• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > vrkuboy.auto.cz  > Rapid zůstal Rapidem

  • Rapid zůstal Rapidem

    Publikováno: 2. 7. 2012

    S příchodem nového Rapida vzpomínám na dětství kdy nám sloužil jeden Rapid a jedna 120LS. Zvláštní je to, že po mnoha letech vidím v novém Rapidu toho starého Rapida. Proč? To vám prozradím v následujících řádcích. Nejprve začnu u 120LS. Bylo to krásné tmavě zelené čtyřočko, áčkové nápravy… tedy „užovka“, zadní světla „žehličky“ až podezřele podobné těm co zdobí Avie Furgon a krásné chrom nárazníky. Dodatečně přidělaný černý spoiler na kapotě motoru z pozdějších Š120, samolepka Kamei a v interiéru ekonoměr, který byl tak horkým zbožím, že nám jej někdo odcizil, Tohle auto bych přirovnal k dnešní Fabii. Vždy nás všude dovezlo, nebyl s ním větší problém a tak když si naše máma udělala řidíčák tak byla Škodovka jasnou volbou. A tím se tedy dostávám k Rapidu. Nejprve to vypadalo, že budeme mít další Škodu 120 jen s tím rozdílem, že už to byl nový typ…. (plasťák, M nápravy… atd). Nakonec tedy vyhrál první dojem a před domem nám dělal parádu červený Rapid… což byla disciplína která mu šla nejlíp. Je to neuvěřitelný ale ta stará 120LS byla lepší než Rapid jehož rodištěm byl BAZ (Bratislavský Automobilový Závod). Z venku to auto působilo nádherně skoro až sportovně, úžasný byl světlý interiér který měl podstatně pohodlnější sedačky a nám capartům se vzadu v takovém tom „žlabu“ sedělo dokonale. Super byla palubovka která byla gumová… nevím jestli to byl plast nebo pěna nebo co, ale byla opravdu tak měká, že i dnešní měkčené plasty mohou závidět. Realita byla ovšem taková, že celé to auto byla navoněná bída a naprosto zbytečně byl kolem toho auta rozruch stejně jako v případě nového Rapidu. Vzhledem k nedostatku „pětikvaltů“ měl náš Rapid pouze čtyřkvalt, ale na zadní části vozu nechyběla plaketka 5speed. 🙂 Natrhnuté nohavice o pojezdy sedadel to byla věc která se u LS nikdy nikomu nestala. Do auta zatíkalo zadním oknem a to i po výměně těsnění. Postupem času byl problém se zadní nápravou, která měla odklon ala přetížená Tatra. A to nebylo technickým stavem…. vždy se to seřídilo a po nějaké době se Rapid zase rozčapil a nikdo netušil proč. Na těžké dveře původní panty ze 120 nestačí a vždy si dveře po nějaké době sednou, takže omlácený lak na prahu dveří byl nevyhnutelný. A dnešní Rapid? Myslím, že je to vcelku hezké auto, ale postupem času v něm vidím toho starého Rapida víc a víc. Je to skládačka dílů mnohdy z dob kdy já byl na základní škole. Je kolem něj nesmyslný humbuk. Nohavici už si evidentně nenatrhnu, ale tentokrát to odnese košile o tu hranu dveří. Jak říkám auto je to hezké, ale ta bída je z toho cítit. Neříkám že je to chyba…. nakonec má to být lowend, má být levný, ale s tou okatou laciností nekorespondují první cenové věštby. Za těch několik let novodobé historie Škodovky byl nastaven určitý kvalitativní standard a tak je příchod lowendu od Škodovky pro některé kontroverzní. Přitom nabízet levný lowend by mělo být povinností každé mainstreamové automobilky. Já říkám Rapid ano, ale za podstatně nižší cenu protože takto bych osobně volil Fabii Combi. Nedalo se přehlídnout některé komentáře pod články o Rapidu. Osobně už se do diskuse nezapojuji, protože těch, kteří mají vůli diskutovat na úrovni a k věci je tu už opravdu málo. Tedy jen heslovitě:
    Anténa „prut“ – proboha tohle opravdu někomu vadí? 😀
    Krátké sedáky předních sedadel – ano tak toto je problém. Měřím 175cm a když jsem sednul do Thalie ktérá má krátké sedáky tak jsem myslel, že horší už to ani být nemůže a ejhle je tu Rapid. 🙁
    Ostrá hrana přední dveří – ano to je chyba. Nejen, že si můžete natrhnout oblečení ale až tou hranou trefíte na parkovišti vedle vás stojící auto tak to taky nebude radostná údálost.
    Vstup AUX/USB – No není zrovna hezký ale funkčnost bude perfektní a pořád je to lepší než connection box v přihrádce spolujezdce.

    Pokud jde o design tak v tomto případě nikomu nehodlám vyvracet jeho názor, ale za sebe mohu říct, že auto jako takové je hezké a vadí mě jen zadní víko kufru a jeho napojení na zadní světla. Trochu nevyvážený je Rapid při pohledu z boku. Krátká příď moc nesedí ke zbytku karoserie. Pokud to měl být pokus o lowend pak je to na velký potlesk a standing ovation… ale za tu cenu… ne díky. Já bych volil  Fabii combi, tedy za předpokladu, že bych se omezil jen na lov ve vodách Škodovky.

    Závěrem bych chtěl říct jen to, že i přez ty všechny anabáze mám v pokoji vystavenou fotku našeho Rapida. Zážitky s ním spojené prostě přeráží všechny ty problémy. Nakonec v dobrém vzpomínám i na našeho Trabanta a na svůj první motorový dopravní prostředek ČZ 175.

Cenová realita: VW Golf vs. Rapid Čau lásko aneb prodej prvního auta.

7 Responses to Rapid zůstal Rapidem

  • [1]

    4. 7. 2012 v 0.20Frantizsekk

    Ja jsem se jako capart taky vozil v rapidu. Oznaceni mel myslim 130, byl to petikvalt a vyrobenej v (pry) kvasinach. Vydrzel toho opravdu hodne, nic do nej neteklo, krom dvou srnek zadny zavady. Acka vzadu nakonec mel, prototze musel tahat material na stavbu baraku atd..Po 100 tisicich prodanej.

  • [2]

    4. 7. 2012 v 21.05Ronault.

    *YES*

  • [3]

    9. 7. 2012 v 21.10Klaudius

    No tak ten bratislavský Rapid bol za trest – jak pre zákazníkov, tak pre samotného výrobcu. Garde a Rapid dostala Bratislava na „obsadenie voľných kapacít“ po niekoľkých stopnutiach a zrušeniach vývoja nových áut. Tak sa k tomu aj stavali, navyše výrobné zariadenia dodané do BA boli „béčkové“, záložné, teda nedokonalé, neúplné a nepresné. Doladiť to sa rovnalo umeniu.
    Vieš, prečo mali bratislavské vozy čiernu matnú strechu? Pretože výlisok strechy bol zvlnený, nebolo možné ho navariť bez tohto neduhu, strecha sa vždy prehla. Čiastočne to vyriešila čierna matná strecha – priehyb sa neleskol na svetle, takže nebol tak veľmi vidieť.

    Paralelu medzi bratislavským Rapidom a novým Rapidom nevidím, iba ak vo výsledku. U nového Rapida ale spôsobeného nie nedbalou výrobou alebo druhotriednymi dielmi, ale lacnotou za každú cenu od prvého do posledného detailu. Hľadať lacné veľké auto, tak Rapid nemá šancu, obyčajný Logan ho s prehľadom zvalcuje.

  • [4]

    10. 7. 2012 v 10.57t613

    Ani střechu neuměli pořádně navařit 😛

  • [5]

    10. 7. 2012 v 21.09vrkuboy

    Klaudius: s tou střechou je to zajimavá informace. Náš už byl asi „vychytany“ a střecha byla červená jako zbytek auta 🙂

  • [6]

    16. 7. 2012 v 13.32Stejsn

    foto Stejsn

    Mám kamaráda, kterej děla ve škoda-auto v montovně. A říká, že do toho Rapida by nesed. Že je to tak neskutečně šizený všude, že by si připadal jak sebevrah. Těžko říct no, v podstatě je to „jedna paní povídala“, ale sám jezdí oktávkou tak nevím proč by si vymýšlel.

  • [7]

    26. 7. 2012 v 10.41Honza

    Tak nový Rapid je na venek opravdu pěkný, ale uvnitř je to bída teda.

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

vrkuboy.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Duben 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Leden 20142 Posts
  • Prosinec 20134 Posts
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Červen 20132 Posts
  • Květen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Říjen 20121 Příspěvek
  • Červenec 20121 Příspěvek
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Říjen 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Září 20102 Posts
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Listopad 20091 Příspěvek
  • Červenec 20092 Posts
  • Červen 20092 Posts
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20098 Posts
  • Únor 20093 Posts
  • Leden 20091 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura