• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > webpaja  > Prémiová definice 540i xDrive

  • Prémiová definice 540i xDrive

    Publikováno: 21. 9. 2018

    Tak se mi konečně dostal do ruky ideál vyšší střední z hlediska motorizace. Evropská prémie naštěstí stále nabízí minimálně šestiválce v benzínu, různé karosářské varianty atd…
    Vizuální stránku nechám být, 5er je propraná poměrně zevrubně. Jen krátce, kamarád si naspecifikoval za slunného dne krásnou Azurit Black (naprosto nevýrazná, když je pod mrakem) a černá kola Double Spoke 664 a samozřejmě M-Paket. Ta v žádném případě dojem nevylepší, spíš mu ubírají. Nicméně stále tu mám pohledný, klasický, moderně tvarovaný sedan s krásnými detaily a o 1-2cm většími předními lampami než bych je navrhl já.
    Interiér definuje Cognac kůže, která je pohledná, prosvětluje interiér a dodává luxusní atmosféru. Sezení je perfektně nízké, volant má široký rozsah nastavení, za mě si sedne i Iudex, kufr je předlouhý, ale trochu užší.
    Co mě zajímá je spolupráce adaptivních tlumičů, řízení zadní nápravy, 19″ kol s RFT a lahodného řadového šestiválce.
    Navíc do 5er přesedám bezprostředně ze svojí atmo V8 4,Ol a očekávám výrazně horší dynamiku.

    Vybírám okresky kolem Prahy, které neměly slušný povrch snad ani když je dělali jako nové, většinou úzké trojky s traktory vymačkanými lavory v obloucích. Auto se neslyšně rozjíždí, v komfortním nastavení je jeho tichost až dokonalá, hluk od podvozku nulový a řízení krásně reaguje od prvních pohybů volantem (milimetr „dálniční“ vůle tam technici nechali, ale žádný problém). Co se týká komfortu, tam 5er opravdu exceluje, nemám co vytknout.
    Přepínám vše do sportu a přitlačím tak, až se moje atmo auto ztrácí hned za prvním vinglem. Motor má naprostou linearitu zátahu, od nejnižších otáček se sbírá zcela bez okolků, ale bez přehnané agresivity. Gradace není samozřejmě tak výrazná jako u eMkových modelů, ale to ani nebylo prioritou, motor jemně zpívá a v dáli vyje s každou stovkou otáček ve vyšší tónině. Za mě bych ho ve sportovním režimu nechal klidně proniknout víc, ale jde o cestovní sedan. Spolupráce se ZF je příjemná a rychlá, drobné zaváhání při kickdownu je vlastní všem klasickým automatům.
    Podvozek se přepnutím sice zpevnil, ale neztratil potřebnou míru komfortu, neozývají se žádné rány, dokonce ani vzdálené „ducání“. Naladění aktivního natáčení zadní nápravy je tak skvělé, že jediné co vnímám je fakt, že 5er velmi ochotně zatáčí, krásně se uloží do oblouku. Když ji tam hodíte na hulváta a ještě chytnete propadlou krajnici, sedan ji se stojickým klidem přejede. Moc se mi líbí nastavení xDrive, kdy si plynem nebo lehkým pohybem volantu dovnitř zatáčky pustíte zadek na špacír a pak se teprve začíná zapojovat nenásilně předek (minimálně ve sportovním režimu, bylo sucho…takže mokro nebo led mohou být trochu jinak).
    Celkově je 540i jako lehkonohý atlet, měkce došlapuje, ale reaguje briskně, když potřebujete změnit dráhu. Motoricky nemůžete ve většině svých požadavků strádat, dokáže být spořílkem kolem 8 a příjemně nerozežraným do 11-ti litrů, když mu naložíte.Podvozkem, řízením překonává E-Klasse (za mě i lépe fungujícími asistenty a snadnějším ovládáním infotainmentu), minimálně se vyrovnává XF jemností, novou A6 jsem ještě nejel a Ghibli beru jako solitér s agresivnějším nastavením.
    G30 je o tolik lepší F10, že se dá s klidem trvat na přeskočení více než jedné generace. Přes drobné výtky mi auto sedí jako na míru ušitý oblek. 😉

Racing is Life V. M-B A200 Update

23 Responses to Prémiová definice 540i xDrive

  • [1]

    21. 9. 2018 v 8.38iudex

    Pekné čítanie. Poteší, že Bavoráci po drobnom zaváhaní s ťažkopádnejšou F10 (ktorá už nútila zvažovať, či z dôvodu agility neísť o triedu nižšie) naladili 5er tak, ako sa na športovo orientovanú značku patrí (samozrejme pri zachovaní komfortu a dôstojnosti patriacim k vyššej strednej prémii). Z môjho pohľadu aj ideálna motorizácia, R6 je proste R6, štvorvalec do vyššej strednej prémie nesedí a súčasne 340 charakterných koní nedáva potrebu chcieť drahšiu a užranejšiu V8.
    Len tá farebná kombo lak – disky je mimo môj vkus, bral by som Mediterranean blue, Jatoba brown alebo Bluestone.

    Odpovědět
  • [2]

    21. 9. 2018 v 8.43iudex

    Inak s poukazom na progres 5er v agilite a jazdných vlastnostiach som veľmi zvedavý na novú 3er G20. Tá už je na spadnutie, predstavenie o pár dní. Podľa tejto foto to vyzerá na optické priblíženie 5er: http://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1901586&stc=1&d=1537284955
    no a jazdné vlastnosti sľubuje BMW s poukazom na novú ľahšiu platformu opäť lepšie.

    Odpovědět
  • [3]

    21. 9. 2018 v 8.58webpaja

    (1) Za mě 20″ M kola, podvozek je v klidu snese. Za mě chybí červená, jinak středozemní pěkná, nebo Sophisto 😉

    (2) Jsem rád za tento návrat, znám jednoho uživatele E, který by po usazení se už nechtěl přesednout zpátky do hvězdy 😀

    Odpovědět
  • [4]

    21. 9. 2018 v 11.13Dinar

    Pěkný, no. 🙂 G10 je prostě povedená, s tímhle motorem je to prostě etalon vyšší střední, čtyřhrnek je nouzovka, osmihrnky zbytečnost, odladění a finesu vyšší střední šestiválec podpoří nejlépe. Pro mně pětka se šestihrnkem zůstane ideálem dokud spalovací motor neodejde do věčných lovišť.

    Co se srovnání E vs. 5er týká, se vším souhlas, možná malinko lepší odhlučnění v nižších rychlostech u éčka, a pár detailů řešených lépe než v pětce, park. kamera, autohold, ale celkově je pětka prostě o něco lepším autem. 540xi v med. blue na dvacítkách je optimum. 😉

    Odpovědět
  • [5]

    21. 9. 2018 v 11.18Dinar

    (2) Mám takové tušení, že G20 bude auto, které bude znamenat velké dilematično při volbě daily caru, ve smyslu jestli jít do střední nebo vyšší střední. F30 ještě chybí prvky typu odvětrávání, nebo hladkost a tichost jízdy vyšší střední, jestli se v tomto G20 posune, jakože se to očekává, pak při svých rozměrech udělá pětce docela konkurenci. 😉

    Odpovědět
  • [6]

    21. 9. 2018 v 17.41speedfred

    foto speedfred

    Za koľko potom jazdí 30d,40d ? Toto je hodne príjemná spotreba na tak veľké auto s 300PS+ a xdrive k tomu.
    Nová 5er je fakt krásna a už ich hodne vídať na cestách, ale už je to vcelku nie malé auto.
    Mne BY asi stačila nová 3er keBY som niečo u modro-bielych vyberal momentálne. Samozrejme 40i ale jedine rwd.
    Palec hore za postrehy.
    PS : Moje slohy nikdy v škole nestáli za moc,tak sa len opýtam na koľko dní by si potreboval QV aby spísal nejaké čitateľné postrehy ? A zadné gumy už asi budú na výmenu takže……

    Odpovědět
  • [7]

    22. 9. 2018 v 4.58webpaja

    (6) Je to auto, kterým přelítnout Košice – Praha v noci bez provozu bude radost a nad ránem si to rád dáš od 66km po okreskách 😉

    Speedfrede, chtěl jsem napsat, že je to otázka jednoho dne (a být za hrdinu). Jenže to není fér k autu a taky si myslím, že tě s radostí na dva dny připravím o sluch s trojkou a domluvíme se brzy, než přijde čas zimáků 🙂

