-
Cadillac ATS – Americký downsizing
Cadillac…podle mě jediná americká značka schopná konkurovat prémiovým výrobcům z Evropy.
-ATS…kompaktní sedan ostrých tvarů namířený proti BMW3, A4, C-Klasse, Lexu IS a nejnověji XE
-Downsizing á la USA…, R4 turbo spojený s automatem
-Pohon…všeobecně rostoucí požadavek na čtyřkolky se promítl i tadyATS luxusní modrá (připomíná mi klasickou Maserati color) sluší. Celkově jsou jeho vnější tvary zajímavé a otáčí hlavy ostatních řidičů i kolemjdoucích. Nejde o definici líbivosti, spíš naprostá originalita a neotřelost. Jednotlivé detaily jsou pak zajímavé, žádná fádnost vás nečeká, přesto ke generelu mám dvě připomínky:
1) Obrovská hmota boků smázne i relativně velká (a pohledná) 18″ kola
2) Přední nárazník by měl být opticky níž, díky vertikálnímu konceptu světel působí auto z předního pohledu vysoké a úzké. Relativně vyšší pozice spodní hrany nárazníku pak tento dojem ještě umocňuje. Na druhou stranu jsem bez obav parkoval u obrubníků v místech, kde bych se svým autem postával o kus dál.
Působivá optika LED denních světel uklízí dálnici stejně úspěšně jako pohled na exotičtější luxusní nebo sportovní auta ve zpětném zrcátku, avšak drobná připomínka k menší svítivosti xenonů v tlumeném režimu zaznít musí. Víko kufru s odtrhovou hranou tvořenou brzdovým světlem působí trochu teatrálně, přesto tak nějak k autu patří.
Boční pohled na kabinu a skloněné přední i zadní sklo prozrazuje, že uvnitř nečeká rozlehlý obývák, ale spíše intimita a komorní prostředí. S klíčkem v kapse tahám za kliku a auto nereaguje…zkouším zadní dveře a zase nic. Naštěstí mi docvakne, že bych mohl stisknout tlačítko na klice, je otevřeno a tradá dovnitř.
Interiér v klasické černi se světlým stropem nevypadá vůbec špatně, sedačky s výrazným tvarováním a slušným rozsahem elektrickýho nastavení lákají k posezu. Kůže na nich je jemňoučká (že zdravím do Německa, tohle je much better než dostanu za obvyklý příplatek v D3), sedačky tvrdší, nicméně pohodlné a umožňující posez různorodým postavám. Uvelebení trvá pár vteřin, seřizuju volant a zjišťuji velmi příjemnou pozici pro řidiče standartních rozměrů. Volant se dá přitáhnout dostatečně k sobě, nic nevadí, netlačí, nepřekáží. O něco méně vybraná kůže pak pokrývá palubní desku, zpracování je přesto velmi pěkné. Ovládání všeho pomocí dotyku pak vyžaduje zvyk i trochu praxe. Obrazovka infotainmentu reaguje sice svižně, ale chybí shortcuty pro nejběžnější funkce, klima s virtuální plochou nad symboly mě pak nenadchla vůbec. Na druhou stranu je automatická, tudíž ji není potřeba jí štelovat každou chvíli. Čemu bych se pokud možno vyhnul je černý lesklý plast na středové konzoli, po vyzkoušení ovládacích prvků vypadala palubka jako bych auto půl roku nečistil.
Kluci z kriminálky Anděl by měli radost…snímání otisků jedna báseň. Tohle prostě nemá co dělat v žádným autě, natož pak luxusním. Pár přešlapů typu kombinace chromu (i na pádlech) a broušeného hliníku (proč proboha není všude?) se dá najít, ale beru to jako specifický požadavek US trhu. Zároveň se omlouvám za chybějící fotodokumentaci interiéru, prostě jsem naprosto zapomněl a nebýt Dinara měl bych fotku obecně jen jednu (díky 🙂 ).
Volič jízdních režimů sice není elektronický, přesto k jeho fungování nemám výhrad. Mačkám tlačítko a kdesi vpředu pod relativně dlouhou kapotou se rozbzučí čtyřválec, pedál plynu jde poměrně ztuha a autu se na rozjezdu úplně nechce. Pomyslím na ohřátí a nijak ho zatím netýrám.
Hned první otočení volantem, který jde velmi zlehka ukazuje na přímé řízení, k němu se však ještě dostanu. Čeká mě trasa z Phy na SM a tak nějak se v pátečním odpoledni modlím, aby to nebylo SM i pro mě. Podvozek je překvapivě tužší, dálniční jízda v rámci limitů pak naprosto na úrovni evropské konkurence…jen pořád hledám při zrychlení nástup těch 280-ti koní, kteří by se měli skrývat tam vepředu. Jižní spojka nacpaná k prasknutí, zkouším D11 s následným odbočením na okresky, abych vyjel v Mirošovicích. Silnice nižších tříd odhalují něco co jsem ani nečekal…i na rozbitých površích pevnou, v žádném případě ale ne nekomfortní jízdu…na druhou stranu se trochu začínám prát s charakteristikou motoru a převodovkou.
Minulý pátek byl spíš o snaze v klidu dojet než testovat, takže jsem bohatě využil funkce adaptivního tempomatu, který jinak nesnáším (nepřišel jsem na to, zda se dá radar vypnout). Navi fungovala celkem fajn, jen nedá na výběr z tras a nevyhovuje mi natáčení obrazu dle světových stran při jízdě. Naštěstí se údaje promítají na výborně zpracovaném HUD, takže se na kolotoč není potřeba příliš dívat. Místo vzadu za mnou vyhovující, ale žádná sláva a kufr je diplomaticky řečeno dostatečný (známkování jako ve škole, abysme si rozumněli). Věci na služebku nebo na prostorově nenáročný sportovní náčiní tam dáte, víc ale nečekejte.
To by mi osobně zase až tak nevadilo, někdo to může samosebou brát jako problém, já ne.
Unavenej po celodenním kodrcání si měním s Dinarem amíka za Olafa a mažu domů…další porce jízdních dojmů mě čeká až od soboty večer.
Jsem pevně rozhodnutý přijít na kloub tajemství skrytého výkonu a toho, co umí podvozek. Sobotní podvečer je klidný, silnice v podbeskydí tak umožňují jít na dřeň. Zapínám sportovní režim, zkouším jízdu, která by měla být pro sportovní sedan selankou. Automat nastavený na „eko“ podtáčení absolutně nedá vyniknout papírovému výkonu. Nechci tu přirovnávat dynamiku ke konkurenci, protože by to prostě ani nešlo. Motor se dusí v těžkých kvaltech, vytáčení působí utrápeně, změny rychlostí taky nejsou z nejrychlejších, pomůže jen důsledná práce s pádly v manuálním režimu a udržování otáček mezi 3.500 a 5500rpm. Pod ani nad není nic co by stálo za řeč… Jednoduše motor je pro mě největším problémem.
Naproti tomu podvozek! Ten je tak lahodně nastavenej, že se nestačím divit. O jeho pevnosti, ale zároveň absenci diskomfortu jsem už psal. Ale to, že auto působí dojmem absence bočních náklonů, perfektní preciznosti vedení, při sakra velký snaze držet motor v ideálních otáčkách pak přes AWD jasnou dikci přenosu výkonu na zadek ve výjezdech ze zatáček mě dostalo. Žádná evropská čtyřkolka střední třídy mě nedostala tak, jako tenhle malej Caddy. Žádná nedotáčivost, žádný sunutí čumáku ven, žádný záludnosti…jen naprosto přesný vedení, nádherně vyvážený!!! Taky díky pěkně vyváženému řízení, který funguje s milimetrovou přesností. Chybí mu jen progresivní chování. Na můj vkus by mohlo ztuhnout ve sport módu…nepoznal jsem žádný rozdíl. Ale obecně to je snad jediná výtka. Výrobci bych doporučil kouknout na přední tlumiče, ty sice fungují výtečně, ale na opravdu rozbitém povrchu si zabouchají a to je škoda. Dále pak neosazovat auto z výroby celoročními pneumatikami. Auto neplavalo, ale limity má tak vysoko, že jediné omezení byly právě gumy.
Suma sumárum, interiér není špatný, materiály až na lesklé obklady pak velmi slušné. Ovládání vyžaduje zvyk, i touchscreeny mohou být intuitivnější. Nicméně, při jízdě se má řídit a ne mačkat obrazovku.
Prostor pro posádku je nutno brát v kontextu zaměření malého sportovního sedanu a mě nijak neomezoval, ale zase nerozmazloval.
Převodovka má dlouhé kvalty, těžký stálý převod, rychlostí neoplývá, podřazuje jakoby nadvakrát, dusí možný potenciál motoru. Ne, ta by šla pryč.
Motor pak zřejmě právě kvůli ní není schopen předvést to, co by od něj člověk očekával a sám pracuje spíš v užším rozsahu otáček. Při touze o dynamickou jízdu musíte pádlovat a dávat pozor na ideální otáčky. Šestiválec by si podle mě poradil lépe a zřejmě s podobnou nebo nižší spotřebou. Běžná mix jízda zhruba za 10, eko rally (děkuji Ji/Rimu) lehce nad 8, dynamická jízda pak přes 13 litrů na 100km. US downsizing podle mě nefunguje.
Lahůdkou nakonec jsou řízení a jízda. BMW s xdrive potřebuje M-podvozek, aby se chovala podobně a stejně bude o drobek nedotáčivější. A4 je se zábavou na štíru, takový rozsah talentu podvozku nenabídne. navíc ji posaďte na S-Line s 18″ a zamluvte si schůzku u zubaře. Novou C-Klasse s 4Matic bohužel neznám.
Ve finále je hodnocení rozporuplné. Chtěl bych ATS zkusit s víceválcem a náhonem na zadek. Pak si troufám říct, že by mohla mít evropská konkurence nějakou tu vrásku na čele, minimálně co se jízdy týká.
webpaja
- Duben 20201 Příspěvek
- Červen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Březen 20191 Příspěvek
- Únor 20191 Příspěvek
- Říjen 20181 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Únor 20181 Příspěvek
- Leden 20182 Posts
- Říjen 20172 Posts
- Květen 20171 Příspěvek
- Únor 20171 Příspěvek
- Prosinec 20161 Příspěvek
- Říjen 20162 Posts
- Červen 20161 Příspěvek
- Květen 20161 Příspěvek
- Listopad 20151 Příspěvek
- Říjen 20151 Příspěvek
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červen 20153 Posts
- Květen 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Říjen 20141 Příspěvek
- Září 20141 Příspěvek
- Květen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20142 Posts
- Leden 20141 Příspěvek
- Prosinec 20131 Příspěvek
- Září 20131 Příspěvek
- Srpen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Srpen 20121 Příspěvek
- Červen 20121 Příspěvek
- Leden 20121 Příspěvek
- Prosinec 20111 Příspěvek
- Listopad 20111 Příspěvek
- Srpen 20111 Příspěvek
- Červenec 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Leden 20111 Příspěvek
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Srpen 20102 Posts
- Červenec 20102 Posts
34 Responses to Cadillac ATS – Americký downsizing
[1]
11. 9. 2014 v 7.27GTI
Tedy, tohle je počteníčko, vzácná chvíle – číst o US produkci na evropské silnici. Máš tam výborné postřehy, které zasouvám do paměti. Velká pochvala.
[2]
11. 9. 2014 v 7.30webpaja
(1) Děkuju, musel jsem to nechat chvilku odstát. Před jízdou jsem myslel, že resume bude obrácený 😉
[3]
11. 9. 2014 v 7.40Dinar
Čte se to samo. (palec) 😉
Přesto musím říct, že jsi docela shovívavý, u jednotlivých částí auta máme velmi podobné hodnocení, přesto jako celek je pro mně ATS (v konfiguraci, ve které byl) střelbou mimo terč. Má-li stát proti 328i, pak prostě neobstojí, hnací řetězec je v tomto kontextu tragedie, R4turbo nejede, a žere, doslova, a jestli padá kritika na 328i za zvuk, pak doporučuju zkusit tohle ATS, tak utrápené vrčení naprosto neinspirující k vytáčení motoru jinde nezažije. A je to škoda, protože podvozek je opravdu špičkový, lehké řízení mi problém nedělalo, i přes lehkost bylo jeho vyvážení brilantní, na poměry čtyřkolek výjimečné. Prostorové poměry v ATS také zaslouží zmínku, se sedačkou na zemi jsem měl hlavu na milimetr pod stropem (auto se střeš. oknem), za sebou místo pro beznohého invalidu a kufr, při pohledu do kterého jsem se musel omluvit hybridnímu Q50. Je vidět, že v USA tahle třída plní službu nákupní tašky místních paniček, jako malý manažerský sedan nebo rodinné auto nemá v našich podmínkách šanci. Ergonomie ovládacích prvků pro jízdu o.k., ostatní je horší, ten senzorický černolesklý panel, který dává odezvu nějakým zabrněním je vzorem slepé uličky, ovládá se to pitomě a vypadá to asijsky. Dotykový displej má celkem rychlou odezvu, ale např zoomování mapy stylem iphone je dost kostrbaté, reaguje se spožděním, odvádí pozornost. Tady je evropská premie skutečně jinde. Celkově vnitřek působí útulně, zde v nejvyšší výbavě kompletně obšit kůží, jaký bude v levnějším plastu těžko říct, každopádně uprostřed té kůže trůní středový panel v lesklém černém plastu a displej vše dokonale omatláno otisky prstů. Pro mně celkově hodně rozpačité, vynikající podvozek a řízení zabíjí motor a převodovka a v kabině americký „luxus“. Ale proti gustu… 😉
[4]
11. 9. 2014 v 7.48webpaja
(3) Na nezvuk, respektive divný vrčení jsem zapomněl. Jinak se shodujeme až na vnitřní prostor. Tam jsou naše priority jiný…asi jako srovnání boxera lehký váhy a mistra světa v těžký :-).
