• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > vrkuboy.auto.cz  > RE: GORDINI GTI

  • RE: GORDINI GTI

    Publikováno: 12. 11. 2010

    Tento článek je reakcí na článek uživatele GTI. Běžně reaguji přímo pod článek, ale tak nějak jsem psal a psal až toho bylo na běžný příspěvek trochu moc.

    Každý asi ví že jsem fanouškem automobilky Renault a nezapomenu využít každé příležitosti pošpnit výrobek koncernu VW a proto vás výsledek mého hodnocení překvapí…. a nebo ne? 🙂

    Kdybych kupoval auto na víkendové blbnutí tak by mě vzhled interiéru opravdu nezajímal. Clio RS je asi nejextrémější auto své třídy. Dvoulitrový atmosférický motor, extrémě krátké převody, samosvorný diferenciál tohle auto je naprosto diametrálně odlišné od Pola GTI a troufám si tvrdit, že cílí na úplně jiného zákazníka. Polo GTI je autem které můžete řídit s jedním prstem v nose je to takový ten dnešní pseudosporťák, který ale dobře funguje i v normálním životě nejen o víkendu na závodním okruhu. Clio RS je zase autem se kterým nebudete chtít na dálnici a na českých okreskách budete doufat že se nebude za ty amalganové plomby u zubaře platit. Fakt že je Polo GTI spíše pro závodní benjamínky potvrzuje i fakt že u něj nelze vypnout ESP. Nebudu tu tvrdit, že to nebo ono auto je lepší, obrázek si každý udělá sám podle požadavků, vkusu a finančních možností. Dle mého názoru je nejlepší volbou na sportovní vyžití v této třídě Honda Civic Type R a právě zde diskutovaný Renault Clio RS. Obě auta jsou nekompromisní sportovní vozy, ale v běžném provozu je právě jejich špičkové jízdní vlastnosti sráží pod úroveň Pola GTI které je nepochybně komfortnější.

    Vše je jen o nárocích potencionálního zájemce o vůz této třídy. Ten kdo chce jít do extrému, chce špičkové jízdní zážitky v extrému bere Clio RS nebo Civic Type R. Ten kdo chce s autem jezdit každý den bez omezení a ústupků bere Polo GTI.

    Morální zastaralost interiéru Clia RS je vidět na první pohled nicméně je důležité dodat, že po stránce ergonomie je vše v naprostém pořádku. Pouťová verze Gordini mě také dvakrát nenadchla a myslím, že se trochu odcizila od původního záměru Clia RS. Tedy jak to říct míří více na nagelované hlavy v růžovém tričku než na klon Stiga. Použité materiály jsou v pořádku, ale ta kombinace je stejně strašná jako palubovka v Seatu ibiza. Mimochodem na volantu Seatu ibiza najdete hned 5 slovy pět různých textur materiálu a to je opravdu hrůza. Stejně tak leskle lakovaný panel okolo rádia který najdete jak v Cliu RS tak ve standardním modelu Seatu Ibiza. Nevím kolik z vás má Nokii 5320XM jako já takže vám to řeknu rovnou…. je to peklo! Každý sebemenší dotknutí poznamená povrch otiskem prstu. Další podobnost Clia a Ibizy vidím v červeném podsvícení přístrojů a zejména strašnou grafikou. Vemu-li v úvahu ročník vzniku Clia tak to ještě chápu ale u Ibizy?! Proboha jak je možné že koncernové klony Polo a Fabia tohle umí líp?! Teď budu trochu zlej, ale vzpomeňme na nedávný facelift Grande Punta u kterého prošla palubovka kompletní změnou a musím říct, že opravdu k lepšímu tedy je-li vůle mohou se dít velké věci milý Renaulte. Na výslluní „vyjímečnosti“ palubovky Clia Gordini se hřeje navigace, která je levná, funknční, má perfektní podklady, ale vypadá hrozně. U základních modelů kde se hraje na cenu se to dá bez mrknutí oka odpustit, ale u stylovky (uvozovky si doplňtě dle vlastního uvážení) to je trochu rána mimo na druhou stranu navigace neutlačuje řidičovo pravé koleno a všichni víme o kom je teď řeč. Ještě se vrátím k radiu. Matný plast panelu rádia zasazený do leskle lakovaného středového panelu?! To je děs je to hnus velebnosti a to říkám já jeden z největších fanoušků automobilky Renault. Štěstí že se dá ovládat hlasitost rádia pod volantem protože nahmatávat za jízdy tlačítka ovládáni hlasitosti na rádiu mě opravdu nebere. Kolečko funguje stovky let na všem! Na pračce, u sporáků, u topení a světe div se i na ovládání hlasitosti rádia tak proč na tom něco měniť?! Sedačky jsou v Cliu perfektní a za perfektní považuju opěrky hlavy o které hlavu opřete bez nutností záklonu jako u zubaře. Když to shrnu do jedné věty: Vozte sebou hadr! Protože ten středovej panel umažete při startování a vypínání motoru, při manipulaci s radiem, při ovládání klimatizace, při děkovačce vystražnýma směrovkama a až budete tou ovládací kuličkou otevírat nebo  zavírat ventilaci ve středu paluní desky tak to její lesklé olemování umažete taky! Na druhou stranu jaká je pravděpodobnost že si metrosexuál něco umaže? 😀

