-
Zapomeňte na X-Type…
Včerejšek se po dlouhé době stal úterým vpravdě automobilovým. Ráno s Dinarem vyrazit směr Hloubětín, převzít předprodukční kousek XE, odpo vyzkoušet co umí japonská konkurence z Infiniti.
Vzhledem k tomu, že se mi obě auta dostanou brzo pod ruku na více kilometrů pojmu seznámení poměrně stručně.
Exteriér:
XE přistaveno ve verzi R-Sport (tužší podvozek, jiné nárazníky atp.) s dominantním výrazem umocněným barvou Italian racing. Kdo z vás mohl auto vidět naživo už ví, že působí kompaktně, nízce a široce…značka ideál pro malý sportovní sedan. Předlouhá přední kapota navazuje na dozadu posazenou kabinu s velmi skloněnými skly vepředu i vzadu. Lak vozu je tolerantní k nijak nápaditým zadním světlům, která působí zajímavě až rozsvícená.
Interiér:
Pěkný materiály, slušný sesazení s drobnostmi odkazujícími na předsériovou verzi. Fantastický, rozměrný, krásně čalouněný sedačky s perforovanou hovězinou, kombinace černá/červená. Výborný rozsah možnosti seřízení seslí i pěkně tvarovanýho volantu. Mnohem lepší infotainment než předchozí se přiblížil konkurenci (nečekejte iDrive nebo MMI). Standartní prostorový poměry vzhledem na konkurenci. Budíky z F-type, velmi plasticky působící armatura palubní desky s obloukem táhnoucím se od čelního skla až do konce výplní dveří. Chybí trošku nějaká fičura ve smyslu otočných krytů ventilačních šachet (ty krajní jsou mimochodem zbytečně nízko). Jinak žádná křeč nebo nutnost ukázat něco opravdu ulítlýho. Líbí se mi vysoký středový tunel, míň už absence hebla na řazení…sporák zůstává, jen se ovladač zmenšil.
Vzadu za mnou bez problémů, za Dinarem je lepší nesedat, nebo jít rovnou do slušně velkýho kufru s elektricky ovládaným víkem.
Jízda:
Základní benzínový dvoulitrový motor s výkonem 200koní, 8°ZF automat, samosebou RWD. Motoru se pověnuju hned na začátku, jelikož tato motorizace bude minoritní. Čtyřválcový nezajímavý zvuk obohacuje alespoň laděný výfukový systém, který si při ubrání zaprská a dodá trochu brumlavých tonů. Autu prostě bude slušet šestiválec a doufám, že nový R4 Ingenium bude točivější. Na druhou stranu se jedná o aktuální základ a rozhýbat auto dokáže celkem obstojně, přestože to na nějaký vyskakování není. Celkem mě zajímá jak bude fungovat vznětová jednotka a hlavně V6S, který bude k dispozici za 3 neděle.
Mnohem důležitější je skutečnost jak se podařilo naladit podvozek a řízení. Přes instalaci elektrickýho posilovače je hned první zatočení volantem až lahodný. Až na milimetrový tradiční zaváhání systému při prvním posunu volantu překvapí konzistencí, přesností a příjemnou vazbou. Jednoduše víte kam míří kola a co se zhruba pod nimi děje. U středních sedanů toho moc lepšího nenajdete, tedy spíš jestli vůbec. Podvozek i přes instalaci 19″ kol a sportovnějšího set-upu lehoulince až jemně našlapuje, briskně mění směr, krásně kopíruje terénní nerovnosti a zlomy bez jedinýho uskočení, přitom se nenaklání a je naprosto jistý. Jednoznačně kladně prošel peklem dlážděných silnic kolem Milovic, bez jakýhokoliv zaváhání. Tohle je opravdu povedený! Další soudy si nechám až po delší a zevrubnější jízdě.
Stay tuned…Infiniti Q50 Hybrid přijde brzy… 🙂
Hybridní cestovní silák SVĚTÁK
19 Responses to Zapomeňte na X-Type…
[1]
27. 5. 2015 v 12.52MariAchi
Konecne neco, kvuli cemu stoji za to cumet na net! 🙂
Tyhle predprvni jizdni dojmy jsou dobra navnada na dalsi kousky, takze uz se tesim, Pajo!
[2]
27. 5. 2015 v 13.00Dinar
Krásně shrnuto. 😉
Za sebe dodám, že jestli se někomu podařilo beze zbytku naplnit marketingové proklamace o tom, že jejich model půjde jízdně po krku BMW 3, tak je to Jaguar s tímto XE. Srovnám-li se svou 3er, která obouvá naprosto shodný rozměr pneu a mpaket podvozek jako ekvivalent sport podvozku XE, musím říct, že jsem nezažil větší podobnost v projevu, než u těchto dvou aut, s tím, že XE má lepší řízení. Škoda, že námi zkoušený kus neměl motor. Ten fordí 2,0t je neskutečná bída, charakter dýzlu, točit nad 5tis nemá žádný smysl, zoufale utrápený zvukový projev, pořád jsme si při jízdě říkali, proč bychom měli plakat nad záměnou čtyřválců za tříválce, alespoň u zákl. motorizací, minimálně zajímavější projev a větší točivost přinesou. Každopádně XE si zaslouží šestiválec už jen pro ten skvěle naladěný podvozek.
