-
SVĚTÁK
Jak už psal můj chvalně známý kolega, minulý týden se nepodařilo udělat srovnání nejdůležitějších novinek roku 2014 na evropském trhu ve střední třídě. Passat k dispozici byl, Mondeo taky, ale druhý testér se místo protivnýho projíždění věnoval oblíbenému řešení náhlé krizové situace v kanceláři a okolí.
Co k tomu napsat víc? Snad jen, že teď dojde ke srovnání s odstupem času a navíc se mi ještě nepoštěstilo projet nový Passat (to bude asi mezera ve vzdělání?).
Vzhledem k tomu, že jeden velmi pěkný, byť už trochu ojetý exemplář předchozího FL Mondea mám, předevčírem jsem do něj naskočil, abych zjistil jak to auto vlastně jezdí :-). Právě výrobně skonalý Mondeo asi projel každý, takže jen shrnu základní faktory:
-dodnes pohledná karoserie a pěkné vnější tvary
-stále příjemný materiály v interiéru, postarší grafika všeho, spousta místa
-příjemně mechanický řízení bez nějakých vad, pevný podvozek, slušný komfort, nastavení pro bezproblémový ježdění kdykoliv a kdekoliv na silnici
Jak jsme na tom s novinkou? Mám k dispozici Mondeo 2,0TDCi Titanium na 17″ kolech v milosrdný šedý metalíze, přičemž jsem vnitřně po přečtení pár testů vybaven neodbytnou obavou, jak auto bude jezdit. První věc, která je patrná i z paluby Airbusu letícího v cestovní výšce jsou olbřímí rozměry auta. Právě zmiňovaná šedá je dokáže lehce potlačit, přesto vypadá vedle mého o třídu „většího“ kombíku díky vyššímu pontonu ještě mohutněji!
Osobně mi proporce kombíku nevadí, možná vyšší předek přitahuje oči více než je zdrávo, ale pomáhají úzký čelní světla. Rozvor má dimenzi dospělýho návěsu kamionu a nakonec mi ani velikost resp relativně malý rozměr kol nevadí tolik, jak by se z některých reakcí jiných zdálo, ale jiní umí být proporčně lepší.
Bezklíčový odemykání a startování nemá smysl řešit, stejně jako obyklý prvky výbavy…chválím možnost zavřít klíčkem na dálku zadní víko, to nabízí málokdo.
Usazení dovnitř pak ukazuje ve srovnání s předchůdcem menší sedačky (pro mě ne úplně problém, ale stehna nemají takovou oporu jako dříve), nesmyslný seřizování sklonu opěradla páčkou (to opravdu nenávidím!), ráčnu na posuv sedadla (odkládací prostor pod předními asi nebude) a…“plovoucí“ spodní část středový konzole.
Podle mě hloupost, nechat boky zavřený a vybavit dvířky, šuplíkem…dostaneš prostor kam se ti vejde trilogie Milénia, krabice doutníků a láhev dobrýho vína ke čtení. Takhle se bude kdesi u nohou šmrdlat maximálně balíček kapesníků a mobil tchyně, který jí vypadl z kapsy, když jsi jí rval do kufru.
Á propôs kufr…velikost vůbec není špatná, žádný drama, ale chybí prostor pod podlážkou, kde je polystyrénový výlisek na fičůry v případě nouze. Jinak žádný zle, jen mi nesedí prohlubně po stranách.
Zpátky za volant…usadit (než jsem našteloval opěradlo pákou, roztál vedle postavenej sněhulák), vytáhnout pro mě v dostatečným rozsahu nastavitelný volant a hurá dozadu. Oooops, tohle je opravdu první minela nad kterou majitel předchozího Mondea bude kroutit hlavou. Prémiová vyšší střední na tom není hůř a všichni víme, že tam se místo nerozdává! Nevím kde jsou ty kvanta centimetrů rozvoru…
Když už se bavím o sedačkách tak první co doporučuju přihodit je nějakej ten halíř za alcantaru. Látka ani ve vyýbavě Titanium se mi nelíbí. Volant sedne příjemně do rukou, není zbytečně tlustý, jak to některá konkurence ráda dělává a na ovládání na něm si zvyknete celkem rychle. Jen tlačítka tempomatu bych rozházel jinak.
