• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > webpaja  > Cats

  • Cats

    Publikováno: 22. 6. 2015

    Jejich revírem je Salzburgring, tempo (občas) vražedné, protivníci jsou pomalí jezdci.

    Pokud je potřeba ukázat poslední novinky výrobního programu a máte v něm spoustu silných verzí, pak se okruh přímo nabízí. Čtvrtá návštěva ringu u Salzburgu měla být o typu XE S, 4WD variantě F-Type a pár dalších motorizací.
    Pokud bych nebyl natěšený na šestiválcovou střednětřídní kočku, pak bych asi řičel nadšením, že můžu poprvé vyzkoušet nejsilnější verzi odcházející generace dosud nejmenšího rodinného vozu. Hned na začátek totiž usedám do XFR-S Sportbreak. Na výběr jsou dva kombíky, rudý a modrý. Beru modrého, uvnitř téměř žádná změna oproti mému cesťáku, jen po stisknutí startovacího tlačítka prostoupí kabinu temný zadunění kdesi vepředu a brumlání od výfuků.
    Auta jsou zahřátá, není důvod nesešlápnout plyn až na podlahu a zároveň si vychutnat na tak velký rodinný auto ohromnou akceleraci s podmanivým zvukovým doprovodem. Mňauuu :-)
    Po výjezdu z boxů protahuji kombík prvním esíčkem, nechávám pravou zadní vyjet až na obrubník a pěkně sklouznout na pirellkách. Následuje znovu plyn, blížím se k vracáku, najíždím zvenku, pouštím kombajn aby mě vynesl na vnější okraj…to vše pod plynem s koly marně se snažícími přenést příval výkonu na vozovku. Odřazuji 3,4,5 a pádím do kopce. Řízení je měkčí než u pravověrných sporťáků, ale čitelný. Brzdy podstatně lepší než u běžných verzí, podvozek na okruh samosebou komfortnější, ale ne natolik, aby se auto žvýkalo jako jsem to zažil u XKR. Okruh tahle almara proletí jakoby nic, musíš počítat s tím, že si nehraješ s nějakým sportovním náčiním, ale přesto je nezáludná, příjemná a ovladatelná na limitu. Set up je nastaven velmi příjemně. Dávám dvě kola a těším se na XE S…
    To jsem asi neměl, dostává se nám vysvětlení, že v tom samém termínu se koná v Německu akce pro tamní zákazníky a importér má k dispozici pouze jeden kousek o který se pravděpodobně bojí a tak se svezeme pouze na místě spolujezdce se závodním řidičem Jagu. Marná byla snaha domluvit jízdu mimo okruh, aby ostatní neviděli, že někdo řídit může.
    Nezbývá než se posadit do sedanu v Italian racing barvě na překrásných 20-ti palcích a nechat se povozit.
    O to víc mě mrzí, že si tenhle kousek nezařídím. Nezajímá mě jiná motorizace, tahle je pro sportovně střižený vůz ideální. Prosím tedy alespoň pilota, ať se nežinýruje a ukáže co v autě je.
    O zvuku se není potřeba bavit, opět výtečně vyladěno s koncem v ječivým sopránu. O zátahu a schopnostech motoru, stejně jako hladkosti řazení není pochyb. XE se protahuje s hbitostí kocoura všemi zatáčkami, pod brzdami je nesmírně stabilní bez náznaku nervozity, je úplně cítit lehkost pohybu skrze chybějící metráky hmotnosti oproti XFR-S. Prostě škoda, přeškoda…
    Nezbývá než si počkat na dodávky k dealerům, k dispozici bude ke konci letošního léta. Šestiválcová varianta je slibná, ale na potvrzení její potence si radši počkám.
    Záplatou na bolístku je F-Type R, není potřeba o něm nic psát. Spíš jen o tom, že by importér měl pečlivěji vybírat skupiny řidičů, které se vydávají na okruh. Zmixovat zkušenější a spíš defenzivnější piloty najednou znamená jen to, že jedni si neužijí a druzí jsou zbytečně vystrašeni z potenciálu skrývajícím se v autech. Já měl ještě relativně štěstí, kolega Dinar to měl daleko tristnější a sledovat počínání některých řidičů bylo až na pováženou.
    Sedáme ještě do kupé V6S. Pravou nohou zkouším, zda jsou trumpety naladěny :-D a vyjíždím. Kde se sakra vzala ta lehkost řízení? Co to je? Pomalý převod mě nutí hledat nastavení, ale jsem v Race modu. Něco je zcela jinak…
    Proletím první zatáčku, auto jasně kleká ve výjezdu na vnější zadní, řízení je v rychlosti sice mnohem lepší než na počátku, ale pořád mi něco falíruje. Až po jízdě zkoumám označení a ejhle, jeli jsme čtyřkolkou!
    Zřejmě v rámci obavy přenosu hnacích sil do řízení je posilovač (elektrický) víc aktivní a v pomalejších rychlostech úplně bez odezvy. Zatlač na auto a zlepší se, pořád cítíš, že pracuje hlavně zadní náprava, ale tohe není nic pro mě. Čistota a řidičskost RWD verze je lepší. Neříkám, že se Jag ve finále nepopral s instalací pro dnes valnou většinou lidí „nezbytnou“ čtyřkolkou celkem rozumně, přesto bych do ní nešel. F- Type je úžasný zvíře, který se musíš naučit krotit, pak ti nabídne sladkou odměnu. Dávat mu náhubek se mi příčí, u sporťáku preferuji živelnost…nicméně chápu, že výrobci se otevírá nové pole působnosti. Lid chce AWD!
    Ještě si vyzkoušíme ovladatelnost XE s naftovým R4 Ingenium, zvenku příjemně utlumený, zevnitř je patrné, že se stále jedná o předsériové kousky. Potěší opět skvěle naladěné řízení i podvozek, vypínatelná stabilizace a celkové sladění. Tohle funguje, ale čtyřválec nehledám. Zároveň si zhýčkaně přiznávám, že Jaguar pro mě potřebuje kůží potaženou palubní desku, plast mě příliš neoslovuje. Je to o způsobech ne které jsem zvyklý.
    Končíme na předFL verzi XJ s V6 kompresorem a AWD pohonem mezi kužely. Asi žádná limuzína se neproplete tak ladně a jemně zatáčkovitou partií jako „iksjéčko“. Po FL dostane konečně důstojný infotainment a přístrojovou desku. Vše ostatní bych pak prosil zachovat. Cestou zpátky potkáváme pár vizuálně tučnějších S-klasse, je to subjektivně prostě někde jinde. Většina zákazníků v této třídě však chce odizolovat ode všeho, to zřejmě lépe splní hvězda, byť potěšit řidiče jízdou nenabízí a konec konců tvary XJ za ta léta nijak zásadně nezestárly.
    Nezbývá než se těšít na podzimní akci, s novým XF, faceliftovaným XJ a plnotučným XE na okruhu…

