• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > vrkuboy.auto.cz  > GENIALITA RENAULTU TWINGO POD LUPOU

  • GENIALITA RENAULTU TWINGO POD LUPOU

    Publikováno: 23. 2. 2014

    Přátelé protože nám ve vodách internetu kolují různé fámy na téma Twingo rozhodl jsem se podívat Twingu takříkajíc pod sukni. Věřím, že mnozí nevěřící Tomášové prozřou a začnou věřit v božskost nového Twinga. Ono je nové Twingo totiž naprosto geniálním vozem které nastaví třídní desatero.
    Začněme tedy hned od podlahy a to doslova. Nové Twingo má motor uložený vzadu což v pamětnících vyvolává hrůzné vzpomínky na dobu kdy brázdili polní cesty a dlažbu z kočičích hlav diskusně legendárním stodvaciáškem. Ale to je chyba protože tento vůz měl motor i s převodovkou uložen podélně a díky dlouhému bloku čtyřválce ležel motor za zadní nápravou. Nové Twingo má motor s převodovkou napříč takže leží někde v ose zadních kol. Co to znamená? Například absenci zadního převisu karoserie. Přesunutí motoru do zadní části dovoluje použít jednodušší přední nápravu, nevyžaduje tunel pro výfukové potrubí… atd.
    Pro méně chápavé jsem si připravil následující ilustrace protože obrázek řekne více než tisíce slov. Začnu středobodem naší galaxie tedy zavazadlovým prostorem. Na následujícím snímku vidíte zavazadlový prostor vozu Škoda Citigo (Seat Mii, VW UP!). Jak vidíte nakládací hrana je z důvodu vyšší torzní tuhosti karoserie poměrně vysoko, za ní na vás kouká obrovská díra rovnající se snad jen roznožené Dolly Buster na gynekologickém lůžku a po sklopení opěradel nehezký a nepraktický schod. No není to zrovna etalon praktičnosti.

    Díky tomu, že má Twingo motor vzadu musí mít výše položené dno zavazadelníku tak aby se pod podlahu vešel celý agregát. To má za následek menší objem zavazadlníku, ale mnohem lepší využitelnost a variabilitu. Vyšší podlaha znamená dno zavazadelníku v úrovni nakládací hrany a také rovnou ložnou plochu po sklopení opěradel. Na následujícím snímku vidíte Smart Fortwo který má poněkud nesmyslné dělené víko na dvě části což Twingo mít nebude. Teoreticky by byla možná i lůžková úprava, ale to už záleží na tom jak budou řešena přední sedadla.

    Nyní bych se opět vrátil k podvozku. Díky absenci tunelu pro výfukové potrubí, je podlaha zcela rovná což se pozitivně podepíše na prostornosti interiéru. Zde opět snímek vozu Smart Fortwo. Podvozek Twinga bude téměř identický pouze s jiným rozvorem, rozchodem… atd

    Na předchozím snímku můžete vidět i přední nápravu která je velmi jednoduchá a díky absenci motoru dovoluje využít prostor nad ní. Dále pak tato konstrukce umožňuje větší rejd než u konstrukcí vše vpředu. Ten uvolněný prostor nad přední nápravou má naprosto zásadní vliv na vnitřní prostornost Twinga. Díky tomuto řešení je prostor pro cestující na předních sedadlech posunut více do přední části  což v podélném směru uvolní spoustu místa pro cestující vzadu a zavazadlový prostor. Znamená to také více místa pro zadní dveře které nemusí zasahovat až nad lem zadních kol jak je běžné u ostatních mini vozů. Zároveň mají dveře téměř stejnou délku jako dveře přední takže se do zadní části lépe nastupuje. Podívejme se na další obrázek.

    Modré šipky ukazují prakticky neexistující převisy karoserie, červené pak délku křídla dveří. Teď si všiměte zelené přerušované čáry. V tomto místě je vidět evidentní snaha konstruktérů posunout přední polovinu interiéru a dveří co nejvíce dopředu. Nyní se podívejte na žlutou přerušovanou čáru. Většina mini vozů má konec zadních dveří protáhnutý hodně nad úroveň zadních lemů a tak vytváří falešný dojem velkého křídla dveří které vás po otevření dveří vrátí zpět do reality. Twingo ne protože má i zadní sedačky posunuté více směrem k přední části což eliminuje další neduh mini vozů s krátkým rozvorem. Tím neduhem je zasahování zadních podběhů do prostoru opěradel zadních sedadel. To znamená, že u Twinga nebudou zadní podběhy nijak omezovat prostor na zadních sedačkách v příčném směru. Na následujícím snímku vidíte opět Škodu Citigo a zasahování podběhů do zadního opěradla.

    Jak vidíte tak podběhy omezují i šířku zavazadlového prostoru. Twingo tento neduh mít nebude protože má podlahu zavazadelníku nad podběhy a to znamená mnohem větší využitelnou šířku zavazadelníku. Tohle vše dává tušit, že nové Twingo bude králem prostornosti a variability. Pokud vás článek zaujal mohu se v dalším pokračování věnovat podrobněji konstrukci podvozku, předpokládaným  jízdním vlastnostem, výhody, nevýhody a podobně.

    Bravo Renault!

kauza kapota Dnes jen krátce obrazem

21 Responses to GENIALITA RENAULTU TWINGO POD LUPOU

  • [1]

    23. 2. 2014 v 14.43Mr.Murphy

    no jo, chápu že ti Renault udělal tímto autem radost 😉 Vypadá to slibně a asi to fakt bude dobrá kára…. Je fajn že se někdo přichází s progresivním řešení i pro malé, „sociální“ vozítko…. Tihle prcci mají budoucnost – dost velká část populace tak nějak začíná chápat že na hrkání po městě a krátké jízdy fakt není potřeba velké auto a takovýhle Renault může být přesně pro ně.

  • [2]

    23. 2. 2014 v 14.50vrkuboy

    [1] Po dlouhé době je to nějaký Renault který mne oslovil + ještě Captur a snad i dosluhující Megane Grandtour.

  • [3]

    23. 2. 2014 v 15.00Ji/Ri

    foto Ji/Ri

    Vypadá to slibně ….i do budoucna s Renaultem… Díky za výborný blog 🙂

  • [4]

    23. 2. 2014 v 15.37vrkuboy

    Jednoduše inženýří z Renaultu použili metodu leffingwellova-bronštajnova psacího stolu tzv. zajícovu variantu a aplikovali ji v automobilovém průmyslu. 😀

  • [5]

    23. 2. 2014 v 16.18pogo26

    Našel jsem fotku na které je srovnání starého a nového Twinga. Tam je jasně vidět, kolik lze získat vnitřního prostoru změnou koncepce.
    http://i56.servimg.com/u/f56/14/87/23/13/projet69.jpg

  • [6]

    23. 2. 2014 v 16.27vrkuboy

    [5] Paráda! Tady je krásně vidět o kolik jsou dveře posunuty dopředu.

  • [7]

    23. 2. 2014 v 19.20Emel

    Ze začátku jsem měl pocit, že je to recese. Tento pocit zesílil po prezentaci mělkého zavazadelníku jako výhody a shlédnutí fotky Smartu stojícího na zadním víku, což byla oblíbená kuriozní havárie Smartu. Po přečtení diskuse si ale říkám, že to přece jen bylo vážně.

    Tak dobře, na vážno… koncepce vše vzadu je zajímavá. Bude potřeba hodně dbát na pasivní bezpečnost a jízdní vlastnosti, zavazadelník bude asi hodně maličký. Z druhé strany, design s minimálními převisy je parádní a v kabině bude místa dost.

  • [8]

    23. 2. 2014 v 20.02vrkuboy

    [7] Emele vše je myšleno 100% vážně!

    Současný Smart Fortwo ma objem zavazadlového prostoru 220l a Citigo 251l to není zase takový rozdíl na to, že má Smart motor vzadu. Mělký kufr má své výhody a nevýhody. Nevýhoda je ta, že se přijde o pár desítek litrů objemu zavazadelníku. Naopak výhoda je ta že je zavazadlový prostor v rovině s nakládací hranou a po sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha. Twingo se vždy nabízelo i jako dvousedadlové užitkové auto a díky této konstrukci může být velmi užitečnou malou užitkovou „rykšou“. 🙂
    Co se týče té fotky… lepší snímek podvozku Smartu jsem nenašel 😀 O bezpečnost se v případě Renaultu nebojím. 😉

  • [9]

    23. 2. 2014 v 20.50Emel

    foto Emel

    Začnu od konce. Bezpečnost… Smart byl ve své době jedním z nejbezpečnějších aut (co do pasivní bezpečnosti) své třídy, ovšem také nejdražších… a velký podíl vysokopevnostní oceli byl možná jednou z příčin obého. Jak na tom bude Twingo uvidíme, NSF nasadili s 5* laťku vysoko, Renault se svým důrazem na bezpečnost by měl mít stejné ambice.

    Co se jízdy týče, jeden známý chtěl Smarty doplnit firemní flotilu, že prý vypadají Cool… po svezení ale řekl, že už se dlouho tak nebál 🙂 (a koupil Ka). Twingo bude delší, asi to i v zimě bude ok… uvidíme. Kuriozní nehody pravděpodobně souvisely s tím, že Smart je vyšší než delší 🙂

    Kufr… těch 30 litrů může být sakra znát. U Smartu nemůžeš strčit tašku s nákupem ani pořádně dozadu… možná proto se víko otvírá směrem dolů, aby se ti tašky hned nevykulily ven. Osobně myslím, že Twingo tam nějaký schůdek mít bude.

  • [10]

    23. 2. 2014 v 21.03Emel

    foto Emel

    PS: ta historka s nákupem Smartů se ovšem týkala první generace… slyšel jsem, že druhá byla snad o něco lepší.

  • [11]

    23. 2. 2014 v 22.25milic

    Emele, pokud jde o kufr, tak nějak jsem z toho pochopil, že Rendlík bude mít navíc ten vpředu. To by menší zadní mohlo bohatě kompenzovat.
    Vrku: Mám spíše obavu o pasivní bezpečnost – při čelním nárazu. Když vidím tu pidivzdálenost mezi předním nárazníkem a prostorem řidiče, přední deformační zóny budou muset být z nějakých supermateriálů … (tím pádem patřičnš drahých).

  • [12]

    24. 2. 2014 v 0.00vrkuboy

    [11] crash testu bych se opravdu nebál 😉 http://www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU

  • [13]

    24. 2. 2014 v 11.46michal

    [11] Když se uváží, že motor vpředu uložený je prakticky nedeformovatelný, tak ta reálná deformační zóna před a za motorem, v případě jeho uložení vpředu, není taky nijak velká. Naopak při čelních nárazech je výhoda motoru vzadu v tom, že jeho hmota tlačí během celého deformačního děje dopředu a nedojde tím pádem k tak velkému zpětnéme odskoku bouraného auta od překážky. Nicméně bavíme se v akademické rovině. Zatím nevíme, jak lehký bude agregát a zda bude správná poloha těžiště auta 🙂

  • [14]

    24. 2. 2014 v 16.59šmoula nešika

    foto šmoula nešika

    [7] ŘIkal jsem si to samé. Ale vzhledem k vrkyho oblíbeným autům bych se tomu ani moc nedivil.

    [12] Ale nesmíme zapomenout, že nejde jen o izolaci kabiny od nárazu, ale i jeho pohlcení – takový odraz od zdi nebude pro vnitřnosti nic příjemného.

    Jinak pěkné. Uvidíme crashtesty, uvidíme jízdní dojmy – snad se krátké převisy nestanou za horších podmínek nevýhodou (jako že by auto nechtělo zaklekávat). Jen pro upřesnění – převis se počítá od středových os kol stejně jako rozvor.

  • [15]

    24. 2. 2014 v 18.41gil54

    Nezmínil jsi chlazení, tady má agregát vpředu jasné výhody v kompaktnosti řešení. U agregátu umístěného vzadu: chladič vpředu – moc hadic a kapaliny, chladič vzadu – téměř žádný náporový účinek, takže větrák skoro pořád – zbytečné ztráty energie. Radiátor topení taky musí někde být, vpředu – hadice, dlouhá vedení s tepelnými ztrátami, vzadu – složité vedení horkého vzduchu proti srsti.

    Jednodušší přední náprava – dejme tomu, ale aby mohla kola rejdovat musí být objemnější podběhy, které přední zavazadlový prostor zmenšují.

    Nemá to jen samé výhody a pozitiva.

  • [16]

    25. 2. 2014 v 15.34Emel

    foto Emel

    Koukám, že v prodejních číslech se Twingo dokázalo Smartu nebezpečně přiblížit 😉

  • [17]

    26. 2. 2014 v 19.54MariAchi

    [4]

    V tom případě měl být ale volant v sektoru C4, místo B2, což znamená, že i Zajícova varianta musela být modifikována.

  • [18]

    27. 2. 2014 v 19.19rohYpnol

    foto rohYpnol

    Tradičně článek hodnotnější než výběr toho nejlepšího z týdne na ACZ… Ještě že tu jsou ty blogy.

  • [19]

    4. 3. 2014 v 14.28Fides

    To auto opravdu vypadá dobře, stejně jako tento blog, díky.

  • [20]

    6. 3. 2014 v 15.52karelkavka

    Já jsem se také rozhodl tenkrát pro Renault a nelituju, jen jsem si nechal jinak dotónovat skla, aby auto mělo trochu šmrnc.

  • [21]

    16. 3. 2014 v 15.08tomas semerak

    Dekuji za zajimavy clanek ktery si jako jeden z mala vsima podstatnych veci na aute, ktere rozhoduji o jizdnich a provoznich vlastnostech. Bude fajn pokracovat dale v popisu konstrukce podvozku, jizdnich vlastnostech atd
    tomas semerak

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

vrkuboy.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Duben 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20141 Příspěvek
  • Leden 20142 Posts
  • Prosinec 20134 Posts
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Červen 20132 Posts
  • Květen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Říjen 20121 Příspěvek
  • Červenec 20121 Příspěvek
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Říjen 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Září 20102 Posts
  • Únor 20101 Příspěvek
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Listopad 20091 Příspěvek
  • Červenec 20092 Posts
  • Červen 20092 Posts
  • Květen 20092 Posts
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20098 Posts
  • Únor 20093 Posts
  • Leden 20091 Příspěvek

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura