-
Lišák
VW Fox
Lišák je jasným důkazem toho, že automobilka volkswagen dnes už nedokáže vyrobit skutečný lidový vůz. Ne snad, že by fox nevypadal dostatečně lidově, ale pohled do ceníku musí odradit snad každého potencionálního kupce. Za 244 900 Kč dostanete auto s motorem o objemu 1200 ccm o výkonu 40 kW, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, ABS a systém uchycení dětských autosedaček isofix. A co dál? Nic! Vše ostatní je za příplatek.
Teď malé srovnání. Například konkurenční Twingo nabídne mnohem atraktivnější
design, velkou možnost personalizace, vetší výběr motorů, a bohatší výbavu za podstatně nižší cenu. Při pohledu do ceníku příplatkové výbavy VW FOX zjistíte, že i v dnešní době kdy se VW staví do pozice automobilky, která je symbolem prémiové kvality a v hojné míře využívá hitech technologií, ještě stále nabízí z dnešního pohledu již zastaralé střešní okno za které si účtuje 19 900 Kč. Píše se rok 2009 a dnes už se pomalu stává standardem panoramatické střešní okno, které vás v případě twinga bude stát 15 000 Kč. Věřím, že dnes už si málokdo dokáže představit jízdu v autě bez rádia. Vrcholná verze autorádia (RCD 200 s přehrávačem cd a mp3, 4×20 w, a vstupem AUX) ve VW Fox stoji 16 800 Kč. Pokud byste chtěli srovnatelné autorádio do Twinga bude vás stát 4000 Kč (přehrává CD a mp3, ovládání pod volantem, oddělený displej a vstup RCA).
Cílem tohoto článku není zpochybnit kvalitu automobilu VW, ale měl by být důvodem k zamyšlení. Proč automobilka která si říká „lidové auto“ nedokáže vyrobit auto pro méně majetné a dostát tak svému jménu? Proč v době ekonomické krize pohřbívá Foxe vysokou cenou? Jsme ve třídě těch nejmenších vozů kde je pro většinu kupujících cena až na prvním místě, kde více rozhoduje poměr cena/užitná hodnota a do jisté míry i design.
Fox vypadá lidově, je lidově vybavený, ale cena je vše jenom ne lidová. A je to škoda vždyť právě VW dokázal vyrábět Brouka kterého si mohl dovolit téměř každý a spolu s citroenem 2CV a Fiatem 500 vrátil poválečnou Evropu zpět na čtyři kola. Podobný typ auta v portfoliu VW velmi postrádám.Ještě malá vzpomínka: Nemáte něco na normálního člověka? Jako na mě. (Helena Růžičková film: slunce, seno, erotika) 🙂
VW bude propouštět Nepochopený?
211 303 Responses to Lišák
[1]
11. 2. 2009 v 21.41Navtech
[49] Sony nedávno někoho koupil a údajně se celkem zlepšili, víš o tom něco? Já mám 828 a na to moje sračičkování to celkem stačí a jsem spokojenej.
[2]
11. 2. 2009 v 22.00GTI
[49] Jo, napiš, pojede báječně.
[3]
11. 2. 2009 v 22.04Emel
Navtech: SONY hlavně v tichosti vyrábí čipy pro všechny ostatní.
[4]
11. 2. 2009 v 22.15Navtech
[52] To když jsem se dověděl, tak jsem přes negativní recenze tu 828 koupil někdy v 04. Na co odborníci poukazovali, tam stejně vůbec nenajdu. Hlavně se mi líbilo, že si můžu otočit ten objektiv, když se klepou pazoury. Průser je ten zoom.
[5]
11. 2. 2009 v 22.23Emel
Navtech: na plné pochopení je ale potřeba vědět, že čip je jen samotný snímač. Zpracování informací už je v režii každé značky. Něco jako podvozková plošina u auta… důležitá, ale ne zase tak moc.
Mimochodem, pokud pominu prémiovou oblast zrcadlovek, asi bych sáhl po Fuji… z hlediska poměru výkon / cena jsou velmi, VELMI dobré. Takový Renault fotoaparátů ;-).
[6]
11. 2. 2009 v 22.33Emel
Navtech: a k té 828.. zoom není nejhorší, u zrcadla máš většinou na jednom objektivu méně… a čím déle fotíš, tím víc oceňuješ objektivy bez zoomu. Dobrá věc je u kompaktů ovšem stabilizace, zrcadlovka to dokáže vykompenzovat citlivostí.
[7]
11. 2. 2009 v 22.40Navtech
[55] Rozumim, ale ber to tak, že jsem běžnej konzument a nejaká clona a podobný věci vůbec nechápu. Druhá věc je, že pokud se podívám na ten kilovej návod, tak se do něj ani nepodívám. Ke všemu se většinou dopracuju postupně a hlavně kvantitou. Za těch pár let, co ho mam jsem na něm podle počítadla nasekal asi 25tisíc fotek a to nepočítám dalších tak 30tisíc na dvou kompaktech a mobilech. Nic nemažu a fotim i plivance na zdi, nebo když to na naše krávy přijde 🙂
Komentáře nejsou povoleny.