy: jistě… Delta byla poslední už proto, že byl test ve Světě motorů ;-). Delta je cílená úplně jinak než Golf, i rozměrově je bližší Passatu. Vzhledem k rozměrům je těžké najít pro Deltu soupeře, stylem by to bylo třeba Volvo C30, Alfa 147 nebo Audi A3, Delta je ale podstatně větší. Rozměrově odpovídá Volvo S40, Saab 9-3 nebo BMW 3 (na mm přesně), to jsou ale zase stylově jiná auta. Tak možná o kousek menší Impreza… ta je ale zase mnohem víc zaměřená na jízdu než na styl. Fakt nevím, kdybych musel vybrat jedno auto, tak asi C30.
Konstrukce nápravy pod pojem kvalita opravdu nepatří… to je technika. Do kvality patří kvalita zpracování interiéru a kvalita dílenského zpracování toho ostatního, s čímž je pak spjatá spolehlivost.
[8]
2. 3. 2009 v 11.02Emel
vrkuboy: PS: jo, bral bych Volvo…
[9]
2. 3. 2009 v 11.12vrkuboy
[7]
Uznávám, že to srovnání s deltou nebylo úplně na místě. Ale i přesto si myslim, že Delta není luxusní auto, podle mě k ní sedí spíše výraz stylové. Takže tvoje přirovnání k C30 je myslím dobré, ale zase na druhou stranu při srovnání rozměrů by C30 dopadla jako Golf pokud se nepletu. 🙂
[10]
2. 3. 2009 v 11.15GTI
Dobrá slohovka 😉
Myslím, žes to napsal velmi dobře, není nad to vyzkoušet. Možná by to chtělo bývalo konfrontovat Golfa třeba s Bravem, tedy s jeho přímou konkurencí, ovšem to by tu fiat klub musel držet pak půl roku tryznu 😀
Ano, GOLF je o tom, že umí být v komplexu nejlepší, a nejlepší také je. Velmi cením tvé poznatky z kokpitu – referenční kvalita, vše je na svém místě. Totiž lídé, kteří nejezdí auta (nestřídají dejme tomu auta po 3 – 5 letech) tak si neumí představit, že to nejhorší, co může být je si koupit nové auto a učit se hledat zapínání tlumených světel. Proto lidé zpravidla jezdí jeden model, či (při změnách životních potřeb a možností) jednu značku, kde jsou ovládání vozu podobně konfigurovaná (třeba jen aktivace stěračů při přesedávání z vozu do vozu, to je dnes velkej vořech…). Samozřejmě jsou i lidé, jejichž ústředním tématem je změna, to ovšem není obecná majorita a už vůbec ne v mainstreamu.
VW dokonale odhadl tento potenciál, ví, co lidé chtějí a přesně to jim nabízí. Ruku v ruce s tím jde samozřejmě tachnika, která je nejlepší ve své třídě. Samozřejmě, neboť Golf těží z toho, že v koncernu je AUDI a tedy má co přejímat. Co by chtěl přejímat Megane? Po kom? Aktuálně je to třeba znát na variabilním podvozku, tedy technickým majstštykem, převzatím do golfu z Audi, majstrštykem, který nyní zatím nenabízí ani Passat.
Tématem z nejkvalitnějších je pak sama kvalita designu, to je to samé – golf má dokonale dotažené křivky. Ta vizuální tradice je právě to, co se cení, a nejen v autech. Kdyby byli například fandové mazdy co k čemu, nemasturbovali by na nedskutečným odzdikezdizmem třeba řady dvě (vím, píší to většinou kluci, kteří zatím smí sedět v autě jen vzadu…) a do nebes by tu vynášeli MAZDU MX5… jenže to pro ně nic neznamená ta dvacetiletá, vizuálně takřka stále stejná… legenda. Mimochodem, nalistuj si zde články o té mazdě mx5… velbím jí zpravidla já a pár lidí, co ví, „pravověrní“ nemajíí co psát… vždyť přece nejlepším autem na světě je aktuální mazda…2 😀
Jo, jsou ti co ví a ti co… čumí. Tak to bylo, je a bude.
P.S. Každá větu, kterou jsem tu kdy o VW napsal, je věta pravdivá, nevyvratitelná. To jen mladí a neznalí býčci hledají v grande… snech odpovědi na své budoucí dospělé roky. Pravda života je ovšem jinde, ta je v evropském mainstreamovém kontextu především na straně VW. Někdo je přece vždycky nejlepší…
[11]
2. 3. 2009 v 11.16vrkuboy
Ještě dodám, že donedávna sem měl poslední zkušenost s Golfem IV a byl sem přesvědčený, že není ničím výjimečným. V „pětce“ sem nejel a až teď v „šestce“. Jel sem i novým Meganem a i jako zarytý fanda značky Renault musím říct, že na Golfa nemá. Ale například kvalitou interiéru je s Golfem naprosto srovnatelný. Prostě co chci říct, že vlastní zkušenost s Golfem VI byla víc než kladná a možná proto sem se nechal tak unést. Golf mě vážně překvapil. Nečekal sem, že je tak dobrý.
[12]
2. 3. 2009 v 11.19Emel
vrkuboy: ano, přesně tak, C30 sedí stylem, je ale minimálně o půl třídy menší. Přesto je to nejlepší konkurent kterého jsem našel…
[13]
2. 3. 2009 v 11.33vrkuboy
[11]
Já s tebou souhlasím. A myslím, že i to srovnání s Golfem není uplně zcestné. Auta se dají srovnávat i napříč třídami. Například Logan MCV nebo i Sandero můžeš srovnávat s auty podobné velikosti a nebo podobné ceny atd… 🙂 Navíc dnes je v módě vymýšlet různé nesmyslné názvy. Například Kia Soul (CUV), žádné jiné CUV neznám a rozhodně to neznamená, že soul nemá konkurenta.
