-
Pokaždé jinak
Nechci, aby následující řádky vyzněly jako srovnávací test, přesto je potřeba napsat, že oba níže zmíněné vozy jsou plus mínus (ve vztahu k celkové výši ceny) srovnatelné a hlavně k tomu druhému se dostanu zevrubně později…prostě bude víc dní na ježdění
Vzato striktně abecedně je prvním vozem Jaguar XKR. Auto, které je na trhu už nějaký ten pátek, ale indiánům se ho daří držet svěží a aktuální. K dispozici mi byla téměř „topová“ verze s Aero packetem v šedé metalíze na překrásných 20″ kolech. Koho nezaujmou tvary, bude to mít v životě těžké…reálně jde o jedno z nejpůsobivějších „dosažitelných“ aut na trhu.
Nová optika předních světlometů spolu s nezbytnými LED denními světly stejně jako aero doplňky ještě více vybrušují vzhled. Auto je nízké a posaz až na podlaze, přesto ne nepříjemný z hlediska nasedání. Palubní deska se příliš nezměnila a co jí chybí na high-tech vzhledu to dohání kvalitou materiálů…senzace. Přední sedadla jsou famózní, dobře nastavitelná, pohodlná a dobře drží tělo…zadní jsou…hmmm, dobré na tašky. Jen ne na příliš velké, vstupní otvor je malý a přestože je zadní víko á la liftback, neprostrčíte na ně téměř nic.
Kvůli tomu jsem ale nepřišel. Mačkám tlačítko, daleko vepředu to zaburácí a trumpety vzadu vyštěknou. Auto nechávám v cestovním nastavení a vyrážím, všude ticho, kanály přejíždím překvapivě plavně, projedu kruháč…vše sedí. Jsem překvapen všeobecným komfortem, pérování, řízení, ticho…sedím vůbec v nějakém sporťáku???
Vyjedu na dálnici a pomalu pouštím motoru šťávu, stále v D modu a stále tak nějak v pohodě, ačkoliv rychlost již malá není. Na to všechno si pořád připadám jako v bavlnce. Tohle by XKR tedy šlo, ale kvůli tomu se přece nekupuje!
Sjiždím na exitu, projedu pár vesnic a pořád si díky provozu užívám spíše bavlnkózního hýčkání. Při nájezdu na dálnici tisknu sportovní program, auto citelně ztuhne, mám srovnaná kola a vyrážím…
Na bezprostřednost a sílu úderu jsem nebyl po předchozí jízdě připravený.
Auto vystřelí jako…splašená svině, jiné přirovnání mě nenapadá.
Tah motoru je bezprecedentní, řízení úžasné a zvuk, který si chci sakra dát v nejakém tunelu na dvojku :-). 510 koní tam prostě je! Pádla na dálnici k ničemu, protože převodovka má vždy ten správný kvalt…a asi i kdyby neměla, tak to síla motoru přebije. Zpátky na okresky…vjíždím na silničky II. a III. třídy.
Pokud je asfalt slušný, je sportovní mód ok, ale auto je prostě široké a velké. Nemám ho v ruce natolik, abych zkoušel nějakou větší divočinu a když už bych si něco dovolil, vůči rozměrům mám jednoduše respekt. Na okresky vyjma těch širokých, hladkých a přehledných tohle auto na nějaké velké sportování není. Kouzlo je v tom, že přepnutí do komfortu umožní stále ještě užívání si zážitku z jízdy a nepůsobí přemotorovaně a nepatřičně.
Takže závěr…XKR mě dostalo, nečekal jsem tolik brutality na požádání od poměrně velkého GT. Navíc dokáže fungovat i jako pohodlný dostavník na dlouhé cesty a při troše představivosti i jako normální denní auto s vědomím, že to TAM PROSTĚ JE!Trochu jiná stanice. Žádný anglán, ale taky chlapík s rodokmenem dlouhým jako týden před dovolenou. Zbrusu nová generace M-B SL, motor základní, tedy 350. Žádné velké drama…celkové tvary se naštěstí měnily jen decentně a ačkoliv na nová přední světla si asi pár lidí musí zvyknout, tak rovnou píšu…auto se mi líbí a má „koule“.
Opět šedá metalíza, pouze 18″ kola (tady to chce z hlediska vizuality alespoň palec přidat). Uvnitř pokračuje šeď…cože??? Pánové, píšu naprosto nezaujatě, nejsem na hvězdu zatížený…ale poprvé se mi šedá v interiéru líbí, jde o zajímavý odstín, který nepůsobí myšoidně. Celkově je interiér překrásný, člověka to nutí, stejně jako u Jagu jej ochmatávat a užívat si radosti z dotyku (plastů na olízání se ale uvnitř obou aut moc nedočkáte;-) ).
Tradiční startování „jakoklíčkem“ a vepředu se něžně rozpřede V6, sundávám střechu vybavenou navíc průhledným dílem (je to koncert!) a vyrážím na prvních pár km… Tady budu vzhledem k tomu, že se k autu ještě jednou vrátím stručný.Napoprvé se mi zdá divný chod plynového pedálu, tuhý jakoby tam byla nějaká silnější pružina, ale jde o zvyk. Motor je spíš lineárně sametový než godzilozní a převodovka 7G-T řadí konečně bezvadně. Obecně vzato, příjemná atmosfera s dostatkem síly a výkonu na většinu situací.
Ticho, pohodlí…víc GT na příjemné proplouvání krajinou a cestování než XKR, ale od toho je to přece základní model. A ještě jedna věc, M-B má nádherně nastavený posilovač řízení, teď nemyslím promílanou zpětnou vazbu, ale spíš vyvážení. Opravdu moc povedené!Jak se s ním reálně jezdí dám dokupy příště…
webpaja
- Duben 20201 Post
- Červen 20191 Post
- Duben 20191 Post
- Březen 20191 Post
- Únor 20191 Post
- Říjen 20181 Post
- Září 20181 Post
- Červen 20181 Post
- Únor 20181 Post
- Leden 20182 Posts
- Říjen 20172 Posts
- Květen 20171 Post
- Únor 20171 Post
- Prosinec 20161 Post
- Říjen 20162 Posts
- Červen 20161 Post
- Květen 20161 Post
- Listopad 20151 Post
- Říjen 20151 Post
- Srpen 20151 Post
- Červen 20153 Posts
- Květen 20151 Post
- Únor 20151 Post
- Říjen 20141 Post
- Září 20141 Post
- Květen 20141 Post
- Březen 20141 Post
- Únor 20142 Posts
- Leden 20141 Post
- Prosinec 20131 Post
- Září 20131 Post
- Srpen 20131 Post
- Březen 20131 Post
- Únor 20131 Post
- Srpen 20121 Post
- Červen 20121 Post
- Leden 20121 Post
- Prosinec 20111 Post
- Listopad 20111 Post
- Srpen 20111 Post
- Červenec 20111 Post
- Červen 20111 Post
- Květen 20111 Post
- Duben 20111 Post
- Březen 20111 Post
- Únor 20112 Posts
- Leden 20111 Post
- Prosinec 20101 Post
- Listopad 20101 Post
- Srpen 20102 Posts
- Červenec 20102 Posts
35 reakcí na Pokaždé jinak
[1]
12. 6. 2012 v 7.02jazva
Paráda! Mám len dve poznámky.
1.Na zadné sedadlo Jagu sa zmestí aj správne stavaná dlhonohá slečna – mám to odskúšané
2.Šedá v SL je famózna. Už v minulom som si na ňu po pár chvíľach zvykol a nedám na ňu dopustiť. Tak ako je na prvý pohľad nezaujímavá, tak presne o to viac som sa do nej zamiloval. A to nehovorím o praktickej stránke tejto farby – hlavne v cabriu a hlavne v lete.
Vďaka za krásne oživenie spomienok na perfektné autá.
