-
Gordini – promarněná příležitost nebo rozumný krok?
Nabízejí se dva úhly pohledu. Ten první skeptický hovoří o tom, že použít značku Gordini pro optické odlišení od běžné produkce je barbarství a odcizení samotné podstaty věci. Ten druhý je naopak kladný a nadšeně vítá optické doladění již tak velmi kvalitního výrobku od Renaultu Sport. Který z těchto úhlů pohledu je ten správný? Ani jeden! Pravda je někde uprostřed.
Vraťme se zpět do historie, do dob největší slávy Gordini. V době kdy Gordini upravoval sériové modely Renault neexistovala divize Renault Sport a proto lze současnou produkci sporovních vozů z Dieppe označit za jakéhosi pohrobka Gordini. Nakonec proč ne, vždyť i dnes se továrna v Dieppe honosí logem Alpine tedy opět jedna z mrtvých značek, která jak já doufám bude exhumována a přivedena opět k životu. Pokud se na to budeme dívat takto pak tu Gordini i Alpine nikdy nepřestalo existovat jen vedení Renaultu udělalo poněkud neuvážený krok a nevyužila obrovského potenciálu těchto slavných jmen. V současné době kdy už má divize Renault Sport vybudované jméno a jejich výrobky budí obdiv je pravděpodobně trochu pozdě na to aby dvě firmy dělaly totéž. Samozřejmě, když dva dělají totéž není to totéž a platilo by to zcela jistě i u Renaultu Sport a Gordini, ale dovedete si představit, že by například BMW ještě mimo sportovní modely M vyrábělo ještě modely „X“? Dříve nebo později by to znamenalo konec jednoho z nich. Proto si myslím, že využití jména Gordini pro kosmetické vylepšení již tak dobrých vozů Renault Sport je zcela logickým krokem, který má do budoucna šanci na trvalý úspěch.
Mnoho lidí poukazuje na to co udělal Fiat s Abarthem, ale on prakticky udělal to stejné co renault. Do doby než u Fiatu obnovili jméno Abarth neměli žádnou sportovní odnož, tedy Abarth se stal tím co je pro Renault jeho divize Sport. S tím rozdílem, že u Fiatu využili ihned potenciálu jména Abarth a nezabívali se zbytečným vytvářením například Fiatu Sport, který by si musel pracně získávat respekt a uznání.
Proč nemá Twingo Gordini vyšší výkon? Odpověď je snadná! U atmosférického motoru který je prakticky již odladěný na nejvyšší možný výkon se zachováním životnosti není kde dál hledat výkonové rezervy. U přeplňovaného motoru je to podstatně jednodušší, zvedne se plnící tlak turba a výkon je na světě. Ale je vlastně nutné zvedat výkon u již tak dobrého Twinga RS? Myslím si, že ne. Ano Fiat 500 Abarth je rychlejší byť né o moc, ale Twingo RS nabídne větší porci zábavnosti a jízdních zážitků. Záleží na každém z vás co preferujete. Chcete být vždy první tak berte Fiat 500 Abarth. Chcete si užít více adrenalinu pak berte Twingo RS. Abych jen tak neplácal do větru dám zde odkaz na srovnávací test Fiatu 500 Abarth a Renaultu Twingo Sport, který udělal německý pořad D Motor. Z videa je jasně patrné, že F500 je rychlejší, ale naopak které auto je zábavnější zjistíte i bez znalosti němčiny. 🙂Jáký je váš názor na současné Gordini? Je vám bližší Fiat 500 Abarth nebo Twingo RS, případně jaká jiná alternativa k těmto autům je vám sympatická?
Test Fiat 500 Abarth vs. Renault Twingo RS
první část videa: http://www.youtube.com/watch?v=zfqv4vk3-A4
druhá část videa: http://www.youtube.com/watch?v=koGKabI76Zw
Logan RS concept Renault Fluence foto+video!
5 416 Responses to Gordini – promarněná příležitost nebo rozumný krok?
[1]
27. 11. 2009 v 7.56wolff
Ach božinku, to je zase test….
Jen tak mezi nama… Myslíš si, že by byla 1 sekunda rozdílu na tom okruhu mezi těma autama pokud by bylo sucho?
Je to porovnání i tak neporovnatelného… a pokud někdo považuje za zábavnost auta to, že se neudrží při vyšší rychlosti an silnici a ustřeluje tomu zadek…, pak ano, je Twingo zábavnější…
to, že kdykoliv sedneš do F 500, rozzáří se ti úsměv na tváři od ucha k uchu, to raději nebudu zmiňovat.
Gordini je z mého pohledu krok stranou. Bu´d to měla být konkurence pro Abarth a podobné a nebo to měli nechat raději ležet. tečka. Každý na to však může mít svůj názor.
[2]
27. 11. 2009 v 8.44vrkuboy
[1]
No na suchu by byl ten Abarth nepochybně ještě rychlejší.
Neporovnatelné? Nevím proč? Jsou to auta reprezentující velikostně stejnou třídu, obě jsou jsou vrcholnou verzí a pravděpodobně tím nejlepším co v dané třídě můžeš koupit. Na hodnocení zábavnosti máme evidentně jiný názor.
O tom jestli je to krok stranou nebo ne si ani já nejsem zatím jistej. Ještě si počkám co přijde dál (Clio, Megane). Ale jak říkám Fiat k Abarthu přistoupil zodpovědněji než Renault ke Gordini.
[3]
27. 11. 2009 v 8.45_Teddy_
Uprimne povedane, tento krok Renaultu vobec nechapem: mali zopar slavnych mien na ktorych mohli odzaciatku stavat sportove verzie: spominane Alpine alebo Gordini. Namiesto toho sa rozhodli pre brand „Renault Sport“. OK, ich rozhodnutie. Ale naco teraz vytahuju Gordini, ked uz „RS“ konecne vosiel do povedomia? Zbytocne triestenie sil…
Nie, Fiat neurobil to iste! Fiat vzal slavne meno, postavil sportove modely na nej, a drzi sa danej znacky. Ta uz je tak v povedomi, ze pri vysloveni „Abarth“ zbystri pozornost kazdy fanda Fiatu. Naproti tomu „Gordini“ este dlho nebude mat taky cweng, a aj ked pride do povedomia, zakaznici budu zas zmateni. Je Gordini to iste co Renault Sport? Alebo lepsie? Ci vari nieco uplne ine? Tak ake vlastne oznacenie maju tie sportove modely od Renaultu? Okrem toho nerozumiem, preco nepouzili radsej brand „Alpine“, ktory ma vyssi potencial, nez „Gordini“. Skratka zmatok nad zmatok, taky typicky pre tuto automobilku…
[4]
27. 11. 2009 v 8.55vrkuboy
[3] první odstavec 100% souhlas a ten druhý to jsi mě špatně pochopil. Myslel sem to tak, že Renault začal stejně jako Fiat vyrábět sportovní modely ale špatně zvolil název a propásl tak příležitost přitom klidně mohl používat název Gordini a Alpine a zrovna Alpine by bylo zcela na místě protože součásné RS pocházejí ze stejného místa jako dřívé Alpine. No a tím, že nevyužil této šance je Gordini odsouzeno k tomu dělat RS jakýsi stylový přídavek, protože dvě sportovní divize si jedna automobilka dovolit nemůže, protože dříve nebo později by jedna pod tou druhou podřízla větev. A rušit Renault Sport už nemá smysl protože už je zažitá.
[5]
27. 11. 2009 v 9.41wolff
[2] Vrku… tak s tím souhlasím. úplně mi to z toho textu tak nevyznělo. Co se týká zábavnosti… ta je zábavné pro každého něco jiného. Pro mne osobně je F 500 dostatečně zábavná už tím jak vypadá (a ve verzi Abarth o tom netřeba diskutovat).
Porovnání Gordini a Abarth, jeho pojetí je opravdu odlišné. Fiat má dokonce představu, že Abarth bude mít svoje modely, které se u Fiatu vůbec neobjeví.
Víc to nebudu komentovat, protože sme se pravděpodobně shodli. To, že jsou ty auta ale neporovnatelné sem myslel z toho pohledu, že přeci jen mám pocit, že i základní Abarth používá o něco progresivnější techniku než to Twingo. Minimálně ten motor je přeci jen trochu jiná liga.
[6]
27. 11. 2009 v 9.46wolff
[4]
No jo a právě proto říkám, že srovnání s Abarthem kulhá, proto sem se ohradil i k tomu srovnání v tom příspěvku zdejšího autora.
Zatímco Abarth se stává samostatnou značkou (pomalu ale jistě), tak Gordini, případně Alpine může být už opravdu jenom stajliškit pro RS. A u toho můžeme skončit. Protože nic víc, než je S stejně nemá Renault v současné době udat. 😉 (to je asi imho pravda)
[7]
27. 11. 2009 v 9.48Emel
vrkuboy: Renault začal používat u produkčních aut značku Renault Sport z jednoduchého důvodu – kvůli Formuli 1. Tam potřeboval reprezentovat značku Renault a z logického důvodu nechtěl pojmenovat tým Gordini ani Alpine. Účinkování v F1 bylo nad očekávání úspěšné, takže bylo potřeba ho nějak marketingově využít… nic není pro sportovní divizi větším úspěchem než F1.
Podle mě má Renault Sport právě díky formuli větší image než zaprášené Gordini, dnešní mládež už na Gordini nepamatuje. A totéž platí pro Alpine… i pro Abarth.
[8]
27. 11. 2009 v 10.01Emel
wolff: zábavnost auta se skládá z mnoha drobností. Rychlost a výkon není na prvním místě, podle mě je důležitější čitelnost auta v mezních situacích – a tady je Renault lepší. Vypínatelné ESP je třešnička na dortu, kterou člověk ocení asi hlavně na okruhu… kam si může pořídit také podvozek Cup.
Fiat bude zřejmě příjemnějším společníkem pro běžné ježdění, spíše konkuruje Twingu GT než Twingu RS.
[9]
27. 11. 2009 v 10.02vrkuboy
[6] To že je F500 zábavné už na pohled tak s tím souhlasím. Zde by se dalo opět hovořit o nevyužité šanci Renaultu. F500 je dokonalý odkazem na původní pětistovku, ale nové Twingo nemá kromě centrálního umístění budíků a klik s původním Twingem společného nic. A je to škoda protože původní twingo je i přez své relativní mládí dnes již kultovním vozítkem.
[7] Vidíš to s tou F1 mě nenapadlo. Myslím, že i dnes si Abarth najde mezi mladýma fanoušky 😉
[10]
27. 11. 2009 v 10.33Emel
vrkuboy: jistě, fanoušky si najde a našel by si je i jako Fiat Sport. Volba Abarthu je ale samozřejmě logická… Fiat nemá žádné aktuální úspěchy z motoristického sportu, takže je lepší vytáhnout slavnou značku z minulosti, byť už také notně zaprášenou.
[11]
27. 11. 2009 v 10.34wolff
Emel… s tím Abarthem se pleteš.
Abarth je pojem, který znají i dnešní mladí.
Na Alpine si taky ještě vzpomenou, dyť každý minimálně aspoň jendou viděl Jáchyme hoď ho do stroje…;-)
ne ne tady se pleteš. Prostě Abarth je rychlé sportovní náčiníčko a vypínatelné ESP s tím nemá co dělat. taková je už dnes doba.
[12]
27. 11. 2009 v 10.47_Teddy_
[7]: Team Renaultu v F1 sa oficialne nazyva(l?) „ING Renault F1 Team“. Nie je tam teda ziadna velka spojitost so sportovou divizou Renaultu. Naopak, nazov vlastne svedci o tom, ze „Renault F1“ a „Renault Sport“ su dve uplne odlisne parkety, ktore si zakaznici Renaultu vobec nestotoznovali. A to je prave ta chyba, koli ktorej Renault vlastne ani nedokazal pretavit uspechy z F1 do predajnych cisel…
[13]
27. 11. 2009 v 10.49vrkuboy
[11] Já trvám na opakování ceremoniálu 😀
[14]
27. 11. 2009 v 11.06Emel
wolff: pojem znají, nicméně poslední větší úspěchy Abarthu se datují někdy do 60. let v závodech do vrchu, což navíc není úplně nejprestižnější disciplína. Značka Abarth se mezitím samozřejmě tu a tam objevila, třeba na Autobianchi A112 v 80. letech nebo jako stupeň výbavy před pár lety…
Alpine je na tom o něco lépe, samozřejmě zejména díky Alpine A110 a úspěchům v rallye, i to už je ale poměrně dávná historie.
F500 Abarth je spíše rychlý a stylový než sportovní. ESP s dobou přichází, právě u sportovních aut ale jde vypnout. Že je Twingo zábavnější a lépe řiditelné na limitu není jen výsledek tohoto testu, ale i mnoha dalších (třeba tady: http://www.channel4.com/4car/rt/fiat/500/28480/5)
[15]
27. 11. 2009 v 11.16Emel
Teddy: Renault Sport vznikl sloučením Gordini a Alpine v roce 1976. Pod touto značkou pak Renault závodil v F1 od roku 1977. V devadesátých letech dodával motory pro Williams a Benetton, opět pod značkou Renault-Sport. Tým F1 se sice jmenuje jinak, ale pokud vím, funguje stále pod Renault Sport.
[16]
27. 11. 2009 v 12.01T613
No jestli je na tom Alpine lépe? No neřekl bych. Sportovní úspěchy Alpine znají již jen „starci“ a fanoušci značky. Gordini je už prehistorií, známou pouze pár ultrafans.
Abarth je na tom lépe, neboť se toto jméno začalo vychvalovat již v devadesátých letech v různých tuning časopisech, a tak se dostalo (opět) do povědomí dnešních kupujících.
[17]
27. 11. 2009 v 12.08Emel
T613: Alpine je na tom lépe v tom smyslu, že v motoristickém sportu dosáhlo větších úspěchů. Alpine A110 znají všichni, co se zajímají o historii rallye. Na druhou stranu, pro většinu lidí je to jen o tomto jednom modelu, A310 už se nijak zvlášť neprosadila.
Abarth v tuning časopisech jsem nezaznamenal, ale je fakt, že je moc nečtu.
[18]
27. 11. 2009 v 12.17vrkuboy
[17] Myslím že baron von Kopřivnice má pravdu. Globální povědomí o Abarthu bude určitě větší protože toto označení bylo už na Puntu a Stilu.
K té A310… její poslední a možná jediný uspěch byl když ji Clarkson rozmlátil v jednom dílu TG 😀
[19]
27. 11. 2009 v 12.21T613
Trochu mi zlobí prohlížeč, tak to napíšu ještě jednou (pro Vás poprvé) :-))
Je jedno, že kdysi měla Alpine jméno. Toto jméno umřelo a dnes se křísí. A de facto začíná od začátku. Je to to samé jako bych začal křísit libereckou RAF. Než se dostane opět do podvědomí lidí tak to bude trvat dlouho, nebo by museli přijít s něčím bombastickým. O čemž silně pochybuji.
Časopisy o automobilech nečtu již delší čas, ale před těmi patnácti lety se Abarth začal objevovat, a i díky tomu ho lidi mají zase pod kůží.
[20]
27. 11. 2009 v 13.09Emel
T613: pokud vím, tak Alpine nikdo nekřísí… nebo mi něco uniklo?
vrkuboy: souhlasím, že o Abarthu bylo v poslední době více slyšet, než o Alpine… jen říkám, že Alpine ve své době měla větší zvuk než Abarth. Trošku mě překvapuje, že se Renault rozhodl vzkřísit Gordini a nikoliv Alpine… možná je to tím, že Alpine byla nekompromisní závodní značka a to nemá Renault v plánu. Nebo se pánům ve Francii zamlouvaly dva bílé pruhy na modrém podkladu, bály se záměny s Alpina BMW… nebo snad přijde i Alpine?
[21]
27. 11. 2009 v 13.16T613
Emele místo Alpine si dosaď Gordini nebo RAF. Výsledek je totožný 😉
[22]
27. 11. 2009 v 17.23Emel
T613: záleží, jak silná ta značka byla, jaké je o ní ještě dnes povědomí a jak dlouho byla u ledu. Podívej se třeba na… Bugatti.
[23]
27. 11. 2009 v 18.17T613
Kolikrát se to Bugatti reinkarnovalo, než se mu to podařilo? 😉
[24]
27. 11. 2009 v 18.29Citroën CZ
http://www.facebook.com/citroen.ceska.republika
[25]
27. 11. 2009 v 22.39Emel
T613: pokud vím tak napodruhé… první pokus byla EB110 a EB112 pod Artiolim, druhý VW. To nakonec není důležité… dej dobré značce dobrý produkt a máš vystaráno.
[26]
27. 11. 2009 v 23.08T613
S Veyronem ani nešlo se nevyšvihnout na vrchol 😉
Ale to u Gordini nehrozí, pochybuji, že by Renault začal stavět supersporty
[27]
28. 11. 2009 v 12.05Emel
T613: no víš co, ani EB110 nebylo špatné auto… kdybych si měl vybrat mezi ním a Veyronem, byl bych na vážkách, protože EB110 se mi mnohem víc líbí a výkonový deficit bych nějak unesl. Jde o to, že Artioli na tom potřeboval vydělávat (nebo aspoň neprodělávat), což u VW neplatí.
[28]
28. 11. 2009 v 12.14T613
Neřekl jsem, že EB110 byl špatný produkt. Mi osobně se vždy líbil a studie EB112 je nádherná dodnes, ale takových aut bylo plno. Prosazování bylo těžké oproti zavedeným značkám. Veyron to měl jednoduché, to je prostě auto demonstrující technologie VW group. A díky tomu se Bugatti rázem opět dostalo na vrchol.
Kdyby tohle udělal Renault s Gordini .. co se nestane.. tak by to bylo super. A stačila by konkurence pro R8 .. hle zde je auto vycházející z našich zkušeností z Formule F1, demonstrátor technologií… jenže to se nestane.
Komentáře nejsou povoleny.