[14]
2. 3. 2009 v 12.51Emel
vrkuboy: no já nevím… Golf nesedí ani stylem, ani velikostí, ani cenou. Můžu sice srovnávat Sandero s Golfem, ale pouze s vědomím toho, že se jedná o jinou ligu.
[15]
2. 3. 2009 v 13.17Lovap
No, ja ti neviem … Golf určite je kvalitné auto a silný nemecký trh a známa konzervatívnosť Nemcov z neho spravili legendu, ale že by nejako dizajnovo „sedel“ sa mi nezdá. Je to v podstate dosť nudné auto – jediná pekná vec je na ňom predok. Z boku je to strašne mohutné a zadok je úplne v …keli. Tie svetlá snáď zobrali priamo z Touarega – ale ten je raz tak veľký … prosto nesedia veľkosťou. To snáď má byť nejaký nový poznávací prvok Golfu? … ako C-stĺpik?, možno sa dočkáme v Golfe VIII celého súvislého pásu svetiel v zadu. Už sa k sebe z oboch strán blížia … 🙂 Najlepšie to mali vzadu vyriešené Golfy II, III a IV; v V pokračovaní mohutnosť svetiel aspoň maskovalo zaoblenie …
[16]
2. 3. 2009 v 13.25kolmar
(1) Len na okraj, 4×4 ma aj Octavka, SX4, Quashquai, Impreza, Lancer. Ono ja viem, ze z tychto menovanych asi priamo nekonkuruje golfu nikto, mozno ta Octavka, ale napisat, ze v C segmente ma 4×4 len golf…tiez nie mudra veta. (Vozy ako Leon Cupra som vynechal)
[17]
2. 3. 2009 v 14.11Beaumont.
[15] kolmar: Uznávám, že na Octavii 4×4 jsem zapomněl. Lancer má čtyřkolku jen ve sportovních verzích. SX4 a tu „nenapsatelnou a nevyslovitelnou věc na Q“ od Nissanu jako konkurenta Golfu nevnímám, u Imprezy by se o tom dalo hodně diskutovat.
[18]
2. 3. 2009 v 14.46kolmar
Ja som to dal naokraj (ako som uviedol) lebo golf jediny s 4×4 neni! Pravda, ze octavka a impreza asi najviac mu mozu konkurovat, Lancera ja zase uznavam tebe, no SX4 je trochu „mimo misu“ oproti golfu a Qashqai sa napisat da, no nemam rad ked na vsetko co nevedia zaradit povedai crossover, ono keby si to mal do triedy zaradit tak najskor ten C segment…
[19]
2. 3. 2009 v 14.47kolmar
Este je tu Sedici ale to nemy vyznam spominat
[20]
2. 3. 2009 v 15.43GTI
Nemáš na blogu zatrhnutou variantu, že mohou přispívat jen registrovaní?
[21]
2. 3. 2009 v 16.32vrkuboy
[19] nevím podívám se, ale dík za upozornění 😉
[22]
2. 3. 2009 v 16.35vrkuboy
[19] jj měl sem :/ ale už sem to napravil 😉
[23]
2. 3. 2009 v 17.06kuko
zdarec, mohl bych poprosit bližší popsání, v čem se ti Golf zdál lepší oproti novému Meganu? Jaks to napsal, vyznělo to na rozdíl třídy, ale až tak špantě na tom snad Rencek není 🙂
Jinak když jsem potkal nového GURU poprvé, byl jsem trošku sklamán. Na fotečkách to vypadalo že se konečně dizajnové oddělení pořádně odvázalo, a jejich šéfové se museli následně taky odvázat když jim to schválili. No ale naživo ten rozdíl oproti G 5 mi přišel méně „revoluční“. Každopádně je 6 osvěžující.
[24]
2. 3. 2009 v 18.01white label
a
[25]
2. 3. 2009 v 18.16white label
(14) Ty světla se mi také zdály, až zbytečně stejné s Touaregem a málo originální proti V.g., je ale fakt, že hodně pomáhají (nejen ony) auto opticky snížit a rozšířit., krásně je to vidět, když máš vedle sebe V. a VI. g. naživo. Celé auto je mnohem hranatější – př. maska, světla, zrcátka, kliky, výrazná boční hrana (prolis), což dělá auto designově současnější…Potlačila se tím taky trochu „obnošená“ kulatost V. g., „převzatá“ ještě od IV.g.
[26]
2. 3. 2009 v 18.22white label
(10) Ale ta technická a prostorová revoluce proběhla už při přechodu na ze IV. g. na V.g.! Tam byl rozdíl obrovský, proti tomu je změna z V.g na VI.g. jen „mírné“ doladění.
[27]
5. 3. 2009 v 1.34vrkuboy
[22]
Ahoj rozdíl třídy určitě ne 😉 tak například: řazení je v Golfu lepší, ale to v Meganu také není špatné, jen nemá takovou mechanickou přesnost. Podvozek je v Golfu lepší, ale to je zřejmě dané tím, že má megane v zadu jen vlečná ramena, ale na druhou stranu ten v meganu je zase komfortnějí, ale to zase do jisté míry může ovlivnit velikost použitých kol. V čem je Megane naprosto srovnatelný je interiér a troufám si tvrdit, že v tomto ohledu je megan lepší. Hlavně design je velmi hezký a i materiály a zpracování je perfektní to platí i pro Golf, ale Golf je až moc strohý a trochu i nudný. Golf je velmi kvalitní auto, ale i tak bych koupil raději megane protože za dané peníze nabízí víc a po designové stránce je dle mého názoru lepší.
Komentáře nejsou povoleny.