Beru, že to auto by mělo hlavně vyhovět doma. Každopádně chybí jakási komplexnost evropských konkurentů.
[5]
11. 9. 2014 v 8.31Barrichello
Hezký článek, vcelku potvrzuje to, co se psalo jinde, že podvozek je vlemi kvalitní a snese srovnání s evropou.
Co se týče motoru mě to nijak nepřekvapuje, kombinace R4 + turbo nenní v USA věc, s kterou by tam měli velké zkušenosti a se sladěním převodovky s motorem mívaj někdy problém, U jeepu by mohli vyprávět a ani převodovka ZF v tomto ohledu nepomáhá, spíše naopak….
Co se týče interiéru, to je věcí vkusu, nebudu hodnotit. A co se týče prostoru – tohle je na ameriku v podstatě prdítko, proto prostor nic moc. CTS bude zas trochu dál.
[6]
11. 9. 2014 v 8.49Barrichello
Jinak je hezký, že Jeepy staví na paltformě, které se v Evropě ale vůbec neprodává. http://www.*/bleskovky/ani-o-fiat-500l-neni-zajem-jeho-vyroba-v-srbsku-byla-zastavena/
[7]
11. 9. 2014 v 8.53MariAchi
Tak jako americká Oktávka je to vpohodě, no né? 😀
Pěknej textík Pajo (a Dinare) a je super, že se tu dozvíme i něco zpoza velké louže, nejedno srdce barikovo a hammuna..kdesicosi zaplesá 🙂
Už jak jsem začal číst, tak jsem si říkal, že bez V6 to nějak asi nebude vončo a vono taky že jo, tak snad příště s tou „správnou“ konfigurací.
No nic, taky jdu něco sepsat.
[8]
11. 9. 2014 v 9.19Dinar
[7] Tos‘ trefil, když jsme s Pajou ATS rozebírali, tak oktávka v debatě taky padla. Se svou preferencí zadokolek bych byl pořád spíš na straně ATS (v rwd verzi), ale pokud někdo netrvá na zadním náhonu, pak ve srovnání s ORS tahle motorizace ATS neobstojí, 2,0 tsi s DSG je krutě lepší, charakter, zvuk, průběh výkonu, atd., a v kontextu ceny není vůbec co řešit. A že bych si v ATS připadal jako v premiovějším autě, hmm, ani ne. 😉
[9]
11. 9. 2014 v 9.28MariAchi
[8]
No potěš – z konkurenta BMW3, C a A4 tu najdnou máme nahotinku, která neobstojí ani vedle OIII RS, kdo by to byl řek?
To nevyznívá vůbec lichotivě, ale nakonec to chápu – super podvozek holt nedělá auto, auto je soubor komponent, které musí být perfektně sladěné, aby byl perfektní i výsledek a samotný podvozek, nebo motor, nebo interiér ve spojení s průměrným zbytkem bude celkově „jen“ průměr…
[10]
11. 9. 2014 v 9.30Barrichello
Tak jestli ti přijde značka škoda stejně prémiová jako Cadillac, tak není o čem.
Ale každej má svu názor, někomu třeba přijde Lada stejně prémiová jako Opel nebo Volvo stejně prémiové jako Bentley, sou i tací jedinci :o)))
[11]
11. 9. 2014 v 9.34Barrichello
Hlavně že ta oktávka má superový jízdní a hlavně projev. Včera sem s ní jel – 4×4 , plná palba, auto najeto asi 25 000 km, ještě vonělo novotou. Ten zvuk motoru byl zážitek poslouchat, fakt koncert, Mozart proti tomu hadr.
Nevím jak Vy, ale 4válec s pěkným zvukem sem ještě neslyšel a je úplně jedno, zda je americký, evropský,japonský nebo třeba ruský,všechny maj zvuk naprosto na h*****.
[12]
11. 9. 2014 v 9.43Dinar
[10] [11] Jako vrchní demagog zdejších diskusí, jsi už lehce předvidatelný. Nikdo tu nikde nenapsal, že mu značka škoda přijde stejně prémiová jako caddilac, to je tvoje fabulace.
Já říkám, že uvnitř ATS jsem si nepřipadal, že sedím v premiovějším autě než je ORS.
Ten další příspěvek podobně, neříkáš jaký motor, a pak zobecňuješ, žes neslyšel čtyřválec s pěkným zvukem. Co z toho? Na co je to reakce?
Já říkám, že motor 2,0tsi v octavii RS má prostě podstatně lepší zvukový projev, průběh výkonu, jeho gradaci než ten 2,0t v ATS, a to o parník. Měl-li být ten tvůj výkřik reakcí na toto tvrzení, pak říkám, projeď ORS tento ATS a dej sem své závěry, takto je to jen obvyklé demagogické blábolení.
[13]
11. 9. 2014 v 10.43Barrichello
Rakce na to, že 4 válec nikdy hezký zvuk mít nebude. A je úplně jedno, jaká je to značka. Kvli zvuku se kupuje V8 a výš, protože dneska už ani šestválce nemaj zvuk co mívaly a vše je to děsně utlumené.
Tvuj pocit je tvuj pocit, nikdo ti ho neber. Jiný zas bude mít jiný pocit. Je to vše o pocitu, což je subjektivní věc, jak dobře víš.
[14]
11. 9. 2014 v 11.17MariAchi
[13]
To je ale reakce naprosto zbytečná, my o voze, ty o koze.
My jsme se bavili o dvou autech se čtyřválcovým turbomotorem, takže plantat do toho V8 je mimo.
Co se týká prémie a neprémie, tak to už ti vysvětlil Dinar – já jsem nepsal nic o značce, ale čistě jen o zde testovaném ATS a Octavii RS.
[15]
11. 9. 2014 v 13.15webpaja
Pokud srovnáváme s ORS motoricky…pak bohužel žádnej motorovej add on faktor ve prospěch ATS není, spíš naopak.
Uvnitř pak byly v testovaný verzi luxusní materiály, který mainstream nenabídne ani náhodou, jak vypadá základní model upřímně nevím.
Jakýkoliv srovnání podvozku s mainstreamem pak je naprosto irelevantní. Kluci od Caddyho na NS evidentně spali dýl než jednu noc. Možná tam jen neměli tuto motorovou verzi a to je škoda.
[16]
11. 9. 2014 v 14.07Dinar
[15] Mainstream většinou nenabízí palubku plně obšitou kůží, to ATS určitě posouvá výše, ale zbytek? Ten středový tunel v černém plastu? Provedení ovladačů? Nebo se mrkni na ty fotky, co jsem posílal, je tam jedna s tím vytaženým prodloužením sedáku, odhaluje moc „pěkné“ zpracování napojení kůže, nebo ovladače el. sedačky, stačí srovnat, ty z octavie, prokládané, vypadají mnohem premiověji, Já budu poslední, kdo čeká nějaké ohromování kabinou auta prémiového výrobce oproti mainstreamu, ani tady bych se na to nezaměřoval, ale právě proto mi vadí, když se vytahuje premiovost samoúčelně, jakože když něco nefunguje (motor, převodovka) přesto si nesmím dovolit srovnat to s něčím nepremiovým, protože je to přece Cadillac. „A jestli vnímáš Cadillac jako Škodovku…“ viz. Barik, to je prostě mimózní, dneska se má v interieru problém ohbhájit z premie prakticky všechno, viz. třeba trojka, nebo třeba zákl. verze céčka, to je takový „nášup“ oproti top verzím, až to dělá dojem jiného modelu.
[17]
11. 9. 2014 v 14.30webpaja
(16) Na tyhle detaily jsem se pravda tolik nezaměřil, prostě si loket hověl v měkčím, rozsah nastavení sedačky jasně větší než bývá zvykem, plnohodnotnej HUD. Na druhou stranu to je pořád v zásadě vstupenka do Caddy klubu.
Se základními verzemi máš pravdu, musíš poškádlit měšec, aby jsi měl i prémiovej pocit z vnitřku. Platí pro všechny prémiový výrobce bez rozdílu.
[18]
11. 9. 2014 v 15.10Tomik_1
Také děkuji Pájo! Skutečně hodnotný čtení. Četl jsem to celej den po částech, abych si něco tak vzácnýho zbytečně rychle neužil 😉 Jinak si tu připadám po většinu času, že už chodim jen lízat zmrzlinu přes vitrýnu v zavřeným krámě. Takhle to vypadá, když jednou přijde starej dobrej zmrzlinář 😉 Ještě jednou díky!
[19]
11. 9. 2014 v 15.16webpaja
(18) …kdybych nevěděl, že chodíš na čerstvou zmrzku do Vestce, tak bych ti i věřil. Ale tam si člověk lízne rád :-). Každopádně děkuju Tomiku_1 😉
[20]
11. 9. 2014 v 15.20Barrichello
Tak nějak. Je to entry model a jak říkám na ameriku dost neštastná a donedávna dost netradiční motorizace. než přišel Ford s Ecoboosty, tak turbo motor měl akorát Caliber SRT 2,4 a Neon SRT 2,4, jinak sériově nic pokud si vzpomínách. Pár vrcholných verzí mělo malej kompresor….
S tím interiérem je to jak píšete – už sem seděl v pár BMW, ale že by ty interiéry odpovídaly cenovce, to bych skutečně neřekl. Neznat fotky, sundat loga, zavaázat mi oči a rovnou mě do toho posadit, tak přísahám že to víc jak 700 000 nikdy nemohlo stát. A vono cenovka 2,5 mega :o))
Řešit ovládání sedačky, hmmm. Jaguar má v některých verzích ovladače chromovaný a co jako?
Na to mi napíšeš že je to kýč vid. obyč plast je nuda, takže ted vede prokládaný plast. To sou věci.
A to že se vám nelíbí navigace bude spíš dáno tím, že pamatujete hnědý uhlí (tím se nechci nijak posmívat, chran bůh) zatímco mladší generace má díky zvyku ze smartphone, dotykových ultrabooků a tabletů trochu jiné návyky a dotykové obrzazovky jí nedělaj problém.
A že bych se na Idrive, když tam něco lovím jako nemusel dívat do jakého menu lezu, tak to jako fakt ne….
[21]
11. 9. 2014 v 15.28webpaja
(20) Pobavil jsi mě narážkou na věk, ale věř, že jsi trochu ustřelil :-))). Troufám si říct, že jsem za posledních 5 let projel tolik nových aut z mainstremu, prémie a nějakou exkluzivitku, že umím alespoň částečně posoudit co je lowcostovej detail a co ne.
Sám mám v XF dotykovku taky a je jednoduše intuitivnější, přestože rychlostí zaostává. Navíc, pokud jsi vyznavačem kolotoče celý navi při jakýmkoliv zatočení na silnice vítej v klubu…asi vás tam ale moc nebude.
A prosím neposuzuj optikou skoro 10 let starýho BMW kvalitu interiéru, všichni dobře víme, že mluvíš zrovna o generaci, která byla nejúspornější.
Stejně tak se bavíš o první generaci idrive a i přesto máš ruku na jednom místě a sice koukáš na display, ale nemusíš zároveň očima sledovat co dělá tvá ruka.
Jestli máš samozřejmě na ATS jinej názor, rád si ho přečtu 🙂
[22]
11. 9. 2014 v 18.54XTad
Kdyz tohle auto predstavili, tak me naprosto ohromilo (hlavne ve videu, kde se prohani ve stribrne po nejakem okruhu).
Na vlastni oci me trochu prekvapilo jak kompaktne (koneckoncu, je to kompakt) pusobi, hlavne ten kratounky predni previs. Jizdnim vlastnostem to asi pomaha, ale nadruhou stranu… je to Cadillac. Ta poznamka o uzkem a vysokem predku docela sedi. Ten interier je trochu zvlastni. Nevim, co dneska vsem tolik smrdi na tlacitku a otocnem ovladaci. Jedine, ceho dosahnou timhle resenim jsou, presne jak pises, otisky prstu.
Trochu me zarazi ta poznamka o zvuku. Jasne, je to ctyrvalec, takze s mizernym zvukem se tak nejak pocita, ale co jsem slysel nejaka videa z youtube, tak bych to na takovou tragedii (oproti konkurenci) netypoval. Je asi potreba slyset nazivo. I kdyz je jasny, ze sestivalec by byl jiny kafe. Trochu mi to prijde, jako byste testovali 2.5 atmosferu. Jako 2.0 Turbo a zadny tlaceni do sedacek pri polechtani plynu?
Dalsi vec je prostor na zadnich sedadlech. Tyhle kompaktne-sportovni sedany vzdycky byly vicemene dvoumistny auta, ale to misto na nohy mi pripomina jednickovou octavku. Ty sedacky jsou hodne masivni, to je fakt a nemaji skoro zadne vybrani pro nohy zadnich cestujicich, ale stejne.
[23]
11. 9. 2014 v 19.27zlysoused
Děkuji za super čtení o zajímavém autě. Po dočtení testu mě blesklo hlavou, jak moc se autosvěty dvou kontinentů oddělených Atlantikem zglajchšaltovaly. Cadillac mám vnitřně spojený s auty, které nemůžou být vzdálenější evropskému pojetí automobilismu. S velkými houpavými koráby, křídláky, kupou chromu a litry objemu. A teď je tady auto s logem Cadillacu, které by při troše představivosti mohla vyrábět Škodovka. No, nemají to vyznavači klasických amerik jednoduché, že Bariku. 😉
[24]
11. 9. 2014 v 19.38webpaja
(22) Cadillac udělal chybu, že nevěnoval více pozornosti naladění výfuků (včetně nutnosti sáhnout na motor a jeho sladění s AT), který by třeba ve sport modu mohly alespoň charakterně rachotit. Motor svojí charakteristikou ani moc nepřipomíná přeplňovanej agregát. Z nevýraznýho tahu přechází do výraznějšího, ale nijak oslnivýho zátahu, kterej postupně uvadá. Přesto jsem na BMW accel app naměřil stovku za rozumných 6,7. Pravda je, že úplně bez jakýkoliv show a nikdo koho jsem svezl výkon 280HP nehádal. K prostoru jsem psal svý…jsem konfekční postavy a sednu si kdekoliv. Dinar to má složitější a musel by zadním cestujícím amputovat nohy (na druhou stranu ani on není zrovna NBA type).
(23) Díky sousede :-). Garantuju, že z podvozku by byl překvapenej každej, kdo rád řídí. Lehkost a jistotu pohybu by poznala i bába Šátková z konce ulice…
[25]
11. 9. 2014 v 19.45webpaja
Každopádně díky všem za reakce, myslel jsem si, že ATS bude bez povšimnutí a jsem mile překvapenej, jakej vyvolalo zájem :-).
Ještě jsem zapomněl dodat, že zrovna v pátek dorazilo nový CTS a vypadá ještě působivěji…takže příště 😉
[26]
12. 9. 2014 v 7.01Dinar
Pravda, bývám obecně kritičtější, ale hodnotím vždy v kontextu třídy. Nerad bych vyvolal dojem, že ATS je nějaká plečka, bohužel v diskusi se zarytým amerikanofilem, co jezdí německou ojetinu, by to mohlo dělat podobný dojem.
Takže, pominu-li designový styl a řešení infotainmentu, které může být poplatné vkusu každého soudruha a mně prostě nijak nenadchlo, musím konstatovat, že ATS 4 je jednoznačně nejlépe jezdící čtyřkolkou v segmentu. Že jezdí líp než xdrive BMW není tak světoborné, čtyřkolky bmw moc nejdou, ale bez problému zastíní i audi s akt. difem, a ty, co horují za nepřekonatelné jízdní vlastnosti čtyřkolek subaru, bych nechal ATS svézt, spadne jim brada. Jel jsem už kde co, ale teď se tu musím přiznat, že ATS mě dostal, a to doslova, totiž webpaja mi auto předával za tmy, já do něj druhý den sednul a vyrazil. Říkám si slušná zadokolka, trochu víc neutrální, než je nutné, ale slušný, jenže pak jsem ji chtěl v pár ostřejších zatáčkách nechat sklouznout… a ono nic, teprve pak jsem začal tušit, že něco není v pořádku, motor je sice dýchavičný, ale přesto by měl ve vracečce na dvojku zadkem zavrtět. Takže vylezu z auta a zírám na kufr, kde na mě blýskne chromem velká čtyřka. 🙂
Slabinou tohoto ATS byl jednoznačně motor a jeho ne/sladění s převodovkou. Jinými slovy, může být, že s šestiválcem a navíc v rwd je ATS lahůdka, tahle eurounijní verze to ale jen naznačuje. 😉
[27]
12. 9. 2014 v 8.51Barrichello
Dinar: s tím co si ted napsal nemam vůbec problém. Věřím že ten motor a sladění s převodovkou nebude ono, ty automaty sou totiž stavěné prámárně pro větší motory a pokud se neudělaj patřičné změny v odstupnování převodů a naladění sw, tak to se slabším motrem moc nefunguje, to samé s diesly. Většinou když do ameriky s automatem dali diesl a nevěnovali se tomu důkladně, taky to enřadilo jak by mělo.
A to že ta R4 turbo není trhač asfaltu taky věřím.
Ale jak píšeš, tohle může řešit jiný motor nebo se na tom dá zapracovat. Co je potěšující je, že zarytý D3 premifil jako ty pochválí podvozek. To je věc, na které se dá stavět, motor s převodovkou jdou vylepšit nebo nahradit, na špatně udělaném pdovozku, kde by byla konstrukční chyba už se to při prípadném faceliftu většinou nahrazuje blbě.
Takže vidíš, že i zarytý D3ofil se zartyým amerikanistou, toho času testující německou prémii (ovšem v dlouhodbém testu) můžou shodnout.
Není to krásný? :o))
Sem zvědav, co budete říkat na CTS
[28]
16. 9. 2014 v 9.524bytelnýkola
zdravím všechny diskutující, webpajo, má to jednu chybu, dávej sem prosím příspěvky častěji, hodně zdaru:)
[29]
16. 9. 2014 v 14.18šmoula nešika
Přidávám se k ostatním zdravícím a děkujícím. 🙂 Jako vždy příjemné a lehce netradiční čtení. (palec nahoru)
[30]
19. 9. 2014 v 12.26Ondore
Si prvý, koho názor o ATS čítam, doteraz ma míňali všetky recenzie tohoto auta. Som rád, že sa nenaplnili moje obavy o podvozok, viem, že v novej generácii hodne zhadzovali na váhe a bál som sa o krútenie v zákrutách.
Rovnako sa nestotožňujem s masou plechu a vertikálnou orientáciou svetiel – je to originálne, ale za srdce to nechytí 🙂
K mape a jej otáčaniu – čo si pamätám, tak sa dalo nastaviť. Keď budeš v CTS, tak si skús preklikať Map View – okrem denného/nočného režimu by tam malo byť pár ďalších vecí, hľadaj North Up alebo niečo podobné 🙂
Inak veľké dík za dojmy, super sa to číta, možno skús hodiť aj referenciu s čím porovnávaš a bude to dokonalé! 🙂
[31]
28. 9. 2014 v 18.08Spacir
Super čtení. Jen bys mohl psát častěji 🙂
[32]
29. 9. 2014 v 5.37webpaja
(31) Ahoj Špacíre, ty si bukni čas 10.10. odpoledne…budeš spokojenej 🙂
[33]
1. 10. 2014 v 13.50Spacir
neboj už je to v deníčku 🙂
[34]
2. 10. 2014 v 16.09IQ_2014
Dobrý den, soutěž o nejchytřejší zemi v Evropě je v plném proudu a podpořit svou zemi můžete i vy!
Jak se zúčastnit?
Pod následujícím odkazem naleznete IQ test: Spustit IQ Test
Pozor! Aby se výsledek je započítal do soutěže, je potřeba vyplnit celý test!
Po vyplnění testu získáte podrobné statistiky o hodnotě svého IQ a také zjistíte, jak jste na tom v porovnání s ostatními Čechy i Evropany!
Víte, že zjistit své IQ je otázka několika minut a znalost vlastního IQ může být důležitá pro celý život? Hodně štěstí a správných odpovědí.