-
Cenová realita: VW Golf vs. Rapid
Tímto příspěvkem bych rád sáhnul do svědomí všem těm, kteří označují Rapid za levný vůz.
Předpokládám, že si někteří v komentářích neodpustí nrážky na moji osobu a zejména názory, které jsem poslední dobou zveřejnil a tak rovnou říkám: Ano tímto článkem jsem naprosto popřel některé své názory, ano dělám tím službu ACZ protože jakmile je řeč o Rapidu tak klávesnice hoří, ale někdo tu pravdu musí říct nahlas. Rovnou také říkám, že tento článek nemá hanit Škodu Rapid, ale poukázat na nesmysly které se s tímto vozem vlečou a zároveň i tak trochu vyzdvihnout nabídku značky, která mě osobně nikdy neoslovovala, ale považuji ji (tedy tu nabídku) za malou revoluci.
Ano příchod nového Golfu způsobil malou revoluci a to tím co nabízí již v základní výbavě. Není pochyb, že Golf je co do kvality, vzhledu a jízdních vlastností jedním z nejlepších vozů v nižší střední třídě, ve třídě kam mnozí řadí i Škodu Rapid a to i navzdory proporčním nedostatkům. Narážím tím na šířku vozu, kterou někteří taktně kryjí větou typu, že Rapid neplýtvá prostorem na šířku. Podívejme se nyní kolik Vás bude stát Škoda Rapid vybavená na úroveň základního Golfu bez jediného příplatkového vybavení.VW Golf Trendline, 1,2 TSI – 63kW – 5stupňová: 339 900 Kč
základní výbava:
15palcová ocelová kola
sedm airbagů
ESP (včetně XDS) elektrickou parkovací brzdu, kontrolu tlaku v pneumatikách
klimatizaci AUTOMATICKÁ!
elektrické stahování oken
palubní počítač a 5palcovou dotykovou obrazovku
autorádio + 4 reproduktory
funkce stop/start
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozuŠkoda Rapid Active, 1,2 TSI – 63 kW 5stupňová: 299 900 Kč
cena vozu s výbavou základního Golfu: 350 000 Kčzákladní výbava:
14palcová ocelová kola
2 airbagy řidiče a spolujezdcepříplatková výbava:
15palcová ocelová kola – 3 200 Kč
ESC PLUS včetně ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, HHC a kontrola tlaku v pneumatikách – 3 500 Kč
klimatizace manuální – 25 000 Kč
elektrické stahování oken – 5 000 Kč
Hlavové airbagy a boční airbagy vpředu – 1000 Kč
3. hlavová opěrka vzadu – 900 Kč
autorádio BLUES + 4 reproduktory – 6000 Kč
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním – 4000 KčZapomenout můžete na Kolenní airbag řidiče, hlavové airbagy vzadu, XDS, El. ruční brzda vč. funkce Autohold, automatická kimatizace, funkce stop/start, Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu.
Nyní se podívejme obrazem na to co dostanete.
(foto Golfa na plechu jsem nenašel, jedná se o základní model ale s alu disky)Přátelé a teď Vás prosím, zahoďte všechny předsudky, zapomeňte na svoje sympatie k jiným značkám a odpovězte na následující otázku.
Je Rapid levný a vyhrál by u Vás v případě nákupu nového vozu nad Golfem? Já bych vzal Golfa a za těch ušetřených 10100 Kč bych jej posadil na hliníkové disky.
P.S. nebráním se porovnání i jiných úrovní výbav případně i s jiným vozem…. směle do toho! Pokud by Váš přispěvek padnul do spamu tak mějte trpělivost, vytáhnu ho ze spam „koše“ jak jen to bude možné.
PASSÁTNÍ FAUX PAS Rapid zůstal Rapidem
16 Responses to Cenová realita: VW Golf vs. Rapid
[1]
10. 10. 2012 v 7.45kotzitzaq
Sdílím názor, že cena Rapidu není ve srovnání s Golfem (a spoustou jiných) zcela O.K. Avšak na porovnání byl poněkud tendenčně zvolen nevhodný model. Myslím si, že lepší srovnání:
Rapid 1.2 TSI 63 kw Ambition – 324.900 CZK
+ Paket Ambition Plus – 10.000 CZK
+ El. ovládání oken vpředu a vzadu – 5.000 CZK
+ ESC PLUS… – 3.500 CZK
+ Hlavové airbagy a boční airbagy vpředu… – 1.000 CZK
+ Stěrač zadního okna – 2.700 CZK
Celkem „krásných“ 347.100 CZK
a soupeř z „domácí-koncernové“ stáje:
VW Golf Trendline 1.2 TSI 63kw – 339.900 CZK
+ mlhové světlomety… – 5.900 CZK (u Rapidu jsou součástí paketu)
Celkem 345.800 CZK
Golfu budou chybět oproti Rapidu „hlíny“, zatmavená okna vzadu a punc CZECH MADE. Rapidu toho bude oproti Golfu (a jiným) chybět výrazně více. Ale život je otázkou priorit :-)…
[2]
10. 10. 2012 v 8.35petr
100% pravda nechapu jak nekdo muze povazovat rapid za levne auto ale spousta cechu si ho koupi jen proto ze ma velkej kufr ceska klasika ale tim nechci rict ze je rapid spatne auto
[3]
10. 10. 2012 v 9.49King of rain
Klimatizace je do konce roku u Rapidu zdarma!!
IMHO bude i dále, ale to je věc druhá.Co kdo koupí je na preferenci dle kufru a ve zbytku je lepší Golf.Holt Golf tady v ČR musí cenou eliminovat H/K a další vozy, bó ceny jsou značně nižší než na jiných trzích, kde cenové odstupy budou jinak.Také je jasné že Rapid bude fleetové auto, takže zpočátku na něm chtějí trhnout slušný zisk, prodej mají zajištěn, tak proč si snižovat zisk že.Také možnosti výroby jsou hodně omezené, myslím že v současnosti nejsou schopni vyrobit více jak 100tisíc aut/rok včetně Seatu.
Vzal bych asi Golfa.
[4]
10. 10. 2012 v 13.36wolff
Fiat Bravo 1,4 16v 95 koní
Barva bílá, kola z lehkých slitin 16″ pneu 205/55
Celá karoserie v barvě vozu, volant v kůži, řadička v kůži, okna v elektrice, zrcatka v elektrice s vyhříváním, Duální automatická klimatizace s čidlem kvality vzduchu – která opravdu funguje, plnohodnotná rezerva, výškově nastavitelná, vyhřívaná sedadla, boční airbagy, kolenní airbag, ESP + Hill holder, hlavové airbagy, mlhovky, autorádio s CD + MP3 + 6 kvalitních reproduktorů, ovládání rádia na volantu, tempomat….
Pánové, ještě je Bravo předražené?
Pozor… Už v základu dostáváte motor, co najede bez poruchy 100 a více tisíc kilometrů… 🙂
CENA za to vše ceníková 341 400 Kč. takže auto nižší střední bez kompromisů (jako jsou kola, tempomat atd…). Samozřejmě bez Tempomatu a vyhřívaných seslí jsme hnedle na 326 500 Kč.
[5]
10. 10. 2012 v 15.53King of rain
Také varianta, najde se jich hodně.
Bravo je však už „staršího“ původu a vypadá moc „sportovně“, to nebude nikdy varianta za tyhle dva.
Bravo je jinak v pohodě, ale mě by na něm vadilo, to tlučeni do kastle na nerovnostech, vadilo mě to i u Civiku.Stárnu..ticho a pohodlí především.Na pseudosportovno v tomto provedení „kašlu“.
Apropo, dneska když vidím ty ceny, je radost kupovat jakékoli nové auto.Což je dobře…
[6]
10. 10. 2012 v 17.16vrkuboy
[1] Dík za názor. Tendenční volba to nebyla. Vzal jsem u obou základní verze a jen dovybavil. Ale zpětným pohledem se mě tvoje volba zdá logičtější. I tak ten rozdíl není tak veký aby Golf nestál za zvážení. Oproti Rapidu je to auto bez kompromisů.
[3] Dík za info. Na informaci o klimě zdarma jsem v konfigurátoru nenarazil. I tak je to stále diskutabilní protože Golf má v základu automatickou dvouzónovku. Jsem zvědavý na cenu nové Octavie. Předpokládám, že bude za podobnou cenu jako Golf a v tom případě je pak Octavie zabijákem Rapida.
[4] Ač fanda Fiatu tak musím souhlasit s tím co napsal king of rain. Musím ale uznat, že Bravo nestárne a stále vypadá zatraceně dobře.
[7]
10. 10. 2012 v 20.55King of rain
Octavia nebude levná, ve slušné výbavě bude atakovat 400 tkč, rozhodně zpočátku na našem trhu nebude a ani nemusi s Golfem soupeřit.Není k tomu jediný důvod a svým způsobem bude nad Golfem.
Golf v základu(podotýkám slušně vybavený základ) je za tuhle cenu kvůli konkurenci, ostatní verze už jsou dražší, logicky , jsou lidé co chtějí prostě Golf a jsou ochotni (při)zaplatit.
Konkurence Golfu je pořád o dost levnější(dokáže být) , samozřejmě mají třeba méně výkonný motor, či nemá turbo, jednoduchou klimu atd.Ale to
někteří opravdu neřeší, jde jim jen o cenu a zkousnou „horší“ motor, respektive to imho jako my tady neřeší neřeší.Vidím to kolem sebe všude.
Ještě jednou připomenu, že Rapid ve Fleetu (ČR) má jasně dané, že ho firmy koupí(dlouhodobé smlouvy atd), předem daný bussines.Tak proč být levný.Samozřejmě časem mohou a já to předpokládám jít s cenou Rapida dolů.Vše bude o tom co trh dovolí a je jasné že v zahraničí to bude jinak.
Taky vem v potaz že Fleet rovná se skoro „hodně“ nafta.Prostě marketingově to dělají dobře.Spousta lidí moc neřeší plasty a další „ptákoviny“ jako mi tady.Sednou, projedou se a koupí to.
[8]
11. 10. 2012 v 20.22XTad
Hlavove a bocni airbagy jsou v zakladu i u rapida. Za ten tisicovy priplatek ziskavas pouze signalizaci nezapnuteho bezpecnostniho pasu spolujezdce.
[9]
12. 10. 2012 v 16.35kotzitzaq
TO: King of rain
„Golf v základu(podotýkám slušně vybavený základ) je za tuhle cenu kvůli konkurenci, ostatní verze už jsou dražší, logicky , jsou lidé co chtějí prostě Golf a jsou ochotni (při)zaplatit.“
Jasně:
Rapid 1.6 TDI Elegance – 444.900 CZK
+ Elegance Plus – 10.000 CZK
+ Stěrač z. okna – 2.700 CZK
+ 3. hlav. opěra – 900 CZK
+ Signalizace nezap. pásu – 1.000 CZK
+ MDI – 2.500 CZK
+ 16″ kola – 3.200 CZK (ty nejlevnější)
+ ESC PLUS … – 3.500 CZK
Celkem: 468.700 CZK
VW Golf 1.6 TDI Highline – 478.900 CZK
Celkem: 478.900 CZK
Golf je sice o 10.000 dražší, ale Rapidu hodně věcí chybí – omlouvám se za opětovné srovnání s Golfem (a to VW nefandím), ale ta úvaha, že další verze Golfu bude mít cenově od Rapidu větší odstup mě vedla k této pokusné konfiguraci.
[10]
15. 10. 2012 v 14.27Nagano
Osobně je asi úplně jedno s čím budeš Rapida srovnávat. To auto je pro klasického českého konzuma nesmyslně drahé a v dnešní době si ho koupí jen blázen nebo zaslepenec. Jak píše King of Rain Škodovka staví na fleetu a proto je cena tak vysoko (ano pak staví i na hlouposti čechů, kteří si Rapida koupí i kdyby stál bambilion).
Aktuálně nevidím jediný racionální důvod ke koupi Rapida, ale i přesto věřím tomu, že během velmi krátké doby to bude velmi hojně zastoupený model na českých silnicích.
[11]
18. 10. 2012 v 13.43Honza
To auto asi nebude špatné, ale ta ceny by mohla jít o něco dolu. Pak si myslím že by prodeje více vzrostli.
[12]
20. 10. 2012 v 19.42tonda
Hold Golf je golf a Rapid Rapid.Finanční srovnání neodraží vnitřní prostor,použité technologie,zůstatkovou cenu atd.Zatím to vypadá jasně pro VW.To budou muset,bratři škodováci změknout finančně alespoň o 25-30000kč,aby české kupce přesvědčili.
[13]
21. 10. 2012 v 16.24trapid
Trapid má každopádně krásný design (můj názor) a je prostorný. Toť vše.
Když jsem trapid včera prohlížel, tak mě vyděsily použité materiály (bakelitová přístrojovka a výplně dveří a naprosto mě šokoval pohled na bok sedadla přes otevřené dveře, kde jde vidět nezakrytý posuv přední sedačky – koukají na vás kolejnice s mechanismem. Osobně trapid vidím jako výborný vůz pro toho, kdo se momentálně zbavuje své staré Š 120 a chce nejnovějšího nástupce. Jedničková fabia byla ve své době v prémiové kvalitě a vnitřek má z mnohem lepších materiálů. Trapid je dnes kvalitativní lowcost za prémiovou cenu – takový paradox.
Ale abych nebyl jen kritický – trapid je podélně úžasně prostorný. Měřím 190 cm a provedl jsem můj obvyklý test prostornosti. Posadil jsem se za volant a sedačku s volantem si nastavil pro sebe. Poté jsem se posadil dozadu (za řidiče) a s otevřenou pusou jsem koukal, že mám před koleny ještě pár cm volného prostoru. V nové Kii Ceed jsem kolena měl nadoraz a v šestkovém golfu nepoužitelně narvané v předním opěradle. V tomto ohledu si trapid dokážu představit jako vyníkající rodinný vůz, avšak za cenu prémiového produktu.
Tady se pánové ze škody spoléhají na to, že u nás bude vůz žádaný, protože je rodinný s über kufrem, je to czech made a škodofka je přece nejlepčí Máňo, protože je to spolehlivej vůz a nejsme tak bohatí, abychom si kupovali levné šunky, né?
Myslím si, že s mentalitou českého zákazníka bude i za přemrštěnou cenu auto prodejné.
Odpovídající cenu základní verze vidím tak kolem 220-230 tKč.
[14]
27. 10. 2012 v 15.33Radek
Dobrý článek.
Cena Rapidu mě také šokovala, zvláště u základního motoru 1,2l !
Zde najdete nového Golfa VII dokonce za 319000!
http://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/11404002?goFrom=list
[15]
28. 10. 2012 v 11.39Bezpečák
Se zájmem jsem si přečetl srovnávání a napadá mně ještě srovnat bezpečnost, tedy až bude Rapid otestován EURONCAPEM, myslím, že Golf VII bude někde jinde…
[16]
3. 11. 2012 v 14.24šmoula nešika
Pěkné, pěkné.
U toho golfu jsem si všiml, že základ má kulaté paraboly světel (jako čtyřka a šestka).
PS: Díky za pěkný článek.
Komentáře nejsou povoleny.