-
Nová X5
Zajímavá nabídka mě po prvotním očichání na podzim znovu usadila do nové X5. Technicky šlo o téměř dokonalou kombinaci, vizuálně chyběla zajímavější barva než bílá a naopak přebývala černá kola. Ta sama o sobě nosí honosné 20″ pneu, ale dojem stejně působí do ztracena.
Zatím slabý výběr motorů nedává možnost verze 40d, ale jak už jsem se při prvním seznámení přesvědčil, kosmetická úprava výkonových parametrů vyznívá v reálu lépe než napovídají čísla (…i když se k dojmu z rychlosti ještě vrátím). M Paket beru jako povinnou položku výbavy a tím bych co se týká vzhledu končil.
Interiér nabídne nějaký ten milimetr navíc, ale co se týká například místa pro kolena vzadu, není to nic, čeho by se např. Q7 měla bát. To nárty si i při nejnižší poloze předních křesel užijí oproti čtyřem kroužkům naopak více.
Kufr je vysoký, pravidelný a s jeskyní pod podlahou, kam by se dal ukrýt i méně vzrostlý utečenec.
Palubní deska má sice klasické tvary BMW, ale revidované pozice ovladačů. Zvyknout si na panel klimatizace problém není, naopak snaha srovnat „knoflíky“ kolem voliče jízdních režimů sice potěší oko estéta, praktická stránka věci ale utrpěla. To co se dá u F15 nahmatat po paměti, tady lovíte prsty po černě lakované ploše.
Uspořádání infotainmentu chce také trochu zvyku, ale grafice nebo rychlosti se dá máloco vytknout. Zřejmě nějaký přeběhlík z Igolstadtu musel umístit startovací tlačítko mezi ostatní „plošná jakobytlačítka“ na středový tunel a grafik symbolů na volantu změnil vzhled tlačítka aktivace tempomatu, který navíc nekoresponduje se symbolem mezi budíky. Pak už jen zmíním pro mě nelogický návrat k mechanickým páčkám blinkrů a stěračů a tím v zásadě negativa končí.
Motor ve verzi 30d si přede velmi jemně a bez vibrací, nový a hodnotněji působící volič automatu funguje jak by měl, volant nově neovládá jen přední, ale jeho natočení může za příplatek mít vliv i na zadní kola.
A právě AWS, poprvé v X5 plnotučný vzduchový podvozek jsem si na 24h užil.
Oproti F15 tak BMW dostaLo řádnou dávku konejšivého komfortu navíc, perfektně odhlučněný podvozek koresponduje s absencí aerodynamického hluku i dříve rušivého odvalování pneumatik. I sportovní režim je stále pohodlnější než dřívější komfortní předchůdce. Zadní řízená náprava čitelně, nenásilně pomáhá vykroužit oblouk a výrazně se tím omezila nedotáčivost. Řízení je tradičně hutnější než u konkurence, ale o řád příjemnější a stále zachovávající určitou citlivost a povědomí co se děje s předními koly i pod nimi. Komfortní sedačky dotvářejí hýčkání předních cestujících (bodejť by ne za ten příplatek) a jen nižší architektura palubní desky zavdává pocitu, že by mohly jít ještě o kousek níže.
Celkově tichý projev všech skupin ihned po přesednutí z F15 zapříčiní to, že se zdá nová X5 ospalejší při akceleraci, ale pohled na tachometr dokáže pesimistické chmury vyléčit. Příplatkový sportovní výfuk je uvnitř slyšet jen ve sportovním modu, jinak je jeho tlumený baryton rozeznatelný pouze při výrazném vytáčení. Zvenku však dokáže vyloudit krásný zvuk, který mi dal vzpomenout na moje XF s aftermarketovými laufy Spires. Je to decentní a celkem příjemná fičura.Vizuálně by tedy má konfigurace vypadala jinak, ale technicky i jízdně je X5 nejlepší, jakou kdy i ve vztahu ke konkurenci byla.
Nový Radicální začátek Racing is Life V.
20 Responses to Nová X5
[1]
8. 2. 2019 v 9.26Dinar
Vypadá to dobře, těším se na srovnání s novým GLE. 😉
[2]
8. 2. 2019 v 11.23webpaja
(1) Jsem zvědavý, konstrukce v zásadě podobná, motory taky. Palubní deska BMW potřebuje ideálně potah kůží, ale to M-B taky. Jen u M-B si připlatíš pár korun za umělou, která nevypadá špatně, kdežto u BMW musíš vzít buď model X-Line, případně u M-paketu koupit pravou a drahou kůži.
[3]
9. 2. 2019 v 10.544bytelnýkola
tak umělou kůži neee
[4]
9. 2. 2019 v 11.14webpaja
(3) Je to na palubce, vůbec neva. Teď ji mám a pořád o level výš než jakýkoliv plast.
[5]
9. 2. 2019 v 18.38speedfred
To už aj k dízlom dávajú športový výfuk ?
Nová X5 mi príde exteriérovo z D3 asi najlepšia a mne by asi stačil aj 3.0d keby už SUV .
[6]
9. 2. 2019 v 23.04praděda7
Mě by spíš zajímala 40d bez vzduchového odpružení…
[7]
9. 2. 2019 v 23.05rohYpnol
Nové GLE je otřes. Všechno je správně, ale zároveň je všechno úplně špatně.
Naopak nová X5 je prostě… trefa do černého.
[8]
10. 2. 2019 v 5.56webpaja
(5) Známý, se kterým se potkávám při venčení psů mi říkal „nová X5, moc se mi líbí a hlavně je to benzín“ :-). Fakt příjemný zvuk od výfuku.
(6) 40d ještě není v nabídce, měla být po přelomu roku, ale mají v zásadě vyprodanou kapacitu, takže je nic netlačí. Vzduch je moc hezky vyladěný, opravdu pokrok oproti F15.
(7) Nové GLE se mi ještě do rukou nedostalo. Oproti předchůdci určitě postup, nemyslím, že by mělo být o moc jiné než X5. A zkuste si konfigurátor, GLE levnější než BMW, BMW levnější než Touareg. Alespoň ve výbavě, kterou chci 😉
[9]
10. 2. 2019 v 12.09rohYpnol
Moje hodnocení GLE je čistě subjektivní. Objektivně to asi zlé není.
Jenže na nové X5 všechno tak nějak… sedí. I když je obrovská, tak vypadá skvěle, nepůsobí zavalitě, je v ní hodně prostoru atp.
Nové GLE podle mě doplatilo na unifikaci u MB. Snažili se zachovat markanty původního GLE, zároveň ale chtěli „začlenit do rodiny MB“… GLE je také obrovské, ale tak nějak přetéká na všechny strany, je zavalité, naproti tomu uvnitř není až tak prostorné pocitově…
Bál jsem se o třídu G, ale tam to dopadlo na 1 třikrát podtržená – G je excelentní a i když je nové, tak skvěle zachovalo charakter.
O GLE se tohle říct nedá. V bílé za mě hrůza, v tmavých barvách je to o něco lepší. Ale i tak… Jinak obecně interiéry M-B a jejich nový infotainment považuji za skvělý. Ale opět – nové GLE je tvarově rozbředlé. Předchozí model v interiéru hodně zestárnul, ale byl svůj.
Zkrátka v duelu X5 vs. GLE mám za mě jasno. Což se třeba o duelu E vs. 5 říct nedá…
[10]
10. 2. 2019 v 15.04webpaja
(9) Chápu, ale přesto věřím, že ať jedno nebo druhé udělají konkurenci vizuálně obstarožní.
[11]
10. 2. 2019 v 15.26speedfred
Na konfigurátory nechodím a vcelku som prekvapený že Turek je drahší ako X5. Asi to predsa pôjdem prubnúť v PC. Dizajn Merkelesov až na S-classe ide úplne mimo mňa a ani po rokoch tomu neviem prísť na chuť.
[12]
10. 2. 2019 v 16.10Ja Prvni 123
[11]
Je to věc pohledu na věc… třeba já považuju z „D3“ Mercedesa dneska za jedině „koupitelnýho“.
Neřeknu svézt se… ale mít to doma v garáži?
[13]
10. 2. 2019 v 19.25webpaja
(12) Když chceš prostor a šestiválec, pak ti zbývá RRS, RR, X5, GLE nebo Q7. Stelvio je malé a nemá civilní V6 verzi, Mase je malé, XC90 ve verzi T8 nefunguje jak by měla, Touareg je Q7 od VW a navíc minimálně stejně drahý.
RRS a RR čekají na nástupce, Q7 silně zestárla a zbývají oba němci. Pro mě lepší X5. Pro jiného GLE.
[14]
10. 2. 2019 v 19.58Ja Prvni 123
[13] Jasně, Stelvio do téhle skupiny vůbec nepatří. Jakkoliv ho mám rád.
A nemám nic ani proti tomu, že každej to máme jinak. Pro mě je to pořadí RR – GLE – X5.
Aniž bych tím chtěl říct, že kterékoliv z toho je špatné auto.
X5 asi trochu trpí příbuzností s X6… 😉
Prostě když už bych chtěl dát cca 2 mio za auto, tak bych vzal Velura.
[15]
11. 2. 2019 v 5.57webpaja
(14) Bohužel, stejně vybavený Velar +400k, za menší i když stylovější auto.
[16]
11. 2. 2019 v 13.39Dinar
(14) Range rover, by měl být luxusnější, a je o fous větší, ve srovnatelných motorizacích pak taky výrazně (až o milion) dražší, já ho úplně jako konkurenta X5 nebo GLE nevidím, od JLR je přímou konkurencí Range Sport, Velar tak napůl, hlavně prostorem odpovídajícím spíše X3. Pokud jde o Sporta, jak píše webpaja, už zastarává, s novou gen. X5 a GLE už bych ho před tyto nepostavil. 😉
[17]
11. 2. 2019 v 20.27Ja Prvni 123
[15] [16]
Přehlídnul jsem požadavek toho šestiválce… Land Rover má přeplňovaný čtyřválec… a pak až o dost dražší osmiválec.
OK.
Vycházel jsem z toho, že mně by ten čtyřválec stačil – výkonu má dost a projevem neuráží.
Pořád platí, že v téhle lize jsem „bychař“ – nechce se mi utratit tolik peněz za auto… moje nastavení mysli končí na Discoveře Sport , s tím benzínem mi přijde jako úplně uspokojující…
Ale každýho věc.
🙂
[18]
12. 2. 2019 v 3.11webpaja
(17) Velar má V6d s 300HP a od 1,5M bych pod šestiválec nešel. Benzínový dvoulitr ve Velaru bude dost žravý, kombinace pod 12 horko těžko. A v negazíkách lahodný V6 kompresor tu je taky řádově o 3 litry na sto víc.
[19]
12. 2. 2019 v 8.49speedfred
V takýchto SUV na rodiné či pracovné cesty zmysel benzínu moc nevidím,a nezachráni to ani nejaký hybrid. D je asi ideálna voľba.
[20]
12. 2. 2019 v 10.06webpaja
(19) Souhlas, na benzínové hrátky jsou zcela jiné kategorie 😉