Celkově, přes pár typicky jaguarovských nedotažeností je XE nová štika v rybníce řidičských sedanů, která navíc výborně vypadá. 🙂
[3]
27. 5. 2015 v 13.22Emel
Hezký auto i textík, vy si žijete 🙂 .
Už po několikáté si říkám, jak je to relativní… co v kompaktu platí za hot motorizaci s nadbytkem výkonu ve všech situacích, to je tady v roli sotva dostatečného základu…
[4]
27. 5. 2015 v 13.27webpaja
(1) Díky, teď bude ta nejlepší motorizace…věřím, že přijde gradace
(2) 🙂 na zkoušeným motoru byl nejhorší ten plochej nezvuk. Ve finále nejel určitě hůř než 280HP v ATS. Samozřejmě své v tom dělá podstatně menší hmotnost u jinak stejně velkýho auta. Uvidíme jak se předvede nový dvoulitr R4 na podzim, ale když by mi dal někdo pod kapotu točivý tříhrnek s hrubším zvukem, neměl bych nic proti. Zvlášť, když by výfuk zůstal stejně frkavě brumlavý 😉
(3) Motoru chybí špička a gradace, on asi obecně příliš nevybočuje z toho co aktuálně střední třída nabízí, ale byl evidentně vyladěn na dostatek krouťáku vespod a linearitu přísunu výkonu. Prostě dejme tomu dobrý pro Mondeo, k Jagu ale sedí víc výbušnosti. Na to, aby jsi se dokázal pohybovat neslušnými rychlostmi to stačí, přesto ho dokážu akceptovat jen jako základní motorizaci.
[5]
27. 5. 2015 v 13.35woody-alien
Tedy, pájo, ty mi to děláš schválně. XE se mi ukrutně líbí, k zadním světlům jsem mnohem smířlivější než ty. No a tvoje a Dinarova chvála na podvozek mě ještě dorazila. Pokud bude příležitost, rád bych si ho okoukl na živo. Zn: Dojedu kamkoliv. 😉
PS: Vyprávěl jsem doma něco ze srazu, Ivetka pochopitelně bodovala, ovšem největší sukces sklidil poplatek za opětovné vynětí pozemku ze zemědělského fondu. 😀 Jen kdyby to nebylo spíš smutný než veselý.
[6]
27. 5. 2015 v 13.38Dinar
[3] Je to relativní, jistě, musí být, vždyť jsou tu rozdílné třídy aut. Ale dvě stě koní je jako základní motorizace i pro sedan střední třídy nadstandard, ono opravdu nejde o to, že by to auto nejelo, jen opravdu nevidím, žádnou výhodu v tom, že spaluje benzin. Má naprosto dýzlový charakter průběhu výkonu, a naprosto nijaký zvuk, nebo že má čtyři válce což z něj má dělat motor a ne pohon sekačky, jak často čítám. Uvidíme, jak se bude chovat nový R4d, zcela jistě to bude vhodnější kombinace pro běžné verze XE než tento R4 benzin.
V rámci srovnání mezi benz. dvoulitry, typicky 2,0 tsi nebo 2,0i BMW byl tohle hrubě horší motor, podobný zážitek jako s 2,0t v ATS. 😉
[7]
27. 5. 2015 v 13.49webpaja
(5) S XE to bude ještě chvilku trvat, nebudeme jezdit u nás, ale klasicky v kraji Mozart kugeln. Pro nás bohužel poptávka na důležitějších trzích zřejmě překročila očekávání a tady jich moc nebude.
S Q50 je to jen o nalezení termínu. Napsal bych k němu víc, ale nerad bych střílel zbytečně s malou dávkou prachu. Jen, že za konkurenta pro XE bych ho nepovažoval, natolik nakolik je cílením jinde 😉
Ivetka bodovala :-DDD
(6) Slyšel jsi jak zněl hvězdnej implantát 2,0t v Infi? :-)))
[8]
28. 5. 2015 v 6.27MariAchi
Jeste si rypnu: V tom interieru mi nejak neladi ten barevny maglajs na displeji. Da se to nejak vypnout, nebo prepnout na neco nerusiveho?
[9]
28. 5. 2015 v 8.01webpaja
(8) Je to základní nabídka, obecně to budeš mít na médiích, navi nebo tak něco 🙂
[10]
28. 5. 2015 v 9.08MariAchi
…A navic budu radeji cumet pred sebe, nez na displej, ze? Tak to beru 🙂
[11]
28. 5. 2015 v 9.21Dinar
No, decentnost zákl. nabídkové obrazovky idrivu nebo mmi to nemá, ale na fotce to vypadá rušivěji než naživo. Jakkoliv je ten nový infotainment pro jag pokrokem, z mého pohledu je to přesně ta typická jaguarovská nedotaženost, která celkový dojem z auta sráží, škoda tím víc, že i mainstream tohle dnes umí výrazně lépe. 😉
[12]
28. 5. 2015 v 10.03webpaja
(11) Na druhou stranu jsem rád, že nový základní infotainment je jednoznačně nad úrovní předchozího/stávajícího. Nadstavba u XF pak vypadá velmi dobře. Tudíž, je to jedna z mála výtek novýmu modelu a nijak zásadní… Tedy z mýho pohledu. Nadšení z jízdy to přebíjí 😉
[13]
28. 5. 2015 v 12.32Dinar
[12] Jo, je to spíš jen povzdech, podstatné je samo, jak to auto jezdí, ale musíš uznat, že zrovna infotainment je věc, která je pro denní soužití s autem dost podstatná. Proto je to škoda. 😉
[14]
28. 5. 2015 v 13.18webpaja
(14) Určitě, já si na dotyk zvykl a je to oproti tomu co mám já jako lokálka a TGV. A i s tím svým jsem se naučil co se dalo. Tady to je uživatelsky příjemnější a vezmu-li si, jak dlouho trvalo doladit „kolečkový“ systémy? Pak snad radši ať to při svým umění ladit právě multimediální rozhraní ani nezkouší a věnují peníze do toho jak to jezdí.
Tím neříkám, že to nejde líp.
No, ale už mě svrbí prsty na o 50% větší kompresorový objem :-))
[15]
29. 5. 2015 v 7.38iudex
Pekné, stručné, výstižné, ako už tradične palec hore, Pajo. XE sa mi páči od prvých renderov a som rád, že Jag to dotiahol rovno do triednej špičky.
Btw. keď budeš mať V6, daj vedieť, rád vybehnem na sever. 😉
[16]
29. 5. 2015 v 12.11webpaja
(15) Ještě ze mě nevyprchalo nadšení z jízdy a nevím jak bude V6 vyvážený, ale doufám ve větší jistotu při nájezdu do zatáčky na limitu. V6 však v ČR jen tak ne, pokud by jsi chtěl vyzkoušet Infi s 370HP, pak no problem 🙂
[17]
29. 5. 2015 v 13.41iudex
(16) Tak japonské Nekonečno je pre mňa úplne neprebádané územie, aj to by som si obzrel.
[18]
1. 6. 2015 v 12.33fOE
Mam z XE jen staticke dojmy, ale v tech se s webpajou budu dost rozchazet. XE mi neprislo uvnitr nijak zasadne kvalitni, naopak u me vystridalo F30 v pozici nejnekvalitnejsi stredni premie. Materialy obecne, jako i kuze sedadel, vyplne dveri a nejake ty plasty na palubce atd. mi prisli horsi nez v aktualnim passatu (R line, kuze/alcantara). S mistem uz to bylo vylozene spatne. Az jsem si vzpomel na e46, asi tolik mista XE nabizi. Se svyma 181cm jsem se za sebe uz neposadil, s cim v F30 rozhodne nebyl problem. Celkove mistem mi XE prislo zasekle pred 15 lety, konkurence je dal (jestli je to dobre nebo spatne necham na kazdem, to jak uz narostla 3er nemusi byt po chuti kazdemu).
Jinak pocit z auta byl „baworacky“, za volantem auto ridice tak pekne obklopi, neni to do extremu ze se citi ztisnene, ale ten pocit obklopeni tam je. Komu podobne baworacke pojeti je blizke bude v XE jako doma, jen to misto vzadu…
[19]
1. 6. 2015 v 13.26webpaja
(18) Kvalitu chápu, předprodukční testovací kousek na tom byl líp než vystavovaná auta (Pražský hrad nebo autosalony) při statickým představení. Takže i kdyby ke slibovanýmu zlpešení nedošlo, pořád to bylo na úrovni prémie s jednou vyjímkou. Kvalita kůže se neztratí ani o třídu výše a rozhodně ne v rovině základních vepřáků. Místo je specifikum…pokud se dá jezdíme ve dvou, právě pro porovnání. Já 178 a za mnou místa spousta (přitom jezdím s nejvíc vytaženým volantem jak to jde). Za Dinarem pak max na tašku.
Myslím, že to tu psal…F30 je na tom líp, C-Klasse zhruba stejně a z A4 B8 jsem měl podobný pocit.