-
RE: GORDINI GTI
Tento článek je reakcí na článek uživatele GTI. Běžně reaguji přímo pod článek, ale tak nějak jsem psal a psal až toho bylo na běžný příspěvek trochu moc.
Každý asi ví že jsem fanouškem automobilky Renault a nezapomenu využít každé příležitosti pošpnit výrobek koncernu VW a proto vás výsledek mého hodnocení překvapí…. a nebo ne? 🙂
Kdybych kupoval auto na víkendové blbnutí tak by mě vzhled interiéru opravdu nezajímal. Clio RS je asi nejextrémější auto své třídy. Dvoulitrový atmosférický motor, extrémě krátké převody, samosvorný diferenciál tohle auto je naprosto diametrálně odlišné od Pola GTI a troufám si tvrdit, že cílí na úplně jiného zákazníka. Polo GTI je autem které můžete řídit s jedním prstem v nose je to takový ten dnešní pseudosporťák, který ale dobře funguje i v normálním životě nejen o víkendu na závodním okruhu. Clio RS je zase autem se kterým nebudete chtít na dálnici a na českých okreskách budete doufat že se nebude za ty amalganové plomby u zubaře platit. Fakt že je Polo GTI spíše pro závodní benjamínky potvrzuje i fakt že u něj nelze vypnout ESP. Nebudu tu tvrdit, že to nebo ono auto je lepší, obrázek si každý udělá sám podle požadavků, vkusu a finančních možností. Dle mého názoru je nejlepší volbou na sportovní vyžití v této třídě Honda Civic Type R a právě zde diskutovaný Renault Clio RS. Obě auta jsou nekompromisní sportovní vozy, ale v běžném provozu je právě jejich špičkové jízdní vlastnosti sráží pod úroveň Pola GTI které je nepochybně komfortnější.
Vše je jen o nárocích potencionálního zájemce o vůz této třídy. Ten kdo chce jít do extrému, chce špičkové jízdní zážitky v extrému bere Clio RS nebo Civic Type R. Ten kdo chce s autem jezdit každý den bez omezení a ústupků bere Polo GTI.
Morální zastaralost interiéru Clia RS je vidět na první pohled nicméně je důležité dodat, že po stránce ergonomie je vše v naprostém pořádku. Pouťová verze Gordini mě také dvakrát nenadchla a myslím, že se trochu odcizila od původního záměru Clia RS. Tedy jak to říct míří více na nagelované hlavy v růžovém tričku než na klon Stiga. Použité materiály jsou v pořádku, ale ta kombinace je stejně strašná jako palubovka v Seatu ibiza. Mimochodem na volantu Seatu ibiza najdete hned 5 slovy pět různých textur materiálu a to je opravdu hrůza. Stejně tak leskle lakovaný panel okolo rádia který najdete jak v Cliu RS tak ve standardním modelu Seatu Ibiza. Nevím kolik z vás má Nokii 5320XM jako já takže vám to řeknu rovnou…. je to peklo! Každý sebemenší dotknutí poznamená povrch otiskem prstu. Další podobnost Clia a Ibizy vidím v červeném podsvícení přístrojů a zejména strašnou grafikou. Vemu-li v úvahu ročník vzniku Clia tak to ještě chápu ale u Ibizy?! Proboha jak je možné že koncernové klony Polo a Fabia tohle umí líp?! Teď budu trochu zlej, ale vzpomeňme na nedávný facelift Grande Punta u kterého prošla palubovka kompletní změnou a musím říct, že opravdu k lepšímu tedy je-li vůle mohou se dít velké věci milý Renaulte. Na výslluní „vyjímečnosti“ palubovky Clia Gordini se hřeje navigace, která je levná, funknční, má perfektní podklady, ale vypadá hrozně. U základních modelů kde se hraje na cenu se to dá bez mrknutí oka odpustit, ale u stylovky (uvozovky si doplňtě dle vlastního uvážení) to je trochu rána mimo na druhou stranu navigace neutlačuje řidičovo pravé koleno a všichni víme o kom je teď řeč. Ještě se vrátím k radiu. Matný plast panelu rádia zasazený do leskle lakovaného středového panelu?! To je děs je to hnus velebnosti a to říkám já jeden z největších fanoušků automobilky Renault. Štěstí že se dá ovládat hlasitost rádia pod volantem protože nahmatávat za jízdy tlačítka ovládáni hlasitosti na rádiu mě opravdu nebere. Kolečko funguje stovky let na všem! Na pračce, u sporáků, u topení a světe div se i na ovládání hlasitosti rádia tak proč na tom něco měniť?! Sedačky jsou v Cliu perfektní a za perfektní považuju opěrky hlavy o které hlavu opřete bez nutností záklonu jako u zubaře. Když to shrnu do jedné věty: Vozte sebou hadr! Protože ten středovej panel umažete při startování a vypínání motoru, při manipulaci s radiem, při ovládání klimatizace, při děkovačce vystražnýma směrovkama a až budete tou ovládací kuličkou otevírat nebo zavírat ventilaci ve středu paluní desky tak to její lesklé olemování umažete taky! Na druhou stranu jaká je pravděpodobnost že si metrosexuál něco umaže? 😀
V hodnocení interiéru Pola GTI se pokusím být tak strohý jak jen palubovka Pola může být. Bezpohlavní univerzál. Tedy když je něco univerzální není v ničem nejlepší ale při součtu všech vlastností to pro něj vyzní jasnou výhrou. Co je vám platný, že umíte vrhat koulí když jste desetibojař a v ostatních sportovních činnostech nepřevyšujete průměr? Interiér Pola je bezpohlavní což je dobře protože to není tak dlouho co auta této třídy jasně dávala najevo sounáležitost s něžnější částí populace. V případě verze GTI Polu asi trochu křivdím protože když si odmyslím řadičku DSG vypadá docela chlapácky. Volant je ve srovnání s Cliem opravdu sportovní a člověk mu tu sportovnost věří i při statickém prohlížení na parkovišti. Kostkovaný dekor středové výplně sedaček je opravdu parádní. O pohodlí sedaček nebudu spekulovat v Polu GTI sem neseděl. Až budou probíhat opět nějaké volební agitace tak si všimněte, že má každý kravatu červené barvy tedy pokud nedvají najevo sounáležitost ke straně tím, že si vezmou zelenou oranžovou či modrou… pravda, u komančů se těžko odhaduje zda-li jde o projev sounáležitosti nebo o strategii. Strategie? Ano strategie červená totiž z psychologického hlediska ztvárňuje, ráznost, energii, odhodlání a proto prakticky každej kdo bojuje o koryto bere červenou kravatu. Kdo si toho nevšimnul nevadí podprahové vnímání funguje dobře 😉 Stejně tak dobře jako červené obšití v interiéru Pola GTI. Červené je Ferrari, červená je plachta toreádora, červená je krev, oheň, chilli papričky… atd. Jen to Clio Gordini projevuje sounáležitost svojí modrou barvou. V písní od skupiny žlutý pes Ondřej Hejma zpívá, že je modrý snad všechno ale o tom že by byla modrá symbolem sportu sem v písni teda neslyšel.
Polo GTI nikdy nebude jezdit tak dobře jako Clio RS Gordini, ale stejně tak nebude Clio RS Gordini v interiéru vypadat tak dobře jako Polo GTI. Každému co jeho jest já tedy beru vrchol kýče Clio RS Gordini tedy za předpokladu, že mezi našim domem a showroomem nestojí showroom Honda. 😀
bitva ve vlastním poli aneb koncernová trojka Ecce Homo Historic 2010
2 909 Responses to RE: GORDINI GTI
[1]
12. 11. 2010 v 10.06Kuko
Souhlas. Světákův blog jsem nečetl, ale předpokládám, že si tam zase ventiluje svoji traumu z Renaultu.
Mě se interiér Clia nikdy extra moc nelíbil. Lépe řečeno mi vadil ten divný středový panel s ovládáním rádio a klimošky, který jako by byl domontovaný k celkem pohlednému zbytku z nějaké jiné káry. A minimálně tak 15 let staré. Vysvětloval bych si to zaměřením modelu na ženskou část populace, která přece jen preferuje jiné srandičky.
S navigací taky souhlas. Pro běžné modely zvítězila funkčnost před estetičností. Ok, to beru. Ale pro Gordini, které i podle Renaultu má mít přidanou hodnotu právě v life-stylové oblasti se s tím mohli vyhrát trošku víc. Zejména, když má model před sebou ještě tak 2-3 roky života. Modrá doplňky mi nevadí, naopak se mi to hodně líbí.
Škoda. Zabili to zase detaily. Přitom na Laguně ukázali, že když chtějí tak umí. Nebo i na Meganovi.
[2]
12. 11. 2010 v 10.35vrkuboy
[1] U Laguny Coupé v provedení světlá kuže bych se nebál mluvit jako o prémiovém interiéru. Zpracování i materiály jsou perfektní, jízdní vlastnosti také, ale ta 3,5 V6 původem z 350Z by zasloužila i manuál tím spíš že ten automat není nic moc. Ale pokud na to auto koukám jako na polykače dálničních kilometrů tak se to dá přehlídnout. Neřídil sem ji jen se vezl a pocit perfektní, ale vzadu bych jet nechtěl nejen nízký strop ale nohy si nemůžeš dát pod přední sedačku.
U Megana se mě interíer líbí a u RS je to úplná paráda. Jsem hodně na hračičky a třeba středovej display kterej ti ukazuje za kolik máš 0-100 nebo za kolik si ujel sprint na 400m mě dostal. Prostě člověka to nutí hledat limity učit se překonávat se prosě ten sportovní duch je tam cítit. Sériové sedačky jsou super ta žluto černá kombinace je bezva seděl sem teda jen v těch příplatkových Recaro a vrzalo to jak kdyby to mělo nalítaný 200 000 km 🙁
Clio je nepodarek a po faceliftu to platí i pro exteriér, škoda no.
[3]
12. 11. 2010 v 10.38Lubo
Dobry clanok, uviedol si veci na pravu mieru.
[4]
12. 11. 2010 v 11.44Kuko
[2]
s tou Lagunou Coupé se mi někdy zdá, jako by Renault ne úplně věděl co chce. Na jednu stranu to prezentuje jako klasické cestovní GT čemuž by odpovídali i motory v kombinacemi s převodovkami, na druhou stranu tam dá 4Control aby to bylo i jakoby sportovní náčiní. Tak nevím… Ale interiér má fakt supr.
Uvidíme s čím příjde nová generace Clia
[5]
12. 11. 2010 v 11.59vrkuboy
[4] Taky mám ten pocit. Špičkovej motor kterej je ale pochopitelně přiškrcen kvůli limitům předního pohonu, ale i tak má slušný potenciál být sportovním vozem, ale celé to sráží mizernej automat. Na druhou stranu snaha přesvedčit že je podvozek lepší než Porsche. Spotřeba mizerná takže na dlouhé cesty asi taky nic moc. Naopak turbodieselová verze je vychvalovaná za to že sedí Laguně Coupé daleko víc. Je to podivnej mix a taky nějak nevím kam to auto zařadit.
[6]
12. 11. 2010 v 13.17FiestaS
Hm, celkem hezky napsáno (tedy až na tu příšernou gramatiku, zejména interpunkci 🙂 ) Já jsem neměl možnost řídit ani jedno z těch dvou aut, to je pravda, ale věřím tomu, že nic není černobílé. Tento článek rozhodně černobílý není.
Chtěl jsem se pozastavit nad tvrzením, že Clio RS je nejextrémnější auto své třídy, ale nebudu to dělat. Chtěl jsem oponovat Corsou OPC. Alespoň podle výkonu je Clio skutečně „extrémnější“, a protože jsem s žádným z těch aut nejezdil, tak víc k tomu už říct nemůžu. 🙂
[7]
12. 11. 2010 v 13.26vrkuboy
[6] Tu gramatiku mě odpusť nikdy sem nebyl s pravopisem kamarád, ale důležité je že vnímáš obsah. S Polem GTI sem nejel ale vycházím z všeobecně známých faktů a srovnávacích testů. Corsa OPC je určitě dobré auto, ale tak něják stojí ve stínu VW Polo. Teď nemyslím, že je horší, ale to že není v popředí zájmu jako Polo o kterém se všude píše. Co můžeme hodnotit je design a ten je u Opelu Corsa na mnohem lepší úrovni než u Clia a to jak po stránce exteriéru tak interiéru. Jízdní vlastnosti těžko hodnotit.
[8]
12. 11. 2010 v 14.04kuko
[5]
s tou převodovkou je to o to divnější, že v rámci „koncernu“ Infinity nabízí velice moderní převodovky. Možná dali přednost ceně, a vzali už existující kombinaci 3.5V6+automat než aby na ten motor napasovali novou převodovku (případně celý motor 3.7)
Takže vzít naftu a užívat si to 🙂
[9]
12. 11. 2010 v 14.06vrkuboy
[8] Vzít Infinity a užívat si ho 😀
[10]
12. 11. 2010 v 22.08PekelnáMicinka
Pánové, Infiniti. Taky jsem si musel zvyknout. Pokud nemáte na mysli výrobce audio, což zřejmě ne.
[11]
13. 11. 2010 v 0.11vrkuboy.blog.auto.cz
What talented idea
[12]
13. 11. 2010 v 18.39benzin musí hořet
máš recht, boy.
ale musíme ještě jednou akcentovat ten bezpříkladný standard vw.
Komentáře nejsou povoleny.