    V hodnocení interiéru Pola GTI se pokusím být tak strohý jak jen palubovka Pola může být. Bezpohlavní univerzál. Tedy když je něco univerzální není v ničem nejlepší ale při součtu všech vlastností to pro něj vyzní jasnou výhrou. Co je vám platný, že umíte vrhat koulí když jste desetibojař a v ostatních sportovních činnostech nepřevyšujete průměr? Interiér Pola je bezpohlavní což je dobře protože to není tak dlouho co auta této třídy jasně dávala najevo sounáležitost s něžnější částí populace. V případě verze GTI Polu asi trochu křivdím protože když si odmyslím řadičku DSG vypadá docela chlapácky. Volant je ve srovnání s Cliem opravdu sportovní a člověk mu tu sportovnost věří i při statickém prohlížení na parkovišti. Kostkovaný dekor středové výplně sedaček je opravdu parádní. O pohodlí sedaček nebudu spekulovat v Polu GTI sem neseděl. Až budou probíhat opět nějaké volební agitace tak si všimněte, že má každý kravatu červené barvy tedy pokud nedvají najevo sounáležitost ke straně tím, že si vezmou zelenou oranžovou či modrou… pravda, u komančů se těžko odhaduje zda-li jde o projev sounáležitosti nebo o strategii. Strategie? Ano strategie červená totiž z psychologického hlediska ztvárňuje, ráznost, energii, odhodlání a proto prakticky každej kdo bojuje o koryto bere červenou kravatu. Kdo si toho nevšimnul nevadí podprahové vnímání funguje dobře 😉 Stejně tak dobře jako červené obšití v interiéru Pola GTI. Červené je Ferrari, červená je plachta toreádora, červená je krev, oheň, chilli papričky… atd. Jen to Clio Gordini projevuje sounáležitost svojí modrou barvou. V písní od skupiny žlutý pes Ondřej Hejma zpívá, že je modrý snad všechno ale o tom že by byla modrá symbolem sportu sem v písni teda neslyšel.

    Polo GTI nikdy nebude jezdit tak dobře jako Clio RS Gordini, ale stejně tak nebude Clio RS Gordini v interiéru vypadat tak dobře jako Polo GTI. Každému co jeho jest já tedy beru vrchol kýče Clio RS Gordini tedy za předpokladu, že mezi našim domem a showroomem nestojí showroom Honda. 😀

bitva ve vlastním poli aneb koncernová trojka Ecce Homo Historic 2010

2 909 Responses to RE: GORDINI GTI

  • [1]

    12. 11. 2010 v 10.06Kuko

    Souhlas. Světákův blog jsem nečetl, ale předpokládám, že si tam zase ventiluje svoji traumu z Renaultu.

    Mě se interiér Clia nikdy extra moc nelíbil. Lépe řečeno mi vadil ten divný středový panel s ovládáním rádio a klimošky, který jako by byl domontovaný k celkem pohlednému zbytku z nějaké jiné káry. A minimálně tak 15 let staré. Vysvětloval bych si to zaměřením modelu na ženskou část populace, která přece jen preferuje jiné srandičky.

    S navigací taky souhlas. Pro běžné modely zvítězila funkčnost před estetičností. Ok, to beru. Ale pro Gordini, které i podle Renaultu má mít přidanou hodnotu právě v life-stylové oblasti se s tím mohli vyhrát trošku víc. Zejména, když má model před sebou ještě tak 2-3 roky života. Modrá doplňky mi nevadí, naopak se mi to hodně líbí.

    Škoda. Zabili to zase detaily. Přitom na Laguně ukázali, že když chtějí tak umí. Nebo i na Meganovi.

  • [2]

    12. 11. 2010 v 10.35vrkuboy

    [1] U Laguny Coupé v provedení světlá kuže bych se nebál mluvit jako o prémiovém interiéru. Zpracování i materiály jsou perfektní, jízdní vlastnosti také, ale ta 3,5 V6 původem z 350Z by zasloužila i manuál tím spíš že ten automat není nic moc. Ale pokud na to auto koukám jako na polykače dálničních kilometrů tak se to dá přehlídnout. Neřídil sem ji jen se vezl a pocit perfektní, ale vzadu bych jet nechtěl nejen nízký strop ale nohy si nemůžeš dát pod přední sedačku.
    U Megana se mě interíer líbí a u RS je to úplná paráda. Jsem hodně na hračičky a třeba středovej display kterej ti ukazuje za kolik máš 0-100 nebo za kolik si ujel sprint na 400m mě dostal. Prostě člověka to nutí hledat limity učit se překonávat se prosě ten sportovní duch je tam cítit. Sériové sedačky jsou super ta žluto černá kombinace je bezva seděl sem teda jen v těch příplatkových Recaro a vrzalo to jak kdyby to mělo nalítaný 200 000 km 🙁
    Clio je nepodarek a po faceliftu to platí i pro exteriér, škoda no.

  • [3]

    12. 11. 2010 v 10.38Lubo

    Dobry clanok, uviedol si veci na pravu mieru.

  • [4]

    12. 11. 2010 v 11.44Kuko

    [2]

    s tou Lagunou Coupé se mi někdy zdá, jako by Renault ne úplně věděl co chce. Na jednu stranu to prezentuje jako klasické cestovní GT čemuž by odpovídali i motory v kombinacemi s převodovkami, na druhou stranu tam dá 4Control aby to bylo i jakoby sportovní náčiní. Tak nevím… Ale interiér má fakt supr.

    Uvidíme s čím příjde nová generace Clia

  • [5]

    12. 11. 2010 v 11.59vrkuboy

    [4] Taky mám ten pocit. Špičkovej motor kterej je ale pochopitelně přiškrcen kvůli limitům předního pohonu, ale i tak má slušný potenciál být sportovním vozem, ale celé to sráží mizernej automat. Na druhou stranu snaha přesvedčit že je podvozek lepší než Porsche. Spotřeba mizerná takže na dlouhé cesty asi taky nic moc. Naopak turbodieselová verze je vychvalovaná za to že sedí Laguně Coupé daleko víc. Je to podivnej mix a taky nějak nevím kam to auto zařadit.

  • [6]

    12. 11. 2010 v 13.17FiestaS

    Hm, celkem hezky napsáno (tedy až na tu příšernou gramatiku, zejména interpunkci 🙂 ) Já jsem neměl možnost řídit ani jedno z těch dvou aut, to je pravda, ale věřím tomu, že nic není černobílé. Tento článek rozhodně černobílý není.
    Chtěl jsem se pozastavit nad tvrzením, že Clio RS je nejextrémnější auto své třídy, ale nebudu to dělat. Chtěl jsem oponovat Corsou OPC. Alespoň podle výkonu je Clio skutečně „extrémnější“, a protože jsem s žádným z těch aut nejezdil, tak víc k tomu už říct nemůžu. 🙂

  • [7]

    12. 11. 2010 v 13.26vrkuboy

    [6] Tu gramatiku mě odpusť nikdy sem nebyl s pravopisem kamarád, ale důležité je že vnímáš obsah. S Polem GTI sem nejel ale vycházím z všeobecně známých faktů a srovnávacích testů. Corsa OPC je určitě dobré auto, ale tak něják stojí ve stínu VW Polo. Teď nemyslím, že je horší, ale to že není v popředí zájmu jako Polo o kterém se všude píše. Co můžeme hodnotit je design a ten je u Opelu Corsa na mnohem lepší úrovni než u Clia a to jak po stránce exteriéru tak interiéru. Jízdní vlastnosti těžko hodnotit.

  • [8]

    12. 11. 2010 v 14.04kuko

    [5]

    s tou převodovkou je to o to divnější, že v rámci „koncernu“ Infinity nabízí velice moderní převodovky. Možná dali přednost ceně, a vzali už existující kombinaci 3.5V6+automat než aby na ten motor napasovali novou převodovku (případně celý motor 3.7)

    Takže vzít naftu a užívat si to 🙂

  • [9]

    12. 11. 2010 v 14.06vrkuboy

    [8] Vzít Infinity a užívat si ho 😀

  • [10]

    12. 11. 2010 v 22.08PekelnáMicinka

    Pánové, Infiniti. Taky jsem si musel zvyknout. Pokud nemáte na mysli výrobce audio, což zřejmě ne.

  • [11]

    13. 11. 2010 v 0.11vrkuboy.blog.auto.cz

    What talented idea

  • [12]

    13. 11. 2010 v 18.39benzin musí hořet

    máš recht, boy.
    ale musíme ještě jednou akcentovat ten bezpříkladný standard vw.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

vrkuboy.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Duben 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Leden 20142 Posts
  • Prosinec 20134 Posts
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Červen 20132 Posts
  • Květen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Říjen 20121 Příspěvek
  • Červenec 20121 Příspěvek
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Říjen 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Září 20102 Posts
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Listopad 20091 Příspěvek
  • Červenec 20092 Posts
  • Červen 20092 Posts
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20098 Posts
  • Únor 20093 Posts
  • Leden 20091 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura