-
VW bude propouštět
Vedení VW nabízí svým zaměstnancům na Slovensku od 120 000 do 370 000 Sk za podmínky, že dobrovolně odejdou.
Tak nám ta krize dělá neplechu čím dál víc. 🙁 Vůbec si netroufám odhadnout jak to bude v automobilovém průmyslu vypadat například za rok. Už dnes se snaží státy podpořit prodeje aut jak se dá. Šrotovné je sice hezký nápad, ale dle mého názoru má spíše vliv na to že se omladí vozový park, ale na prodeje nových vozů bude mít malý vliv. Naopak podpora prodeje nových ekologických vozů, například ve Francii kde při zakoupení nového vozu které plní určitá kritéria dostanete od státu finanční hotovost. Myslím si, že právě toto je krok správným směrem. Například u VW stoupají prodeje ekologicky laděných modelů. Někteří možná namítnou, že to nejsou plnohodnotná ekologická auta, ale opak je pravdou protože náklady na vývoj takového vozu jsou podstatně nižší než například u hybridů a pomáhá tak automobilce šetřit peníze. A nutno dodat, že tyto auta nejsou vůbec špatná, tedy za předpokladu, že si nepotřebujete honit triko na semaforech. Osobně jsem byl velmi překvapený testem Toyoty Yaris se systémem „stop start“ který nefunguje tak dobře jak by se dalo očekávat. Na funkci tohoto systému má vliv hned několik kritérií. Namátkou: teplota provozních kapalin a motoru, povětrnostní vlivy… atd.
Proto si myslím, že bude zatím králem eko motorů technologicky jednoduchý a na výrobu finančně nenáročný motor. Tedy za předpokladu, že budou ekologické vozy patřičně podpořeny evropskými státy. Ale jestli to zachrání automobilky před dopady ekonomické krize těžko říct.EDIT:
Ještě dodám proč si myslím že šrotovné nebude mít velký vliv na prodeje nových aut. šrotovné je krátkodobá záležitost kdo bude chtít nechá auto sešrotovat a koupí nové auto. Nemyslím si že lidé dlouhodobě nechají šrotovat svá auta, protože za chvíli nebude co šrotovat. Staré plečky se sešrotují a novější ojetiny je výhodnější prodat do bazaru. Kdežto podpora prodeje nových eko aut je dlouhodobá záležitost, která je ovlivněna snad jen ochotou státu takové prodeje podporovat.
vrkuboy.auto.cz
- Květen 20141 Příspěvek
- Duben 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20141 Příspěvek
- Leden 20142 Posts
- Prosinec 20134 Posts
- Listopad 20131 Příspěvek
- Červen 20132 Posts
- Květen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Říjen 20121 Příspěvek
- Červenec 20121 Příspěvek
- Duben 20121 Příspěvek
- Říjen 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Září 20102 Posts
- Únor 20101 Příspěvek
- Leden 20101 Příspěvek
- Listopad 20091 Příspěvek
- Červenec 20092 Posts
- Červen 20092 Posts
- Květen 20092 Posts
- Duben 20094 Posts
- Březen 20098 Posts
- Únor 20093 Posts
- Leden 20091 Příspěvek
6 879 Responses to VW bude propouštět
[1]
11. 2. 2009 v 20.39Navtech
Klaudius snad u nich pracuje, ne? Měl by vzít ty tři kila a koupit si pořádnou káru! Třeba Golfa… 🙂
[2]
11. 2. 2009 v 20.42vrkuboy
No, ale jak dlouho ti ten finanční obnos vydrží. A jak dlouho budeš shánět práci?
[3]
11. 2. 2009 v 20.44Navtech
Obnos ti nevydrží, ale Golf ti vydrží 35 let!
[4]
11. 2. 2009 v 20.45Navtech
Ale neboj, že je to průser samozřějme chápu.
[5]
11. 2. 2009 v 20.51vrkuboy
Navtech no ještě větší průser je, že kdo si koupil v Německu Golfa před šrotovací akcí. Tak si při případném prodeji bude asi trhat vlasy, protože když se daji teď všechna auta koupit levněji tak logicky klesnou ceny i v bazarech 🙁 Ale myslim že do Golfa nepřesedají lidi z Favorita kterého nechají sešrotovat 😀 takže jim to asi bude šuma fuk.
[6]
11. 2. 2009 v 20.57Navtech
Rvát si vlasy dneska můžeš u všeho. Jestli je to rohlík, nebo lokomotiva. Buď to chceš, nebo jsi žmoulař. To by ses musel střílet i po natankování benzínu, když za deset kiláků maj o 2 koruny levnější. Auta nejsou nejdůležitější. Tím je zdraví a aby bylo co do huby.
[7]
11. 2. 2009 v 21.05vrkuboy
Navtech: To je fakt. Nakonec to co ušetříš při kupování nového auta utratíš zase jinde. Jinak na zdražování benzínu můj děda říká…. „mě je to jedno, já tankuju pořád za dvě stovky“ 😀
[8]
11. 2. 2009 v 21.12GTI
[1] 😀 😀
[9]
11. 2. 2009 v 21.18GTI
Nastupuje loping jménem krize. Ne sbůhdarma nám ekonomové opakovaně připomínají devětadvacátej… z toho jde člověku mráz po zádech. Ano, jsem přesvědčen, že po zádech půjde mráz miliónům lidí. Totiž pumpovat finance má cenu jenom tam, kam to má cenu. Jestliže vše běží jako dosud, jen se do toho přileje olej v podobě miliard… jak pak to asi může skončit? Agónie se jen oddálí, ovšem o to bude hlubší. Tedy je to tak, jak to má být, paráfrázoval bych známý slogan (neptej se, co může udělat stát pro tebe, ale co ty můžeš udělat pro stát) takhle:
Neptej se co pro tebe udělal stát, ptej se co pro sebe uděláš ty… 😀 😉
Jo, možná se tomu nelíbí… ale pokud to domyšlíš, o tomhle to totiž hlavně bude. Dalších pět let. Nejméně.
[10]
11. 2. 2009 v 21.24Navtech
[7] Tak to mám známýho kterej to taky říká, ale že platí kreditkou 🙂
[9] 5 let?! Nestraš, čoveče! 🙂
[11]
11. 2. 2009 v 21.27da_b0mb
[3] a muzes se v nem milovat kolikrat chces… 😀
[12]
12. 2. 2009 v 14.11Dinar
[9] Čím ses zkazil tím se naprav, funguje u chlastu, v ekonomice léčit nemoc z protekcionářství a státních zásahů tou samou medicínou, prostě fungovat nemůže. Ale zas to vypadá hezky, pomůžeme dvaceti miliardami tady, nasypeme padesát miliard sem, člověk má hned takovej hezkej pocit, že se o něho někdo stará, líp se usíná. 😉
[13]
12. 2. 2009 v 14.22AG
(9) Pumpovat peníze má smysl pouze tam,kde je prosperita.Jinak to dopadne jako dotace do ČD.S těmi pěti lety souhlasím,hlavní nápor bude příští rok,pak doběh.
VWedení koncernu vyplatí odstupné všem,které propustí a nikdo se jich ptát nebude.Výše bude samozřejmě na spodní uvedené hranici (5 měsíců á 24k),takže za to nebude ani Fox s podnikovou slevou.A milovat se ve Foxu vyžaduje schopnosti hadího muže. 😀
Teď mi ještě napadlo,nemělo by vedení nabízet spíš eurochechtáky?Takže těch 370 000 Sk,- bude na vytapetování.
Komentáře nejsou povoleny.