-
Čau lásko aneb prodej prvního auta.
Po více jak pěti letech jsem prodal své první vlastní auto. Vždy jsem si myslel jak smutná událost to bude a ono ne. Bylo to 5 krásných společných let. Pět bezproblémových let, což je pro některé jedince malý zázrak. Renaultek sloužil poslušně, ale léta už byly cítit i vidět. Při rozloučení měl nějakých 216 000 km a prodal jsem jej přesně za desetinu původní ceny… strašný. 🙂 Smutek se nekonal a já hned druhý den vyrazil pro nástupce. Je pravda, že jsem se už viděl v úplně novém voze… konkrétně Grande Punto, ale nakonec z toho sešlo. Peníze jsou potřeba jinde a tak jsem chtě nechtě musel koupit opět ojetinu. No radostí jsem tehdy neskákal, ale dnes jsem celkem i rád. A nástupce? Je to Panda 100HP a musím říct že je to úplně jiný svět! Ono se to nenaklání, ono to jede a řadí to přesně. Přiznám se, že za poslední týden jsem s úsměvem idiota přehlížel nápis natural 95 a šáhl vždy po 98 a auto nepřepnul ze sportovního režimu. Najednou mám chuť sednout a jet a je jedno kam! Hlavně ať je tam co nejvíc zatáček a kvalitní asfalt. Ty nepoznané pocity štěstí, euforie a adrenalinu jsou nepopsatelné a přál bych to všem. Na nějaké obsáhlejší povídání je brzo… teprve se seznamujeme. A že stojí litr benzínu 40kč… zvláštní, že mě to netrápí jako dřív 🙂 Jak říkám úsměv odhalující všechny čtyří osmičky a pocity čerstvě zamilovaného puberťáka.
Rapid zůstal Rapidem 4. Classic Racing Car Meeting
22 Responses to Čau lásko aneb prodej prvního auta.
[1]
30. 4. 2012 v 4.21Plautus
Dobrý výber, Panda o sto tátošoch musí jazdiť ako motokára 🙂
Veľa šťastných km a radosť z jazdy nech Ti vydrží naveky 😉
[2]
30. 4. 2012 v 5.49webpaja
Skvělý, prima odhalení, žádné masírky, jen čtivě popsaný vlastní pocity. Takhle jsem se před x-lety loučil jen s Nissanem 😉
Ať Ti jezdí baby ScuderiaF!
[3]
30. 4. 2012 v 6.22Perun
Pane jo, pěkně od srdce! Moc hezký 😉
Ta červená Pandě sluší, rozhodně víc, než obvyklá žlutá…
[4]
30. 4. 2012 v 7.31GTI
Tak to je, koupě auta je radost nebeská, gratuluju. A… přesto, nezapomeň na svou minulou káru, občas vzpomeň, měl jsi jí přece také rád.
[5]
30. 4. 2012 v 7.46vrkuboy
[4] Na první vlastní, koupené za vlastní se snad ani zapomenout nedá. 🙂
[6]
30. 4. 2012 v 8.02kuko
Tak zvládnuls to překvapivě dobře – my jsme v loni v prosinci prodávali naše první, koupené za vlastní a hele, taky Rencka. 6.5 roku spolehlivé služby (drobnosti nepočítám), spousta vzpomínek, stěhování, dovolené… Já měl slzy v očích ale ustál jsem to, manželka brečela celý večer.
No a nový výběr? PARÁDA. Těchto malých žihadel je snad míň než Astonů (v Praze myslím). Potkával jsem jednu bílou s nějakými polepy, ale tahle červená je o moc „hustější“. Ať slouží a dělá jen radost 🙂
[7]
30. 4. 2012 v 8.16vrkuboy
[6] A čím byl Rencek nahrazen? Moc krásná je ta V70 co máš na MACZ 🙂 Já jsem teď v jednom kuse na kolech. Zajíždíme víkendového youngtimera.
[8]
30. 4. 2012 v 21.48martin.blader
Panda 100HP je super kára, není divu, že si ji užíváš, přesně pro to byla stvořena.
[9]
30. 4. 2012 v 23.12Ronault.
Zajímavá volba, člověče. Nečekal jsem…
[10]
1. 5. 2012 v 11.20Ronault.
Ale zapomněl jsem pogratulovat a popřát ti, ať dobře slouží.
Trochu mě mrzí teď ty reakce na Scénic, ale z druhé strany jsem vždycky nechápal, že kluk mého věku si pořídí velkoprostorové auto pro tatínky s kočárkem (a hlavně maminky) a pak se ho snaží upravit k obrazu svého věku 🙂
Prostě ta volba mi moc neseděla 😉
Tak mě napadá, ty jsi od Brna, nedáme sraz? Pandu 100 HP bych si rád prohlédl a mám teď měsíc volno 8-!
[11]
1. 5. 2012 v 12.19vrkuboy
[8] Jediná věc co mě trochu vadí je absence samosvoru… strašně to ve výjezdech na dvojku hraboší a auto nechce zrychlovat dokud se kola nechytnou. Ale to vem čert 🙂 když to člověka popadne jednou za týden tak se to dá přežít. 🙂
[10] Já tehdy zvažoval Octavii combi, ale nakonec vyhrál Scénic. Prostorově a variabilitou mnohem lepší než Octa, komfortnější. Ty tuzerské pokusy byly oprvdu legrační, dnes nad tím kroutím hlavou 😀 Ale okenní folie byly super… asi jediná věc.
Panda byla úplná náhoda. Hledat ji cíleně je nesmysl. Těch 100HP je tak málo že se v inzerátech prakticky nenabízí.
Sraz? Proč ne 🙂 ideálně domluvit ještě víc účastníků. Ovšem eaději bych přijel něčím jiným, ale ještě to nemám na značkách. 🙁 Tak zatím jen video 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=5DuiLACjb7c
[12]
1. 5. 2012 v 15.34Ronault.
[11] Tak tos měl na svůj věk takové ty typické nápady na oktávku v dieselu a až s věkem ti došlo, že z ní nikdy sporťáka neuděláš 🙂
Jo, vím, že skládáš Malucha.
Klidně dneska. 😎 Já mám teď času. Stačí napsat SZ. Jinak sraz snad někdy v Brně bude.
[13]
2. 5. 2012 v 0.20Culdaraztriptaco
Krásný kousek 🙂 Poslyš, není to kousek od (bohužel bývalého) technického muzea?
[14]
2. 5. 2012 v 12.16Pekelná Micinka
Pěkná, tak ať slouží!
[15]
2. 5. 2012 v 12.56vrkuboy
[12] Ahoj tento týden určitě ne 🙁 Mám spoustu práce a o víkendu razím na závody do vrchu v Náměšti.
[13] Kdepak, auto jsem fotil u nás před domem (Šlapanice) kousek od Brna.
[14] Děkuji 🙂
[16]
3. 5. 2012 v 14.08kolmar
Zdravim!! tak to si ma dostal…to by som ani naaahodou netipoval. Ja naopak sa snazim z maleho auta zdrhnut k vecsiemu 🙂 ale ty mas asi ine priority. Ja casto jazdim 100k Fabiu…da sa, no malo koni 🙂 aku vahu ma panda? u nej by to malo ist lepsie, kedy ta zaskrti obmedzovac? Nech ti scuderia ferrari sluzi k spokojnosti. Aj maluch ma prekvapil, je hromada vtipov na to auto… 🙂
[17]
4. 5. 2012 v 8.05kuko
[7]
Ano, V70 je hlavní rodinný povoz, a pro sebe jsem si pro radost pro cesty do práce (mít rozum tak si koupím něco takového jako je ta Panda 🙂 ) doma vybojoval Saaba 9-3 dvoulitr lehký turbo. Je to sice už starší kousek, ale v slušné kondici.
[18]
4. 5. 2012 v 15.59vrkuboy
[16] Auto má lehce přez tunu. do 4000 ot/min je to auto mrtvé, respektive jede jako „běžné auto. Nad 4000 ot/min má motor neuvěřitelně ostrý nástup. Je cítit jak to auto zabere. Přirovnal bych to k turbo efektu což je asi legrační přirovnání, ale je to tak. Pak motor táhne plynule až do omezovače 7000 ot/min i když ke konci už ztrácí dech. Zvlášní je, že při vypnutém režimu sport je to auto úplně jiné a táhne plynule ve větším rozsahu otáček, ale v nižším spektru a nemá smysl ho točit. Z toho soudím, že rozdíl bude v mapách řídící jednotky byť jsem žil v domění že ve sportovním režimu je jen upravena citlivost plynového pedálu. Super je že ztuhne posilovač řízení a ve vyšších rychlostech to člověk nemusí kormidlovat jako parník. Brzdy super nemám výhrad.
Ale do sportvního auta to má pořád daleko. Jak už sem psal chybí samosvor. To auto má sílu právě v mrštnosti v pomalejších vracečkách kde právě citelně chybí špéra. Pro oko diváka je to, ale asi efektní. 😀 Už jsem ve výjezdu ze zatáčky zaznamenal bočním okýnkem kouř od gum. Opravdu senzační je ten šestikvalt. Při normální jízdě trochu obtěžuje nutnost neustále v krátkých intervalech řadit, ale při sportovní jízdě je to fenomenalní. 😀 Tá krátká převodovka celkově umocňuje pocit z rychlosti a navozuje takový závodniický pocit. Šestka vůbec není na spotřebu. Při 130 km/h točí 3500 ot/min. Podvozek super na tak krátký rozvor. Vůbec není tak tvrdý jak píší v každém cestu. Na limit podvozku jsem se nedstal a mám li být upřímný ani nechci. U takových prcků jak se to utrhne tak není čas to narovnat. Možná z toho mám jen přehnaný respekt…. možná někde na okruhu otestujeme. Sedačky supeer. Jsou velm podobné těm v Grande Puntu, sušné boční vedení, trchu tvrdší, ale pohodlné. Sedí se vysoko jako na hajzlu a to opět umocňuje pocity z rychlosti. Cítím, že jedu rychleji než jaká je skutečnost. 🙂
[19]
4. 5. 2012 v 22.56kolmar
(18)
Tak dym od prednych kolies pri vyjazde som este nemal 🙂 Sanka dolu sefe 🙂 Vahou prilis neodskakujes, len par kg, no motor ma asi lepsiu charakteristiku hlavne v tom sport mode. 16V konci pri 6500 no od 6 tis. uz toho vela neukaze a rovnako zacina zaberat az od 4000. Jedine co chyba je 6-ka…na pri 130 je to uz 4000 a to je vidiet na spotrebe aj hlucnosti. Auto sa da vyrovnat aj ked ho odlepis…ak si dobry…no poviem ti je to o hubu, hlavne na suchu. Na mokru je to mozno trochu lahsie ale aj tak…kazdy to neda, no da sa to zvladnut, len treba sakramensky rychle ruky 🙂
[20]
4. 5. 2012 v 23.05kolmar
Tu 126-ku to mas ako special do vrchu alebo ako? Prave som si pozrel to video…co ta to vsetko cca stalo a aky vykonny je tam motor?
[21]
5. 5. 2012 v 21.29vrkuboy
Maluch zatím spolkl asi 40000… je kompletně složený až na pár drobností z nových dílů. A ano mám ho na vrchy. Motor je 652ccm, snížená hlava o 2mm, Vačka Abarth 695 (305°), prdloužené sání o 20mm (podložka pod karbecem), odlehčené kolo rozvodů, setrvák stažený na 3,5kg, větší olejová vana 3,5l, závodní výfuk Breda, převodovka původní ale kratší diferenciál z Fiatu 500. Zatím ho šetříme: http://www.youtube.com/watch?v=lkjb86tqHhs
[22]
8. 5. 2012 v 23.59kolmar
Jazdis na tom ty? Aky to ma vykon a aku vahu? Paci sa mi ked niekto ma hobby ktoremu sa venuje na plno…nielen pri pc alebo tv ale aj v reali…no vsetko je to dnes o peniazoch. Brat momentalne riesi dilemu ci kupij jazdene Pajero alebo sa uspokojit s niecim normalnym. Dlho predlho o nom spieva…no spotreba 11 l je taky maly hacik. Ale isli by sme s tym do terenu pomerne casto…to nie auto pre navonanu slecinku do mesta 🙂
Nech maluch frci a nech sa dari!!
Komentáře nejsou povoleny.