-
F-Type…drzá kočička
Šrumec poslední doby mi dal skoro zapomenoput na to, že bych se měl včera vpodvečer dostavit na živou prezentaci nejzásadnější novinky Jaguaru pro tento rok…modelu F-Type.
Oceňuju cit místního a stejně tak i rakouskýho zastoupení ohledně komorního výběru místa prezentace, možnosti parkování a rozdělení pozvaných hostů do tolika skupin, aby nemohlo dojít k tlačenici, nebo nemožnosti se na novou kočku podívat, posadit se a alespoň staticky vyzkoušet.
Po vstupu do starý vodárny poutaly oči dva skvosty…světle modrej E-Type vlevo a pod plachtou skrytá silueta hodně širokýho roadsteru s prosvítajícíma LED očima. I přes plachtu dělá dojem hlavně šířka auta a celkovej postoj…takovej co člověku rozklepe kolena. Krátká videoprezentace poukázala na sportovní geny, současný novinky a konečně i na F-Type. Dvě živý kočky v pěkných bundách (nejdou koupit…jen pro prodejce…ty bundy myslím), sundávají plachtu a ruce většiny lidí tleskají spíš spontánně než ze slušnosti.
Přítomná číča má krásnou oranžovou metalízu (vzpomínáte na FF ST II.generace?), Black paket a černej interiér. Auto má jaguáří proporce s boky a zadní částí ne nepodobnou vose. Široce rozkročená přední náprava je deklasována ještě o něco „rozcapenější“ zadní a celek je jak vytesanej z jednoho ingotu s odseklou střechou. Novinka by mohla mít místo znaku cokoliv a stejně budeš vědět, že jde o Jaguar. Detaily přední části hrajou naprosto jasnej a ostrej part, boční linie je s úžasně vyboulenou kapotou, skloněným sklem a krátkou ostrou zádí dokonalá. Byl jsem zvědavej na zadek…obrázky nedokážou v žádným případě odhalit jednoduchou rafinovanost přímých linek a detailů právě zadní části. Je snad ještě působivější než její přední sestra. Ačkoliv je F-Type kompaktní, přesto nepůsobí jako nedorostlej brácha XK…to je GT, tady jsme u suverénního sporťáka, kdy si jeho majitel nebude muset připadat, že jen neměl na dražší řadu. Kapota otevírající se dopředu skrývá klenot, kterej jsem projel jen v XF (k tomu se někdy vrátím), V6 s kompresorem a moc místa nikde nezbejvá…kam se vejde pětilitrovej osmiválec nemám potuchy 🙂
Naproti tomu kufr poskytuje…dostatek místa na to jet někam s kreditkou a sportovní taškou…sakra chce snad někdo od sporťáku víc?
Interiér přesně odpovídá tomu, že se jedná o nejnovější Jag: dokonalej volant (nemusely být oranžový pádla, ale hořčík…hliník…), příjemný materiály, možnost shodit sedačku na podlahu, super volič automatu, detaily ovládání sedaček na dveřích (pěkný, s chromovým orámováním), monitor na středový části sice rozmístěním odkazuje na podobný řešení u stávajících modelů, ale má jednoznačně lepší grafiku. Úžasný jsou sedačky a troufám si napsat, že i s nataženou střechou zbyde nějaký místo nad hlavou pro člověka s +190cm.
Ten nápad ukázat jak si kočka umí zařvat uvnitř budovy prostě přijít musel…motor si krásně vrní na volnoběhu a tlumeně zahřmí při přidání plynu. Hlavní starost o lahodnej zvuk má výfuková soustava…z ní se ozývá takovej ten krásnej hrdelní zvuk přecházející do lehce nakřáplýho vytí jako u vysokootáčkovýho italskýho supersportu. Sundání nohy z plynu nechá výfuk zapraskat a odkašlat…kupé možná bude ještě krásnější než roadster se střechou, ale tohle prostě stojí za to!
Nechce se mi psát pár mínusů předprodukčního prototypu…nemá to smysl a nikdo mě k tomu nedonutí, tohle auto je přesně takový jaký má bejt…i s chlupama!
