-
Topgearovský den …část první
Poslední vydání populárního pořadu BBC bylo zaměřený na dvě novinky anglickýho automobilovýho průmyslu (JLR beru pořád jako anglána, pardon Ratane…).
Něco podobnýho jsme si s Dinarem udělali po svým, jen ne v malebným prostředí vesnických silnic kdesi v království, ale v příjemně domácím prostředím za Prahou. Sám nemám tolik řidičských dojmů jako Dinar, tak budu spíš předem shrnovat a věřit, že další díl dopíše druhej účastník.První na řadě je F-Type s V8 pod kapotou. Celočerný provedení jako minule trochu otupí nádhernou karoserii, v showroomu ale čeká na svýho majitele krásnej šedomodrej kousek, tam tvary přímo hrajou. Strach některejch pisatelů ACZ v reakci pod testem z nekvalitního interiéru je lehce mimózní. Všechno sedí a jak se později na pěkně rozbitejch okreskách sami přesvědčíme ani neupadavá, nevrže.
Vjemy Dinara nechám na něj, za mě relativně prostorná kabina s dost velkou šířkou, příjemnou kůží a moc dobře držícíma sedačkama jde opět pryč ve chvíli, kdy se zmáčkne měděnej knoflík startující strojovnu pod dlouhou přídí. Vyjíždíme a spiklenecky se smějeme pěknýmu divadýlku, co předvádí výfukový potrubí už od jemnýho rozjezdu. Na první křižovatce ale ejhle, evropskej komisař musel propašovat do interiéru systém Stop/Start, takže mačkám OFF…OFF milej Brusele. Kousek vedle je ďábelský tlačítko s výfukem…
A vlevo od něj pak přepínač jízdních režimů. Obojí jde do tý správný polohy, přestože je s motorem ještě nakládáno tak, aby se pomalu zahřál. Co i tak předvádí, nás nutí se smát jako malý kluky.
Motor je zahřátej, takže dva, tři, čtyři a smích se mění v obrovskej řehot a povykování. Protože jak jsem nahoře naznačil, větší porci jízdy (ne tak krátký, ale tohle se musí vzít na celej den…pak podepsat objednávku a na celej život F-T 🙂 ) absolvoval druhej řidič se omezím na svoje dojmy z místa spolujezdce a kratší jízdu zpátky po dálnici.
Předně auto není vůbec nekomfortní a zatahuje v jakýkoliv rychlosti a s kterýmkoliv z kvaltů, naprosto fantastickej přednes. Další z věcí je dokonalej grip přední i zadní části i na silnicích typu „vesnická desetiletá záplata vylepšovaná traktory“.
Za mě ještě přidávám příjemně lehký a přesný řízení a zajímavou spotřebu…která se vším všudy byla lehce pod 16-ti litry. To jsem nečekal…
Přímou konkurenci nemám najetou, ale souhlasím s Dinarem, že přes relativně kompaktní rozměry (až na šířku, ta je ohromná a stísněný parkoviště v obchoďáku mě lehce orosilo) jde spíš o GT blíž k 911 než Boxster.
První dějství tedy nemá chybu ;-).Následně čeká zbrusu novej Range Rover Sport s naftovým šestiválcem. Zaparkovanej vedle dospělýho RR nevypadá o moc menší, spíš jen lehce kratší. Celkově působí propracovaným dojmem, vedle stojící nový GL vypadá…no spíš nevypadá, ale to je otázka osobního vkusu.
Interiér je klasickej RR, jen s více skloněnou a příjemněji působící středovou konzolí, klasickou pákou voliče automatu (je fajn, vyměnil bych za kolečko ve svým autě). Nádherně jemná perforovaná tmavě šedá kůže s limetkovými doplňky působí vkusně a nadmíru luxusně, volant nahrazující kormidlo ve velkým bráchovi je menší a pěkně se drží i přes klasicky tenčí věnec. Místo vzadu je závislý samozřejmě na tělesnejch rozměrech těch vepředu. Za mnou královský, za kolegou…no, dostatečný, pokud musíte vozit dítě na sedačce, bez ní se člověk uvelebí dobře :-).
Jízda jako taková je příjemná, houpání se neděje, náklony jsou pod kontrolou a komfort tlumení parádní. Řízení, sladění převodovky s motorem (silnější V6 jede pěkně svižně) z mýho pohledu skvělý, pohonná jednotka i aerodynamickej hluk jsou skvěle utlumený i v nelegálních rychlostech, do kufru se vejde pes i nějaká ta bagáž, vše působí kvalitně a bytelně. Zřejmě oba se shodneme, že RRS působí víc autodojmem, než spíš luxusní koráb RR.
Jen tak mimochodem, jeli jsme na 22″ kolech a v žádným případě to neznamenalo nějaký otřesy na větších dírách, ty menší zatají podvozek zcela…
Nechci vynášet srovnávací soudy, ale za mě říkám, že RRS patří mezi špičku svý kategorie, už není alternativou, ale jednou z prvních voleb při výběru. Obecně za obě auta dávám technikům z Anglie palec nahoru a za hulvátskej zvuk F-Type V8 pak ještě jedničku s hvězdičkou :-).
Kočka na Ringu F-Type…drzá kočička
67 Responses to Topgearovský den …část první
[1]
29. 8. 2013 v 9.00try free
Challenging Problems Solved…
Its such as you read my thoughts! You seem to know so much approximately this, such as you wrote the book in it or something. I believe that you can do with a few p.c. to pressure the message home a bit, however instead of that, this is excellent blog….