• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > webpaja  > Racing is Life V.

  • Racing is Life V.

    Publikováno: 31. 10. 2018

    Závodění je život…ale někdy bolí. Letos bolelo mockrát, poprvé se opravdu umím vcítit do duše velkých kluků, když se na ně dívám v televizi, jak odstupují ze závodu pro technické problémy.
    Úvodník nebudu znít příliš pozitivně a bojovně, přesto jsem ho musel napsat. Proč poprvé píšu tento blog já a ne Dinar jako vždy, bude vysvětleno v následujících řádcích.

    Předposlední říjnová sobota, Automotodrom Brno 7:00
    Přícházíme s Dinarem do boxů, vše vypadá jako obvykle. Hromada lidí, spousta aut, vůně kávy, párků, slaniny a vajíček. Pozdravy, natěšené tváře, vyjukanost některých nováčků, rutina zkušenějších, diskuze nad taktikou, kontrola aut, diskuze s mechaniky, seřízení a nastavení pro startujícího jezdce, povinný briefing, kombinéza, rukavice, helma a čekání na otevření výjezdu z pit lane.
    Startuji, takže si pomalu vydávám na okruh, zajíždím brzdové destičky a před začátkem rovinky čekám na pokyn traťových maršálů pro najetí do startovacího místa.

    40 AUT NA STARTU!

    Je slabý opar, ještě poměrně chladno, ale vypadá to na pěkný podzimní den. Chvíli času před zaváděcími koly před letmým startem využíváme s Dinarem na pozdrav Lyona a rychle zpátky do auta. Připevnit volant, utáhnout pásy, nastartovat a vyrážíme za Safety carem na dvě pomalá zahřívací kola. Během nich dochází ke kontrole fungování časomíry, tentokrát jsem to já, komu jako na potvoru nefunguje. Maršálové zastavují celé pole a krabička putuje na jiné místo, kde si bude moc povídat s elektronikou na věži. Současně zjišťuji, že jsem strašně utáhlý v oblasti mužského nářadí a speciálně v pravých vinglech mě to řeže způsobem, který ve mě vyvolává obavu, jestli dám celý stint. Rozepnout se nedá, do boxů nechci a úprava různým popotahováním nefunguje, co naplat.
    Rozjíždíme se znovu, stále si opakuji naše hlavní motto pro poslední závod sezony.

    HLAVNĚ DOJET!
    44323415_1890587934309982_7783658815521554432_o
    Při startu si nechávám v poslední pravé lehce ujet první a silnější auta, čekající na zelenou, abych mezeru proměnil v dřívější akceleraci a možnost se nejen udržet, ale i zabojovat o místo. Všechna auta se na tratí zmítají v občas marných pokusech udržení přilnavosti na prochladlé a špinavé trati. Pár chybek soupeřů přede mnou mě posouvají dopředu, po dvou kolech je cítit, že pneumatiky začaly fungovat, vše jde hladce, nacházím rytmus a kupodivu jezdím s lehkostí časy pod těmi z testování. Po pár kolech dojíždíme první vozy slabších divizí, dávám si extra pozor. Radical je nízký, snadno přehlédnutelný a v zápalu boje předjížděných aut nemusí být vidět. I přes velkou zdrženlivost při předjíždění se dotahuji na 911RSR a testuji si, kde by se dal předjet. Drží defenzivní stopu, nenechává moc místa a já si pořád opakuji heslo dne. I tak se držíme v TOP4, Radical nádherně stínuje mohutně zrychlující Porsche bez jakýchkoliv problémů, jen se mi občas zdá, že spojka při odřazování zůstává viset na vyšší rychlosti o trochu déle. Upravím tedy její vyšlapování na nejkratší možnou dobu a tím se to trochu eliminuje.
    I přes předjíždění pomalejších aut mám radost z časů. Přestože neatakuji vnitřní ani vnější obrubníky se mi daří držet ve většině případů pod mým nejlepším časem z tréninku. Jak se trať otepluje, zkracuji brzdné body. Auto fantasticky drží, jen přejíždění mimo ideální stopu nabaluje kousky gumy a prachu zvlášť na přední kola. Ale celkové vyvážení je přímo skvostné, dovoluje bez jakékoliv krize nebo výrazně vyššího opotřebení gum volit jinou stopu v zatáčkách. Krásně se jede první pravá po cílové rovince, krátké brzdy, podřadit na 4° a tradá na vnitřek. Tak hezky se mi nejelo od prvních pár kol na SK Ringu v červnu, naprostá paráda. Auto poslouchá jako hodinky, přijde mi lehce přebržděný předek, ale neposílám to zatím dozadu, blíží se konec stintu a každý z nás to potřebuje jinak.
    Chvíli po uplynutí první hodiny vyjíždí na trať Safety car, na výzvu jedu do boxů ze třetího místa v pořadí, Dinar se ptá, jestli dotankuji a ještě pojedu, ale pás řezající do rozkroku mě vyhání z auta.
    Druhý řidič v pořadí je Honza, rychle mu sděluji stav tratě, upozorňuji na některá pomalejší auta a říkám ať si dává pozor na spojku.
    44464624_1893094430725999_1502390215954661376_o
    S Dinarem sledujeme naší pozici a stále to vypadá velmi dobře. Pohyb mezi třetím a čtvrtým místem s nevelkou ztrátou na prvního je skvělý!
    Pak už to začíná jít ráz naráz. Penalizace Honzy za předjíždění pod žlutou vlajkou (dostala ji snad třetina pole) a to ve chvíli kdy měl jít do kokpitu Dinar, čekání další kolo, příjezd Honzy a důležité info…spojka začíná viset už hodně dlouho. To je velký problém, nahoru se dá řadit bez ní, Dinar vyráží, tankuje a po objetí jediného kola se vrací do boxů. Spojka je mrtvá, při její výměně musí motor kousek ven a to je konec.

    Po třech hodinách se opět zastavujeme pro technický problém, přichází pocit zmaru, odevzdanosti a vzteku zároveň.

    Přípravy, testování, snaha o zlepšení se, boj o vteřiny, desetiny…to vše je najednou pryč a jakoby zbytečné. Chvíli mi trvalo než jsem se odhodlal sepsat blog. Teď je však potřeba koukat dopředu, spolknout hořkou pilulku, zapít ji čistou vodou a soutředit se na příští rok. Víme co chceme a půjdeme za cílem dál.

    Sezona 2018 je pryč, ať žije sezona 2019! ;-)

    P.S.: kamera nám odešla v prvním kole, tentokrát bez onboardu.

Nová X5 Prémiová definice 540i xDrive

24 reakcí na Racing is Life V.

  • [1]

    31. 10. 2018 v 14.30Dinar

    Jo, jo, sezona 2018 se nám zapíše max. tak do análu… :)

    Nezbývá než s nadějí hledět do sezony příští, akorát ta zima, ta bude dlouhá. ;)

    Odpovědět
  • [2]

    31. 10. 2018 v 15.23lyon667

    Pájo, díky za návštěvu na startovním roštu a hlavně za blog, protože vím, jak těžké je vracet se v myšlenkách k neúspěchu.

    Dneska večer je shodou okolností premiéra TV reportáže na kanále Sport 5, tak třeba to přispěje k motivaci na příští rok. Dinar si to pak může pouštět furt dokola třeba celou zimu :-D

    Odpovědět
  • [3]

    31. 10. 2018 v 19.01speedfred

    foto speedfred

    Pekné čítanie aj keď nie moc veselé. Tak snáď budúci rok sa na lepšie obráti a budú aj nejaké foto z bedne.
    Inak aké časy ste tam robili ?

    Odpovědět
  • [4]

    31. 10. 2018 v 21.53lyon667

    (3) Koukám na tabulku a vidím 2:16.5, což je sice pomalejší mezi Radicaly, ale méně, než 996. Bude zajímavé sledovat RS3 vs. 991 příští rok. Viz https://1url.cz/yMQ2g

    Jinak obrazem i slovem TV reportáž:
    https://sport5.cz/motor/9h-le-brno-ii-makpak-endurance-2018-vytrvalostni-zavod-cestovnich-vozu-na-okruzich-8708a88f.html

    Odpovědět
  • [5]

    1. 11. 2018 v 5.46woody-alien

    foto woody-alien

    Skvěle, Pájo…tohle se čte na jeden zátah. To není plkání ze středočeských okresek na zimákách, to nejsou teorie o přínosu baterek hybridu při nájezdu na dálnici ani potírání Mustangů Supem 1.6 TDI v Jeremenkově ulici :D ….tohle je opravdový život.
    Smůla se vám letos lepila na paty nehorázným způsobem, tak přeju tobě, Dinarovi a celému týmu pro příští sezónu, aby se Vám tam mrcha začala vyhýbat.

    Mimochodem,k těm utaženým pásům. Četl jsem kdysi, že podobným způsobem motivoval Čingischán své souvěrce k větší bojovnosti před střetem s nepřítelem. Nemáte mezi mechaniky nějakého jeho fanouška ? ;-)

    Odpovědět
  • [6]

    1. 11. 2018 v 5.46webpaja

    (2) Myslím, že ani jeden z nás to víc než jednou nezkoukne :-)

    (3) Fotky na bedně šly taky, jen bysme je museli udělat před závodem nebo po vyhlášení :-D

    2:16-2:20, podle provozu ;-)

    Odpovědět
  • [7]

    1. 11. 2018 v 5.51webpaja

    (4) Všechny tři popisy mě málem urvaly bránici :-D

    Pásy mi z jedné strany utahoval Dinar, ze druhé mechanik a nakonec já sám. Ono je neskutečně pohodlné mít tělo napevno a zcela volné ruce i nohy bez zapírání. Bohužel jsem si nesrovnal kombinézu (po Hamiltonovsku, nebo jak to dělá před startem Vale Rossi) a nářadí nechal pod nakrabatěnou a nevyrovnanou kombinézu. Je to strašný vopruz celou dobu myslet na to jak se alespoň trochu nadlehčit v pravém vinglu, aby to tak neřezalo. Po stintu mi ruka jela okamžitě do rozkroku jako úchylovi :-)

    Odpovědět
  • [8]

    1. 11. 2018 v 5.58webpaja

    (4) Těch 2:14 se dalo, hlavně mezi 5-10 kolem, kdy jsou gumy už zahřáté a přitom stále fresh. Snažil jsem se šetřit auto a jet tak, aby nám v pohodě vydržely dvě sady pneu. Narozdíl od kluků jsem nejezdil obrubníky a snažil se o co nejčistší stopu bez agresivity. Porsche je mnohem robustnější a může si dovolit jezdit až za ně, oba Radicaly tam byly taky. ;-)

    Odpovědět
  • [9]

    1. 11. 2018 v 5.58webpaja

    (1) Přesně tam! :-D

    Odpovědět
  • [10]

    1. 11. 2018 v 6.26webpaja

    (4) Kousnul jsem se a podíval na reportáž, názor na kluky z Caterhamu jsem moc nezměnil, hodně riskovali a byli minimálně při mém stintu nebezpeční okolí. 911 se vyhla penalizace, kdy vím, že situace byla prapodivná a komisaři asi ne vše správně posoudili.
    Jinak vaše OI maže jako po kolejích a Seat je taky moc hezky uklidněný a usazený v zatáčkách ;-)

    Odpovědět
  • [11]

    1. 11. 2018 v 8.184bytelnýkola

    tak se jen připojuji a oroduji za klidně delší čtení, je to paráda:)) ty neúspěchy vás akorát vystřelí motivačně, příští sezona bude pekelný ježdění:)))

    Odpovědět
  • [12]

    1. 11. 2018 v 9.43speedfred

    foto speedfred

    Je fajn že sú tu chlapci ktorý sa s nami vedia podeliť o takéto zážitky. Palec hore.

    Odpovědět
  • [13]

    1. 11. 2018 v 12.17Dinar

    (10) Já jsem to ještě neviděl, a přiznám se, že ani nemám chuť se podívat, rejpat se znova v pocitu zmaru. Možná v zimě… ;)

    Odpovědět
  • [14]

    1. 11. 2018 v 13.46Emel

    foto Emel

    Tak tedy… hodně úspěchů do 2019 :-)

    Odpovědět
  • [15]

    1. 11. 2018 v 16.57praděda7

    Pajo….chtěl bych se jen zeptat kolik závodních km měla ta spojka za sebou? Měníte spojku a další namáhané komponenty podle nějakého preventivního údržbového plánu? Díky!

    Best of luck in 2019!

    Odpovědět
  • [16]

    2. 11. 2018 v 5.48webpaja

    (15) Minimálně 40h v závodním nebo tréninkovém provozu. Auto je Radicalu Praha, kteří ho připravují. Pokud máme nějakou urgenci, tak to hlásíme. Ale tohle auto delší dobu stálo a tento rok se to projevilo.

    Odpovědět
  • [17]

    2. 11. 2018 v 7.54webpaja

    (11) Ono by delší bylo, ale stint je cca 90min, Dinar se do kokpitu dostal na jedno kolo a nechtěl jsem trhat seriál, tak jsem sepsal, alespoň pár dojmů ;-)

    (12) Kdy jdeš na trénink a do závodu? :-)

    Odpovědět
  • [18]

    2. 11. 2018 v 8.04speedfred

    foto speedfred

    (17) tak samozrejme na tréning by som prišiel skúsiť nejakú 1-2 jazdy pre pobavenie. Na pretekára asi nemám gény či ten prirodzený talent,a chcelo by to trénovať a trénovať.
    Ďalšie jazdy budú asi až v r 2019 ?

    Odpovědět
  • [19]

    2. 11. 2018 v 10.30lyon667

    (18) Poslední závod bývá většinou uzavřením sezóny jak pro teamy, tak pro většinu autodromů. Nová sezóna startuje obvykle na přelomu března a dubna a předsezónní testování je tedy dost omezené – letos jsme byli společně s Radical teamem v Mostě a tak trochu nám sněžilo. :) Asi nejlíp bude sledovat radikálí webshop, kdy se tam objeví konkrétní termíny na test, nebo si domluvit hlídacího psa. Pája s Dinárem se stejně budou celou zimu nudit, viďte kluci? :-D

    Odpovědět
  • [20]

    2. 11. 2018 v 13.23praděda7

    Pájo, díkec…..chci jen dodat, že když prakticky platíte i za přípravu auta, tak o to víc je potřeba, aby Radical dodržoval preventivní údržbovou disciplinu. Pak by se nemělo stávat, že vám v závodě odejde spojka a jeden z vás se ani nesveze. Já bych se Radical na tyto věci „nějak šikovně“ zeptal.

    Odpovědět
  • [21]

    2. 11. 2018 v 14.42webpaja

    (18) Jasná páka, od března. Mezitím se musíme realizovat jinak, sníh zřejmě jako loni v °Are a mohli bysme po roce opět Motobydlo, což? Pošlu ti termíny testování ;-)

    (19) Tak trochu jsem měl z testů v Mostě omrzlý nohy až po kolena ještě v červnu :-D Moc nudy nepředpokládám, práce je dost a zábavu si snad taky někde užijeme.

    (20) To vše víme, proto to nebylo nijak veselé posezonní loučení. Kluci se snaží, ale aut je v týmu hodně. Letos jsme si prostě vybrali černého Petra.

    Odpovědět
  • [22]

    7. 11. 2018 v 10.39webpaja

    Nejen zde diskutujícím jsem poslal pozvánku na Motobydlo, ať si pauzu trochu zkrátíme. Detaily jsou v SZ ;-)

    Odpovědět
  • [23]

    23. 11. 2018 v 18.04Richard

    Krásný čtení, ostatně jako vždy. Přeju hodně štěstí do další sezony.

    Odpovědět
  • [24]

    6. 1. 2020 v 13.17Jane

    Díky za článek

    Odpovědět
  • Napsat komentář

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Post
  • Červen 20191 Post
  • Duben 20191 Post
  • Březen 20191 Post
  • Únor 20191 Post
  • Říjen 20181 Post
  • Září 20181 Post
  • Červen 20181 Post
  • Únor 20181 Post
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Post
  • Únor 20171 Post
  • Prosinec 20161 Post
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Post
  • Květen 20161 Post
  • Listopad 20151 Post
  • Říjen 20151 Post
  • Srpen 20151 Post
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Post
  • Únor 20151 Post
  • Říjen 20141 Post
  • Září 20141 Post
  • Květen 20141 Post
  • Březen 20141 Post
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Post
  • Prosinec 20131 Post
  • Září 20131 Post
  • Srpen 20131 Post
  • Březen 20131 Post
  • Únor 20131 Post
  • Srpen 20121 Post
  • Červen 20121 Post
  • Leden 20121 Post
  • Prosinec 20111 Post
  • Listopad 20111 Post
  • Srpen 20111 Post
  • Červenec 20111 Post
  • Červen 20111 Post
  • Květen 20111 Post
  • Duben 20111 Post
  • Březen 20111 Post
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Post
  • Prosinec 20101 Post
  • Listopad 20101 Post
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Zemřel František Lízna (†79): Chartista a kněz podlehl těžkému průběhu... Manželky prezidentů: Bojovnice za práva žen Charlotta Masaryková byla ... Nejnemravnější film všech dob stál režiséra nejspíš život. Temný příbě...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Dva góly Zadiny nezabránily prohře Detroitu. Za Carolinu pálil Nečas Fotbal je kacířská hra a zvrácená ohavnost, hřímá saúdskoarabský šejk Stanciu: nejlepší období ve Slavii. Stres je pryč, zlepšil černou prác...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
MS v biatlonu 2021
Mrakodrap v Hostivaři? Městská část nechala vypracovat studii na nové ... Tohle nám běhá po obličeji i v ochlupení! Parazit trudník může zhoršov... Masivní kybernetický útok: Hackeři napadli úřad Maláčové i Prahu. Může...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Můžete po císaři rodit přirozeně? Ano. Víme, co se ukrývá pod zkratkou... Děti tloustnou v domácí izolaci. Nudí se a stres řeší jídlem. Co s nim... 5 sukní, které se budou na jaře nejvíc nosit. Kterou už máte doma?
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Video: Aston Martin AMR21 poprvé na trati Land Rover Defender V8 má české ceny. Pod tři miliony nejde, barvami n... Nejlepší BMW, která nesou logo úplně jiné automobilky
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Gebrian: Nejkrásnější stanice metra. Ale co je na ní špatně? Spekulace: iPhone 13 zmenší výřez, iPhone 14 dostane nenápadný průstře... Samsung Q950A nabídne 11.1.4 kanálový zvuk, nechybí ani další soundbar...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Banksy ozdobil bývalou věznici kresbou utíkajícího Oscara Wildea Zápisník Marka Schwarzmanna: Komu věřit Na trhu se přetřásá prodej obří hazardní společnosti, uvádí Mergermark...
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
0 0 2
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Nový život Ralska: Bývalý vojenský prostor je dnes cílem rodinných výl... Majáky: Navigační stavby s puncem romantiky slouží svému účelu i v dne... Léto v Chorvatsku: Nová bezpečnostní opatření kvůli covidu!
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
P o p e l k a v.o.s. v likvidaci - 48172961 Pletení a háčkování nás zase baví! Vytvořte si věci krásné i praktické Prostor garsonky zvětšil chytře řešený nábytek. V jediném pokoji je vš...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Bylinky v těhotenství: Po kterých sáhnout a které raději vynechat? Opakující se noční můry mají skrytý význam. Chcete pochopit ty své? 7 zdravých návyků, kterými prospějete svému srdci každý den
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Nevím, jak jí dát pusu Nebezpečné objetí: Jed stokrát silnější než kyanid Hry zadarmo nebo se slevou: strategie Wargame a Ratchet & Clank zdarma
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Alena Antalová: Nejsem tlusťoška, co se válí doma.. SÁZKAŘSKÉ TIPY: Slavia slízne Smetanu, Plzeň si poradí se Sigmou Blesk Podcast: Další nakažená zvířata v Zoo Praha. Richardovi je lépe,...
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 12 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura