-
M-B A200 Update
Mám za sebou první, zatím kratší jízdu se zbrusu novým Ačkem. Zvenku se stále ještě peru s banánovým akcentem „zdobícím“ boční linii, naštěstí vylepšenou hezkou a nízkou přídí s úzkými světlomety a nekomplikovaným zadkem s nijak tvarově extravagantími lampami. Auto v bílé barvě s paketem Night dostává hezká a štíhlá 18″ kola, nějaký ten černý doplněk a umí zapůsobit jak prozatímní vyjímečností na silnicích, tak i monumentální hvězdou umístěnou v masce.
Interiér je sice celočerný, avšak čistý a lehký s příjemnými materiály, revoluční přístrojovou deskou, sdílející jednu armaturu s navigací a infotainmentem. Sedačky jsou příjemně měkce čalouněny, mají příjemně obepínající tvar, příjemný potah kombinující umělou kůži a prodyšnou látku. Trochu překvapí velmi štíhlé páčky ovládající směrovky, stěrače a na druhé straně volbu jízdních režimů převodovky.
Krásná grafika přístrojů, velmi bohatá výbava a spíš lexusí než mercedesácké ovládání funkcí přes rozhraní Command je doplněno o dotykovou obrazovku pro ty, co raději přímé patlání na displeji. Vykládání je provedeno v imitaci karbonu a to velmi zdařilém, místa je na poměry kompaktu na rozdávání (řekl bych, že vzadu minimálně stejně jako v C-Klasse), nikde nic nevrzne.
Potěší poměrně nízko ukotvená sedadla a díky slušnému prostoru nad hlavou si mohou milovníci vyššího nasedání i trochu pomoci. Volant s konečně perfektním multifunkčním ovládáním (že to ale trvalo) by mohl jít více vytáhnout, ale jinak mu lze těžko něco vyčítat. Obecně je cítit, že je A-klasse oproti zbytku německých prémiových konkurentů o generaci mladší.
Přes označení A200 se pod kapotou nachází zbrusu nový motor od Renaultu o objemu 1,3 litru, který dopován turbodmychadlem dává 120kw, v mém případě doplněný o dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi stupni.
Zatím nebudu pohonné ústrojí hodnotit pro jeho syrovost, kdy bych papírový výkon nehádal a i převodovka je zatím trochu jankovitá. Až přibydou nějaké kilometry a skončí záběh, auto znovu vyzkouším.Co se naopak hodnotit dá je podvozek. Ten je sice pevný, ale tlumiče jsou odladěny tak dobře, že ani větší nerovnosti nepronikají do interiéru, auto neodskakuje, zadní v tomto voze víceprvková (dává se i lešenovka) náprava s dobře nastavenou geometrií sleduje stopu předních kol velmi věrně. Pohyb je ladný a jemný, celé Ačko působí vemi lehkým a ovladatelným dojmem. Řízení je hezky přímé, sice bez intereakce, ale neutlumené a důvěryhodné. Potěší absence prvotní díry při náhlém rychlém otočení, která se dá vysledovat třeba u větších modelů.
Na prozatímní konec ještě zmíním geniálně fungující hlasové ovládání čehokoliv, co mě během první jízdy napadlo. Paní v palubce mluví krásnou češtinou a v případě potřeby se zeptá pro upřesnění. Funguje to až neskutečně jednoduše, ale hlavně spolehlivě. Jen jsem nenašel, kudy se jí do desky strká jídlo a pití ;-).
Update:
Auto jsem zajel a už je ve svém budoucím domovském teritoriu město/příměsto.Motor s převodovkou si nakonec harmonicky notují, výkon 120kw tam je, tachometrová V-Max 238kph není na objem 1,3 vůbec špatná. Spotřeba se po 2000km usadila na hodnotě 6,8 s tím, že celou dobu zajížděno v dynamickém režimu a vytáčeno do 4000rpm. Reakce na pokyn pádlem v comfort módu lehoulince pomalejší, ve sportu pak rychlá. Automatické meziplyny sázené v dynamickém režimu jsou až teatrální, ale nevadí. Podvozek je jak jsem psal výše pěkně odladěn, řízení je rychlejší a auto se lépe stáčí než u Leonu FR. Ticho od motoru a podvozku odpovídá prémiové cenovce, sedadla jsou příjemná, ovládání hlasem u některých položek až návyková.
Za mě tedy má A-Klasse 4*. Srážím za otřesnou cenu, malou nabídku barev a občasnou šaškovitost v chování.
Prémiová definice 540i xDrive Polární expres
23 Responses to M-B A200 Update
[1]
7. 6. 2018 v 13.51iudex
Pekné prvé dojmy, predbiehaš aj zavedené weby. 🙂
Inak práve dnes vyšiel prvý test na Autoexpresse a tam ma zaujala kritika riadenia (na čo si Ty sám dosť vysadený): The lifeless, slow-geared steering makes it feel more lethargic than it really is.
Inak v zásade chválili, presne v tom štýle ako Ty, že je vidieť generačný odstup od konkurencie, ale v niečom (interiér) aj oproti C-Klasse.
A ešte k tej zadnej náprave: iste je tam multilink? Mne sa marí, že so slabšími motormi tam má byť torzka.
[2]
7. 6. 2018 v 13.54webpaja
(1) Řízení je přepnuté do Dynamic modu a v něm funguje velmi dobře. Není a ani nemůže být rovno 1er, ale třeba příjemnější než v nové A4 FWD.
Nevím proč, ale první kousky jsou minimálně v benzínu vyrobeny s multilinkem. 😉
[3]
7. 6. 2018 v 13.58webpaja
Jinak, řízení třeba naladěné lépe než u Leonu FR.
Anebo jsem řidičské jelito a nepoznám to 😀
[4]
7. 6. 2018 v 14.06iudex
(3) Kľudne môže byť, že sa to líši podľa výbavy a motorizácie. A keď píšeš, že je riadenie lepšie, ako u Leona FR (kde som nemal najmenšie výhrady), tak je to fajn.
A k tomu multilinku píšu: the fancy Multilink rear suspension configuration of the A 250 and A 200 AMG Line is not offered with the 180 – a torsion beam setup takes its place.
[5]
7. 6. 2018 v 14.09iudex
A tu zase píšu, že A200 má torzku:
While the middle-tier 165kW 2.0-litre turbocharged four-cylinder A250 model grade, those above it, and every A-Class with all-wheel drive – dubbed 4Matic – retain IRS, the 120kW 1.4-litre turbo A200 (and the Europe-only 85kW 1.5-litre turbo-diesel A180d) scores a torsion beam rear.
Tak vyznaj sa v tom. :-/
[6]
7. 6. 2018 v 14.10webpaja
(5) Juknu pod sukni a upřesním, ve specifikaci je multi-link 😉
[7]
11. 6. 2018 v 7.33Emel
Tak zatím to zní celkem nadšeně… no vida, kdo by to do diamantu řekl 😉
[8]
13. 6. 2018 v 20.43speedfred
Čo teda ten motor, bude na vyskúšanie znova s dalšími km na hrbe ?
A na lešnovku mi nešahajte,už som to písal pár krát 🙂
[9]
14. 6. 2018 v 6.01webpaja
(5) Tak i když by tam multilink neměl podle katalogu M-B být, ze mě neznámých důvodů tu je a zřejmě bude svázán s nějakými extras. Podvozek na 18″ s pasivním podvozkem je naprosto perfektně odladěný a ačkoliv mi nesepla až na vyjímky stabilizace, tak si zřejmě přes brzdy pomáhá zadkem a v určitých zatáčkách působí až „zadkově“.
(7) Už se to začíná rozjíždět, má se prvních 1500km jezdit ve sportovním režimu motoru, ale točit max 4k RPM. Někdy je na brzdách (i jemných) převodovka příliš nadšená a kromě automatických meziplynů podřazuje s takovou vervou, že neodřadit, tak jedeš vesnicí 50kph na dvojku. Jindy zase ne a s rychlostí nebo stylem jízdy před brzděním to nemá moc společného.
(8) Jezdí se s ním pořád, jen jsem ho musel přiblížit metě zajetí, jelikož během něj není občas příliš příjemný kvůli vytáčení motoru na jízdu po městě, kde se bude pohybovat normálně. Překvapila rozumná spotřeba na poměrně dynamicky zajeté trase z Lbc na sever Moravy. Jel jsem to přes HK cca 3h za 6,6 litru na 100. Největší chybou auta je nemožnost jednou provždy vypnout asistent jízdy v pruzích, je potřeba ho vypnout při každé jízdě. Jeho funkce je otřesně hysterická a z mého pohledu nebezpečná.
Kombinace motor a převodovka si začíná sedat a funguje hladce. Při max otáčkách v době zajíždění dává příjemných cca 105kw, takže jsem ani nijak strašně nestrádal. 😉
[10]
14. 6. 2018 v 6.08webpaja
Ještě doplňuji výtečná komfortní sedadla a v komfortním nastavení i příjemné řízení, které je přes kritiku v britském AE přesné a jemné. Nikdo snad s elektrickým posilovačem neočekává nějakou skvělou interakci. Já spíš oceňuji lineární progresivitu a neměnné chování serva, stejně jako citlivost v prvních centimetrech pohybu.
[11]
14. 6. 2018 v 7.42iudex
Zaujímavé s tou torzkou, zdá sa teda, že pri 1,3ke teda môžu byť obe nápravy, aj multilink aj vlečená; ako píšeš, zrejme tam bude nejaká previazanosť s výbavami (vyššie spomínaný britský web hovorí o multilinku pre AMG paket, ale zrejme tam budú aj iné možnosti).
[12]
14. 6. 2018 v 19.12Ja Prvni 123
Odpusť blbou otázku – tos koupil nebo jen zkoušíš?
Každopádně Tvoje popisy zní jako pochvaly…
🙂
[13]
15. 6. 2018 v 3.15webpaja
(12) Je to náhrada za manželčina Leona, který po 4 letech odchází do důchodu 😉 A protože ta to svým nájezdem zajede tak za půl roku, tak jsem to protáhl.
[14]
15. 6. 2018 v 7.27Dany
webpaja: vieš akú prevodovku používajú? Nie je to 7-spojkový Getrag s mokrými spojkami? Pri spojení s TCe by sa ponúkala. Ja osobne mám pocit, že „učiaci“ režim prevodovky trvá dlhšie ako prvých 10t km. Na začiatku sú zmeny výraznejšie, ale u mňa sa stále zlepšuje aj s 25t km na hrbe.
MB bude mať určite svoje ladenie. Zaujímavé a logické je odporučenie používať sport režim na zábeh.
[15]
15. 6. 2018 v 9.24Dinar
Čék by nevěřil, jak ten nový megane bude dobrý… 🙂 😉
[16]
15. 6. 2018 v 11.54webpaja
(14) To fakt nevím, zmatenost se ztrácí, ale nechová se vždy v modelové situaci stejně. Každopádně je hladká a velmi rychlá.
(15) Rendlík medvědům postavil celkem slušný auto 😀
[17]
18. 6. 2018 v 16.40Ja Prvni 123
[13]
Jo, tak tomu rozumím… díky.
Zníš spokojeně.
Ale já ty „budíky“ prostě nedávám.. už jsem fakt asi starej.
🙁
[18]
21. 6. 2018 v 9.41speedfred
takže ako som pochopil komplet pohonné ústrojenstvo je od Renaultu ?
[19]
23. 6. 2018 v 20.18woody-alien
Moc pěkné jízdní dojmy…jsem zvědav, jestli se aspoň část té střízlivé chvály odrazí i v produkci Renaultu. Pro Megane, Scénic i Kadjar by to byla když ne výhra, tak aspoň vylepšení pozice. S řízením a stáčením se do zatáček jsem u zmiňovaného FR vcelku spokojen, čili beru to jako že Áčko dokáže nena.srat i náročnějšího řidiče. 😀 Stran ceny pro mě lehká záhada. Pokud Áčko skončilo u vás v garáži, je jeho cena otřesná nebo snad…….akceptovatelná ? 😉
[20]
24. 6. 2018 v 5.02webpaja
(19) Způsob jakým jde za volantem mě těší. To však proti Leonu ani ťuk, auto se povedlo a byla s ním max spokojenost.
K ceně…neřešil jsem standartní podmínky, takže z mého pohledu perfektní. To co bylo však coby cena běžná, tak je až nesmysl. Hlavně z technického hlediska.
Ještě nedávno za to byl ve stejné třídě řadový šestihrnek s RWD a vlastně i AWD. Tady je předokolka s motorem z Mégane.
Z hlediska pohnného ústrojí by neměl být důvod, aby byl Rendlík s touto jednotkou horší, pokud zásadně nezmění naladění 😉
[21]
24. 6. 2018 v 19.58Ronault.
Už 8 let čekám na ten avizovaný krach Rendlíka a oni mezi tím začali dodávat motory do Mercedesu… 😀
[22]
26. 6. 2018 v 13.31Pekelná Micinka
Pěkný čtení, díky.
[23]
22. 2. 2019 v 22.29Vanda14
Na toto auto musí byť zaujimavá cena na poistenie 🙂 Najlecnejšie PZP to asi nebude. To by ma zaujimalo kolko by to tak vyšlo.