-
Jaguáří řev
Další zkušenost s nejnovějším počinem Jagu na rakouském Salzburgringu byla věnována zbrusu novému kupé F-Type.
Vizuální stránku může posoudit každý z vás sám, mě napadají jen vzletná slova. Barevná kombinace s největším sex appealem je jasná…rubínová červeň a pro mě i ostrá oranžová metalíza, tam ale ne každý souhlasí.
Bez okolků vletím na nemalé odlišnosti oproti roadsteru a samozřejmě jízdní dojmy. Reminiscence na překrásný E-Type je u kupé díky linii střechy a zadního okna ve výklopném víku ještě větší, o chlup se zvětšila možnost posunu sedadel směrem vzad a hlavně už můžete na cesty použít vlastní kufr, který se vejde do podstatně většího zavazadlového prostoru.
Přes všemožné a barevně nádherné kombinace kůže v interiéru mě nadchla alcantarou a kůží obšitá příplatková sedadla (jsou tak fantasticky tvarovaná, že přesednutí do běžných vyvolá pocit možnosti vyklouznutí v první zatáčce), stejně jako alcantarový věnec volantu.Organizátorům se nepodařilo vychytat jediné…počasí. Na počátku jízd bylo mokro poměrně hodně a tak i varianta V6S poháněná kompresorovým šestiválcem s 380HP má aktivovaný mokrý režim.
Zvuk motoru přehlušuje aktivní výfuk, známé praskání při ubrání plynu nebo podřazení je pak silně návykové. Motor jede fantasticky a přestože se stabilizace pere s přenosem výkonu na silnici, není při vší té práci abnormálně ubreptaná. V6 má o něco lehčí předek a její reakce jsou o ždibec ostřejší než si pamatuji z jinak omračující verze s V8. Přesnost a vyváženost jinak lehkého řízení je výborná, zrychlení velmi solidní a nutno napsat, že obecně na silnicích využitelnější než osmiválcová varianta.
Přesednutí do roadsteru V8S jako příprava na obecně nejrychlejší model z jaguáří smečky, pak přináší spíš dětinské trhání bránic při zašlápnutí plynu a vědomí, že z motorického hlediska je to prostě někde jinde.Trať pomalu vysychá a na mě čeká F-Type V8R, 550 koní, 680Nm… S touhle silou jste už spíše v kategorii supersportů. Asi nebudu moc dráždit hada bosou nohou, když napíšu, že pravý ukazovák nemohl nechat po “instalačním” kole tlačítko s ikonou kapky svítit. Již jen vlhká stopa dávala víc jistoty. Vše zahřáto a může začít divadlo. Prásk, prásk podřadit za 3, pneumatiky se zoufale (a částečně neúspěšně) snaží přenést energii z motoru v pohyb. O cca 10% lepší výkonové parametry oproti “kabrioletím” V8S jsou znát, obecně je jednotka naladěná ostřeji. Fantastické a neúnavné brzdy jdou s krásnou progresí a citem dávkovat kdykoliv. První esíčko po zkušenosti s roadsterem svištím na trojku, pak čtyřka a vracečka, nájezd zeširoka, utáhnout k apexu, nechat se vynést k okraji a znovu na plyn. Následující pasáž s kombinací kopce a rychlých zatáček levá, pravá, levá s krátkou rovinkou před “spoon kurve” je s přibývajícími koly ježděna čím dál tím rychleji, až je po celou dobu cítit jemný vlnění zádě při jízdě na plný plyn. To vše bez nutnosti slevit z akcelerace nebo korekcí volantem. Za utahující se pravou lžící následuje esíčko a levy nájezd na cílovku. Nejen mě nedá zkusit nachytat podvozek přejetím levých kol přes slizký obrubník, ale kromě lehce kontrolovatelné přetáčivosti (spíš pro vyvolání huronského smíchu) se žádné drama nekoná.
Dalo by se to popisovat do nekonečna, stále opakovat dokola ty samé fráze. Nechci k tomu sklouznout, degradovalo by to zážitek o který jsem se chtěl podělit.U mě je volba jasná…otevřené nebe za hlavou nenahradí ještě lepší tuhost karoserie kupé. To na mě působí z vizuálního hlediska o pověstný chlup lépe a navíc má použitelný kufr i na delší cesty. Být pragmatik, řeknu, že V6S je za všech okolností skvělým nářadím, využitelnější než R na běžných silnicích s jen o něco málo dramatičtějším soundem a o trochu přesnějším řízením…ale…
V8R zní nejen úchvatně, přidaná hodnota ve formě výkonu, lepší brzdy, stabilita přední části za jakýchkoliv povětrnostních podmínek, zrychlení odpovídající supersportům a zábava jsou prostě famózní.
F-Type! …my dva jsme spolu ještě neskončili. Ukaž co umíš na českých silnicích… 🙂
Cadillac ATS – Americký downsizing Malý princ
31 Responses to Jaguáří řev
[1]
19. 5. 2014 v 11.29iudex
Rovnako ako Ty nechceš v blogu opakovať nadšené frázy, ani ja nebudem nosiť drevo do lesa, tak len stručne k Tvojmu textu: bravó!
Inak z môjho pohľadu akokoľvek je roadster frajerská záležitosť, kupé je proste dokonalé aj bez ohľadu na praktickejšiu karosériu. Dovolím si kacírsku myšlienku, že pre mňa aspoň vizuálne predbieha 911ku, a to z každého uhla pohľadu: spredu, z profilu i zozadu. Chcelo by to vidieť live tú oranžovú, resp. aspoň fotku na slnku, ale i tak nepochybujem, že s ňou bude eFko nádherné.
[2]
19. 5. 2014 v 11.41MariAchi
Tak jo, pajo, V6S je OK a už jsi zkoušel V3S?
No, jo, jasněže závidím, a zároveň jem rád, se se o zážitky i podělíš :yes
[3]
19. 5. 2014 v 11.45jazva
Vďaka za blog, je to super čítanie! Tá oranžová sa mi páči aj keď je pod mrakom. K tomu autu proste sedia takéto farby, aj keď si ho viem predstaviť v klasike BRG. Asi ho pôjdem pozrieť na živo 😉
[4]
19. 5. 2014 v 11.48MariAchi
BRG je zrovna barva, ve které nemusím žádné auto, na jaguarech ji sice chápu, ale sám bych ji nebral… Na červené (i vínové) se ztrácí zadní světla, za mně tedy bílá, nebo ta jejich spešl modrá…nevím, jak se jmenuje…himmelblau? 😀
[5]
19. 5. 2014 v 12.00webpaja
Děkuju všem 😉
(1) Je to těžkej oříšek mezi těmito dvěma, 991 má úžasný proporce, líbí se mi absolutně nejvíc z moderních Porsche. Přesto vím, kde je jazýček vah…
Ta oranžová je podobná Fordí ST Electric orange
(2) Spojení s V3S mě nenapadlo! 🙂 Ale i tu mám najetou 😀
(3) BRG mi přijde na poslední Jagy trochu málo výrazná vzhledem k tvarům. Viděl jsem naživo, přesto živější jsou působivější. Stejně tak k tý rubínový. Živej pohled žádná fotka nenahradí, světla zůstávají markantní. Spíš pastelová červená je dokáže potlačit.
[6]
19. 5. 2014 v 12.02woody-alien
Znechucen při ranní kávě „testem“ Cupry v časopise, jenž by si Svět ani motory už neměl brát do pusy, usedám k počítači s vírou, že tohle bude jiné pohlazení chuťových pohárků. O pár minut později, přikován k židli, která v mých imaginacích začíná měnit tvar a obšívat se kůží a alcantarou, hltám text znovu a znovu. Letmá kontrola bankovního účtu. Hmmm, hmmm. Odvracím silou mocí hlavu od monitoru, ale jakoby v tom textu,v těch fotografiích byl magnet. Už se mi zase vpalují do sítnice. Zprudka vstávám a po čtyřech beru schody o patro výš. Kam jen to dává ? Kde je může mít ? Ha, tady jsou. Nemaje škrabošky, postačí mi silonky, ještě pistolku z dětskýho pokoje a jde se na věc. F-Type, musíš být můj. 😀
pájo, prostě nádhera, tu koncentraci idiotů jsi opravdu pořádně zředil. Jen jeden dotaz : Nestydíte se, vy „amatéři“, si takhle jezdit, když jistý pán od tisku se nejspíš k F-Typu ještě ani nepřiblížil ? 😀
[7]
19. 5. 2014 v 12.12webpaja
(6) Děkuju za pochvalu…jako jedinej návod vyjma trochu klišoidní „poctivý práce a umu“ snad doporučím shlédnout film „The next three days“ 🙂
A kluci tam byli den předem… 😉
Těžko se píše něco objevnýho, nechtělo se mi sedat do svojí „takykočky“
[8]
19. 5. 2014 v 13.29iudex
K F-type je perfektná reklama: Good to be bad: http://www.youtube.com/watch?v=2Bls1KKDwmo
Fantastický sound; napr. ako si v 0:33 Jag krásne zastrieľa do výfuku, paráda. 🙂
[9]
19. 5. 2014 v 13.37GTI
Úchvatnost auta je umocněná úchvatností textu. Obě barvy jsou fantastické, jízda, jak čtu, je fantasatická též, a tak jediné, co mi vadí, je ten semiš na volantu. Vlastně je to dobrej důvod, kterým může člověk dokladovat, proč že si to auto nekoupil… 🙂
No dnes upřímně – BRAVO BLOG 😉
[10]
19. 5. 2014 v 13.43webpaja
(8) Reklamy se jim daří, vrchol je u mě parodie na slepici, ta u mě na postu nej reklamy vystřídala natahovacího Golfa s chlapečkem 🙂
(9) Nebýt to jako option, dalo by se to tak podat :-). Pak snad už jen se naoko rozohnit, že už možnost si připlatit za semiš na volantu vylučuje F-T apriori z výběru 🙂
[11]
19. 5. 2014 v 13.43iudex
(6) Inšpiroval si ma nakuknúť do toho cenníku (inak v záujme duševnej rovnováhy to pri takýchto lepších kárach nerobím) a ono to nie je také zlé, najmä v porovnaní s najväčším konkurentom: 911kou má eFko to super ceny. Základ od 69t eur, to za 340k V6 turbo nie je zlé. 911ka začína na 92t. Rko je už šesťciferná suma (107t eur), ale v kontexte výkonu 550 koní je to stále deal-of-the-year, keď napr. Carrera 4S stojí 114t a to je stále „len“ atmo šesťvalec proti V8 biturbo v kočke. Porovnateľná 911 Turbo u nás ani nie je v cenníku, ale v DE stojí 165t. eur, teda o polovicu viac, ako kočka s V8T.
[12]
19. 5. 2014 v 13.53webpaja
(11) Pro někoho může hrát roli i to, že máš v 991 stále za sedačkami krásně čalouněnej prostor pro tašky apod. Pokud se na to díváš v porovnání s 911, je to vlastně láce :-). A vlastně i z pohledu moderního, ovladatelnýho daily caru s 550HP.
osobně bych se vyhnul základní verzi (samosvor) a šel určitě do S…nebo úplně nejlíp to co z tohoto auta dělá opravdovou šelmu. Nicméně příplatků je spousta a počítat min s 15k navíc je absolutní povinnost, v případě keramických brzd extras násobíš. Vysněnou config mám, teď už ji jen časem zrealizovat. 🙂
[13]
19. 5. 2014 v 14.10iudex
(12) Jasné, optimum je V6S, to je za stále slušných 81t spolu s lepšou výbavou, väčšími kolesami a brzdami, samosvorom atď. Príplatky sú samozrejme druhá vec, javí sa mi ale bez bližšieho študovania, že u Porsche to bude ešte mastnejšie, čo ten rozdiel ešte zväčší.
Ad V8: tam je tiež zaujímavé porozmýšľať, kto je vlastne konkurentom. Výkonovo 911 turbo, to je jasné, ale z pohľadu V8? Moc toho nebude.
[14]
19. 5. 2014 v 14.14iudex
(3) British racing green nie, absolútne zabíja krásne tvary eFka. Pozrel som konfigurátor a najviac mu sedí Italian racing red alebo tá oranžová Firesand, prípadne ešte biela Polaris.
[15]
19. 5. 2014 v 15.41woody-alien
[11] Já se daleko víc než ceníků bojím do takového auta vůbec sednout nebo dokonce projet. Vždycky si totiž vzpomenu na slova Josefa Sudka: „Cognac nepiju, bojím se, že bych si na něj zvyknul“ 😀
[16]
19. 5. 2014 v 16.47šmoula nešika
Pájo, těžko již přes bohatost jazyka českého hledám nové pochvalné výrazy, jimiž bych glosnul další z tvých mnoha, testosteronem nabitých kočičích zážitků. Díky moc za pozvednutí nálady. 😉
[17]
19. 5. 2014 v 19.25Andromeda
Co dodat Pane řidiči … Báječné čtení plné bezprostředních pocitů při krocení divokých kočkovitých … Úžasná smečka 🙂 … Musí být navykové, že 🙂 … Všechny palce hore , a díky !!!
[18]
19. 5. 2014 v 20.24jazva
[14] BRG v konfigurátore je otrasná, jazdil som s roadsterom v tej farbe s červenou strechou a bola to super kombinácia. Taká klasika pre britské rýchle auto… 😉
[19]
20. 5. 2014 v 5.13webpaja
(13) Přes všechny ódy na V6S je pro mě tou pravou bestií R, má vše. Těžko něco vytknout, přímé konkurence pak samozřejmě moc není, což je podle mě od Jagu záměr. AM V8, možná i V12, P911 je jasná a zřejmě zespodu poleze do zelí i Californii.
(15) Tato whisky je návyková, souhlas 🙂
(16) Děkuji šmoulo 🙂 teď už jen doplnit dojmy z víkendovýho hraní si… Trasa je jasná… chce to okresky!
(17) Na jednu stranu škoda mokra, na druhou pak zjištění, že se dá i za zhoršených podmínek s autem stále fantasticky řádit 🙂
[20]
20. 5. 2014 v 7.01Dinar
webpaja: nemáš fotku erka v té tmavě modré? Podle mého černý kůň mezi barvami. 😉
K barvám f-typu coupe, ta červená rubínová je dokonalost, oranžová je v reálu o kus světlejší než na Pavlových fotkách, mně na f-typa moc nesedí. V BRG si to auto vůbec neumím představit, to je barva šedesátek.
K textíku, jako vždy na jedničku, webpaja umí vtáhnout do děje, já jen dodám, že tyhle akce nejsou super jen pro ježdění samotné, ale i proto, že člověk může dva dny blábolit jen o autech a nikdo se na něj nedívá jako na magora. Navíc, pánové z Jaguaru Praha, kteří se o nás příkladně starali, jsou profíci na nichž je vidět, že mají auta nejen jako práci, ale i jako koníčka. Povedená akce, přestože počasí nebylo úplně stoprocentní. 🙂 😉
[21]
20. 5. 2014 v 7.32webpaja
(20) Našel jsem jen v malým rozlišení, snad alespoň trochu napoví. Opět ale bez světla, takže není vidět hloubka odstínu.
Se vším ostatním bezvýhradnej souhlas…jen by to mohlo být každý měsíc 🙂
[22]
20. 5. 2014 v 10.49Emel
Super, super!
Co se barvy týče… oranžová mi přijde už poněkud vulgární, je to tak na hraně. Červená bez debat, bílá asi nic nekazí, modrou metalízu bych musel vidět. BRG ne, ale uměl bych si představit nějakou světlejší zelenou… třeba jako na Octavii 😉
PS: ne že by se mi po ní stýskalo… ale pastelová tyrkysová nebyla? 🙂
[23]
20. 5. 2014 v 10.51Emel
PS: tohle je ještě nějaká jiná červená, ne?
http://www.europeancarweb.com/firstlook/1407_2015_jaguar_f_type_coupe_first_drive/photo_01.html#
[24]
20. 5. 2014 v 10.52webpaja
(23) To je pastelka, rubín je hezčí. Tahle naživo žere zadní světla 😉
[25]
20. 5. 2014 v 11.22iudex
(24) Čo je podľa Teba pastelka a čo rubín? Tá prezentačná je metalíza Italian Racing red: http://imagenes.km77.com/fotos/bbtcontent/clipping/KM7KPH20130422_0012/5.jpg a tá je dokonalá.
Potom je červená Salsa: http://imagenes.km77.com/fotos/bbtcontent/clipping/KM7KPH20130422_0026/5.jpg zrejme tú označuješ ako pastelovú.
A ako už bolo povedané, tá zelená BRG e-e: http://photos.ecarlist.com/PM/aQ/2x/db/CJ/8t/V4/hn/hL/rV/wA_640.jpg
[26]
20. 5. 2014 v 11.29iudex
Inak tá oranžová Firesand je naozaj nejednoznačná, niekde vyzerá presne ako Fordovská Electric Orange, niekde je úplne iná:
http://i.imgur.com/roDuixW.jpg
http://images.thecarconnection.com/lrg/2014-jaguar-f-type_100425172_l.jpg
http://www.beyond.ca/wp-content/uploads/firesand-jaguar-f-type-5.jpg
Je zaujímavá, ale asi som moc ovplyvnený Focusom a takúto oranžovú by som nechal hothečom a na Jag by som uprednostnil červenú.
[27]
20. 5. 2014 v 11.41iudex
(20) dinar: je len jedna modrá, táto: http://img.auto.cz/news/img/galleries/2014-14/jaft208_53394ea3079af.jpg
[28]
20. 5. 2014 v 11.42woody-alien
Soudit barvy podle fotek je často ošidné, ale řekl bych, že ta rubínová bude opravdu trefa. Tu oranžovou bych musel vidět naživo a tu modrou jakbysmet. BRG za mě určitě ne, bílá nevím nevím. Už je té bílé všude kolem až moc.
[29]
20. 5. 2014 v 12.06webpaja
(27) To je ona! Pokud nefotíš v podřepu, krásně přitáhne už tak nízký auto k zemi 🙂
(26) Salsa mi přijde „mazací“, z oranžový jsem byl nadšenej, ale třeba Dinar ne…
(28) Souhlas s bílou a muškokrvavá tlama od jara do podzimu se musí pořád čistit 😉
[30]
20. 5. 2014 v 12.35Emel
woody: na druhou stranu, tvary auta jsou dost výrazné samy o sobě aby to tu bílou ustálo… v tmavších barvách naopak ty křivky trošku zanikají (černá je extrém), bílá tomu dává vyniknout, podtrhuje velká kola…
A mimochodem, raděj tu verzi bez chromu… to k té tmavě modré fotce.
[31]
20. 5. 2014 v 13.56šmoula nešika
(25) Jojo, Italian Racing je pěkná, svoje jméno rozhodně nezapře.
http://imagenes.km77.com/fotos/bbtcontent/clipping/KM7KPH20130422_0012/5.jpg
http://wallpaphd.com/wp-content/uploads/2014/03/2007-Alfa-Romeo-8C-Competizione-58.jpg
Ta Salsa sice hází při naleštění odstíny do oranžové a růžové, jako ostatně skoro všechny dnešní červené. Ale tak nějak se mi víc hodí k odkazu na E-Type.
http://imagenes.km77.com/fotos/bbtcontent/clipping/KM7KPH20130422_0027/5.jpg
http://www.bozhdynsky.com/wp-content/uploads/2013/08/Jaguar-E-Type-sports-celebrates-50th-anniversary-2.jpg