    Odpovědět
  • [8]

    22. 9. 2018 v 8.44Dinar

    (6) S 530xd g30 jsem měl dlouhodobou 7,8 s 540xi bych stejným způsobem jezdil kolem 10l. Kolega má s 330d f30 dlouhodobou 6,3l a klobouka rozhodně nejezdí, ty R6 dýzly jsou prostě spořílci. 😉

    Odpovědět
  • [9]

    22. 9. 2018 v 13.20speedfred

    foto speedfred

    (8) Tak to už áno také spotreby,to by sa mi už vyplatilo,ale stále by rozmýšlal d vs i.
    (7) určite sa nejako dohodneme , príp niekedy v 10 mesiaci sú myslím celodenné jazdy v Brne a chcel by som tam ísť.

    Odpovědět
  • [10]

    22. 9. 2018 v 22.34boost.

    foto boost.

    V8 4.0… E9x M3?

    Odpovědět
  • [11]

    23. 9. 2018 v 4.27Tomik

    Hergot chlape,ty mi to neděláš jednoduchý

    Odpovědět
  • [12]

    23. 9. 2018 v 4.29Tomik

    …komentář byl onoár vět delší,ale nezobrazil se

    Odpovědět
  • [13]

    23. 9. 2018 v 19.464bytelnýkola

    škoda, že to není trochu delší, moc dobře se to čte:) „Vybírám okresky kolem Prahy, které neměly slušný povrch snad ani když je dělali jako nové“ :)))

    Odpovědět
  • [14]

    24. 9. 2018 v 7.49webpaja

    (9) Máme tréninky 3.10., ale nevím jestli to tam je úplně volné. Jinak samozřejmě kdykoliv 🙂

    (10) Jasně 😉

    (11) + (12) Že se taky ozveš! Dlouho po Tobě nebylo ani vidu ani slechu, jak se vede? 🙂

    (13) Předpokládám, že si udělám s tímhle autem nějaký delší trip. Za mě naprostý ideál z hlediska kompromisu zážitku z jízdy a pohodlí ve vyšší střední. Rád připíšu.

    Odpovědět
  • [15]

    24. 9. 2018 v 14.52Tomik

    Pájo, vede se dobře 🙂 Já Vás vidím a slyším pořád. A jsem za to vděčný. Doufám, že tvoje nabídka stále platí, a že se spolu potkáme. Spousty věcí potřebuji probrat. K Vám „do klubu“ se snad už zase brzy alespoň příležitostně vetřu 😉

    Odpovědět
  • [16]

    24. 9. 2018 v 15.36Tomik

    Ještě si tu dovolím kacířsky poznamenat, že mi přijde Xdrive a natáčení zadní nápravy v našich podmínkách pro 5er doslova jako zbytečný vyhazování peněz. Jinými slovy, pro mne je to stále ikonická zadokolka ať je márkeťyng jak velkej chce. Otázka ovšem je pak ideální motorizace. Ano. Ideálně pro nás platí všeho čím víc, tím líp. To nemluvím o nádoru mozku, ale o válcích. Ale podle mě je už krásný svezení ve 30i. 40i je totální nirvána (pro mne). Ty rozdíly v součtu peněz nejsou malý, ikdyž si to můžu dovolit…Dynamika skvělá, ale motor uvnitř stejně skoro neslyšíš.

    Odpovědět
  • [17]

    25. 9. 2018 v 11.57webpaja

    (15) Není problém se domluvit 😉

    (16) Ano, mám radši RWD. Nicméně hlavní zoráva je v tom, že ani xDrive už nekazí zážitek z jízdy a řízení. Natáčecí zadní náprava funguje tak, že ji nevnímáš (narozdíl od reakcí na systém Renaultu) a auto se stáčí naprosto úžasně.

    Odpovědět
  • [18]

    25. 9. 2018 v 13.24Tomik

    To je jasný Pájo! Pro mě je otázkou proč to mám vůbec “tolerovat” za svoje peníze, když to považuju v tomhle autě za zbytečný. Je to furt limuzina. S tou těžko hledat při každodením ježdění limity. Jo 440ix by byla pro mě mnohem jasnější volba. Motokára. Každá zatáčka při troše volnosti pobaví. Xdrive v něm auto doslova přiková k zemi.A pro takovýho neumětela jako jsem já je mnohem čitelnější a zábavnější.

    Jinými slovy.V každým autě máš přeci jiný (ne)chutě. To ty víš sám nejlíp 😉

    Určitě se domluvíme! Mám spousty otázek k Jaguaru 😉

    Odpovědět
  • [19]

    25. 9. 2018 v 14.14speedfred

    foto speedfred

    inak čo som pozeral tak rwd 540i sa dá objednať iba v sedane , kombík je povinný aj s xdrive.

    Odpovědět
  • [20]

    25. 9. 2018 v 14.29Tomik

    ještě že tak 😉 To je další věc, který nerozumim. Limuzina v kombíku! Dřív jo. Dneska to nemá v tý paletě řad vůbec logiku.

    Odpovědět
  • [21]

    25. 9. 2018 v 17.20boost.

    foto boost.

    (14) jestli to máš v manuálu, tak bych si někdy v budoucnu rád udělal srovnání s 6mt F80 🙂

    Odpovědět
  • [22]

    30. 10. 2018 v 14.34Lubo

    Nazdar,

    pred mesiacom som si tiež kúpil nové BMW 540 ix. S nájazdom 16 000 km v Nemecku.
    Skúsenosti výborné, jazdí skvele.

    Chcem sa poradiť ohľadom BMW Service Inclusive. Dal som pri kúpe meniť olej na vlastné náklady. Auto však teraz hlási ďalší servis až o ďalších 30 000 km, tj. v 46 000 km. Service inclusive viem údajne uplatniť len keď auto nahlási potrebu servisu. Takže ak dám olej vymeniť v 30 000 km, tak znova na moje náklady. A keď tak pôjdem ďalej tak BSI nikdy nebudem môcť využiť? Prosím o radu ako toto riešiť.

    Vďaka,

    Ľubo

    Odpovědět
  • [23]

    31. 10. 2018 v 14.19webpaja

    (22) Ahoj Lubo, ano. Bohužel tomu tak je, ale auto by mělo mít obecně servisní prohlídku. Nevím co se při 30kkm dělá, ale jestli vše co jsi už udělal, asi bych to neřešil. Já pokud jsem přijel dřív, tak mi taky řekli, že pokud chci vyjma potřebného servisního zákroku řešit i BSI, pak to nebude bezplatné.

    Odpovědět
  • Napsat komentář

    Odpověď na komentář zrušíte zde.
    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Založit nový blog

webpaja

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20201 Příspěvek
  • Červen 20191 Příspěvek
  • Duben 20191 Příspěvek
  • Březen 20191 Příspěvek
  • Únor 20191 Příspěvek
  • Říjen 20181 Příspěvek
  • Září 20181 Příspěvek
  • Červen 20181 Příspěvek
  • Únor 20181 Příspěvek
  • Leden 20182 Posts
  • Říjen 20172 Posts
  • Květen 20171 Příspěvek
  • Únor 20171 Příspěvek
  • Prosinec 20161 Příspěvek
  • Říjen 20162 Posts
  • Červen 20161 Příspěvek
  • Květen 20161 Příspěvek
  • Listopad 20151 Příspěvek
  • Říjen 20151 Příspěvek
  • Srpen 20151 Příspěvek
  • Červen 20153 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Únor 20151 Příspěvek
  • Říjen 20141 Příspěvek
  • Září 20141 Příspěvek
  • Květen 20141 Příspěvek
  • Březen 20141 Příspěvek
  • Únor 20142 Posts
  • Leden 20141 Příspěvek
  • Prosinec 20131 Příspěvek
  • Září 20131 Příspěvek
  • Srpen 20131 Příspěvek
  • Březen 20131 Příspěvek
  • Únor 20131 Příspěvek
  • Srpen 20121 Příspěvek
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20111 Příspěvek
  • Listopad 20111 Příspěvek
  • Srpen 20111 Příspěvek
  • Červenec 20111 Příspěvek
  • Červen 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Duben 20111 Příspěvek
  • Březen 20111 Příspěvek
  • Únor 20112 Posts
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Listopad 20101 Příspěvek
  • Srpen 20102 Posts
  • Červenec 20102 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura