-
Superb na třetí
Vzhledem ke skutečnosti, že se to tu na blogu rojí Supy, dovolím si svoje jízdní zkušenosti směřovat spíš na porovnání s jedním z hlavních konkurentů, kterého mám najetého poměrně slušně…s Mondeem.
Superb se mi dostal do ruky ve výbavě Style, tmavou metalízou, světlým interiérem, 18″ koly a motorem 2,0TDI se 150k.Začnu vzhledem…česká modla nevypadá o nic menší než Ford, avšak díky nižšímu pontonu a hře s hranami působí nižší a širší. Jednoznačně bych se vyvaroval světlým barvám, zvášť stříbrná ve mě evokuje lehkou vzpomínku na jezevčíkovitost předchůdců. Tmavá pak dokáže celek příjemně zkompaktnit. Oceňuji horizontální zadní lampy, které vůz odlišují od zbytku škodovácké flotily, stejně tak nosová část působí příjemně širší.
Přední sedadla mají rozměry které „fitnou“ i velmi rozměrným postavám, prodloužený sedák, kombinaci alcantara+kůže, elektrické ovládání s pamětí. Na mě jsou možná až příliš široká a nedrží mě tak, jak bych potřeboval. Na druhou stranu jsou příjemnější než standartní sedadla Mondea, už jsem zmiňoval jejich celkově menší rozměry, které ve srovnání se Supem dosti vyniknou. U postav kolem 180cm však nebudou představovat méně pohodlnou variantu než u českého konkurenta.
Co se u Superbu změnilo je vnitřní šířka, ta tam je intimita předchzího provedení a díky vzdušněji řešenému obestavění palubní desky i středového tunelu oproti Fordu pak vypadá minimálně stejně dimenzovaný.
Rozvržení ovladačů je stejné jako u všech koncernových sourozenců, tady snad jen trochu vystupuje část s infotainmentem. Pěkné lišty, celoplastové obklady dveří mají alespoň část s kapsami v semiši, jinak to není na nějakou větší pochvalu. Od B sloupku dozadu pak Superb asi deklasuje cokoliv i o třídu výše, ale pro mě jsou akceptovatelné i prostorové poměry amíka. Chtít jezdit permanentně ve 4 dospělých, pak však nemám co řešit.
Volant je tvarově dle posledních modelů výrobce s příjemným vybráním na palce obtažený jemnou kůží, každopádně jeho schopnost podélného nastavení je velmi malá a rád bych si ho přitáhnul ještě o pár centimetrů. Motor se startuje tlačítkem na sloupku volantu…beru to jako jedno z nejhloupějších umístění. Na startér nevidíte, nechápu proč není na palubní desce, konzoli, tunelu (námět na FL).
Motor je jasně identifikovatelný zevnitř při nastartování i při jakémkoliv zrychlení, v zásadě se zklidní jen při ustálené jízdě. Tady je Mondeo jasně lépe odhlučněno. Výkon 150-ti koní je na běžné cestování dostatečný, celkem příjemně nastupuje i táhne. Převodovka a řazení je pak klasická škola VW, jsou patrné jemnější způsoby při běžné rychlosti kvedlání, trochu zadrhávající a protestující, když chcete rychlejší pohyb kulisou. Tady je to ale téměř zbytečná výtka. Mondeo má řazení lehce tužší, ale bezproblémové i když zatlačíte na pilu. Jednoznačně lepší je u Superbu spojka, přestože je lehká, má jasný bod záběru a nepoměrně líp se s ní zachází, tohle se mi líbí.
Řízení je vyvážené, nejsou cítit změny v účinku při trhnutí volantem, jeho konzistence vás nechát v klidu krájet oblouky i ve větších rychlostech, Mondeo tu není určitě lepší. Co mě odzbrojilo je podvozek… 18″ kola se nijak nepodepsala nějakým diskomfortem, lehkost a ladnost pohybu vozu, kontrola náklonů karoserie, to vše s decentní podélnou, ale nijak tragickou houpavostí při prudším brzdění naznačují, že i svižnější jízda není Superbu proti srsti.
Asi se na mě Fordí příznivci budou zlobit, ale aktuálně není důvod dávat Mondeu přednost před Superbem z důvodu lepších jízdních vlastností. To je asi nejzásadnější zjištění celýho srovnávacího textu. Nezajímá mě fakt, že mám vzadu před koleny oproti normálnímu a dostatečnýmu prostoru díru takovou, že od 3 dioptrií výš neuvidím sedačku před nimi, nezajímají mě koncernový ovladače adoptovaný všemi řadami, je mi fuk, jestli dám tchyni do kufru naštorc nebo podélně… Zajímá mě to, kam se škodovka s nejvyšší modelovou řadou dostala jízdně. A tvrdím, že pro valnou většinu uživatelů nebude možný rozeznat Mondeo od Superbu při většině jízdních režimů, není potřeba hledání kompromisů a troufám si říct, že ani investice do adaptivních tlumičů. Vyjma utlumení motoru a možnosti fláknout s ním o zatáčku jako štětka s levobočkem, nemá Mondeo aktuálně žádnou zřetelnou výhodu…
Superb se povedl (jen pozor na barvy). 😉
webpaja
- Duben 20201 Příspěvek
- Červen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Březen 20191 Příspěvek
- Únor 20191 Příspěvek
- Říjen 20181 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Únor 20181 Příspěvek
- Leden 20182 Posts
- Říjen 20172 Posts
- Květen 20171 Příspěvek
- Únor 20171 Příspěvek
- Prosinec 20161 Příspěvek
- Říjen 20162 Posts
- Červen 20161 Příspěvek
- Květen 20161 Příspěvek
- Listopad 20151 Příspěvek
- Říjen 20151 Příspěvek
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červen 20153 Posts
- Květen 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Říjen 20141 Příspěvek
- Září 20141 Příspěvek
- Květen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20142 Posts
- Leden 20141 Příspěvek
- Prosinec 20131 Příspěvek
- Září 20131 Příspěvek
- Srpen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Srpen 20121 Příspěvek
- Červen 20121 Příspěvek
- Leden 20121 Příspěvek
- Prosinec 20111 Příspěvek
- Listopad 20111 Příspěvek
- Srpen 20111 Příspěvek
- Červenec 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Leden 20111 Příspěvek
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Srpen 20102 Posts
- Červenec 20102 Posts
25 Responses to Superb na třetí
[1]
15. 6. 2015 v 9.52Severan
Zdravím webpajo, pěkné počtení :-).
Na barvě se shodneme, světlé jsou problém. Na druhou stranu, měl jsem bílou a nevypadalo to úplně blbě.
Mě úplně neseděla spojka, hodně lehká, mám raději tužší, klidně se záběrem „na konci“. Co se naprosto shodneme je podvozek. Psal jsem to i já v blogu níže – super! Neumím ale porovnat s novým Mondeem, pouze s předchozí gen. a to je holt jiné.
Kolik jsi najel? Spotřeba? Moc jsem jí neřešil a přes svižnou jízdu jsem měl tuším 7,5, což mi přijde v poho.
Co říkáš na interiér? Mě se docela líbil, světlá kůže atd. udělala své…myšleno v dobrém 😉
[2]
15. 6. 2015 v 10.10iudex
Paja: tak to je doslova blogová smršť posledné dni, redakcia so svojimi testami ďaleko zaostáva. 😉
Popravde si ma celkom potešil s tým komfortom podvozka, bál som sa, že Sup bude trochu udrncaný ako bol predchodca (ktorý sa na Mondeo IV nechytal ako komfortom, tak agilitou), ale evidentne spravil značný progres a to bez rezignácie na agilné jazndé vlastnosti, ako je tomu u Mondea. Ďalší bod v prospech Supa ako potenciálneho budúceho obyvateľa garáže. 🙂 Teraz si už len spraviť dojem naživo, hlavne na ten kritizovaný interiér.
[3]
15. 6. 2015 v 10.23webpaja
(1) Ahoj Seveřane, nejhůř působí stříbrná, ta jednoznačně autu nesluší. Najel jsem lehce přes 100km, na dálnici jsem nezamířil, zajímaly mě okresky a různý povrchy silnice. Spojka je sice lehká, ale má jasný záběr, ten u Mondea hledáš těžko, prostě jsi v nějakým rozmezí, kdy spojka funguje a zvykal jsem si na to dlouho. Spotřeba taky kolem 7,5…takže taková dvoulitrová klasika. Interiér je až na zmíněnou vystouplou část s obrazovkou stejný jako u Octy (nebo mi aspoň tak připadá…), celoplastový výpně dveří kontrastují s napohled překrásnými sedadly, kdy se mi líbila světlá, ale asi byl dal přednost tmavší barvě…přesto s alcantarou. Všiml jsem si, že kontury předních sedadel dost vystupují a jemnější kůže bude patrně rychlé odrbaná v případě řidičů a spolujezdců s džínami.
(2) Podvozek mě moc překvapil, je tichý a příjemný. Jednoznačně pevný, ale bez poskakování a natřásání. I 18″ kola v pohodě ujede na pasivních tlumičích a poměrně dobře naladěný řízení taky nedává důvod ke stížnostem.
Takhle, pořád poznáš, že prémie si drží odstup, ale za tyhle peníze a v týhle mainstreamový třídě není důvod chtít víc. Novinářská říkanka jak se Passat a potažmo Superb dostali na úroveň prémiových výrobků z hlediska jízdních vlastností mi přijde už hloupě ohraná, ale vůbec bych se nebál napsat, že nejsou skoro na úrovni odcházející generace A4 (ta však byla ještě o ždibec podvozkově bytelnější).
[4]
15. 6. 2015 v 10.44Emel
Hezký textík, nejzajímavější část je ta o jízdě – evidentně se dílo podařilo a ani není nutné to tlumit DCCčkem. Zbytek je tak nějak dle očekávání… trošku mě překvapuje malý rozsah nastavení volantu, tyhle věci obvykle nebývají u koncernwagenů problém. V minulém Supu mi spíš vadil silný sloupek řízení.
Stříbrná barva je oříšek. Nejošklivější Octavia je stříbrná s halogenama. Pokud ale nahodíš xenony a hezký kola a umeješ to, pak je šance to posunout do Audi-technicistní úrovně, kdy ta stříbrná celkem funguje (stejně bych ji nevybral, ale vypadá to důstojně)
http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/3/15/skoda_superb_silver_v_update_0.jpg
[5]
15. 6. 2015 v 10.49woody-alien
Díky za první postřehy. Každopádně nejzásadnější sdělení spočívá v tom srovnání s Mondeem stran jízdy. Vypadá to, že Sup bude pro třídní mainstreamové etalony, kam Mondeo počítám, ještě dotěrnější blechou v kožichu než doposud.
Já se zatím mohu vyjadřovat pouze co se statických dojmů týká. Prolejzal jsem sedan v bílé barvě. Pod hodnocení sedačky řidiče se podepíšu, stejně jako pod nebezpečí poškození krční páteře při hledání startovacího tlačítka. Celkově se mi interiér ovšem líbil. Jasně, ty dveřní výplně jsou na „Audi pro chudší“ poněkud odfláklé. Po otevření zadních dveří mi při pohledu na podélný prostor spadla čelist. Nadšení mírně ochladlo, když jsem vyzkoušel zadní sedačku. Ne že by byla nepohodlná, ale provedení je docela lavicové. A po vzpřímení jsem už hlavou mírně škrtal o strop. Ale jsou to jen postřehy za pochodu, chce to jízdu.
[6]
15. 6. 2015 v 10.55webpaja
(4) Souhlasím, že jsem čekal mnohem větší nastavení teleskopu. Ta malůvka AE z doby před představením nevystihuje dlouhou rovnou linii střechy, která právě dělá ve světlých barvách dojem „long“ verze.
(5) Nastavení podvozku mě překvapilo, pevnost jsem předpokládal, ale komfort mě překvapil, stejně tak absence výraznějšího hluku od zavěšení. Zadní sedadla jsou…
…jsou, já je ani nevyzkoušel 🙂
Každopádně mě strašně lákalo srovnání s Mondeem. To mělo vždy největšího rivala v Passatu, teď se oba ještě musí dívat po Supu a rád bych zkusil modernizovanou „šestku“.
[7]
15. 6. 2015 v 11.08Dinar
No, tak jo, ale kdo by si před pár lety dovolil tipnout, že superb jednou bude jezdit líp než třídní supersport. Bravo Škoda! 🙂
Ty blogy jsou fakt výrazně informačně lepší a čtenářsky zajímavější než redakční testy, tentokrát je jasné, že do škodovky pro superba nemusím, stačí číst, abych věděl. 😉
[8]
15. 6. 2015 v 11.15webpaja
(7) Imponovalo mi, jak se škodovce podařilo auto naladit tak, že působí i přes rozměry lehce a relativně hbitě. Na tom autě není nic, co by člověka vyloženě iritovalo a to je opravdu na uznání. Ptal jsem se i na cenu a překvapivě už na počátku umí jemnocítit, takže minimálně v našich končinách bude mít úspěch a vůbec bych se nedivil, kdyby to samý předvedl v Beneluxu, Německu, Rakousku, Anglii a bývalým východním bloku.
Jsem pěkně rozepsanej na další blog… 🙂
[9]
15. 6. 2015 v 11.17boost.
Tak „blogotest“ jako vždy super, to zaprvé – na ty zpropadené výplně dveří zapomenuto nebylo. 😀
Já jsem Supa viděl jen zvenčí na IIHF v Prahé. Fully loaded L&K v Business Gray. Hned při prvním pohledu z dálky jsem si říkal, že to konečně vypadá jako dotažené auto… Myslím to tak, že sic jiné modely na mě působily dobře (O3 RS), ale furt jsem v tom autě viděl schovaného, nataženého Golfa. 😀 Za mě vzhled je tedy na jedna.
S tím podvozkem jsi mě celkem překvapil, ale na 19″ možná už nebude Sup jezdit tak pohodlně, větší a těžší kola asi DCC vyžadovat budou. Samozřejmě tohle je jen tlachání od stolu, chce to Probefahrt. Myslím, že to bylo na Autoforu, kde Janda psal, že TSI 206 bylo v komfort módu moc měkké a houpavé…
Snad přijde jednou RS verze.
[10]
15. 6. 2015 v 12.04iudex
(9) Nemyslím, že Superb potrebuje vizuálne 19ky, podľa mňa bežný zákazník sa plne uspokojí so 17kami a ten fajnovejší si priplatí 18ky, 19ky už budú zbytočné (na rozdiel od Mondea, ktoré až s 19kami vyzerá optimálne).
Ad Janda: tak ten musí byť vždy odlišný, ten testuje aj rodinné MPV na limite a dokáže skritizovať aj dynamiku Civic type R, ktorý všade inde chvália.
[11]
15. 6. 2015 v 12.26webpaja
(9) Pan Janda je pozér, jeho wishconcerts nejsou založený na realitě. Naladění Supa v sérii je na poměry třídy opravdu slušný.
(10) To je to o čem jsem mluvil 🙂
[12]
15. 6. 2015 v 12.48boost.
No jo, je dejme tomu občas velmi kontroverzní, ale… tohle se tu už probíralo několikrát. 🙂
Mně 19″ přišly optimální, menší jsem ale neviděl, jen na silnici jsem zahlédl jednoho v nižší výbavě. Některé věci mám rád větší a nějaké to drncání by mi asi nevadilo. Jsem zvyklý na nepohodlí. 🙂
[13]
15. 6. 2015 v 13.27iudex
(12) Ale možno niečo iné je prémiový kompaktný hotheč so šesťvalcom a iné je rodinno-manažérsky lift strednej triedy. Osobne by som v autách kategórie Sup či Passat nešiel cez 17″, a to najmä s poukazom na ich spôsob využitia, kde predsalen komfort má väčší význam.
[14]
15. 6. 2015 v 13.38webpaja
(12) Tam, kde se Superb usazuje to chce kombinaci slušný kontroly a komfortu zároveň. Pro toho kdo nejel novej Passat, pak musí stačit, že předchozí verze je mnohem horší než novej Superb. 😉
[15]
15. 6. 2015 v 13.43Emel
iudex: je to kompromis mezi vzhledem a komfortem. Ono je taky důležité, na jakou velikost je to optimalizované (podle toho pak taky vypadá profil). Osobně pro střední třídu vidím jako umírněné optimum 18″.
[16]
15. 6. 2015 v 14.07iudex
(15) Je to samozrejme individuálne, ja by som ale pre rodinné auto nepreferoval výzor na úkor komfortu. Všetci samozrejme chceme mať čo najlepšie vyzerajúce auto, ale mne osobne v tejto kategórii (pozor, nebavíme sa o 3er či XE, tam je ten look dôležitejší) nepríde rozumné kupovať kvôli výzoru 19ky a potom nedostatok komfortu riešiť priplácaním za adaptívne tlmiče. Z môjho pohľadu teda Superb/Passat na 17″ a Mondeo na 18″ (aj to len kvôli jeho vizuálnej prerastenosti, kde sa 17ky opticky strácajú).
[17]
15. 6. 2015 v 14.15Emel
iudex: hele… jo, říkal jsem si to samé… a dopadlo to obráceně, takže teď už nejsem v těch výrocích tak radikální. Pak se podíváš na nabídku těch 17″ pro Superba a řekneš si… aha, tak to teda ne 😉
Možná ty Stratos…
[18]
15. 6. 2015 v 14.51iudex
(17) Tak tiež vozím deti do školy a škôlky na 40% osemnástkach a bez námietok. 😉 Len tam tie nízkoprofiláče majú aj reálne využitie, čo by pri výhradne rodinnom diaľničnom krížniku asi nemali (u mňa, nehovorím všeobecne).
U Supa som disky riešil len v rámci škodováckeho konfigurátoru a tam sa mi tie 17ky Stratos zdali úplne prijateľné: http://skodavisualizer.blob.core.windows.net/new-superb/images/views/exterior/DAY/0J0J/MADRID/SUP_LI_EXT_DAY_0J0J_MADRID_0069.jpg
[19]
15. 6. 2015 v 14.54webpaja
(18) Byl jsem překvapenej jak vnímatelně komfortnější umí být XE na 19″ než moje na 20″. Doufám, že si ve čt zkusím na XE S na největších kolech.
Reálný využití… mno, když ony ty velký vypadají tak úžasně 🙂
[20]
15. 6. 2015 v 15.53Emel
iudex: ale nikde není psáno, že 18″ na střední třídě musí být nutně nízkoprofil.
Stratos jo, dejme tomu, z těch 17″ je to jediná možnost…
[21]
15. 6. 2015 v 16.48MariAchi
Pajo, no co to je toto? Jakych dyzlovych 150 valachu? To si delas srandu, ne? Koukej mazat pro 280 koni, jinak to nectu 😀
[22]
15. 6. 2015 v 20.43rohYpnol
Opět přínosnější než recenze na ACZ, no zkrátka klasika 😉
Jen bych ten závěr rád posunul do patřičných mezí jednou otázkou:
SUPERB SE OPRAVDU TAK POVEDL NEBO SE MONDEO NAOPAK TAK NEPOVEDLO?
Osobně si myslím, že realita bude někde na půli cesty… Každopádně Superb se určitě nemá za co stydět. Ale to koneckonců neměl ani Superb II.
[23]
16. 6. 2015 v 5.30webpaja
(21) Ještě tento týden bude rozptyl 340-550 koníků 🙂
(22) Mondeo se příliš nezlepšilo, ne že by se nepovedlo, ale Superb udělal slušný krok ahead.
[24]
19. 6. 2015 v 21.11Radek
Dnes jsem se byl na Superba podívat ve Zlíně. No,jak to říct? Exteriér se opravdu podařil, ale po usednutí do interiéru (L&K) mě to nadšení přešlo. Výplně dveří mě připomněli Š12o a na pohled krásná sedadla ve kterých se nedá sedět. Který blb si myslí, že se opěradla v úrovni lopatek májí předklánět dopředu?!? Dále už je to jen kvalitně zpracováný interiér odpovídající střední třídě (ne výš). No a zadní sedadla? Nohy nejdou zasunout pod přední sedadla takže stehna nejsou podeprena. Opravdu je před koleny spousta místa, ale pohodlný posez to rozhodně nezaručí. A ještě maličkost… Za celou dobu si mě z prodejců nikdo ani nevšiml.
[25]
30. 6. 2015 v 13.18Michal
Svezl jsem se novým Supem, měl obuté 19ky Pirelli (které jsem měl na předchozích autech a vždycky byly strašně hlučné), ale měl jsem na dálnici pocit, že je auto celkově hlučnější, než můj Superb II (combi). Co si o tom myslíte vy, co jste se svezli? Jsem z nového Supa absolutně nadšenej, ale tohle je věc, která by mě opravdu mrzela a asi by to i dost celkem rozhodlo v případě koupi/nekoupi. Jel jste někdo na těch v diskuzi zmiňovaných 17kách, 18 kách? Já osobně dal na své auto 16ky, jsem hodně pro komfort… 🙂 Zajímali by mě vaše postřehy, co se hlučnosti týče a rád bych si to nechal vyvrátit. Díky moc