eXE-Staze Superb na třetí

14 reakcí na Cats

  • [1]

    22. 6. 2015 v 8.04Barrichello

    Pěkné počtení Pajo, v XE sem jenom seděl, ale moc se mi líbil interiér i infotaiment, vše pěkně zpracované, intuitivní, logické. Příjemně se mi v tom sedělo, skvělý audiosystém.

    Musím se v tom ještě někde svést, jestli to jezdí tak dobře jak to vypadá, tak to musí být špička.

    Odpovědět
  • [2]

    22. 6. 2015 v 8.13webpaja

    (1) Pokud nejsi zatíženej na 320D, C220CDI apod, tak vyzkoušej jen V6. Zní lahodně a podvozek už v základu je nesmírně povedenej. Chápu, že pro prodeje jsou R4 důležitější, ale topová verze je tou pravou ;-)

    Odpovědět
  • [3]

    22. 6. 2015 v 8.34Barrichello

    Jo to věřím, tak šestiválec je šestiválec :o)

    Odpovědět
  • [4]

    22. 6. 2015 v 9.27iudex

    Paráda, ďalší závideniahodný jazdný zážitok. Prekvapilo ma hlavne to citeľne odlišné naladenie F-type, človek by nečakal, že inštalácia 4WD bude mať taký vplyv na riadenie. Išiel si aj zadokolkovú V6? Nie je to mäkšie naladenie vlastné aj V6ke so zadným pohonom?
    Každopádne XE V6 potešilo, asi to výkonovo/dynamicky nebude súper pre M3, ale o ligu nižšie v kategórii S4 či AMG Sport by mal ašpirovať na kráľa.

    Odpovědět
  • [5]

    22. 6. 2015 v 9.36webpaja

    (4) Teď jsem V6S nejezdil, ale pamatuju si velmi dobře, že hutnost a přímost řízení se nijak výrazně neodlišovala od V8. Tady to bylo do 50kph jako v nějakým city modu. V tu chvíli, kdy za to už taháš to bylo dobrý, sice jsi cítil, že je něco jinak, ale věděl jsi co dělají přední kola. Spíš mě překvapilo, že instalace AWD se neprojevila na vyvážení. To sedělo pěkně.
    Oproti M3 a RS4 bude varianta s V8. Doufám, že bude pěkně natlačenej za nápravu, aby nezkazil vyvážení. Opravdu mě dost mrzí, že jsem V6 neřídil a jen seděl coby pasažér.

    Odpovědět
  • [6]

    22. 6. 2015 v 11.48MariAchi

    [5]

    Kdo vi, jak bys jim tu V6 pojezdil, kdyby te nechali ridit, ze zadnich gum by pak na ostatni nezbylo nic, nez cary :-D Dik za prvni jizdu, ten pocit z AWD asi bude vsude stejny, na me osobne takhle pusobilo BMW s a bez xDrivu, proste jsou jednou vpredu navic poloosy + 4 klouby a to se nejak projevit musi a stejne tak je treba to kompenzovat nastavenim posilovace… V XE jsem uz sedel, jen staticky, ale musim rict, ze nazivo je to paradni kousek, uhlazena elegance, zadne proasijske vlnobiti, ani predek jako skala rozervana morem nekde ve Skotsku, proste gentleman v obleku, o jehoz shopnostech stejne nikdo opochybovat nebude. Mozna az na trochu kratsi zad, ale na tom rozvoru je to i tak majstrstyk. Ehm…a uz jsem psal, ze vam ty vylety na S-ring zavidim? Neco s tim budu muset udelat :-D

    Odpovědět
  • [7]

    22. 6. 2015 v 12.15webpaja

    (6) Salzburgring má jeden obrovskej klad a to, že je jednoduchej a naučí se ho i neumětel jako jsem já. Je pak nepoměrně snažší se soustředit na to jak se auto chová a dobře se porovnává. Jen kdyby tak chtěli dělat i srovnávací jízdy s konkurencí :-).
    BMW s x-Drive je pro mě v mezní situaci hůř čitelný. Pustí zadek dopředu a pak tě náhle překvapí nedotáčivostí, kterou přepíráš plynem. Tady se pořád jednalo o důraz na zadní nápravu, přičemž přední část nekecala do směru, kam se auto pouští na hraně nijak výrazně.
    Cáry z gumy nakonec zůstaly jen u jedinýho auta, toho mýho :-). Oběma spolucestujícím se tímto ještě jednou omlouvám za „příjemný“ a nekonečný chvíle čekání na odtah, na taxi a na náhradní auto, stejně jako zbytečnou cestu pro nově obutou kočku…inu na její ťapinky není guma skladem jen tak ;-)

    Odpovědět
  • [8]

    22. 6. 2015 v 13.03Dinar

    Webpaja akci jako vždy hezky popsal, S-ring mám osobně taky rád, plus nové jagy, co víc si přát. No, bohužel tentokrát jsme měli trochu smůlu na kolegy ve skupině při guided laps, kdy instruktor nejede ostře, pokud vidí, že někdo ze skupiny nestíhá, což se u nás bohužel dělo kvůli pánovi jménem Miloš (neplést s námi oblíbeným diskusním kolegou ze Slovenska ;) ), což byl pan kopyto a mňouk dohromady, takže výsledkem bylo, že s f-typy jsme jeli tak na půl plynu a paradoxně nejlíp jsem se svezl s XFR-S kombíkem, páč tam zrovna Miloš nebyl.

    Celkově, XFR-S velmi zajímavá alternativa k M5, F-type 4×4 nebrat kvůli el. řízení, slíbený F-type v manuálu, na kterého jsem se nejvíc těšil, nebyl, XE V6 jen ze sedačky spolujezdce, ale very promising. Popravdě trochu rozpačitá akce, předchozí track days na Salzburgringu byly ze strany importéra, co do představovaných aut, lépe zvládnuté.

    A k anabázi s kočičí děravou bačkůrkou, nakonec nás příznačně muselo odvézt BMW. :))) ;)

    Odpovědět
  • [9]

    22. 6. 2015 v 14.28iudex

    (7) Čo to bolo s tou pneu, defekt? Žeby to bolo vírusové (šírené cez sms)? ;-)

    Odpovědět
  • [10]

    22. 6. 2015 v 14.41woody-alien

    foto woody-alien

    [9] iudex: V tom případě se mému tel.číslu vyhýbej obloukem :D

    Odpovědět
  • [11]

    22. 6. 2015 v 14.58woody-alien

    foto woody-alien

    webpaja: Moc hezký report….škoda, že se Vám nedostalo do ruky XE V6. Na revanš tě jistě potěším informací, že po nějaké době váhání se v ČR nakonec bude nabízet tříválcové Mondeo 1.0 EB. Konečně, ani jsem nemohl dospat. :D

    Odpovědět
  • [12]

    23. 6. 2015 v 5.40webpaja

    (9) Ano defekt a jak se ukázalo, výmysl s kompresorem funguje jen u některých typů poškození. Po včerejší kontrole účtu a navzdory všemožným zálohám přes platební kartu jsem nakonec zjistil, že jsem reálně zaplatil pouze za novou pneumatiku a všechny ostatní výlohy platila značková asistence. Včetně nákladů na naftu náhradního auta. Alespoň tak :-)

    Odpovědět
  • [13]

    23. 6. 2015 v 5.41webpaja

    (11) Kdyby mělo zajímavější výkon, tak proč ne, ale je to tlustoprd a litr mu určitě nebude fungovat tak jako u Focusu neřku-li Fiony ;-)

    Odpovědět
  • [14]

    23. 6. 2015 v 5.43webpaja

    (8) Já měl u F-T štěstí, že za námi vlál Mates. Miloše jsem „vyhrál“ jen u zkoušení XFR-S, kdy to vypadalo, že bude chtít při mé jízdě vystupovat a jediná slova, která použil byla: brzdiiiii a pomalejiiii :-)

    Odpovědět
  • Napsat komentář

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Post
  • Červen 20191 Post
  • Duben 20191 Post
  • Březen 20191 Post
  • Únor 20191 Post
  • Říjen 20181 Post
  • Září 20181 Post
  • Červen 20181 Post
  • Únor 20181 Post
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Post
  • Únor 20171 Post
  • Prosinec 20161 Post
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Post
  • Květen 20161 Post
  • Listopad 20151 Post
  • Říjen 20151 Post
  • Srpen 20151 Post
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Post
  • Únor 20151 Post
  • Říjen 20141 Post
  • Září 20141 Post
  • Květen 20141 Post
  • Březen 20141 Post
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Post
  • Prosinec 20131 Post
  • Září 20131 Post
  • Srpen 20131 Post
  • Březen 20131 Post
  • Únor 20131 Post
  • Srpen 20121 Post
  • Červen 20121 Post
  • Leden 20121 Post
  • Prosinec 20111 Post
  • Listopad 20111 Post
  • Srpen 20111 Post
  • Červenec 20111 Post
  • Červen 20111 Post
  • Květen 20111 Post
  • Duben 20111 Post
  • Březen 20111 Post
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Post
  • Prosinec 20101 Post
  • Listopad 20101 Post
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Zemřel František Lízna (†79): Chartista a kněz podlehl těžkému průběhu... Manželky prezidentů: Bojovnice za práva žen Charlotta Masaryková byla ... Nejnemravnější film všech dob stál režiséra nejspíš život. Temný příbě...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Dva góly Zadiny nezabránily prohře Detroitu. Za Carolinu pálil Nečas Fotbal je kacířská hra a zvrácená ohavnost, hřímá saúdskoarabský šejk Stanciu: nejlepší období ve Slavii. Stres je pryč, zlepšil černou prác...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Mrakodrap v Hostivaři? Městská část nechala vypracovat studii na nové ... Tohle nám běhá po obličeji i v ochlupení! Parazit trudník může zhoršov... Masivní kybernetický útok: Hackeři napadli úřad Maláčové i Prahu. Může...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Můžete po císaři rodit přirozeně? Ano. Víme, co se ukrývá pod zkratkou... Děti tloustnou v domácí izolaci. Nudí se a stres řeší jídlem. Co s nim... 5 sukní, které se budou na jaře nejvíc nosit. Kterou už máte doma?
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Video: Aston Martin AMR21 poprvé na trati Land Rover Defender V8 má české ceny. Pod tři miliony nejde, barvami n... Nejlepší BMW, která nesou logo úplně jiné automobilky
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Gebrian: Nejkrásnější stanice metra. Ale co je na ní špatně? Spekulace: iPhone 13 zmenší výřez, iPhone 14 dostane nenápadný průstře... Samsung Q950A nabídne 11.1.4 kanálový zvuk, nechybí ani další soundbar...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Banksy ozdobil bývalou věznici kresbou utíkajícího Oscara Wildea Zápisník Marka Schwarzmanna: Komu věřit Na trhu se přetřásá prodej obří hazardní společnosti, uvádí Mergermark...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Nový život Ralska: Bývalý vojenský prostor je dnes cílem rodinných výl... Majáky: Navigační stavby s puncem romantiky slouží svému účelu i v dne... Léto v Chorvatsku: Nová bezpečnostní opatření kvůli covidu!
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
P o p e l k a v.o.s. v likvidaci - 48172961 Pletení a háčkování nás zase baví! Vytvořte si věci krásné i praktické Prostor garsonky zvětšil chytře řešený nábytek. V jediném pokoji je vš...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Bylinky v těhotenství: Po kterých sáhnout a které raději vynechat? Opakující se noční můry mají skrytý význam. Chcete pochopit ty své? 7 zdravých návyků, kterými prospějete svému srdci každý den
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Nevím, jak jí dát pusu Nebezpečné objetí: Jed stokrát silnější než kyanid Hry zadarmo nebo se slevou: strategie Wargame a Ratchet & Clank zdarma
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Alena Antalová: Nejsem tlusťoška, co se válí doma.. SÁZKAŘSKÉ TIPY: Slavia slízne Smetanu, Plzeň si poradí se Sigmou Blesk Podcast: Další nakažená zvířata v Zoo Praha. Richardovi je lépe,...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura