-
3er G20 – Nový etalon?
Třída středních prémiových sedanů v Evropě prodejně smazává většinu mainstreamové konkurence, tudíž každá novinka od D3, Jagu, AR, Maserati, Lexusu je velmi důležitá.
Poslední na stůl vyložilo své karty BMW s novou trojkou, nedávno se začala prodávat a je tedy možnost zjistit v čem je lepší než předchůdce a případně než konkurence.
Obecně se rozšiřuje nabídka verzí s pohonem všech kol, která pomalu, ale jistě vytlačuje klasickou koncepci do nižších nebo následně až vrcholných verzí (a i tam neutěšeně ubývá). Přes různé restrikce, stále tvrdší normy, stejně jako skvělé benzínové jednotky, se mi dostala do rukou pravděpodobně nejprodávanější fleetová varianta 320d xDrive.
Krásná modrá barva dokáže smazat ne bezvýhradné ztvárnění některých detailů poslední 3er. V mnou testované verzi s M paketem jde zejména o provedení předního nárazníku s prapodivnými vložkami na obou krajích, korunovanými lesklým plastem a mlhovkou, být tam mřížka, nevypadá to tak tupě. Záď s novými světlomety bude také potřebovat chvíli zvyku. Nejlépe funguje na FL 7er.
Celkové tvary však jasně odkazují na předchůdce a vychází z klasického provedení sedanů BMW.
Interiér prodělal přímo revoluci, nekomplikovaný, stále s perfektním iDrive, relativně prostorný, krásně zpracovaný. Mám jen dvě výhrady:
1) digitální přístroje jsou vším možným, jen ne tím, co bych od BMW očekával. Hranaté, divné, otočený otáčkoměr
2) lišta s ovladači vlevo od voliče automatu se při doteku hýbe trochu po celé délce a nevím, zda je to záměr nebo chyba
Startovací tlačítko na středové konzoli je u BMW nezvyk, ale žádná křeč. Motor tlumeně naskočí, avšak druh spalovaného paliva samozřejmě poznáte. Při nižších rychlostech pak někde v dálce vepředu udušené nýtování je, následně ho můžete slyšet až při jízdě v nejvyšším spektru otáček. Díky dobře poskládaným převodům se rychle vytáčí, ZF8 funguje tak, jak u všech bavoráků, tedy skvěle.
Jak okomentovat motor 20d? Nové R4 dýzly od M-B jsou o něco kultivovanější, na nedostatek výkonu si i při dynamičtější jízdě většina lidí stěžovat nebude a starší třílitrové nafťáku z první dekády nového milénia vám rozhodně neujedou. Zrychlení vnímáte spíš očima na HUD nebo rychloměru, než nějakým brutálním zatlačením, ale reálně je na dvoulitr víc než slušné. Jen je jaksi…sterilní. Od toho tu však jsou dvě silnější R6 varianty v naftě i benzínu. Spotřeba při nijak defenzivní jízdě byla lehce pod 7, po zajetí a běžném režimu ji vidím spíš u litrů 6-ti na sto km.
Řízení je o něco málo lepší než u F30 po FL a na míle vzdálené nepovedenému gumáku prvních „eftřicítek“. Stále však nějaké to procento do XE nebo Giulie chybí, spíše u středové polohy a konzistence odporu volantu při ostřejší jízdě. Je to nicméně marginální rozdíl.
Vadil mi příliš tlustý věnec emkového volantu, jeho průměr už je trochu nad to, co se mi drží perfektně.Geniální je podvozek a jeho nastavení. V comfort modu odfiltruje valnou část problémových povrchů i na testovaných 19″ kolech. Sice víte o tom, že nějaké nerovnosti na cestě jsou, ale neobtěžují a neustále nenatřásají. Ve sportu je auto pevnější, ale ne toporné, skvěle se drží vozovky a nemá problém se záplatami. Tohle se mi moc líbí, opět na úrovni XE nebo Giulie, přičemž oba modely beru jako podvozkovou topku. Rozdíly by se daly poznat možná při přesednutí z auta do auta, takhle ale dávám všechny tři modely na první místo.
Co mě však zarazilo, byl pocit, že i při zcela vypnuté stabilizaci něco na podvozku chroupalo a nějakým způsobem se snažilo zasahovat do stopy. Nevím, zda šlo o xDrive, nebo jakési zásahy ESP zůstávají i v OFF režimu. Rozhodit si záď na suchém asfaltu se dá jen opravdu prasáckým zadupnutím plynu v manuálním modu převodovky a trhnutím volantem, i tak se ale auto hned rovná. Na podobné hrátky je mechanické přilnavosti moc a výkonu málo.Co napsat na konec? BMW 3er nové generace je opět na špici, má více polarizující design, ale kvality auta jako takového jsou velmi vysoké. V rámci konkurence dávám nadprůměrné 4* a v rámci střední třídy overall je to o půl * více. 😉
+ RWD základ
+ skvěle naladěný podvozek
+ dobré a slušně vyvážené řízení
+ pěkný interiér
+ napoměry dvoulitrové nafty, slušné výkony– provedení digitálních budíků
– nemožnost odvětrávaných sedadel
Z4 M40i Nový Radicální začátek
17 Responses to 3er G20 – Nový etalon?
[1]
18. 4. 2019 v 9.54iudex
Tak si mi spravil škrt cez rozpočet, ja som myslel, že hodíš blog až cez víkend, po tom, čo sa poobede sám preveziem, aby som išiel na testovačku s „čistou tabuľou“. 🙂 Tiež idem vyskúšať presne rovnakú konfiguráciu, 320d s automatom a xdrive, aj keď tuším bez M paketu, len Sportline (uvidím poobede).
Inak ako obvykle palec hore, vecné a objektívne zhodnotenie od človeka, čo sa vyzná a vie porovnať s konkurenciou, to je najviac.
[2]
18. 4. 2019 v 10.01webpaja
(1) Výhoda je, že nemusíme být objektivní, takže tvé dojmy se mohou lišit a na\víc máš s F30 najeto mnohem víc 😉
[3]
19. 4. 2019 v 6.36woody-alien
Hezky, Pavle. Já, na rozdíl od iudexe, žádné srovnání s předchůdcem nedodám. Ale pochválit musím. Tvoje testíky se vždycky daly oštemplovat sloganem „Zaměřeno na obsah“ a tady to není jiné. Věcně, střízlivě, k jádru věci, srovnání s přímou konkurencí, tečka. Žádná omáčka kolem nebo filozofování, kolik je válců člověku vlastně potřeba. 😉
Za sebe si u G20 (tu G30 v titulku si asi oprav 😉 ) nějak nemůžu zvyknout hlavně na ty na kapotu přeteklé ledvinky. Připomíná mi to Dalího obraz Trvalost paměti. 😀 Při představení to M-kovej přední nárazník schytával za přílišnou komplikovanost. No, já zas moc nedávám ty T-éčka na základním nárazníku, takže je to tak trochu výběr z menšího zla.
Důležitá je ale jízda. A tady se zdá, že v Mnichově zamakali. Teď hlavně neusnout na vavřínech a možná se jednou dotáhnou i na tu O2. 😀 😀
[4]
19. 4. 2019 v 7.13Ozzman
Modrá mu sluší !
Test je opravdu fajn, já reálné srovnání nemám, v 3er jsem jezdil pouze v E46 :D, ale nedávno jsem potkal v D na dálnici černý kousek v opravdu fleetovém provedení, bez Mpakeru a chvíli mi trvalo identifikovat, jestli je to opravdu už nová 3er, nebo jsem špatně odhadl a je to nová 5er (to víte, na Fordu poznám facelift i na kilometry, tady je to horší :D), tento modrý kousek je o dost pohlednější a rozhodně BYCH si za ten Mpaket připlatil.
Jediná výtka – škoda, že není foto interiéru 🙂
[5]
19. 4. 2019 v 16.45lyon667
Stejné provedení jsem potkal před pár dny v Brně a naživo vypadá přeci jen o něco líp, než na tvých fotkách #sorryjako 😉 Je ale fakt, že některé hrany obou nárazníků mají trochu problém s lomem světla a pod určitým úhlem vypadají podivně. Snad aby člověk zase čekal na facelift…
Jsem zvědavý na kombík.
[6]
21. 4. 2019 v 5.01webpaja
(3) Děkuju za umravnění třicítky! 🙂 Trošku si nejsem jistý, jestli ta věcnost není spíš ironická, klidně se příště rozepíšu na o dva řádky víc 😀
(4) Iudex má teď taky jednu ze základnějších verzí a nijak mi nevadí (až na ty šipkový trojúhelníčky v nárazníku 😉
(5) Vůbec jsem se nesnažil fotit nějakou pozici, prostě prásk zepředu a zezadu. Kombík souhlas 😉
[7]
21. 4. 2019 v 8.29iudex
Tak som sa bol aj aj povoziť na novej trojke. Rovnaká motorizácia (20d), pohon (xDrive) aj prevodovka (8° AT), len výbava nebola M paket, ale Sportline. A hoci k Mpaketu možno mať nejaké drobné výhrady, oproti Sportlinu je to o level lepšie. Ten Sportline (a v zásade aj ostatné ne-eMkové línie) pôsobí na mňa trošku čínsky, najmä tie samoúčelné plastové téčka okolo hmloviek. Celkovo nevnímam exteriér novej trojky ako posun vpred, skôr taký krok bokom. Ale proporčne pôsobí oproti predchodcovi ako väčšie auto, ten nárast rozmerov je vidieť, pomáha aj optické zníženie a rozšírenie prednej časti, proste oproti predchodcovi taký krok k 5er. Ako ale píšem, nie som s tým exteriérom stotožnený, aj v M pakete považujem F30ku za krajšiu, o bežných verziách nehovoriac.
Situácia sa otáča v interiéri, F30ku kritizujem, že nie je úplne hodná prémiového označenia, G20ka už bez výhrad je. Najnovší štýl prístrojov a ovládačov, ktorý nájdeme napr. aj v novej X5 či X7, hodnotné materiály a elegantný výzor, pritom obvyklá špičková ergonómia. Celkový dojem je o level vyššie, ako F30, a to moja testovačka nebola plne vybavená. Iná 3ka na salóne mala úplnú výbavu a ten dojem bol ešte lepší, na úrovni 5er, proste špička. V interiéri je tiež viac miesta, vpredu sa mi javia sedačky o niečo väčšie a pohodlnejšie, vzadu je o nejaký ten centimeter viac miesta na kolená (na hlavu je to to isté), proste zväčšenie rozmerov išlo plne do interiéru (kufor je rovnaký).
[8]
21. 4. 2019 v 8.38iudex
Pokr.
Najviac ma ale zaujíma jazda, hlavne to, či je pravdivé tvrdenie všetkých prvotných testov, že podvozok a jazdné vlastnosti sú tentokrát (na rozdiel od predfaceliftovej F30ky) bez výhrad a jednoznačne na špičke triedy. A rovno poviem, že to potvrdiť nemôžem, a to najmä z dôvodu verzie, ktorú som jazdil. Je zrejmé, že bude nemalý rozdiel medzi bežnou a M-paketovou verziou. Ale aj Sportline jazdí veľmi dobre, komfort je bez výhrad aj na 18kach a bez adaptívneho podvozka (ten predvádzačka nemala). Agilita je tiež veľmi solídna, na zatočenie volantu reaguje auto bezprostredne, riadenie je primerane citlivé, nie blatové, ale ani extra tuhé, viem si ale predstaviť, že Mko s variabilným riadením bude strmšie a s lepšou odozvou.
Čo povedať k motoru? Proste mne štvorvlacová nafta nebude voňať nikdy, bodka. Aj keď je solídne utlmená a reálne nebude svojím prejavom prekážať, proste je to počuť a cítiť. Počuť -aj keď tlmene a v pozadí a cítiť hlavne pri vytáčaní a zrýchľovaní. Záťah tam je, nie že nie, subjektívne sa mi motor zdal živší ako rovnako výkonná verzia koncernového motora. Pomáha mu hlavne skvelý 8st. automat ZF, ktorý šúpe rýchlosti bleskovo ako dvojspojka, ale kultivovanejšie. Pohonsa skrátka vezie na vlne krútiaku motora, ale pri malom otáčkovom spektre a ôsmich stupňoch to znamená radenie asi každú sekundu
[9]
21. 4. 2019 v 9.04iudex
Proste celkovo ten prejav nafty je taký bezpohlavný, nijaké emócie, ako písal paja, proste sterilný. Na úsporné cestovanie vysokými rýchlosťami po diaľnici ideálne, otázka potom je, či človek na diaľničné hltanie kilometrov potrebuje športový sedan. U mňa je odpoveď jasná. Ak 3er, tak jedine benzín, alebo potom rovno šesťvalcovú naftu (ktorá je kultivovanosťou a prejavom niekde inde ako R4 a v 3er bude mať už výkon športiaku, zrejme aj preto bude rovno ako M Performance verzia).
Ešte poznámka k brzdám: na mojej obľúbenej testovacej dráhe (kruháče v PSA, Trnavčania poznajú) sú rovinky, kde sa dá otestovať plná akcelerácia a plné brzdy, prekladané viacerými kruháčmi, kde zase človek otestuje podvozok a riadenie. A kým auto nabralo pri plnej akcelerácii solídnu rýchlosť (tu treba objektívne povedať, že 320d je rýchlejšia, ako sa zdá, rýchlosť maskuje a pohľad na rýchlomer ma vcelku prekvapil), s brzdami to bolo horšie a plné dupnutie spomalilo auto menej, ako som očakával, skoro som prešiel stredom kruháča. Podotýkam, že predvádzačka mala obuté Micheliny Pilot Sport 4ky, čo sú špičkové a pomerne lepivé UHP gumy. Proste od sériových bŕzd bežnej nafty bez M podvozka nemožno čakať zázraky (a nebolo by to ani fér).
Teda zjednodušene ak porovnám novú 3er bez M podvozka s predchodcom s M podvozkom, tak progres tu nie je, ale to je asi logické a na relevantné porovnanie by som musel mať auto s M paketom. A aby sa do hodnotenia nepremietal naftový R4 motor (ktorý u mňa proste pokazí dojem z väčšiny áut), musel by som skúsiť benzín. No a práve verziu 330i, zadokolku s M paketom budem mať možnosť vyskúšať vo štvrtok. A tam pevne verím, že moje dojmy budú o triedu lepšie.
Každopádne aby som nevyznel prehnane kriticky, typický záujemca o verziu 20d bude nadmieru spokojný, aj s ňou je to nadpriemerne dynamické a agilné, pritom stále solídne komfortné a kultivované auto, kde na rozdiel od predchodcu už nebude iritovať (v kontexte ceny) slabší interiér. Aj s naftou je cítiť mierna jazdná prevaha nad predokolkovým mainstreamom, ale aby ten rozdiel bol citeľný, zrejme bude treba voliť inú konfiguráciu. A som presvedčený, že po štvrtku budem písať s väčším nadšením.
[10]
22. 4. 2019 v 5.14webpaja
Paráda Iudexi! Skvělé doplnění, jen ještě dodám, že jsem měl i příplatkové M brzdy.
Jsem zvědav co řekneš na benzínovou verzi ;-). A naprosto chápu, že svou F30 by jsi neměnil.
[11]
24. 4. 2019 v 6.45Dinar
Tak chlapci, webpajo, Iudexi, jsem si chtěl novou trojku půjčit a už to není třeba. :))
[12]
24. 4. 2019 v 7.10webpaja
(11) V Olomouci bude za 2 měs M340, pak určitě. 😉
[13]
26. 4. 2019 v 7.50iudex
Tak som sa nakoniec k 330i nedostal, v rámci výmen vo veľkej testovacej flotile som až k nej nepostúpil. Tak len malý postreh, že M paket vyzerá o level lepšie, ako Sportline, notabene v modrej (vs. biela), k tomu detaily ako dve koncovky výfukov po stranách (doterajšia 330i mala síce dvojitú, ale len na jednej strane).
O ostatných testovaných bavorákoch skúsim napísať krátky blog, ak bude čas.
[14]
1. 5. 2019 v 8.10DonVito
Ahoj Pajo.
Diky za vyborny test, doplneny jeste iudexem.. S aktualni generaci jsem jeste nejel.
Ale s minulou jsem mel v tehle verzi 320d xdrive moznost stravit nekolik mesicu, tak si dovolim par dojmu:
Opravdu to nebylo ve ctyrkolce sportovni auto, prestoze dynamika byla na slusny urovni. Spis bych rekl, ze na spickovy urovni byl komfort podvozku na mensich kolech.
ZF automat mi vyhovoval, radil ale i v comfortu pomerne sportovne. Casto jsem jezdil na eco a vyuzival plachteni. Ale zase pred predjizdenim byla nutna zmena modu..
Za me muzu napsat, ze predchozi nizky ledvinky se mi libili vic. Ale neni to nastesti takova hruza jako aktualni X5, nebo dokonce X7. A abych nezapomnel na sedmicku po fl, to fakt ne.
Zpracovani interieru predchozi trojky bylo opravdu celkem slaby. Ale na tom mne nikdy zase tolik nezalezelo. A vzhledove se mi interier krome „hlinikovych“ dekoru libil.
Co ale bylo pro me KO, byl zvuk resp. odhlucneni. Na delsi ceste jsem to fakt nemohl poslouchat a byl jsem rad za start-stop, kdyz alespon chvili na semaforech byl klid..
Tak doufam, ze se toto v aktualni generaci zlepsilo.
Takze diky a rozloucim se videem:
https://m.youtube.com/watch?v=DSRWKxytW40
[15]
2. 5. 2019 v 9.51Dinar
Proč máš ve větě o interierových dekorech slovo hliníkový v uvozovkách? Jakože nejsou z hliníku? To je ale omyl, ty s označením broušený hliník, jsou z broušeného hliníku, viděl jsem je i sundané. V základní verzi byl nějaký postříbřený plast, ale bmw ho jako hliník nezoznačovalo, takže pokud je interierový dekor v dané výbavě označen jako hliník, je to hliník. 😉
[16]
3. 5. 2019 v 8.52iudex
Aktuálna informácia z Autoexpressu: nová M3 by mala byť predstavená v septembri/září vo Frankfurte. Dve výkonové verzie, štandard 480 koní a Competition 510 k. Čo je ale hlavné, bude pohon 4×4, ale nie klasický xDrive, ale odpojiteľný, ako má M5, teda sa z nej bude dať spraviť len zadokolka.
Otázne je, či to znamená koniec klasickej RWD, špekuluje sa, že RWD bude a bude mať aj manuál, či to bude bežne dostupná verzia, alebo len nejaká special edition (ktorá aj s RWD a M/T bude rovnako drahá alebo drahšia, ako AWD) je otázne.
Mne osobne sa ako pravdepodobnejšia zdá práve tá druhá verzia, t.j. bude xdrive a výhrady sa budú odbíjať tým, že veď RWD sa dá spraviť aj z xdrivu. Ale napokon sa spraví aj puristická verzia s RWD a manuálom, niečo na spôsob Porsche T, ale to bude limitka a/alebo drahšia ako štandard. A keďže sa pre limitované počty alebo vyššiu cenu bude predávať málo, bude to jasný argument pre BMW, aby RWD (pre M modely) pochovali úplne.
[17]
1. 6. 2019 v 10.39Ja Prvni 123
Tohle se mi líbí… auto, i čtení.