-
JLR up and down
V poslední době jsem se měl možnost povozit dvěma vozy ze stáje Tata z ostrovů. Třetí byl novej RR a tam nebudu nic psát…nebyl bych objektivní a text by byl nacpanej superlativy. Ten jednoduše nemá smysl zveřejňovat.
RR Evoque Si
Černá barva, 19″ kola, černá kůže uvnitř a vybavenej vším, čím se může baby RR chlubit. Ojedinělá motorizace 2,0 Ecoboost nebo jak tomu u LR říkají. Předně, zvenku díky mohutný čelní části, velkým kolům a slušný šířce nemáte šanci poznat až subkompaktní rozměry uvnitř. Hodnotit jakkoliv externí design nemá smysl, mě se líbí, ale 100 lidí bude mít 100 chutí (škoda jen, že nebyla zajímavější barva).
Sednu dopředu, elektricky upravím sedačku, sednu za sebe a ouha…kolena by ještě prostor měla, horší je to s nárty, podlaha se pod předními sedačkami prudce zvyšuje a není tam moc místa. Rovnou vidím scházející výdechy pro zadní sedadla a píšu Ratanovi náměty pro FL. Ale obecně vzato…tohle není rodinnej kočár, jen nikdo nesmí očekávat prostornost X3 nebo Q5, spíš SUV o třídu menší (včetně kufru, ale za to s elektrickým víkem).
Zpátky za příjemnej volant (obecně u JLR tenčí, ale fajn věnec). Auto má snad všechno co se dá, vynechám zbytečnosti a jediný na co si setsakra budu stěžovat je fakt, že jsem za dva dny nenašel elektrický ovládání volantu a přitom tam někde je.
Sedačky příjemný, měkkej sedák, obecně tužší bočnice…no problem říká Lady z Londýna.
Bezklíčový všechno nechává klíč v kapse, nacházím tlačítko až u kapličky…ne všechno sdílejí s kočkou…a vyrážím. Motor je na volnoběh hrubší, nevím jestli má přímej vstřik, ale jeho chování na místě by tomu nasvědčovalo. Prvních pár km je o hledání těch 240 koní co se skrývají pod kapotou. Tichá, plavná (na velkých kolech!!! ale v comfort modu), nicméně taková jakoby nemrlá jízda, tvořená nevýrazným motorem. Po výjezdu z dosahu kamer přidávám…nezvykle dlouhá a tuhá dráha plynu je jakoby psychologická brzda proti řádění, když ho zašlápnete bez bázně a hany, motor čtyřválcově zavyje (příjemně) a maže o sto šest…tedy v rámci kategorie SUV. Večer a ráno jsem si hodil RZ na okreskách třetí třídy, zkoušel nastavení podvozku (u sportu zčervenají přístroje…pěknej detail), jízdu ve sportovním režimu převodovky atd…
RR Evoque se každopádně moc příjemně ovládá, nevyklepe z vás duši, je to takovej mazel, co umí i zasprintovat a udělat slalom. Oficiální cenovka je trochu mimozní, nicméně pořadníky jsou stále, takže žádná křeč a provozní náklady u běžných naftových motorizací stejný jako u konkurence. Benzínovej dvoulitr si ale rád pápne, běžně kolem 10-11, při snaze kolem devíti, ale bodnutí ostruh do boků umí ukázat i velmi daleko za číslici 20 a nemusíte se moc snažit… Trochu mi vadil 6° automat, kterej má relativně dlouhý převody a přesto drží otáčky při konstatní rychlosti výš (zase je to pořád benzín), každopádně jeho osmistupňovej brácha je proti němu vybroušenější.
Jinak? Parádní auto…ale spíš pro něžnější část publika.XF 2,2d
K autu jako takovýmu se moc rozepisovat nebudu a spíš se pověnuju rozdílu v chování 4R a V6. V týhle třídě najdete i líp utlumený motory než je tenhle. Připomíná mi projevem E250CDI se vším všady co se týče kultivovanosti, nicméně o uši nepřijdete.
Rozjíždí se rozvážněji a díky menší síle motoru oproti V6 nechává převodovka jednotlivý kvalty vytáčet o trochu výš. V běžným režimu jede jakoby klííídek a až otočení knoflíku do S ukáže, že motor umí, když opravdu moc chcete i solidně zabrat. Nicméně převody jsou dlouhý…jak tejden před vejplatou, jakákoliv změna rychlosti podřazuje dolů a i při konstantním stlačení plynu občas zjistí, že když se nadechne turbo, ještě stále je to málo a sundá kvalt znovu. Nejvíc je to otravný na dálnici při návratu na tempomatovou rychlost, nebo při předjíždění bez kickdownu. Motor navíc nemá sílu narozdíl od V6 se nechat v pohodě válet kolem 1300ot/min…tam prostě nic není. Chybí ještě jedno menší turbo a je to znát.
To všechno se samozřejmě projeví na spotřebě a R4 jednoznačně není úspornější než V6, vyjma městskýho teritoria, kde si při stáních pomáhá dobře odladěným stop/startem.
Auto je díky nižší váze lehčeji ovladatelný v nájezdu, ale naráží na kalkulačku nákupčího defaultních pneu u JLR…Pirelli. Špatný, špatný, špatný…posadil bych toho chlapa do auta s michelinkama, aby viděl co provedl!
2,2d s italkama na kolech je oproti jiným značkám pneu nedotáčivá, při snaze si pomoct plynem zase vadí jen jedno turbo, který najednou přijde s celým krouťákem najednou a urve zadek, ten se dá na Pirellkách při míň opatrnější jízdě rozkymácet i na rovný dálnici…ne tohle neznám z V6. To je špatně.
Ještě jedna věc…ten drobek co ubere instalace šestiválce pod kapotou na agilitě (za předpokladu dobrých pneu), vám vynahradí x-krát vyšší plavností jízdy na nerovnostech a pořád velmi slušnými vlastnostmi v sekcích pravá-levá.
Doporučit? Pokud je super sleva a dostanete se na svůj budget jen s 2,2d pak ano (opět ale bez Pirelli), jinak přihoď pár kaček a neváhej…není nad čím, V6 ať už nafta nebo benzín (k tomu příště…je libovej) do tohoto auta patří…když ne V8 🙂
webpaja
- Duben 20201 Příspěvek
- Červen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Březen 20191 Příspěvek
- Únor 20191 Příspěvek
- Říjen 20181 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Únor 20181 Příspěvek
- Leden 20182 Posts
- Říjen 20172 Posts
- Květen 20171 Příspěvek
- Únor 20171 Příspěvek
- Prosinec 20161 Příspěvek
- Říjen 20162 Posts
- Červen 20161 Příspěvek
- Květen 20161 Příspěvek
- Listopad 20151 Příspěvek
- Říjen 20151 Příspěvek
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červen 20153 Posts
- Květen 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Říjen 20141 Příspěvek
- Září 20141 Příspěvek
- Květen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20142 Posts
- Leden 20141 Příspěvek
- Prosinec 20131 Příspěvek
- Září 20131 Příspěvek
- Srpen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Srpen 20121 Příspěvek
- Červen 20121 Příspěvek
- Leden 20121 Příspěvek
- Prosinec 20111 Příspěvek
- Listopad 20111 Příspěvek
- Srpen 20111 Příspěvek
- Červenec 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Leden 20111 Příspěvek
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Srpen 20102 Posts
- Červenec 20102 Posts
23 Responses to JLR up and down
[1]
21. 2. 2013 v 19.16GTI
Dobré čtení 😉 Jen prosím ještě trochu rozveď ty pneumatiky.
[2]
22. 2. 2013 v 6.19webpaja
(1) Na zapůjčeným XF jsou Pirelli SottoZero 235/17 sám jezdím na Michelin Pilot Alpin 245/17. Pirellky se i na sněhu chovají jako na ledě, buďto jsou nedotáčivý nebo při přidání plynu přetáčivý, to na michelinkách neznám, jejich limity jsou posazený o řádnej kus výš a vedou podstatně líp než menší a užší (což by měla být v zimě výhoda) italky. Už při přebírání svýho auta jsem ho dostal na letních pirellkách a bylo to největší zklamání z pneu za poslední dobu. Ano, francouzky vydrží o něco málo míň, ale auto je s nimi neutrální, případně se nechá vyvolat příjemná přetáčivost. Pirellky v obou provedeních podporují nedotáčivost, letní nic moc na vodě, zimní viz výše. Navíc letní poměrně rychle začaly drncat, po přechodu na Michelin jsem nic podobnýho nepozoroval. Věřím, že nejvyšší řady Pirelli pro supersporty můžou bejt výborný, ale i letní jsou jedny z nejdražších v porovnání s konkurencí (P Zero) a absolutně mě nepřesvědčily. Michelin jsem doporučil kamarádovi po Dunlopech a říkal, že si připadá jak v tretrách s výbornou výstelkou a navíc jsou i poměrně tichý. Nejsem žádnej super jezdec, takže když to poznám já, poznal by to každej…;-) A je to škoda, dost to dokáže ovlivnit pocity z jízdy.
[3]
22. 2. 2013 v 11.35GTI
Díky, potvrzuješ to, co je i ve mně. Jedu též Pirelli a tak nějak mi to nesedí, často vyvažuju a pořád to není ono.
[4]
22. 2. 2013 v 13.33webpaja
(3) Ano, Pirelli je pro mě pneumatikový zklamání… Navíc se dovyvažováním jen eliminují vibrace, u téměř nový gumy mi při 120km/h drnčely hodinky.
[5]
22. 2. 2013 v 14.25woody-alien
No, moc pěkně si jezdíš. Když si vezmu, že já s plnou vážností „testuju“ Corsy, Clia, Pola, Swifty. 🙂
S těma Pirellkama jsi měl nevyřízené účty už předtím, tož to schytaly znova. Neumím posoudit, ale věřím. A hezky jsem si početl.
[6]
22. 2. 2013 v 14.44webpaja
(5) Napsal bych svůj názor ke kterýmkoliv gumám, který by za takový peníze nedělaly to, co by od nich člověk čekal. Jezdím co mi dají, bohžel nebo bohudík nemám pokaždý čas čekat na jednom místě do provedení servisní prohlídky, takže musím občas využít nějakou předváděčku 😉
[7]
22. 2. 2013 v 21.13Ronault.
Díky za článek jehož spoiler jsem předem slyšel „na živo“ 🙂 Zajímavé dojmy, ta 2,2 d tak nějak očekávaná, přecejen kdo by si pak kupoval V6…
Ad gumy. Jsem sice na velikosti o jedno číslo menší, ale mé dojmy s Michellin jsou taky po 35t výborné a dokonce bych jako plus přidal i životnost, možná se až na 70t km dostanu… uvidíme.
PS: 21.9. 🙂
[8]
24. 2. 2013 v 18.54Emel
Nedej se přemlouvat a toho Range napiš, tohle je kvalitní matroš :-), jako obvykle. Zajímavé čtení je ten Jaguar… kritika motoru je míněna optikou prémie, nebo je to taková bída i na plebejské poměry? Naftová 2.2 by teoreticky neměla být vyloženě nouzová motorizace, byla to ta 150kW verze?
Co se Pirelli týče… na zimáky už jsem slyšel hodně rozporuplných názorů, vypadá to, že jim tam lítá kvalita nahoru a dolu. U letních je to snad lepší… pár známých jezdí P Zero, já mám na jednom autě Cinturato P7 a to je slušná čitelná guma i na vodě, kde obvykle eko-gumy mívají problémy.
Co se letních „performance“ gum týče, hodně lidí jezdí Toyo R888 nebo Advany, případně jako levnou alternativu mi jeden známý s RX-8 doporučoval Federal 595 RS-R 235/40 R18.
[9]
25. 2. 2013 v 10.48judan123
Navíc se dovyvažováním jen eliminují vibrace, u téměř nový gumy mi při 120km/h drnčely hodinky. web design bangalore
[10]
25. 2. 2013 v 13.04webpaja
(8) Přes všechny možný negativa minulý generace, mě i ta přišla o řád lepší než třeba GL, jízdními vlastnostmi počínaje a motorem konče. Ta nová je ještě o tolik lepší, že bych hnidopišil.
Neříkám, že to je nepovedenej motor, ale třeba revidovaný 2,0TDI nebo bavoráckej 2,0d se mi zdají být kultivovanější, navíc převody jsou na relativně slabej motor a těžký auto předlouhý. Pokud od něj chceš úsporu, pak musíš i opravdu úsporně jezdit a venkovní kulisa mi třeba k Jagu nejde vůbec…i u V6d samozřejmě poznáš, že to není benzín, ale není to tak strašný.
měl jsem i letní P Zero a tam byl právě problém s „hrudkovatěním“ u jiný gumy to tak strašný nebylo. Jedná se o jedny z nejdražších pneu v rámci svých tříd na trhu a práci odvádějí pramizernou. Řekl bych, že lowend a highend umí, ale dejme tomu vyšší třída jim uniká.
(9) nepochopil jsem
[11]
25. 2. 2013 v 18.32Emel
webpaja: ale P Zero nejsou drahé gumy… když jsem se díval po sezoně, dala se sada koupit za 10.000 s daní v běžném eshopu (225/45/18), dneska je to možná 11-12, to není v daném rozměru hodně.
2.0TDI je ale maximálně 130kW, ne? Ale je fakt, že dobrý nebo špatný automat udělá hodně, tohle má Audi odladěné dobře. Ale pokud bych chtěl služebák na plutí německou dálnicí při 160…
[12]
26. 2. 2013 v 7.04Dinar
webpaja: moc pěkně, ale jak čtu, ten motor tě nějak nezaujal.
A kur.ňa, toho RR sem dej, všichni o něm pořád básní, já se ještě nesvezl, jsem na to auto natěšenej, tak to napiš! 😉
[13]
26. 2. 2013 v 7.29webpaja
(11) Mám 245 a je to tak nějak, konkurence není dražší a je lepší.
Nejde o výkon, byť ho 2,2 dává až moc najednou, prostě najednou foukne a jede, spíš o (ne)kultivovanost, kde je BMW i Audi dál. M-B zhruba stejně.
(12) Motor a těžká převodovka…navíc ty votřesný gumy…prostě mi to nesedlo.
RR jsem měl dvě hoďky, dnes mi spadnul na střechu sníh z baráku, takže jedu na pohotovost, jestli bude RR, rozepíšu se o tom, jak se s ním dá žít 🙂
Jinak za ten krátkej čas je všechno až moc pozitivní…těžko by se mi hledalo nějaký negativum…
[14]
26. 2. 2013 v 7.56Dinar
[13] Tak si tam nech rovnou vyříznout šíbr. 🙂 Sorry. 😉
Ten RR byl šesti nebo osmiválec?
[15]
26. 2. 2013 v 8.19webpaja
(15) Jsem strašlivě nas….j, majitel hotelu s tvrzením „já za to nemůžu“ mě dostal. Byl tam i kolega a ten nemá čelní sklo.
V8…parádní kousek…i ze zvukovýho hlediska 😉
[16]
26. 2. 2013 v 9.05Emel
webpaja: no, záleží co bereš jako konkurenci. Michelin Pilot Sport stojí jedna guma 4.000, to je oproti 2.700 za P Zero rozdíl třídy.
[17]
26. 2. 2013 v 10.57webpaja
(16) 4000CZK za život a komfort? To je gut 🙂 Micheliny Piloty kupuju 245/45/18 za 3200, teď budu dávat na léto 19″ tak uvidím, ale zůstanu věrnej žabožroutům.
[18]
27. 2. 2013 v 21.44Emel
A kde kupuješ? Budu řešit nové gumy na Mazdu časem… a ještě jsem nic nevybral.
[19]
28. 2. 2013 v 11.46webpaja
V Kopřinici, pan Holub…opravdu fajn 🙂
[20]
7. 8. 2015 v 10.04Factory of terror
Cool sites
[…]we came across a cool site that you might enjoy. Take a look if you want[…]…
[21]
1. 3. 2016 v 20.13Stephen Leather writer
Thanks
[…]I’m impressed, I must say. Really, I rarely encounter a blog that’s both educative and entertaining, and leave me tell you, you have hit the nail on the head. Your tip is outstanding; the problem is something which not enough individuals are com…
[22]
2. 8. 2016 v 2.55loyalty point of sale
Thank you
[…]Hello! I just would wish to provide a monumental thumbs up for the great information you have got here on this post. I would be coming back to your blog to get more shortly.[…]
[23]
1. 5. 2018 v 14.58Friederich
A few some information about this web page are generally irrefutably the most effective I’ve had.