[2]
12. 6. 2012 v 7.22webpaja
Děkuju… a umím si ten posez představit
[3]
12. 6. 2012 v 7.28jazva
Nakoľko mala minišaty, tak to bol priam pohľad pre bohov! Neustále som ju pohľadom „kontroloval“ či sa jej dobre sedí…
[4]
12. 6. 2012 v 10.07iudex
Hmm, Tvoj blog mi na chvíľu navodil príjemnú predstavu, že v tom Jagu naozaj sedím…
Takáto možnosť s najsilnejším kupé sa ale (predpokladám) dostane len majiteľom škvrnitej šelmy, alebo?
[5]
12. 6. 2012 v 10.29webpaja
(4) No nemusí mít ani skvrny, ale stálo to za to
[6]
12. 6. 2012 v 11.28Andromeda
Hezky napsáno Pájo, opravdu hezky vtahuješ do hry
… Palec hore !
[7]
12. 6. 2012 v 12.03GTI
Výbornej textík, pěkně jsem si početl. Jo, to jsou prémiové zážitky…
[8]
12. 6. 2012 v 12.27webpaja
Díky pánové, básnickým střevem nevládnu, ale jsou to zážitky, který stojí za to
[9]
12. 6. 2012 v 13.56Tomik_1
Pěkný počtení, příjemné představení. Palec nahoru i za mě webpajo! Těším se na pokračování
[10]
12. 6. 2012 v 16.27Emel
Super, závidím :-).
S tou barvou je to těžké, hlavně u Jaguaru. Standardem je British racing green, ale ta každému nesedne… přesto, pro mě by asi byla na prvním místě. Bílá, světle modrá i červená jsou trošku málo aristokratické… dobře vypadá ještě tmavě modrá.
[11]
13. 6. 2012 v 6.53webpaja
(9) Snad přespříští víkend budu věnovat zážitkům, takže potom ASAP sem
(10) Byl jsem rád, dorazil jsem pozdě a Jaga vracel hodinu po zavíračce, slušnej přístup
Jinak bílá u mě OK, BRG sedí všem, rubínová je nádherná a světle modrá sekne bez pardonu XKR-S.
[12]
13. 6. 2012 v 8.09Emel
Bílá u mě taky ok, já mám bílou rád… totéž rubínová. Jen mi tolik nesednou k tomu Jaguáru, myslím spíš filosoficky.
Světle modrá se mi nelíbí, ani na XKR-S.
[13]
13. 6. 2012 v 8.14webpaja
(12) Naživo obě vypadají velmi dobře a u XKR jsem překvapivě za testovanou tmavou šedou, která vozu dodává víc technokratický výraz.
A světlá modrá? Opět naživo výborná, trochu mi připomíná ikonickou RS2
[14]
13. 6. 2012 v 8.29jazva
Podľa môjho skromného názoru je na Jag najvhodnejšia BRG. Prípadne čierna/biela. Rozhodne nič takéto http://img594.imageshack.us/img594/1624/audid.jpg
[15]
13. 6. 2012 v 8.35webpaja
Tak tahle barva musí být snad se slevou
Za sebe říkám, až na podobný extrémy Jagu nesluší stříbrná a to myslím obecně, ale jinak jsem bez předsudků…BRG je ovšem klasika.
[16]
13. 6. 2012 v 8.38jazva
Ja pri tom Audi stále v kútiku duše dúfam, že ho vlastní žena. Ale rozum mi skôr hovorí, že to bude nejaký teplomet.
[17]
13. 6. 2012 v 8.43jazva
A ešte k tej striebornej. Tá farba mi sedí možno tak pri SL, SLK, SLS… Na iné auto by som ju nechcel. Vždy keď vidím striebornú Toyotu, Octaviu, Golf… tak mi ja tak divne od žalúdka.
[18]
13. 6. 2012 v 8.44webpaja
Tedy mírné OT: Cítil jsem se trochu zklamaný z toho, že jsem nepopsal a nepostihl všechny aspekty jízdy s oběma ohromujícími vozy (byť se k SL ještě vrátím)…ale po přečtění jízdních dojmů páně Vaverky s top Jagy na Nurburgringu jsem ještě mistr pera.
Strašlivý…
[19]
13. 6. 2012 v 8.45webpaja
Na M-B a Audi sedí…možná je to odstínem nebo zvyk, i u BMW mi nesedí tolik jako právě u prvních dvou.
[20]
13. 6. 2012 v 9.02jazva
[18] NA toto si tu už pomaly ale isto musíme zvyknúť. Pre Vaverku nemali tie autá správny znak na kapote, čiže je im venovaná asi taká pozornosť ako problému s parkovaním pre kancelárie v Prahe.
[21]
13. 6. 2012 v 9.34T613
Tragické je, že pan Vaverka je milovník Jagů.. o to více to zamrzí
[22]
13. 6. 2012 v 9.44webpaja
(21) Není, ale hlavně mi to zavání nezájmem o práci…
Nejde o značku, jde o to, co to bylo za event, jaký se tam jezdily auta. Co se dá z takovýho zážitku vykouzlit a ve finále je z toho článek, kterej nesahá některým PR oznámením, kterými nás občas redakce oblažuje (myslím tím oficiální PR) ani po kolena.
[23]
13. 6. 2012 v 11.21woody-alien
Moc pěkný osvěžení v rutině pracovního dne, webpajo….Nemusíš být zrovna mistr pera, abys čtenáře vtáhl do jízdy. Stačí vědět, o čem píšeš, a to ty evidentně víš. Takže rád jsem se s tebou svezl.
[24]
13. 6. 2012 v 11.58webpaja
(23) Ahoj, jak jsem jinde, tohle se Woody píše krásně…test na Matize by se psal hůř. Shodou okolností i v Kolovratech zůstal otisk gumy
[25]
13. 6. 2012 v 15.17Ronault.
Pěkně se to čte, je tam více dat bež v průměrném testu auto.cz a psal to „amatér“… co dodat? Bravo!
[26]
14. 6. 2012 v 8.32Emel
Stříbrné šípy jsou stejná klasika jako BRG, i když ta barva samozřejmě není tak jedinečná. Mě všeobecně stříbrná nevadí, vzhledem ke svému odporu k černé ji oceňuju i u manažerských sedanů… typická pro A6, ale třeba i E39 mám nejvíc fixované právě ve stříbrné (a tmavě modré metalíze).
U normálních aut jsou zajímavé různé světlé odstíny… do modré, do zelené. Krom toho že to dobře vypadá je to i praktická varianta, špína není moc vidět :-). Hodně zajímavou paletu barev má třeba Octavia.
[27]
14. 6. 2012 v 8.35webpaja
(26) Líbí se mi návrat vínový barvy do širšího spektra používaných a taky hnědá. U OII je přesvědčivá světle zelinkavá
[28]
14. 6. 2012 v 18.36Emel
Peugeot má zajímavou švestkovou… ale na auto bych si jí asi nedal. U Octavie se mi líbí modré metalízy… Octavia má 12 základních a 44 (!) příplatkových barev…
[29]
18. 6. 2012 v 0.32Barrichello
Jo, Jaguar je Jaguar :o))) A zvlášt kompresorový verze stojí zato, kdo v tom nejel neuvěří :o)
[30]
16. 6. 2015 v 10.12La Roche Posay
Blogs ou should be reading
[...]Here is a Great Blog You Might Find Interesting that we Encourage You[...]…
[31]
13. 8. 2015 v 2.59小叶紫檀2.0
<满金星小叶紫檀
[32]
12. 10. 2015 v 23.22australias most unreliable bank
Sources
[...]check below, are some totally unrelated websites to ours, however, they are most trustworthy sources that we use[...]…
[33]
14. 10. 2015 v 8.40spboot
Blogs ou should be reading
[...]Here is a Great Blog You Might Find Interesting that we Encourage You[...]…
[34]
26. 10. 2015 v 18.30Diet Pills
Blogs ou should be reading
[...]Here is a Great Blog You Might Find Interesting that we Encourage You[...]…
[35]
31. 10. 2015 v 18.59idata almanya vizesi
Sources
[...]check below, are some totally unrelated websites to ours, however, they are most trustworthy sources that we use[...]…