-
Osmé nebe
Osmé nebe, tak nějak se dají shrnout pocity po jízdě s novou Audi A8. Zkoušený vůz byl ve velmi dobré specifikaci a jak se posléze ukáže, asi také s ideální motorizací. Šlo o model s jednotkou 4,2 V8 TDI.
Na venkovních tvarech již není co objevovat, všichni ji znají a ti, kteří by ještě nevěděli okamžitě poznají od kterého výrobce pochází. Černá barva podtrhuje majestátnost auta a až bližší pohled ukazuje na promyšlené zaoblení rohů karoserie, které dělá vůz vizuálně menší a z některých úhlů nechává zaniknout obrovské přední i zadní převisy. Auto není vyloženě krásné a řekl bych, že se na něj musí zvyknout. Jednotlivé a nutno říci, že fascinující detaily mi obzvláště u přední části nesedí jako celek, stále se domnívám, že speciálně přední světla jsou zbytečně obrovská. Možná jde ale o záměr, jak jednoznačně odlišit sportovnější A7, která přijde za pár týdnů. Ta by podle všeho měla nosit podstatně užší hledí.
Naopak zadní část vypadá kompaktně a to díky téměř splývající linii víka kufru, která vypadá velmi elegantně. Zadní lampy jsou jasně Audi, přestože mohly být více odlišné od menších modelů. Ovšem ani třeba BMW nelze dnes již zezadu jednoznačně odlišit.
Všechna kritika pozbývá platnosti po otevření dveří a usazení se do neskutečně pohodlných příplatkových křesel s takovými možnostmi nastavování, že jsem je nebyl schopen ani všechny za relativně krátkou dobu objevit. Nebylo však proč, upravil jsem vzdálenost sedadla od volantu, stáhl si bočnice opěradla a sedáku (a propos, jeho prodlužování á la roleta, tedy bezesparé už neumožní různému drobnému odpadu se umístit na špatně udržovatelném místě) a pohlédl na jednu z nejkrásnějších palubních desek napříč všemi třídami. Bezchybné zpracování detailů, obšití kůží a krásné ovladače neudiví, je to téměř samozřejmost, ale moc příjemná. Pozastavím se však nad překrásnými ovladači směrových světel a stěračů s klavírovým lakem, které by mohlo koncernové Porsche závidět! Přístrojová deska s 3D efektem je stejně efektivní jako přehledná, MMI stále stejně dobré (přesto se nám všemožné ovladače znovu dostávají do interiéru, inu těch hraček je spousta) a volič jízdních režimů, který mi zpočátku připadal jako nepříliš povedený artefakt pasuje na středovou konzoli jako zadek na hrnec. Potud tedy bez chyby…
Tlačítko Start/Stop probouzí naftový osmiválec (můžete mě kamenovat, ale uvnitř diesel prostě nepoznáte), volím D a vyrážím… Utlumení motoru je bezchybné a i kdyby nebylo, nikomu vadit nebude. Zvuk linoucí se při vytočení jednotky má do bručivosti šestiválce daleko, dokonce se zpod kapoty ozývají i nezvykle vysoké tóny (vzhledem k palivu, které se lije do nádrže) a první bariéra padá, ta druhá spadne jako brada kluka, který poprvé v životě spatří supersport…motor totiž neskutečně jede. Jede tak fantasticky, že nespatřuji příliš velký rozdíl, mezi minulou S8 a tímto modelem, poháněným plebejským palivem. Nástup motoru, příval obrovské síly, příjemný zvuk (a v neposlední řadě i fakt, že si nemusíte kupovat vlastní čerpací stanici) jsou návykové. V lepším naftovém autě jsem dosud nejel a vzhledem k absenci podobných osmiválců u konkurence zřejmě asi jen tak nepojedu. I zarytý fanda benzínu přichází o argumenty, není zač kritizovat.
Nadšeně nastavuji dynamický režim na MMI a přichází citelná změna v řízení, ostřejší reakce na plynový pedal a už tak jistý podvozek ještě zpevní. Nejel jsem po dálnici, ale vzhledem k hrbolatým okreskám nemám důvod pochybovat o schopnosti podvozku s přehledem žehlit naší centrální Hopsastrasse. Navíc i bez dynamického režimu dokáže podvozek skvělým způsobem udržet náklony karoserie a tedy i posádky na minimu. Nepovím vám, jestli je řízení citlivé jako u motokáry (resp. povím…není a není toho v této třídě zapotřebí), každopádně je jisté a přesné. Stejně jako držení stopy a krájení krátkých i dlouhých oblouků.
Upřímně se mi moc vystupovat nechtělo, drobné zápory jsou okamžitě zapomenuty a navíc jich není mnoho. Pokud beru v potaz evropskou konkurenci, pak M-B S-Klasse, který v předfaceliftové verzi mám najetý slušně, končí třetí. BMW řady 7, ačkoliv jej beru jako téměř srdeční záležitost pak bez pardonu druhý a to za z mého pohledu nejlepším luxusním sedanem vyšší třídy…Audi A8.
webpaja
- Duben 20201 Post
- Červen 20191 Post
- Duben 20191 Post
- Březen 20191 Post
- Únor 20191 Post
- Říjen 20181 Post
- Září 20181 Post
- Červen 20181 Post
- Únor 20181 Post
- Leden 20182 Posts
- Říjen 20172 Posts
- Květen 20171 Post
- Únor 20171 Post
- Prosinec 20161 Post
- Říjen 20162 Posts
- Červen 20161 Post
- Květen 20161 Post
- Listopad 20151 Post
- Říjen 20151 Post
- Srpen 20151 Post
- Červen 20153 Posts
- Květen 20151 Post
- Únor 20151 Post
- Říjen 20141 Post
- Září 20141 Post
- Květen 20141 Post
- Březen 20141 Post
- Únor 20142 Posts
- Leden 20141 Post
- Prosinec 20131 Post
- Září 20131 Post
- Srpen 20131 Post
- Březen 20131 Post
- Únor 20131 Post
- Srpen 20121 Post
- Červen 20121 Post
- Leden 20121 Post
- Prosinec 20111 Post
- Listopad 20111 Post
- Srpen 20111 Post
- Červenec 20111 Post
- Červen 20111 Post
- Květen 20111 Post
- Duben 20111 Post
- Březen 20111 Post
- Únor 20112 Posts
- Leden 20111 Post
- Prosinec 20101 Post
- Listopad 20101 Post
- Srpen 20102 Posts
- Červenec 20102 Posts
12 836 reakcí na Osmé nebe
[1]
7. 7. 2010 v 11.52Navtech
Já bych řekl, že to „pořadí“ je daný stářím modelů. Každej zase přijde s něčím novým. Ten zvuk motoru, už jsem to někde tvrdil u rok starýho modelu, že mě překvapil ten pseudobenzínovej zvuk. A8 je vážně dobrá, člověk by si povzdechl, že je to Audi.
[2]
7. 7. 2010 v 12.10iudex
Ano, tak nejak to bude. Nie si prvý, kto píse o A8, notabene V8 TDI v superlatívoch a také mnozstvo ludí sa zrejme nemýli. Ja mozem hodnotit len staticky a tu sa moje hodnotenie plne zhoduje s Tvojím: drobné vady v detailoch, niektoré línie a najma svetlá, avsak interiér hodný Bentley vsetky výhrady zmetie zo stola. A o potenciáli 350 koní a 800 Nm spojených s 8° automatom asi nemá zmysel pochybovat (tu ma udivuje – napriek kvalitám 35d – rezignácia BMW na osemvalec). Zrejme az do predstavenia nového eSka je tu jasný král triedy.
[3]
7. 7. 2010 v 12.18webpaja
(1) žebříček jasnej souhlas
[4]
7. 7. 2010 v 12.26Dinar
webpaja: s těmi obecnými vyhlášeními bych byl trochu opatrný, jednak je tu otázka stáří modelů, jak podotýká Navtech, jednak je to otázka verzí, resp. motorizací. A8 s benz. osmiválcem je také velmi působivé auto, ale pořád si myslím, že 750i je o chlup lepší, v nejsilnějším dýzlu máš ale pravdu, a to naprosto bez debaty. A je to hlavně tím motorem, tahle V8 je aktuálně nejlepší dýzl na světě, nejen dynamickým projevem, ale hlavně zvukem, který dokáže přesvědčit i tak zarytého benzinistu jako jsem já. Už jsme to probírali před pár dny, ale dnes mám k tvému testu aktualitu, měli jsme tu dnes dopoledne A8 4,2tdi půjčenou s otázkou, jestli za ni vyměnit S8ku, a závěr je jednoznačný, ano, jednak je na tom nová A8 podvozkově líp než S8 a motoricky S8 skoro stíhá, resp. v běžných situacích, např. zrychlení z 60 na 120 při předjíždění je s kickdownem dokonce rychlejší než S8!!!! Ta ji začne při srovnání tělo na tělo ujíždět až kolem 200km/h. Jinými slovy A8 4,2 tdi je nejlepší volbou dýzlového lux. segmentu, určitě aspoň do doby než přijde nové esko.
Jinak, hezký testík, jako vždy, umíš vyhmátnout podstatné.
[5]
7. 7. 2010 v 12.34Perun
Už jsem Ti to psal… Z „těch tří“ na sobě maká nejvíc asi právě Audi.. A jestliže ve vyšší střední (samozřejmě z mého statického pohledu) bezpečně kraluje nová, nádherná F10, tak v luxusní třídě je to poslední příchozí, technicisticky dokanalá A8 dohnaná na okraj současných možností nejen koncernu VW…
Ok, je trochu sterilní a utlumená vně, ale to v téhle kategorii vůbec není na škodu, spíše naopak. Tady rozhoduje to, co je skryto uvnitř… tedy dokonalý vypiplaný interiér, výtečné motorizace a kvalitní jízda… Nelze než zvednout palce. Všech pět
Mimochodem, Webpajo, umíš výborně a hlavně lidsky vystihnout to podstatné na několika málo odstavcích – šestý palec
[6]
7. 7. 2010 v 12.40webpaja
(4) Děkuju
. Srovnával jsem opravdu jen nafty. Tam A8 kraluje, ve velkých benzínech toho moc najeto nemám a tam bych si podobnou velkohubost nedovolil
K 4,2FSI by mě ale asi nepřesvědčil nikdo.
[7]
7. 7. 2010 v 12.45webpaja
(5) Děkuju i Tobě
. A podle toho co říkali ti, co už mohli jezdit prototypem je A7 ještě větší nášleh
[8]
7. 7. 2010 v 13.03Dinar
Ještě k designu, už jsem pár konfigurací viděl, ale ta dnešní v mých očích designu áosm slušela nejvíc, tmavě modrá (byla čistá a krásně hluboká) v kombinaci s dvacítkami (devítidesítipaprsek nevím přesně, ale trochu podobné stylu kol S8) s xenony ne diodami a byla to paráda i zvenku.
[9]
7. 7. 2010 v 13.22iudex
(5). Perun: Co sa flákas na blogoch cudzích a svoju vlastnú blogovú sériu testov trestuhodne zanedbávas!
[10]
7. 7. 2010 v 13.43Navtech
Hlavně se mírněte s těma hláškama, jako je „král třídy“. To nechte plebsu a tabulkám u ceedů. Tady se těžko hledaj, nebo dělaj chyby, těžko se hledaj rozdíly a většina věcí je dílem pocitu. Nakonec do tý Paříže můžeš jet i lexusem.
Black/black!
[11]
7. 7. 2010 v 13.45Dinar
[10] black/black a bílou krajku si nechám na poslendí jízdu, pamatuj, že život má být barevný. :-))
[12]
7. 7. 2010 v 13.48Navtech
Tak si kup růžovýho hundaje
[13]
7. 7. 2010 v 14.02Dinar
Barevný, ne pomatený.
[14]
8. 7. 2010 v 6.00webpaja
(10) Nejlépe vypadá nugátová hnědá