-
ŠESTSETČTYŘICETkoní
Včera bylo všechno špatně…málo času, počasí, po celé republice kolony. Nejhorší možná konstelace pro vše možné, ale v telefonu v pátek přistála sms s několika snímky a nabídkou k projetí. Krátká domluva s tradičním souputníkem podobných akcí, přeorganizování pracovních záležitostí a následně se prokousat kolonami přes republiku.
Dojezd o hodinu později než bylo domluveno, krátký brífink o tom co auta umí a na co si za ranního deště dávat pozor, vyvézt krasavce a hurá vyzkoušet co obě auta dovedou.
To, co se nám dostalo do ruky je vzácná chuťovka a nezkusit ji by byl velký prohřešek vůči autofandovskýmu desateru.Já nejdříve usedám do Cadillacu ATS-V Coupé, cca 470koní vydolovaných z twin-turba 3,6 V6 spolu s novou osmistupňovou převodovkou zní minimálně přesvědčivě. Oblíbený parametr zrychlení 0-100 začíná trojkou! Na auto velikostí bavorské čtyřky slušný! Coupé vypadá líp než dřív zkoušený sedan a hlavně pod karbonem zdobenou karoserií se ukrývá ta správná motorovna. Interiér je vybaven skvělými Recary jako dělanými na mojí postavu a volantem s alcantarovým věncem. Šlapu na plyn opatrně, mokro sbírá sebedůvěru a obava o původní tvary raritního vozu převzaly otěže jízdy. Navíc máme proklatě málo času. Při výjezdu na dálnici poprvé trochu protáhnu koně, šestiválec má krásný zvuk, turba ho zbytečně nedegemeruje. Režim nechávám v módu Drive, sportovní ani nevyužívám, jakékoliv větší přitlačení pravého pedálu ke koberečku má za následek rozpustilé pohození zadních kol mimo stopu předních. Z krátké projížďky bez možnosti využít potenciál naplno tak jen dokážu identifikovat perfektní řízení a skvěle naladěný podvozek s koncentrátem hravosti i použitelnosti na běžné cestování. Převodovka u předprodukčních kousků není úplně doladěná a tak je lepší řadit pádly, tady se sériová auta ještě podle sdělení změní.
Je čas vyměnit na chvilku červené kupé za bestii v bílé perleti, která má pod karbonovou kapotou malý jaderný reaktor! Objem 6,2litru, výkon 640HP, kompresor, krouťák jako nákladní truck, opět RWD ženoucí sílu k zadním kolům přes podobnou nebo stejnou převodovku jako u ATS. CTS-V je auto velikosti prémiové střední třídy, žádná hračička pro házení sebou na úzkých okreskách. Sedan je od rozjezdu naladěn jako cruiser, měkčí ale pevný, jemnější reakce zavěšení jsou více utlumeny, komfort je velice příjemný. Ze spodních otáček se sbírá klidněji než turby přeplňovaná V6 a dodává více jistoty v pondělní slotě.
Stále se bavím o cestovním nastavení, nemám u takhle výkonného vozu na mokru odvahu zkoušet Race nastavení. Výkon přichází plynule, motor je mnohem tišší a až po překročení nějakých 4krpm se ozývá burácení přecházející ve skučení, které přehluší vytí kompresoru v nižších otáčkách. Reakce volantu jsou nádherně čitelné, u CTS se stejně jako menšího bratra můžete spolehnout na fantastické držení přední nápravy na silnici. Tohle mám moc rád!
Můžeme se bavit o rozdílných estetických poadavcích evropských a amerických klientů, můžeme diskutovat nad jiným pojetím interiéru (sedačky i u CTS jsou pro mě lahůdka…nesmírně pohodlné skořepiny), povozit se na zatím nefinálním sladění převodovky s motorem, dá se hádat o lecčems…většinu toho ale dokáže smáznout v obou případech lahodná pohonná jednotka, precizní nastavení podvozku a čitelnost i citlivost řízení, které u konkurence ne vždy naleznete.
P.S.: Příspěvky jsou povoleny 🙂
F-Pace – Kočičí gazík Jag XF Mk.II poprvé za volantem
27 Responses to ŠESTSETČTYŘICETkoní
[1]
10. 11. 2015 v 10.44Emel
Chuťovka, myšlenka dát do sedanu motor z Corvetty je rozhodně správná 🙂 . Musím říct, že mi k hranatému stylu Cadillacu seděl vždycky spíš sedan než kupé a z fotek se to potvrzuje i tady.
PS: pokud jsou Recara dělaná na tvoji postavu, co si s tím počne průměrný amík? 🙂
PPS: to bys nebyl ty, abys nezaparkoval pod cedulí Škoda servis a nepokusil se nám podprahově vnutit něco od koncernu 😉
[2]
10. 11. 2015 v 10.49Dinar
Doplním pár svých postřehů.
Předně, tyhle nové ostré cadillacy rozhodně nejsou žádné us trakaře. Nebyla možnost se do podvozku někde opřít, na to byla jízda
příliš krátká a počasí příliš nepřejícné, ale i z toho mála zatáček, které jsme projeli, bylo zřejmé, že obě auta zatáčet umí a podvozkově
jsou na úrovni toho nejlepšího z Evropy v daných třídách, tj. podvozek je tuhý a přitom poddajný, na rozbitém povrchu neztrácí glanc a
zvládá kontrolovat pohyby karoserie s naprostým přehledem. Doplněno skvělým byť elektromechanickým řízením ZF s variabilním převodem,
je skutečně radost řídit jak „stodolu“ cts-v, tak mrštnější kupátko ats-v. Stejné řízení používá i BMW a pro mně je záhadou, proč ho
umí v Cadillacu naladit tak, že připomíná hydrauliku a to v BMW playstation. Na tohle není omluva.
Motor z corvetty v cts-v je dole utlumený, v nízkých otáčkách vůbec nemá projev americké V8, tj. žádné klidné bublání, naopak jen
vzdálené hučení a do toho kňučení kompresoru. Pro mé uši tedy nic moc, k tomu, co zvukově tento motor umí, je třeba se prodrat
otáčkami, od 4 tis. přestane být slyšet kompresor, véosmičkové tóny začnou převažovat a kolem 6 tis. je to zvukový koncert.
Docela rozporuplné, sice chápu, že cts-v má fungovat hlavně jako cesťák, jenže právě v těch prvních 3 tis. otáčkách, do kterých zvládne
vše, co při jízdě po silnici bude řidič vůbec potřebovat, zní nijace, a tím se ten bonus pod kapotou, alespoň v mých očích, docela snižuje.
A je ještě tu další, ne příliš dobrá, zpráva, sladění motoru s převodovkou je mizerné a neodpovídá míře pozornosti, kterou věnovali konstruktéři podvozku
a řízení. Převodovka je pomalá a zmatená, podřazení v zatáčce byť i při lehkém kontaktu s plynovým pedálem je nejen nepříjemné,
ale vzhledem k síle motoru může způsobit i nepříjemnosti. Proces zařazení jiného rychl. stupně se probíhá tak, že
zatáhnete za pádlo, to předá informaci řídící jednotce, ta si odkašle pošle info na podatelnu převodovky, tam žádost orazítkují, předají
příslušnému převodu, ten si ji přečte a zařadí se. Zvolení sport modu znamená, že vás po zařazení navíc nakopne do zadku.
Musím říct, že přes silácký projev motoru, mě pohonný řetězec ne vyloženě zklamal, ale ani nijak nenadchnul, a může za to jeho ne/sladění.
Samozřejmě hodnotím v relaci, ne absolutně, je třeba si uvědomit, že CTS-V je auto s cenovkou
přes tři miliony, loví ve vodách S8 nebo Panamery, a tahle auta jsou prostě v tom, co zmiňuju dopiplána k dokonalosti.
ATS-V se mi celkově líbilo více, nejen proto, že je lehčí a obratnější, ale sladění motoru s převodovkou bylo o něco lepší, a motor samotný
je výborný, díky objemu se nadechuje velmi rychle, turba prakticky nejsou cítit, je lineární, zvukově graduje s tahem a i když nemá výraznou
špičku, je radost ho točit.
S čím bych měl u obou aut problém, je posaz, v obou se sedí vysoko a nedá se s tím nic dělat. Samotná recara nejsou špatná, nastavení,
dofuky, ale sedáky jsou krátké, bez možnosti prodloužení, chyba. Vůbec největší problém mám celkově s interiéry obou aut, nelíbí se mi designově,
naprosto bez jakékoliv finesy, nelíbí se mi zpracování i některé materiály (s výjimkou sedaček v kombinaci kůže alcantara), a to nejsem nijak cimprlich,
prostě černý lesklý plast a chrom lištu nepovažuju za žádný luxus (pokud by někdo potřeboval vysvětlit rozdíl mezi černým plastem a klavírovým lakem, rád vysvětlím),
všemu vévodí věčně upatlaný (jiný nebude) displej infotainmentu, který sám o sobě za moc nestojí, plus provední tft displeje v přístroj kapličce (CTS-V), které je vrcholem nepřehlednosti.
Tahle auta jsou určitě alternativa k evr. konkurenci a v některých aspektech ji možná i předčí, ale píšu-li za sebe, pak se skutečným plácnutím
tří milionů na stůl dealera za CTS-V bych měl problém, resp. i přes impresivní motor z corvetty bych si ho nekoupil.
ATS-V je mnohem více na zvážení, vysoký posaz vadí mně, jiným nemusí, infotainment apod. stejně tak, ale umím si představit, že po srovnávačce
např. s M4, nasrán jejím tupým řízením, bych mohl zvolit ATS-V a říkat si, že vyšší posaz je zdravý a ten infotainment nějak přežiju… 😉
Každopádně pěkná zkušenost, cadillacu pochvala za obě auta, a dealerovi poděkování za možnost se projet. 😉
[3]
10. 11. 2015 v 10.50Dinar
webpaja: poslal jsem ti svoje fotky už zaprasených aut, ale jsou tam i vnitřky, kdybys to chtěl doplnit. 😉
[4]
10. 11. 2015 v 10.53Dinar
webpaja: to povolení příspěvků sis měl pořádně rozmyslet, co kdyby sem přišel nějaký hulvát, co by si dovolil mít jiný názor??!! :)))
[5]
10. 11. 2015 v 14.13iudex
škoda, že vám to nevyšlo, tieto autá si pýtajú suchý asfalt a voľné cesty viac, než akékoľvek iné. A zrejme v takom prípade by bolo aj viac nadšenia (i keď hodnotenie motora, podvozku či riadenia je až nečakane pozitívne), jednoducho V6 biturbo či V8 kompresor poháňajúci zadné kolesá na upršaných cestách nie je to pravé orechové. Dizajn ste moc neriešili, pre mňa je ale nestráviteľný, notabene u toho kupé, kde to je najmä o estetike a emóciách (sedan tie ostré hrany znáša lepšie, aj keď to tiež nie je ono). Tak snáď Corvette vyjde lepšie.
[6]
10. 11. 2015 v 14.30Dinar
Iudex: čoveče na mně to kupé v reálu (na fotkách vypadá vypaseně) působilo designově líp než cts-v, to mi připadá jako lokomotiva, dlouhá masa na malých kolečkách.
Na corvette my dva můžem zapomenout, problémem je opět vysoký posaz, což u cts nebo ats ještě nějak přejít lze, ale u placky je to neakceptovatelné. Navíc to znamená hlavu až ve stropě, a protože střecha je skleněná, je to dost divný pocit, když ti čupřina olizuje sklo. Navíc by to chtělo ještě i pár cm posuvu sedačky vzad, víc přitáhnout volant, prostě do ideálu těch pár cm chybí, bohužel, protože výhled přes ty vyboulené blatníky ultradlouhého předku je very promissing. Na svezení se nějak vejdeš, ale je to kompromis. 😉
[7]
10. 11. 2015 v 14.42stealth01
Zajímavé je, že by to člověk do tak civilně vypadajícího auta nikdy neřekl. Čtyři koncovky výfuku má dnes kdekdo, Golfem R počínaje a tímto monstrem konče. Nicméně přenést tolik výkonu na zadní kola je snad možné jen na suchém betonu ne? Jaké tam jsou zadní pneu? Myslím tak minimálně 305 ne? 🙂
[8]
10. 11. 2015 v 15.02Dinar
[7] U ats jsem se nedíval, cts mělo vzadu 295/? R19. Má to mít krouťák 800 Nm, ale co jsem pozoroval, tak min. na první dva kvalty tam musí být nějaké omezení, jinak by se s tím nedalo prudčeji rozjet.
[9]
10. 11. 2015 v 15.37boost.
No, podle titulku jsem teda předpokládal, že jste projeli Murciélago a ne nějakej émerickej koráb. Vlastně to dokládá, kam jsme se to s výkonem za jednu dekádu dostali… A mně se to líbí!
Příště si vyjednejte lepší počasí, ať můžete při burnoutech řvát „poweeeer“ jako JC. 🙂 A měli bychom si takových aut užívat co to jde, dlouho tu už s námi pravděpodobně nebudou.
[10]
10. 11. 2015 v 16.34webpaja
(1) Sedačky jsou dofukovací, já si je stahoval zcela 😉
(2) (3) (4) Děkuju za doplnění, fotky a vlastní postřehy Dinare! 🙂 palec nahoru
Tak nějak předpokládám, že se najde někdo s protichůdným názorem a rád ho uvítám… 😀
(5) Design opravdu neřeším, sto lidí, sto chutí. Mě se obě auta celkem líbí zepředu a naživo působí líp než na obrázcích 😉
(7) Když jel Dinar za mnou, působilo CTS-V tak, že bych normálně zastavil, poklekl a nechal se zadělat prachem cest. Sedan je naladěn tak, že minimálně v běžným módu je víc user friendly odspodu. Moc mě mrzí, že nevyšlo počasí
(9) Opět se ale potvrdilo to, že z hlediska jízdních vlastností nejsou Cadillacy žádný Popelky, navíc s opravdu skvělým řízením. Pokud k tomu připočtu fakt, že oba motory ukázaly na to jaký je foukaný dvoulitr přešlap, tak jsem moc rád, že jsem se k oběma byť na chvilku dostal 😉
[11]
10. 11. 2015 v 20.22rohYpnol
Za mě tenhle přemotorovaný styl nikdy nepochopím.
Ano, nepochybně tu cílíme a lovíme ve vodách naprosté rozmařilosti bohatých. Zkrátka čím víc konta, tím víc koní… Ok. Když se vám na kontě válí zbytečné nuly, proč si nedopřát…
Jenže tohle je podle mě jediný důvod, proč si auto této ráže pořídit (CTS-V). Jsou určitá pravidla, na zahradě si taky nepostavíte jaderný reaktor, abyste měli nejvíc elektřiny ve svém letohradu, i kdybyste na kontě měli třeba 1000 Temelínů…
Zkrátka pro zábavu na 4 kolech vidím tu ATS-V, proč ne. Ale CTS-V? Kategorie Audi RS6 nebo BMW X6M – nesmysl na 4 kolech.
[12]
10. 11. 2015 v 23.40boost.
(10) Amíci se očividně s podvozky a řízením dost vytáhli za posledních pár let. Nikdy jsem „ameriku“ bohužel nejel, ale něco jsem už přečetl & zkoukl. Hlavně ATS-V Sedan byl chválen za řízení a podvozek. Tvůj text budiž tomu důkazem. A CTS-V se mi sakra líbí. Shrnul bych to tak – vypadá tak, jak by americký sedan s motorem z Vette vypadat měl. 🙂
(11) Každý mám jiné preference… ale nějak marně hledám smysl tvého sdělení. Možná je to tím, že jsi podobnou bestii nikdy nezažil. Nesmysl nemusí být nakonec nesmyslem. Proč Mercedes dělá 6×6 pickup se 400 kW? Because fuck you, that’s why. 😉
[13]
11. 11. 2015 v 7.06stealth01
Já si nemyslím, že by to bylo o zbohatlících (navíc to slovo mi nepřijde moc pozitivní). Bohatí jen přijímají to, co jim servírují automobilky. Myslím, že Cadillac v tomto případě říká: „Jsme schopni to udělat. Navzdory konstelaci dnešního světa“. Jsou auta, která posílají na zadní kola dokonce ještě více výkonu.
Osobně sice moc nechápu, jak ten výkon přenést efektivně na silnici, ale na okruhu bude zcela jistě sbírat body. Dlouhé rovinky, na kterých bude zrychlovat se stejnou brutalitou nehledě na zvyšující se rychlost. To je důvod mít pod zadkem obrovskou zásobu síly.
Skály v lomech se taky nerozbíjí 5 gramy dynamitu. 🙂
[14]
11. 11. 2015 v 7.38Dinar
[11] Trochu se uvolni, člověk, a zvlášť my kluci, v životě potřebuje pár „nesmyslů“, dělají ho přece radostnější. Já si taky nejspíš nikdy nepořídím auto z kategorie „sportovní varianta konfenkčního modelu“, protože raději volím cestu více aut pro jednotlivé účely, ale naprosto chápu, že chce-li někdo univerzála, sáhne po M3, CTS-V nebo třeba X6M. Co si pamatuju z poslední doby, tak největší pr.del na okruhu jsem si užil se splašenou stodolou Range Rover V8, když jsem se snažil udržet f-typu a s takovou X6M vyděsíš na dráze kdejakou placku. 😉
[15]
11. 11. 2015 v 15.13MariAchi
Boze muj, on si nekdo muze dovolit projet tyhle bestie, jeste nam tu o tom kamaradsky napise, a pak tu prijde pitomec komunistickej, kteryho jeste zivi rodice, a zacne tu kazat o zbohatlicich. Je mi z toho blivno.
Pajo, super kary, jen tak dal 🙂 Ale vysvetli mi, proc si vzdy ty premotorovane zadokolky nechavas na podzimni sajrajt? Loni touhle dobou F-type s peti stovkami koni, ted amik s sestistyctyriceti, co bude za rok? Dragster? 😀
A tenhle muj koment klidne smaz, atu ta moje depka ze zamindrakovanyho psa s televizi na hlave nekazi nadseni ostatnim 🙂
[16]
12. 11. 2015 v 9.00webpaja
(14) Ano RR na okruhu mě dostal víc než cokoliv jinýho, zvlášť když jeho brácha nám pár minut před tím ukázal, že v terénu projede to samý jako Defík 😀
(15) Já? Já si nic nenechávám, když přijde nabídka svézt se v něčem zajímavým, mažu naopak bez ohledu na počasí 🙂
[17]
12. 11. 2015 v 11.24webpaja
(11) Otázka nestojí 300,400,700 koní…ale jak si s výkonem dokáže auto poradit a nakolik je řiditelný i použitelný. Takže počet koní beru jako podružnej faktor.
[18]
13. 11. 2015 v 18.26šmoula nešika
Zajímavé počtení… 🙂 Hned jsem si vybavil hraní nyní již desetiletého NFS Most Wanted. http://i.ytimg.com/vi/xWVo2fltlDk/maxresdefault.jpg Tehdy byl Cadillac o něco obludnější, ale ve své podstatě se svých typických hrubých ploch a hran po obvodu a malých oken drží dodnes. 🙂
Ještě Hellcat by to chtělo; dle jednoho z nedávných komentářů pod Fotosoutěží se nějaké v Čechách rozhodně vyskytují…
[19]
20. 11. 2015 v 14.06figurka
Dobré, hodně dobré. Škoda počasí.
[20]
24. 11. 2015 v 0.13Barrichello
Sem viděl že u Tondy maj tyhle dva kousky, Kléma to dával na fejsíček.
Těch koní u CTS-V by mělo být 649 ne?
Jinak konkurencí je hlavně BMW M5, když už tu řešíte konkurenci :o)
Ale je potěšující, že pánové doslova objevili ameriku – tedy že ameriky umí zatáčet a brzdit. Světe div se, ono to už platí 20 let :o))
[21]
24. 11. 2015 v 0.17Barrichello
Hellcaty má Denker a Auto Outlet ale tam se obávám pánové nemají známý ani nejsou zapsáni jako exkluzivní zákazníci, takže narozdíl od Tony Charouze jim tam půjčí akorát tak kulajz.
Jinak Hellcat už testoval kde kdo – Duchoň z Automobil Revue, Vojta Dobeš a další novináři, můžete si to pohledat na webu. Ale CTS-V a Hellcat bych zrovna nesrovnával, podvozkově je CTS-V trochu jinde….
[22]
24. 11. 2015 v 6.44webpaja
(19) Díky 🙂
(20) M5 je samozřejmost, další z konkurentů za podobný peníze nebylo možný nevypsat. Nikdo tu neobjevil ameriku Bariku, mel si co chceš. Já nikdy nenapsal, že by poslední Caddy měly špatný podvozek nebo řízení. A co se týká zápůjček…
Naštěstí to máme obráceně, nevolám já, ale volá někdo, že má něco zajímavýho k otestování. Takže tvoje poštěkávání beru jako další snahu být ještě větší světák 🙂
[23]
25. 11. 2015 v 23.17Barrichello
Ne? Mě se zdá, že tady lidi tak nějak pořád u ameriky čekaj, že když projedou zatáčku rychleji jak 30kou, musí nutně skončit v příkopu. A sou v úplným úžasu, když se tak nestane….
To nebylo poštěkávání jen reakce na to, že testík Hellcatu tu asi čekat nemůžeme :o))
[24]
27. 11. 2015 v 17.09webpaja
(23) Připadá mi, že to píšeš hlavně ty. Nikdo tu o špatných jízdních vlastnostech minimálně některých amerik nepsal.
Co se týká Hellcatu…vzhledem k tomu, že neobrážím salony a neškemrám abych se projel zatím nevidím možnost.
[25]
27. 11. 2015 v 22.29Barrichello
Ty zrovna ne, ale udělej si anketu mezi 50 lidma na ulici a uvidíš, kdo má pravdu.
[26]
29. 11. 2015 v 5.55webpaja
(25) Máš recht, spousta lidí si bude myslet opak a ani já bych to nezobecňoval. Proto jsem to psal ke Caddilacům. To, co se o amerikách říkává, za to si amíci mohou sami. Vychází to z pravdivýho základu a oni musí přesvědčovat, že tomu už tak není.
[27]
29. 11. 2015 v 23.17Barrichello
Ten pravdivý základ platil před 40 lety. Být čecháčkem, tak už bych ten kalendář z roku 1977 konečně sundal ze zdi :o))