-
Auto na víkend
Nevím kolik z nás má to štěstí vlastnit nějaké nesmyslné auto, které vlastně nepotřebuje, je k ničemu a jediné co majiteli přinaší je radost. Radost takovou, že vyváží všechny logické důvody proč jej nevlastnit. Já si podobnou víkendovou hračku našel už před pár lety a vřele doporučuji každému zakoupit nějakého youngtimera. Je jedno co to bude. Berte to k čemu Vás srdce táhne. V dnešní době téměř dokonalých aut najdete ihned zalíbení v nedokonalosti. Zni to asi blbě, ale je to tak! Dokonalost unavuje a nudí (No dobře né vždy, ale hádám, že ne každý z nás má v garáži 911). Youngtimery spojují! Ano je to tak! Čím více podobná auta mizí z našich cest, tím vyšší je pravděpodobnost, že potkáte-li člověka se stejným strojem tak to nejspíš bude podobný blázen jako vy. Proč to vlastně píši… no youngtimer je v garáži, chodím se na něj přes zimu jen koukat. Jaro v nedohlednu a už mi to chybí, tak se chci trošičku pochlubit… byť pro některé asi tím nejhorším strojem co lze vlastnit. A co vy? Vozíte se jen v „plasťáku“ nebo taky máte ještě kus poctivého plechu na čtyřech kolech? Foto vítáno.
Tak tady je! (ten pomeranč) https://www.youtube.com/watch?v=cLBQN8jsGSk
Quo vadis? ECCE HOMO ŠTERNBERK 2013
45 Responses to Auto na víkend
[1]
30. 11. 2013 v 21.02Emel
Nejprve… gratuluju k nalezení svého automobilového štěstí a držím palce za odvahu jít s kůží na trh. Který z těch prcků je tvůj?
A teď k Fiátku: můj pragmatický přístup k autům byl vždy proti podobným strojům. Když vidím, kolik času, peněz a energie jsou lidé schopní strávit s tuněním staré Felicie, aby ve finále měli… hm, vytuněnou Felicii… říkám si, že za své peníze a námahu mohli mít mnohem lepší auto. To asi bude platit i na Malucha. Ale když ho miluješ…
[2]
30. 11. 2013 v 22.44vrkuboy
[1] Je to jak píšeš, spousta peněz za které by mohlo být něco lepšího, ale každého naplňuje jiná blbost. Jsou to vyhozený peníze ale s úsměvem. Kupříkladu sekvenční šestikvalt do toho stojí 6000€ 😀 ale to neplánuju… nekradu 😀
Sériovka má 23HP a 650kg. S váhou jsem momentálně na 500kg a motor jen 30HP. Přes zimu bych rád povyskočil na 50HP. Už jsou na cestě kovaný ojnice, písty a válce s větším vrtáním. Mám tu na poličce Webera 40DCOE… atd. 🙂 Ale o tom třeba až to poskládám. Můj je ten oranžový: http://www.hmmotorsport.cz/naseauta/fiat-126p-jakub-/
To auto je vlastně příšerný, ale všechny jeho nedostatky z něj dělají zábavný auto 🙂
[3]
1. 12. 2013 v 0.48Mr.Murphy
klobouk dolů 🙂 Videa super, zdá se, že celou dobu jakékoliv trati jedeš s plynem na podlaze 🙂 Jo a dobrá muzika, co to je….?
[4]
1. 12. 2013 v 2.59vrkuboy
[3] Máš skoro pravdu 🙂 většina tratí se jede na 3. a 4. rychlost. A autorem hudby je Laurent Lombard.
[5]
1. 12. 2013 v 10.21GTI
AUTO NA ŽIVOT
Krásné, palce hore. Ukazuje se, že není malých aut, jsou jen „malí“ lidé… Ano ano, umět se zamilovat, umět milovat, to je tajemství života šťastných.
[6]
1. 12. 2013 v 11.48iudex
Pekná zábavka, vidieť tu ten zápal a nadšenie, palec hore.
Len možno ako Emel by som videl väčší zmysel či potenciál v niečom, čo je už v základe primerane dobré a má veľký potenciál na tuning. Napríklad také staré japonské turbá typu Impreza, Skyline či Supra z 90. rokov, alebo staré americké pony cars typu Mustang či Firebird. Tam už je základ slušný, dajú sa dostať za pár chechtákov a možnosti úprav sú skoro neobmedzené, či len jednoducho vyhádžeš zadné sedadlá a tapacírung, alebo pôjdeš do hĺbky a dáš klientku, väčšie turbo či kované piesty. Skrátka ten Emelov príklad s vytunenou Feliciou sedí, ak nie je dostatočne dobrý základ, niet na čom stavať.
[7]
1. 12. 2013 v 12.17Emel
vrkuboy: jasně, nic proti, ve své ložnici… ehm, garáži… ať si dělá každý co chce 🙂 . Znát své auto, užívat si instalaci oraných kojnic, jezdit na limitu při 40km/h a poté pokecat s kamarádama v hospodě… pak ti nemusí vadit, že nějaký Swift má v základu dvakrát tolik koní než tohle po roce práce.
[8]
1. 12. 2013 v 14.47gil54
[7] 126ku musíš mít v krvi. Tady nejde o to, mít výkonné a funkční auto. Mnohá taková – lépe – prakticky všechna, jsou lepší ve všem už v základu. Když mluvíš o Swiftu, Supře, Mustangu ….. ,
Tady to je taková výzva, už od narození nebyla 126ka nic moc a Lešek a Jackem v Polsku, kde se jich vyrobilo dramaticky nejvíc, tomu moc nepomohli. Vrkuboye chápu, že ho baví a že chce z hroudy bláta udělat funkční auto pro takový to domácí sportování. Nakonec sám jsem měl 126ku dvakrát, pokaždé novou z Mototechny. A bylo možné si už tenkrát za ty peníze koupit cokoli užitečněšího.
[9]
1. 12. 2013 v 15.17vrkuboy
To auto potenciál má viz: http://youtu.be/_VQedxtm8u0?t=1m19s (motor 700ccm).
Já říkám, že není špatného auta to pouze lidé je využívají v podmínkách pro které není určeno. A stejně jako Ferrari není offroad tak Pajero není supersport. 126-ka není na rychlostní okruhy, ale na technické tratě kde je nízká váha a rozměry spolu s podvozkem motokáry asi nejlepší volbou.
Osobně bych rád 130RS, ale to už je v dnešní době natolik finančně náročný, že si o ní nechám jen zdát podobně jako o nějaké starší 911 nebo Fordu Capri. 🙂
[10]
1. 12. 2013 v 15.34Emel
vrkuboy: Mluvíš o kategoriích, jenže… v kategorii offroadu stejně jako v kategorii supersportů existují skvělá i… řekněme, méně skvělá auta.
Promiň, ale to video potenciál auta neukazuje. Jiný motor, sekvenční převodovka, rám, jistě také upravený podvozek a pneu… z původního auta nezůstalo prakticky nic, co je pro jízdu nějak podstatné.
[11]
1. 12. 2013 v 17.58T613
Myslím, že se snažíte Vrkuboye natlačit do racionální uvažování.. kdybys tohle vrazil támhle, tak máš něco lepšího.. jenže o tom to není. To co Vrkuboy popsal nemá nic společného s výše uvedeným, tohle je totiž šílenství.. je to o tom hrát si s podklady, sháněním dílů, jejich montáží, zajížděním a následně s tím si užívat toho výsledku. Má to smysl? Nemá! Uchvátíto okolí? Neuchvátí! Oslní to kamarády? Neoslní.. je to prostě jen šílenství, stejně krásné jako sběratelství.
A stejně jako sběratelství tohle potřebuje milující a trpělivé zázemí, které tohle šílenství toleruje a podporuje 🙂
[12]
1. 12. 2013 v 18.26vrkuboy
[10] Jenže ty kategorie se dále dělí do tříd 😉 Konkrétně ta naše je E1-1150 (číslo vyjadřuje maximální povolený objem motoru). Jasně že sériovka nemá žádný potenciál 😉 To video ukazuje co vše se z toho dá vydolovat. V tom videu není jiný motor 😉 Základ je stejný dokonce i klikovka má stejný zdvih jako série a pouze má motor větší vrtání (originál 77mm a na videu 79,5mm) objem tedy pouze +50ccm. Jasně je tam obrovské množství dalších úprav, ale základ je původní. Dokonce i ta sekvenčka je naskládaná v původním bloku převodovky.
T613 to vystihnul přesně! Nehledej v tom logiku 😉 je to nesmysl! když vidím ten nick T613… bratři Hajduškové předělali starou T613 na závodní vůz (Tatra Ecora) taky strašná blbost a na okruhu proti moderním vozům to auto nebylo konkurence schopné, ale když to vidíš v pohybu je to úžasný stroj! Ten zvuk, vzhled. To auto má obrovské charisma. Mimo T613 mají ještě závodní 603 jednu dobu i s ejektory. Jezdili s tím vrchy a opět to auto bylo úplně mimo, na nic, nemohlo konkurovat jiný, ale bylo úžasné! A spousta majitelů lepších vozů by hned měnila své moderní stroje za tu starou klasiku. 🙂
[13]
1. 12. 2013 v 18.31vrkuboy
Nedávno jsem dělal video pro jednoho mého kamaráda který má už spoustu let Forda Sierru a stále ji ladí a vylepšuje. Začal s motorem 2,8 a dnes už je z toho čtyřlitrový speciál který nemá s původního kromě siluety nic společného. Stálo to strašné peníze a usilí a mnoho času, ale určitě toho nelituje. Málo kdo si doma postaví vlastní stroj který udělá stovku pod čtyři vteřiny 🙂
Zde je ono zmiňované video: https://www.youtube.com/watch?v=76Wt-G_EWlU
[14]
1. 12. 2013 v 18.50Emel
T613: já ho nikam netlačím, říkám, že každému přeju jeho garážové štěstí, ať už pramení z čehokoli. Pokud mně se líbí brunetky a jinému blondýni, je mu to přáno 😉 .
vrkuboy: charisma 603 pramení z jeho předchůdců (77, 87, 97, Tatraplán), 613 už pro mě je ústupem ze slávy a osobně bych bral 87. Ale pak hezky v původním stavu… a upřímně řečeno, i přes všechnu úctu a obdiv k takovým autům bych se asi neuměl přenést přes špatné jízdní vlastnosti veterána. Možná na důchod 🙂 . A nebo zůstanu u Japonců a pořídím nějakou RX-3 nebo Cosmo…
[15]
1. 12. 2013 v 18.50shamal
No tak pánové! Já znovu opakuju, že není důležitý co si o tvém autě myslí okolí, je důležité, jestli se ti s tím dobře jezdí a jestli z toho máš radost! Tak a teď můj stroj na dobrou náladu:
http://www.youtube.com/watch?v=tqE6M7nDhBs
A pak kdo je tady cvok! ;-))
[16]
1. 12. 2013 v 18.51shamal
Jo a taky mám ještě tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=msH1LhozhjU
[17]
1. 12. 2013 v 19.30vrkuboy
[14] Wadera je sice zajimavá, ale mě osobně se nelíbí, ale Bosmal to je jiná liga 🙂 stejně tak POP je super. Každopádně gratulace k oboum kouskům (y) Z kabrioletů ti chybí do kompletní kolekce ještě POP, Colo a Malubats 🙂
[18]
1. 12. 2013 v 20.02shamal
😉 už to nemám kam dávat. Maluši mají výhodu, že se do jedné garáže vejdou oba. Ještě mám pár dalších „hříchů“. POP a Colo jsou OK, mě se nelíbí Malubats… Nicméně myslím, že Colo by u nás asi nešlo dostat na čísla… A Wadera samozřejmě není hezká, ale to je právě to ono. Kombinace škaredého vzhledu, mizerných jízdních výkonů a nevalného finishe je můj protestsong proti všem „dokonalým“ autům. No a Bosmal díky 27 koním lze považovat vlastně za už docela normální auto, na jaře dostane přední kotouče (mám čerstvě dovezenou sadu z Itálie), aby mě někdo „nepřekvapil“. 😉
[19]
1. 12. 2013 v 20.24vrkuboy
[18] To já jdu přes zimu více do hloubky 🙂 kované písty 79,5mm kompresní víška 30mm, „H“ ojnice 130mm, přestavba hlavy na dvoukanál, snížení hlavy -2mm + nějakou tu setinku udělá Cu těsnění které je o něco tenší než origo těsnění, karburátor Weber 40DCOE. Co bude s ventilama se uvidí. Prozatím mám větší sací ventily 34,5mm a výfukové sériové, ale jak sací tak i výfukové mají upravený dřík. Nejsou prachy tak jen zabrousím vodítka ventilů do roviny se stěnou kanálů. Vačku mám Abarth 695 40/85 – 80/45 což není úplně ideál, ale musí stačit. Na místo mechanického palivového čerpadla udělám odvětrání klikové skříně a čerpadlo bude elektrické. Zapalování je bezkontaktní 123 ignition (doporučuju 😉 super věcička. Setrvák 3,5kg + pár drobností. No a dál se uvidí. Reálný cíl je 40HP výhledově 50HP až budou prachy na lepší vačku a větší ventily.
Pokud jde o Colo tak jeden náš dobrý přítel ze Slovenska koupil formy na výrobu karoserie a výhledově by chtěl rozjet jejich výrobu. V Česku jedno Colo jezdí a je ormálně přihlášeno v provozu. 😉
A ty kotouče? Super volba s tím už to brzdí nádherně. Takže palec nahoru.
[20]
2. 12. 2013 v 7.02Dinar
vrkuboy: naprostá paráda. 🙂 palce nahoru! Prd záleží na tom, že existuje milion lepších a rychlejších aut, maluch je i díky absurditě jeho použití jako zavóďáku naprosto kouzelný.
A pokud jde o jízdu, máš z maluchářů jednoznačně nejdravější styl, pěkné. 😉
[21]
2. 12. 2013 v 14.25vrkuboy
Pokud jde o dravost tak ve srovnání s polákama je to slabej odvar. To co s tím dělají poláci jsem do teď nepochopil 😀 http://youtu.be/gDYr1p_fMbU?t=10s
Každopádně souhlasím s tím, že je to na závody asi nejhorší možná volba 😀 Super na tom je, že to auto má limity strašně nízko a člověk si s tím užije spoustu srandy bezpečně při nízké rychlosti. To auto může konkurovat snad pouze samo sobě 🙂 Poláci dokonce mají tzv Maluch Trophy a to je strašná sranda jak se téměř stejná auta perou o každý metr tratě: http://www.youtube.com/watch?v=MxkkZiGgdic
[22]
2. 12. 2013 v 19.08gil54
[21] Hezká videa, hned jsem se vrátil tak o 25-26 let zpátky, kdy jsem lítal s mým posledním Maluchem (650E). V ostrých pravých vinglech, když jsem byl v autě sám, jsem ho často dostával na dvě kola.
[23]
4. 12. 2013 v 14.14Litrico
Vlastnit nezmyselne auto? To je moj sen! Obdivujem ludi, ktori si splnia sen v podobe takeho auta, pri ktorom sa rozum zastavuje. Preboha naco si si toto kupil? Ved je to stare, male, skarede, neprakticke, vela to zerie, zhoris na servise, ale majitel vie svoje a len sa usmieva. Tesi sa totiz vzdy, ked to svoje auto vidi. To pri striebornej naftovej Octavii nikdy nezazijes. Ten pocit, ked srdce porazi rozum. Raz sa toho hadam dozijem. Moj velky sen je male auto – Fiat 500 Abarth.
[24]
4. 12. 2013 v 16.41Emel
Litrico: to je otázka povahy. Někdo miluje nedokonalosti a absurdity, jiný si zase třeba užívá to, jak stěrače samy stírají a světla se sama přepínají… a jiný si užívá řehtání koní pod kapotou.
[25]
4. 12. 2013 v 19.39T613
jj, to je otázka povahy, a taky odvahy.. odvahy ke koupi a financování takového vozu, a také k odvaze říct okolí „pánové koupil jsem nesmysl, ale stejně si z něj ukapávám“. Dost lidí na to poslední odvahu nemá, a pak se všude obhajuje a tvrdí, že to jejich auto je nejlepší možný kup a za ty prachy by byla leda Felicie. No a kdo by chtěl Felicii..
[26]
5. 12. 2013 v 1.33vrkuboy
Já mám celkem solidní možnost porovnat obě automobilové generace. Kromě dvou F126 mám ještě Pandu 100HP. Ta Panda je po všech stránkách super a nebýt řízení se zpětnou vazbou ala řízení drive by wire 😀 tak bych řekl, že to auto skoro nemá chybu. Jenže to auto je už natolik hodné a blbuvzdorné, že s tím dokáže jet rychle každej jouda a moc se u toho nezapotí… teda pokud v zatáčce nepotká nějaký příčný hrb… to pak letí zadek auta někam do paralelního vesmíru. Osobně jezdím raději i v sériové 126. Kluci já bych Vám to přál zažít! 🙂 Když s tím jedu po městě všichni se otáčí, smějí, mávají… najednou si připadáte jako král silnic. Nemluvě o tom, že to auto opravdu řídíte a víte o tom. Ale co Vám budu vykládat už jsem taky zpohodlněl a přes zimu a na delší cestu raději tím Pandurem. Nedovedu si představit, že v tom poláci jezdili ve čtyřech lidech k Balatonu, ti odvážnějiší i do Jugošky. Každopádně i taková dovolená youngtimerem je hned trochu jiné dobrodružství 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=0OLH6nQ242M
[27]
5. 12. 2013 v 9.20Emel
T613: okolí je okolí… je fakt, že sympatie okolí k „hodné“ kachně spíše než „zlému“ Bavoráku jsou taky argument. Ale nejdůležitější je, jak to cítíš uvnitř… jestli sám nejsi otrávený z toho, že to tvoje auto žere jako Ferrari, ale jede jako Felicie (například).
Mě zatím neomrzela silná auta. Až se to stane, možná budu hledat nějakou alternativní motoristickou zálibu. Existuje dost youngtimerů, které mají můj respekt 🙂 .
[28]
5. 12. 2013 v 10.47raddy
patrim k vlastnikom uplne nezmyselneho auta, s ktorym najazdim 3000km za rok a sluzi na jediny ucel-tvarovanie mojho face do jedneho velkeho usmevu, ziadne ine take iste nie je:)
a je to snad aj youngtimer (r.v. 91)
http://www.nissanclub.cz/graphics/msgboard/242980/full/21133_carmen.jpg
[29]
5. 12. 2013 v 12.50webpaja
(28) 200SX se mi líbilo, pamatuju ho na prvních snímcích v červený barvě 🙂
[30]
5. 12. 2013 v 13.41Emel
S13 patří k mé krevní skupině… moc to nestojí, hezky se svezeš a při malém nájezdu není zásadní problém se spotřebou ani se servisem.
[31]
5. 12. 2013 v 13.42T613
Emel: tak správné okolí ti bude závidět i toho Malucha.. spíš je to o tom mít tu odvahu přiznám sám sobě, že.. se chovám iracionálně 🙂
raddy, webpaja: já vždy víc tíhnul k 300ZX.. má takové správné tvary opravdového angličáku
http://static.cargurus.com/images/site/2009/07/15/22/41/1996-nissan-300zx-2-dr-turbo-hatchback-pic-14110.jpeg
[32]
5. 12. 2013 v 13.49T613
Jsem si vzpomněl, že o vztahu okolí k autům sousedů jsem kdysi napsal blog. Boha to už je let, kdy jsem byl aktivní člen 😀
http://t613.blog.auto.cz/2008-04/jak-soudi-okoli-podle-auta/
[33]
5. 12. 2013 v 13.49Emel
T613: Jako sporťák mi lépe sedí 200SX, 300ZX je spíš takové GTčko… navíc je teda o dost dražší a hůř se shánějí díly.
[34]
5. 12. 2013 v 14.03raddy
samozrejme, funny efekt 200sx s13 prudko rastie pokial si ju trosku upravite a ta moja trosku je..:) a odkedy mam na nej airbrush, je jasne ze uz to spolu nejako doklepeme:))
[35]
5. 12. 2013 v 14.52webpaja
(33) hehe, dobrej. Jedu do Áček pro filcku 🙂
[36]
5. 12. 2013 v 16.36T613
Pájo úplně to vidím – fileta na 19″ z Jaga, výfuk značky Hornbach, který bude pochopitelně bez tlumiče. pekelně snížený podvozek 😉
http://t613.blog.auto.cz/2008-04/uvaha-o-dusi-kovboje-bazaroveho/
[37]
6. 12. 2013 v 0.40šmoula nešika
T613: Určitě zas něco napiš. Zkušení diskutéři a blogeři jsou tady důležití a cenní jako sůl.
[38]
6. 12. 2013 v 5.02blog
I was recommended this blog by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my difficulty. You are incredible! Thanks!
[39]
6. 12. 2013 v 14.26Nagano
Krásnej fiat…už jsem si o něm dříve početl v tvé recenzi…
Můj sen není až tak úplně youngtimer, nicméně je to Jensen Interceptor…třeba tady ve sprintu s Mustangem… https://www.youtube.com/watch?v=ra17rgRLzOE
Doufám, že již brzy se mi můj sen splní 🙂
[40]
8. 12. 2013 v 16.29RADEK1
Od jara se trápím myšlenkou jestli si takové,, zbytečné“ auto pořídit. Původně jsem pokukoval po nějakém starším Jaguaru pak se má pozornost obratila k AC. Všechna tato auta ovšem stoji kolem 1 mil. a to se mě za auto pro radost dát nechce. Nyní mám v hledáčku Nis.350,Hondu S 2ooo,Mazda Rx8. Ovšem jak to dopadne, jestli to vůbec nějak dopadne….
[41]
8. 12. 2013 v 18.29Emel
Radek: ohledně RX-8 můžu poradit 🙂 , všechno to jsou dobré volby, svým způsobem.
[42]
8. 12. 2013 v 18.30Emel
Nagano: proč Interceptor? Jasně, je to zajímavé auto, ale… táhne tě k němu něco speciálního? Jinak to je asi docela raritka, ne?
[43]
9. 12. 2013 v 13.09Nagano
Emel: před několika lety jsem to auto viděl zrenovované a učarovalo mi. Dostává mě ta čtveřice světel vpředu…to auto je prostě nádherný…
A ano raritka to docela je, ale na druhou stranu jeho pořízení nepřijde tak draho. Už mám jeden kousek v hledáčku a pak to začne 😀
[44]
9. 12. 2013 v 13.55Emel
Zkusil jsem maličko googlit a našel http://www.carsablanca.de/marketplace/cars/remote_frame?api=fanamera&link=http%3A%2F%2Fwww.anamera.com%2Fde%2Fdetail%2Fcar%2F253197%2Findex.html%3Fno_cache%3D1%26ret%3D63
13.000€, to není úplně špatné.
[45]
10. 12. 2013 v 9.27Nagano
To je moc hezkej kousek…a dobrý je, že cena není vůbec vysoká…na to že se jedná o zajímavou raritku a v dobrým stavu.
Komentáře nejsou povoleny.