Startuje se gombíkem, rozsvítí se obrazovky, budíky…všechno. S budíky a informačním systémem řidiče problém nemám, vůz nemá navi a tak předpokládám, že údaje z ní se budou promítat mezi rychloměrem a otáčkoměrem. Ty jsou mimochodem orámovaný hloupě tlustým chromovaným dekorem, který háže prima prasátka.
Display na středový konzoli má slušný rozlišení, ale je příliš skloněn na to, abyste se nemuseli dívat na daktyloskopický vzorky ve všech režimech jízdy kromě nočních. Infotainment není česky, údajně až během roku, mě to v zásadě nevadí, ale chápu, že by někomu mohlo. Zpracování detailů, použitý materiály, slícování, nevrzání na nerovnostech…tohle vše sedí, ale proč se musí ten, pro nás na starým kontinentě neakceptovatelně, použít americký ztvárnění lišt a dekorů nepochopím! Je to škoda, on totiž z tohoto pohledu nebyl u starýho Mondea žádnej přešlap. Nejvíc to vynikne při posazení se do větrný konkurence (včera zatím pouze posezení v salůnu).
Ale co, tohle je Mondeo, tady má fungovat ještě jinej add on factor. Nebo ne?
Pár slov předem…předchozí Mondeo se řídí příjemně, má pěkně vyvážený a přesný řízení, je možná lehce tvrdší, ale v žádným případě nekomfortní, umí si utáhnout stopu při ubrání plynu v zatáčce, ignoruje většinu neduhů na našich silnicích. Avšak nikdy jsem ho nepovažoval za nějak zábavný auto, proč taky?! Naopak můžu za sebe říct, že má dokonalý naladění pro spoustu jízdních stylů…v rámci běžnýho i tvrdšího řízení většiny driverů.
Jak je na tom novinka? První věc…manuál ne. Řazením to není, páka je nádherně pozičně umístěná, její chod je přesný, překonáváte lehký mechanický odpor jako u každýho Fordu. To je super…ale šlápnete levou nohou do prostoru kde je spojka, propadnete se bahnem na podlahu a cestou zpátky marně hledáte tu exaktní odezvu spojky jako u předchůdce. Ta tam je preciznost a cit, prostě bláto, který zabírá v rozmezí od-do. To mi nesmírně vadilo a nevyhnul jsem se cukání. Na pata/špička u brzda/plyn zapomeňte taky…Ford použil dost markantní výškový rozdíl mezi pedály na to, abyste bez deformace plosek meziplynu nedosáhli. Opět a znovu…na to Mondeo není určeno!
V jakýmkoliv režimu vás uvítá na poměry třídy výborná jízda…komfort, ticho, naprostá ignorace silnic zdobených značkou „Silnice je v havarijním stavu“, zároveň však dokáže krájet oblouky bez nějakýho většího kolíbání působivou rychlostí. Je možná o ždibínek míň obratný než poslední generace vagónu, ale když odečtu novej Passat (až ho odjedu doplním o dojmy), tak to nejlepší ve třídě (Dinar už může srovnat a předpokládám, že tak učiní).
Pozn.: Mazda 6 před FL mi vadila odhlučněním podvozku, zkusím ji teď po FL.
Pro ty, co měli rádi zatáčení pomocí plynu a lehounký utažení stopy zadkem je tu jedna nepříjemná zpráva. Mondeo je absolutně neutrální. Žádná nedotáčivost, žádná lehká vrtošivost zadečku (spíš prd.le).
Jediný jak si auto utáhne stopu je v případě, že v oblouku stále tlačíte na plyn, elektronika ubere citelněji výkon a zřejmě připbržděním kol zadní části pomůže stáhnout předek dovnitř.
Motor? Měl málo najeto, výkonu 150-ti koní není potřeba nevěřit, spotřeba irelevantní, ale bude následně kolem 7l/100km při nějakým aktivnějším stylu ježdění. Co je na velkou pochvalu, to je odhlučnění, na čtyřválcovou naftu a třídu precizní. Silnější motor (180HP) má prý navíc aktivní reproduktory s potlačováním hluku, nicméně se nedomnívám, že by to bylo obzvláště potřeba.
Jaký je tedy finání resumé? Umím si představit utratit třičtvrtě míče za Mondeo? V zásadě ano, nejčernější předpovědi některých novinářů se mi nepotvrdily. Mondeo má stále výtečný podvozek, na poměry elektrickýho posilovače příjemný a konzistentní řízení bez jakýkoliv lepivosti, slušnej střední diesel a vyniká na dlouhý cesty velmi důležitou vlastností…je tichý. Na druhou stranu má jasně viditelný minely, který doufám půjde odstranit citlivou konfigurací (sedačky, potahy, lišty) a z pohledu předchůdce citelně menší vnitřní prostor (pro mě není takovým problémem).
Je potřeba projet Passat, podívat se na jeho reálný ceny a stejně tak i Mazdu 6…ostatní se se podle mě dívají na Mondeo z povzdálí. Netroufám si globálního světáka nijak korunovat, domnívám se, že filozofie One Ford není správná. Minimálně ne z pohledu uživatele ze starýho kontinentu…ale i tak patří do nejužší špičky.
P.S.: Všechny fotky se mi zatím nepodařilo vložit, pracuji na tom 🙂
Zapomeňte na X-Type… Jeremy na cestách
35 Responses to SVĚTÁK
[1]
6. 2. 2015 v 8.33iudex
Konečne blog o Mondeu. Oceňujem, že si sa nenechal ovplyvniť testami, ktoré vo väčšine odsudzujú Mondeo ako nehodného syna geniálneho otca. Tiež slúži ku cti snaha o maximálnu objektivitu a výpovednú hodnotu tým, že si tesne predtým úmyselne jazdil s predchodcom; tiež sa o to pokúsim, keď konečne bude Mondeo v slovenských salónoch ako predvádzačka.
Každopádne ani z Tvojho blogu nemá človek dojem, že nové Mondeo uvedie do vytrženia, na druhej strane sa javí, že to žiadna tragédia nebude a Mondeo bude stále ašpirovať na mainstreamové pódium.
Dobrá práca, Pajo!
[2]
6. 2. 2015 v 8.44šmoula nešika
Děkuji za zpříjemnění pátečního rána. 😉 Tradičně kvalitní test bodnul… 🙂
[3]
6. 2. 2015 v 8.47_Teddy_
Pocuvaj Pajo, aku mas vysku? Pretoze ten pohlad na zadne sedadla pred ktore sa ako-tak zmestila aktovka ma teda prekvapil. Tak obrovske auto, a vzadu niet kam dat nohy? Zda sa mi ze to predne sedadlo vodica je dako privelmi vzadu, ked zo zadnych dveri vidno cely bok soferovho operadla…
[4]
6. 2. 2015 v 8.51MariAchi
Peknej testik, Pajo, ale nevim, co mas proti interierovym listam, me se vnitrek na fotkach pozdava, byt bych taky preferoval alcantaru, dnes uz neni duvod jezdit na latce, kor v teto cenove kategorii. A kazdopadne automat, asi uz jsem na manual starej 😀
[5]
6. 2. 2015 v 8.52iudex
(3) To určite nebude sedadlo nastavené na Paju, ale tipujem to na Dinara, ktorý je vysoký cca. ako ja (193 cm). Každopádne aj ak by to tak bolo, ten priestor vzadu sa na staré Mondeo nechytá, to má väčšiu rezervu.
[6]
6. 2. 2015 v 8.53MariAchi
Kurnik, jsem to odeslal nejak rychle…
Tak pokracovani myho komentu: Z dvojky Passat / Mondeo je mi Mondao sympatictejsi a to predevsim diky verzi liftback, to BY byla moje volba, kdybych z nejakych nepochopitelnych duvodu chtel koupit sahodlouhou predokolku 🙂
[7]
6. 2. 2015 v 9.00webpaja
(1) Podium je aktuálně pro mě jasná věc, o to víc mě mrzí fakt, že minulý týden neproběhla konfrontace face2face 🙂
(2) Já děkuju! 😉
(3) Já jsem konfekčních 178cm a 70kg, tohle je na Dinara…ne všechny fotky se zatím podařilo dostat sem, následně uvidíte místo za mnou.
(4) a (6) tam kde typicky evropský auto použije jemnou lištu s ideálně matným chromem dá amík tlustou mrchu proměnnýho tvaru, průřezu a tloušťky v lesku. Působí to divně a vše pak korunuje nejlevnější plast kolem obrazovky infotainmentu, kterej je nejen nepříjemnej na dotek, ale i nepěknej na pohled. Taky orámování kapličky budíků je unikum 🙂
Nicméně jsem se snažil poctivě podchytit všechna pro a proti s tím rozdílem, že Dinar bude mít zcela jistě nekompromisní soud ohledně porovnání s Pašíkem. Za mě pak kombík pohlednější liftu 😉
[8]
6. 2. 2015 v 9.02webpaja
(5) Prostorově je starý Mondeo v podélným směru jiná liga. Bohužel je to tak a navíc se obávám, že základní sedadla budou mít pro tvou výšku i krátký opěradlo.
Btw…příjemně se pracuje s ovládáním klimy, to jsem zapomněl zmínit.
[9]
6. 2. 2015 v 10.24Emel
Nejdřív ke konkurenci ve třídě. Ostatní… jací ostatní? Dokud nedorazí další novinky, zbývá snad jen Insignia. Avensis, Laguna, Superb, C5 – to už je klub důchodců. Korea je… no, prostě Korea. Snad 508…
Teď pár poznámek / dotazů:
– Co říkáš na myšlenku kombinovat normální ciferník s digitální ručičkou, není to „řešení spojující nevýhody obou“?
– Co je ten bazmek zleva na sedačce? Je to jen bag, nebo to je sklopná opěrka?
– Hned ta první fotka podle mě ukazuje, že se 17″ moc parády neuděláš… a to jsou ty kola celkem hezký. Ale kdo není ochoten pro krásu trpět, jistě chybu neudělá 🙂
– Prostor – jak v tom sakra může být míň místa?
[10]
6. 2. 2015 v 12.11Dinar
Z hlediska jízdních dojmů, nemám co dodat, Pája to popsal do písmene, hodnocení ve smyslu srovnání s passatem je z mého pohledu jednoznačné. V každé jednotlivosti s výjimkou odhlučnění motoru, je passat o kousek lepší, některé ty kousky jsou větší, jiné menší, kusem by se dal ohodnotit rozdíl ve vnímané kvalitě kabiny, ale hlavně v prostornosti, kde ukazují konstruktéři VW americkým soudruhům vztyčený prostředník. 😉
[11]
6. 2. 2015 v 12.17iudex
(10) A práve tá priestrannosť ma fascinuje, vo svojej dobe bolo minulé Mondeo prietorovým kráľom (myslím predovšetkým vzadu), v priestore vzadu bol lepší len Superb, aj to len pozdĺžne, priečne už Mondeo kraľovalo. Starý Passat bol na tom priestorovo jednoznačne horšie. Nerozumiem preto, kde spravili americkí súdruhovia chybu, keď vonkajšie rozmery nového Mondea sú ešte väčšie. Pri danom rázvore a dĺžke by som si tam mal prekladať nohu cez nohu.
[12]
6. 2. 2015 v 12.42Dinar
A to ještě není posaz za volantem úplně ideální, plynový pedál je utopený a naproti tomu opěrka levé nohy zas celkem vytažená do interieru. U automatu to nebude takový problém, levá noha se vejde do prostoru vlevo od brzdy, ale u manuálu není kam, a docela mi to vadilo, při pohodlně natažené pravé noze, je levá na opěrce pokrčená. Sedačka by mohla jít ještě o kousek níž, celkově je prostě posaz v passatu lepší a přitom je lepší i podélná prostornost.
To utopení plynového pedálu ve stylu vw má ještě ten efekt, Pája ho zmiňuje, a to ten, že absolutně znemožňuje meziplyny. Ono je to sice u toho dýzlu jedno, elektronika motoru meziplyn stejně nedovolí, ale třeba je to u benz. verze jinak, a pak by to bylo na prd jen kvůli pedálu. Osobně nevidím jak vzhledem k výše uvedenému, tak k celkovému projevu auta jediný důvod k pořízení nového mondea v manuálu. Kromě ceny, pochopitelně. 😉
[13]
6. 2. 2015 v 13.01webpaja
(9) Beru prostě konkurenci jako konkurenci…bez ohledu starej/mladej. Dobrý auto musí obstát i na konci kariéry.
Budíky mi kupodivu nevadily, když se to dá bez problémů číst, tak nemám problém.
S tímhle dotazem jsi mě dostal…fakt nevím, ale myslím, že jen bag 🙂
17″ je nejmenší rozměr, který bych akceptoval…to je fakt 😉
10) Nevím, čím vším byl včera našvihanej výstavní Pašík, že tam byly takový nůžky, ale obecně je prostě v evropským vkusu a je to znát 🙂
[14]
6. 2. 2015 v 13.15Emel
[13] Přesto… pokud by obstál starý Superb proti novému Mondeu, bylo by něco špatně. Duel Mondeo / Superb (v minulé generaci jasně ve prospěch oválu) bude mít smysl hodnotit až s novým Superbem, což je snad za chvíli.
Budíky – spíš si tak říkám… co z toho? Pokud je celý budík na displeji, tak mi to dává volnost – schovat otáčkoměr úplně, zmenšit rychloměr a na zbytku displeje koukat na porno. Ale takhle? Stojí ten displej uprostřed tachometru za to?
[15]
6. 2. 2015 v 13.23Emel
[13] PS: koukám ještě jednou na tu druhou fotku a musím říct, že ta modrá ručička rychloměru na mě teda moc dojem nedělá…
[16]
6. 2. 2015 v 13.26Dinar
[14] Vnímanou kvalitou a prostorem starý superb nové mondeo válcuje, jízdním projevem je to proti novému mondeu skorotrakař. Nezatáčí tak dobře a je mnohem míň komfortní.
[17]
6. 2. 2015 v 13.29Dinar
[15] Na té fotce to vypadá hůř než v reálu, popravdě chvíli jsem na tu ručičku čučel, jestli je to fakt jen nakreslený, je to opravdu provedeno věrohodně. 😉
[18]
6. 2. 2015 v 13.49Emel
Dinar: přiznávám, mně Superb prostě nesednul. U volantu mi překážel masivní sloupek řízení a ten pitomej volant s chromovým úsměvem mi zkazil dojem z interiéru – ten je po FL pryč, ale zcela obecně se žádné nadšení z vnitřku nedostavilo, snad jen vyvedení ventilace do sloupků a vyšší posaz vzadu jsem ocenil, jinak preferuju modernější tvary + přístroje OIII i navzdory asi levnějším materiálům. Zvenku mi nesedl ani ten facelift, jak mi dřív lift přišel celkem zajímavej (oproti většinovému opovržení), tak po FL je ta záď horší.
[19]
6. 2. 2015 v 13.58Ji/Ri
Je třeba vnést do toho bití trošku sirupu pravého jezdce. Můžu srovnat M s P a obé cílí na jiné emoce. Každé si uchovalo svůj charakter jízdy, ano ten charakter proč si kupuji Forda, VW, Mazdu, Peugeot….. Volvo. Oba působí jaksi jinak a není to na škodu, je to dobře.
Vše to, co jsi webpajo zkritizoval v interiéru, tak mi vyloženě sedlo. Od pasazu, k pedálům, i standartní olizovačka proběhla a i pár ošahů na stříbrné tečny kokpitu. U kombi se musí vyšvihnout z textu, že má parádní kufr s rovnou nakládací hranou, která je umístěna příjemně nízko a že sedla jdou do roviny.
Rozdíl mezi oběma je v tom, že Passat je více limuzinoidní /čti sterilní, či prost jakékoliv emoce – jediná emoce je vyvolání pocitu nadřazenosti a to se povedlo/ a Mondeo sporták. Mondeo umí chytit krom zůženého pohledu i za koule. 🙂 Plast u info – tu působí krásně chladně, technicistně a chromy z toho chladu dělají příjemné doupě world drzka. :-))))
[20]
6. 2. 2015 v 13.59Ji/Ri
Jinak porovnání v odpovídajících výbavách se supem…. no, sup to umí, ale tady je mondeo o kousek dál, tím ovšem neříkám, že se mi sup nelíbí – líbí a moc, ale M to ještě drobet potáhlo. 🙂
[21]
6. 2. 2015 v 14.02Ji/Ri
Srovnávačka s Volvo V60 D3. Chlapi, to je jiná liga 🙂 a spotřeba ve městě – centrum ostravy do třebovic – 4,8l/100km s jízdou podle předpisů. Motor má 100kW. Nebylo nic, co by vadilo, Naopak, byla to krásná polízanice 🙂
[22]
6. 2. 2015 v 14.05woody-alien
[12] Dinar: Ještě jsem to nestihl ani přečíst, ale jsi snad první, kdo zmínil špatnou polohu opěrky levé nohy. Já s tímhle měl problém už v MkIV. Když jsem si sešteloval sedačku a volant, levou nohu na opěrce jsem měl nemístně skrčenou. U mě to vyřešil automat a levá noha natažená v místě chybějící spojky, ale u manuálu to je naprd.
Jinak jsem ovšem dneska poprvé protáhl GTI na delší cestě (Děčín – Písek – Plzeň a zpět) a střední mainstream mi vůbec nechybí. 😉
[23]
6. 2. 2015 v 14.17Dinar
[19] woody: 🙂 jasně že ne, a chybět nebude, já mám místo pětky objednanou trojku, prostě mládnem. 😉
[24]
6. 2. 2015 v 14.20Ji/Ri
Dinar: pokud to tak bude s mládnutím pokračovat, tak mi něco říká, že bych měl kupovat kulečkové brusle 😀
[25]
6. 2. 2015 v 14.39webpaja
(20) No a tvoje asistentka má objednaný trojky místo pětek…taky mládne? 😀
[26]
6. 2. 2015 v 14.47webpaja
(19) Beru tvůj názor, ale emoce jsem cítil jen když jsem šteloval sedačku pákou a když mi oči propaloval odlesk od chromovýho rámečku kapličky.
Je to normální, pohodlnej cesťák, takovej jakej mát být. Není tam pro mě nic navíc. Co na tebe tak emočně zapůsobilo? Nechali ti tam voňavej stromeček s hanbatou slečnou? 🙂
[27]
6. 2. 2015 v 14.50MariAchi
[21]
Jiriku, za styryvosum to dam i se svym 4×4 automat Loganem 😛
[28]
6. 2. 2015 v 16.58Ji/Ri
….Mariashku, i se zapnutou klimou? 😀
[29]
6. 2. 2015 v 20.25Tomik_1
Dinara jsem četl a teď i tebe. Hele hoši, po přečtení nemám potřebu nic zkoušet. Mám pocit, jak kdybych oba kousky jezdil 😉 Moc, skutečně moc pěkný čtení, který vtáhne na sedačku. Ještě, že tu jste 😉 Díky!
Jinak Passat už si vysloužil mnoho mých obdivných pohledů. Bez přehánění musím potvrdit, že dotahuje prémii.
Ford mi přijde, že potřebuje ještě dotáhnout tu prd.el 😉 Přijde mi,jak rozestavěnej barák. Jak kdyby byl všechny náklady na design vyplácaný na vstupní fasádu 😉
[30]
6. 2. 2015 v 23.06bubulak
To je fakt divný. Myslel jsem, že všechna nová Mondea mají tento (který pokládám za obzvláště nechutný a sám jsem ho viděl na předváděčkách, které Ford ukazoval v rámci Roadshow loni na podzim). Nicméně na jedné z fotek je tento panel, který je poněkud lepší. Zajímalo by mě, jak to tedy je, to se liší podle verzí? I když tohle bylo Titanium a dost pochybuju, že by na Roadshow jely nějaký holobyty…
[31]
6. 2. 2015 v 23.11bubulak
To je fakt divný. Myslel jsem, že všechna nová Mondea mají tento středový panel (který pokládám za obzvláště nechutný a sám jsem ho viděl na předváděčkách, které Ford ukazoval v rámci Roadshow loni na podzim). Nicméně na jedné z fotek testovaného kusu je je tento panel , který se mi zdá poněkud lepší. Zajímalo by mě, jak to tedy je, to se liší podle verzí? I když tohle bylo Titanium a dost pochybuju, že by na Roadshow jely nějaký holobyty.
[32]
7. 2. 2015 v 19.40iudex
(30) Aký rozdiel, veď tam máš len iné rádio.
[33]
7. 2. 2015 v 20.33Ronault.
Pánové, přečetl jsem si to … a… co dodat? Snad jen, Dinare, do půjdeš do „trojky“ jo? Švédské nebo Ruské? 😀
[34]
9. 2. 2015 v 12.08MariAchi
[28]
Klima?
Co to je? Neznám, nemám, já jezdím jen holobyty 😀
[35]
18. 2. 2015 v 21.36Arese
Nové Mondeo krásně demonstruje, proč už Ford v Evropě nebude nikdy tak úspěšný jako dřív – přestává dělat auta na míru pro Evropany. Nejsmutnější je ale fakt, že fordí americké platformy absolutně neumí hospodařit s obestavěným prostorem. Ukazuje to současný Focus a teď bohužel i Mondeo :(((