Nejsem typ, co vydrží dlouho na návštěvách nebo společenských událostech…tady jsem vydržel přes dvě hodiny a nelituju! Ptáte se na cenu? Když jsem jí viděl včera na netu, ohromila mě…po včerejším večeru už ne, gentlemansky řečeno, jak se v britským klubu sluší a patří je odpovídající.P.S.: Fotky z IP4 nejsou žádnej zázrak a vzhledem k tomu, že dopoledne viděli stejnou prezentaci i novináři, nechám kluky z ACZ pracovat s daleko lepším materiálem než mám já 🙂
Topgearovský den …část první JLR up and down
20 Responses to F-Type…drzá kočička
[1]
13. 3. 2013 v 15.22GTI
Jo, tak tohle není vycucaná zkušenost z návštěvy výstavy angličáků. Brilantní textík o brilantní káře. Muselo to tam bejt moc krásný, středobodem evidentní dělo. Čtu o těch 190 cm, fakticky to vidíš na to, že by se tam usadil i slušně rostlej evropan? Dobře v textu klasifikuješ oba modely, jak XK tak to eFko. Jen v té oranžové si to naživo neumím představit. Vedle na hlavní je v červené, a ta tedy pasuje.
[2]
13. 3. 2013 v 15.26webpaja
(1) Děkuju, byla radost to napsat :-). Nebyl tam nikdo přes 2m, ale těch 190cm tam několikrát bylo, takže říkám ano. Sám jsem měl všude dostatek, ale neberu se jako měřítko.
Červená byla na prezentačním videu a trochu zabíjí krásný zadní světla. Nebál bych se světle modrý třeba. Oranžová byla trochu vulgární, přesto sedla výtečně! 🙂
[3]
13. 3. 2013 v 15.50Emel
Trochu mi to připomíná Z8, blahé paměti… hlavně ten zadek, ale i celkové proporce. To ale není na škodu, stejné zadání přináší podobné řešení… Z8 navíc člověk moc často nepotkává.
Já osobně si počkám na kupé…
[4]
13. 3. 2013 v 16.21iudex
Pekný textík o krásnom aute, to museli byť priam vizálne orgie. 😉
Inak pripomenul si mi minulosť, keď na jednom autosalóne v stánku Alfy predajca vytočil V6ku v AR 166: vtedy ľudia v okruhu pol kilometra zamrzli a otočili hlavy.
Je fajn, že Angličania nechali svoju zdržanlivosť bokom a trochu sa po taliansky odviazali. Výsledok je d o k o n a l ý !
[5]
13. 3. 2013 v 17.01boost.
Opět super počtení, tleskám! Vždycky si z tvých (i Dinarových) „testů“ udělám skvělý obrázek toho daného auta, mnohdy i lepší než z testů ACZ a tenhle není výjimkou. Vypadá to, že Fko by pro mě bylo ideálním autem, se svými 188 cm bych se do něj vešel a hlavně je to Jaaaaaaag. Už i z obrázků je vidět, že to je prostě British.
Něco kloudného k autu asi ze sebe nevymáčknu, prostě trefa. 🙂 Snad jen, abych už měl věk na papíry a hlavně prachy na to, abych si mohl nakráčet k Ratanu Tatovi pro jedno eFko…
[6]
13. 3. 2013 v 21.58Dinar
No, tak jsi nás namlsal, skvělý „záznam“ jsem fakt natěšenej. Podvědomě v souvislosti s F-typem furt čekám, kdy se objeví nějaký ten Jag háček a zatím nic, snad jen trochu ta cena. Každopádně, to auto je vizuelní mazel. 😉
Jak funguje ten volič AT, klik-klak po bavorsku nebo mechanika?
[7]
14. 3. 2013 v 6.36webpaja
(3) Možnátrochu profilewm, jen s ostřejšími detaily a výrazně skloněným sklem.
(4) Souhlas, je to vodvaz a řádnej!
(5) Děkuju, test bude v dubnu
(6) U auta pro radost bude záležet na úhlu pohledu, jestli pojede z půly jak vypadá, tak nemám strach :-). Pod zadkem mi ho nenastartovali, ale vzhledem k tomu, že pákou šlou jen lehce pohnout dozadu nebo dopředu, předpokládám, že jako u BMW. Testovací auto bude silnější V6, což bude podle mě z hlediska jízdy lepší varianta než těžkej V8 vpředu. U šestiválce je rozložení hmotnosti 50/50…tam by to mělo bejt fantastický.
Jinak RR umím, ale aktuálně jen s V6d, on jede stejně jako předchozí V8, ale zvuk je trošku jinde ;-)…za to ale s hezkou prémií…
[8]
14. 3. 2013 v 6.52webpaja
Jo a novej RR Sport, konečně na podvozku velkýho RR… 🙂
http://www.worldcarfans.com/113031355126/2014-range-rover-sport-caught-undisguised/lowphotos#0
[9]
14. 3. 2013 v 6.57Dinar
[7] V6 kompresor do toho bude ideál, V8 masírka, ale jízdně tomu prospět nemůže, souhlas.
K tomu klik/klak všichni nakonec dojdou, AMG už to má, teď Jaguar, a to je dobře, páč mě to kolečko prostě nesedí. Včera se na netu objevily fotky RR Sporta, designově žádné překvápko, vypadá dobře, s tím V6 kompresorem nebo V8 dýzlem, bude-li mít zvládnutou kabinu a např. tento volič AT, mohl by to být žhavý kandidát. A s tím RR, jestli to tedy půjde, přijeď, projedem ho, oběd, kafe, buchta. 🙂 😉
[10]
14. 3. 2013 v 7.00Dinar
[8] Vidím, že užs viděl. 😉 Pro mě má i správnou barvu, jen mi nesedí ty zahnuté laufy, to mi přijde hrubě de mode.
[11]
14. 3. 2013 v 7.41webpaja
(10) Doufám, že laufy nebudou takový u všech verzí…ještě příští týden jsem na spare car, takže v út vyměním a dojedu přes týden, jen mě musíš nechat odjet alespoň v něčem jiným 🙂
Jinak 19″ jsou nachystaný a Arden nastoupí v dubnu…už se těším!
[12]
14. 3. 2013 v 8.09webpaja
A drobnej dodatek…byl jsem na předvedení vozu mystifikován…nejednalo se o V6, ale V8. Dozvěděl jsem se to až teď, na hodnocení auta to nemá vliv a vzhledem k tomu, jak umí zpívat V6 v XF, nemám pochyb 🙂
[13]
14. 3. 2013 v 12.11Dinar
[11] Neboj, odjet tě nechám. 🙂 Do konce března se budu víceméně mrcasit kolem komína, takže zaléží jen jak Ti to časově vyjde.
[14]
14. 3. 2013 v 12.16webpaja
(13) Je mi fuk čím, jen odjet 🙂
[15]
19. 10. 2015 v 17.40website
Gems form the internet
[…]very few websites that happen to be detailed below, from our point of view are undoubtedly well worth checking out[…]…
[16]
29. 10. 2015 v 21.05orchid boutique online
Read was interesting, stay in touch…
[…]please visit the sites we follow, including this one, as it represents our picks from the web[…]…
[17]
13. 12. 2015 v 18.39scott mitchell rosenberg of platinum studios
Sources
[…]check below, are some totally unrelated websites to ours, however, they are most trustworthy sources that we use[…]…
[18]
11. 5. 2016 v 15.38romano's jewelers
Great website
[…]we like to honor many other internet sites on the web, even if they aren’t linked to us, by linking to them. Under are some webpages worth checking out[…]…
[19]
21. 5. 2016 v 11.22restaurants grand central
Check this out
[…] that is the end of this article. Here you’ll find some sites that we think you’ll appreciate, just click the links over[…]…
[20]
30. 7. 2017 v 7.47caca
What is the best way to start a Blog for profit?