-
QV a Phoenixův řád
Slovo dalo slovo a minulý čtvrtek jsem si od Vy víte koho, odvážel to nejlepší ze sedanů, co milánská (turínská) automobilka s erbem ve znaku za poslední dekády vytvořila. Vy víte kdo si navíc nadělil to nejpurističtější provedení, které se dělalo (nyní už není možné zadat do výroby)!
Tedy manuální převodovka ukončená řadičkou vrcholící velkou koulí a pohonem pouze zadní nápravy. Opravdová syrovost byla umocněna téměř slicky hlavně na zadní nápravě.
Ačkoliv jsem „pastelkář“, musím uznat, že bílá metalíza umí zapůsobit a zvláště v odlescích vycházejícího, či zapadajícího slunce vypadá velmi dobře.
Ten o kom se nesmí mluvit volí kupodivu témata ke krátké diskuzi před odjezdem zcela jiná, než bych řešil já. Nic o tom, jak a co s italskou krasavicí…
Čeká mě prvních cca 250km zpátky domů, pohříchu však po dálnici, která sice QV nevadí, ale její pole působnosti je jinde. Karbonová sedadla potažená kombinací kůže a alcantara vypadají rozhodně sportovně, přesto bych v nich na první pohled nenašel něco, čím ještě vynikají…pohodlí. Ano, za celou dobu mě ani nenapadlo, že jsou tvrdá, nepohodlná, tlačící. Se sedadly se pojí ještě jedna zajímavost…vyjma závodních aut je to poprvé po strašně dlouhé době, kdy nejnižší poloha sedačky je tak nízko, že jsem ji musel o centimetr zvednout. Výškové nastavení je také jedinou elektrickou funkcí na nich, což nijak nevadí, ani neomezuje.
Řazení odpovídá dodavateli převodovky, majitelé BMW budou vědět velmi dobře. Jde o staré dobré ZF se šesti kvalty a zpátečkou vlevo nahoře, řazenou přes odpor pružiny. Pokud je špajska studená, není hladké řazení dvojky, po zahřátí je tato vlastnosti pryč (zdravím svou M3).
Dálnici polykám v zásadě předpisovou rychlostí, která je jak upozornil Vy víte kdo hladší se zařazeným pátým RS. Na šestku zřejmě padá motor do pocitově patrného úsporného režimu, ze kterého ho probouzí až číslovka vyšší než 150. Provoz probouzející se po covidovém zklidnění mě moc nenutí zkoušet co motor umí, vyjma pár momentů při rozjezdu za zařadivší se kamiony.
Až za Olomoucí při návratu na dálnici z venčící pauzy mě předjel velký červený bolid jménem Urus. Nedalo mi nevyzkoušet jak si AR ve srovnání s ním stojí ve zrychlení. Příznivcům Lamba asi zkazí den fakt, že je QV v rychlostech nad 100kph rychlejší.
Sám jsem si zkoušel chvíli Alfičku osahat na okreskách, které baví nejvíc. Vystačí si na nich v zásadě se dvěma kvalty a to dvojkou/trojkou. Ta první na výjezdech z pomalých zatáček, trojka pak na vše ostatní.
V pátek si přijel vyzkoušet AR Dinar a jeho hodnocení určitě bude v příspěvcích, takže ho nechám plně na něm.
Já si naopak v sobotu udělal krásné odpoledne díky srovnání Giulie s M3 F80 (dvouspojka) a 997 Targa S (Tiptronic). Zatímco bavorák je relevantní soupeř, Porsche bylo skvělým podvozkovým benchmarkem.
Obě auta na zimních pneu, naštěstí nebylo zase takové teplo a sem tam spadla i nějaká kapka. Trasa na vyzkoušení asi nejlepší možná v okolí. Silnice 56 od Frýdlantu nad Ostravicí přes obec Bílá na křižovatku s „pětatřicítkou“ a zpátky.
V M3 se sedí stejně dobře, možná není možnost tak nízkého posazu, nicméně pro mě bohatě stačilo. Silnější volant s jemnější kůží se drží trochu jinak a ani jeden z nich bych nenazval ideálem. Bavorácký je sice příjemně tlustý, ale má o něco měkčí polstrování, AR má zase možná až příliš tenký věnec a méně příjemnou kůži. DKG je briskní, výfuk naladěný víc barytonově než basová AR. S M3 se dá jít ihned na hranu a vodit auto v powerslidu na požádání, aniž by vyvolávalo obavy o opuštění jízdního pruhu nebo cesty. Brzdy jsou důvěryhodné a konstantní. Méně uspokojivé je řízení, které je daleko od toho v Alfě. Nemá takovou přímost, odezvu a přední náprava nereaguje na pohyb volantu s takovou chutí. Podvozek je i ve Sport Plus měkčí než AR v normálu (k možné příčině se dostanu na konci) a nechá si bez naklánění líbit nejen hodně, ale ještě vás rozhodně nevyklepe. Jízda je bez větší námahy přirozeně rychlá a přitom jemná. V otáčkách je stále slyšet motor a ne výfuk, umí si však úsměvně prásknout. V emtrojce poslední generace bych klidně nechal jet svojí mámu na nákup a nebál se, že jí to vystraší. Přitom všem je na silnici při ostré jízdě pevná a vyrovnaná.
Carrera je ikona a je zcela jedno v jaké generaci. Targa modelu 997 má sice stejnou siluetu, ale rozdílně řešené sloupky a prosklení, uvnitř je to však Porsche. Zpočátku nechávám režim Sport a vyrážím, ta pocitová lehkost je naprosto návyková. Nádherně se vede, nemá sice tak ostré řízení jako QV, ale víte naprosto přesně co auto udělá. Respektive udělá to, co po něm chcete. Předvádí kyvadlo na požádání, Sport Plus drží otáčky výše a rykot motoru je nejen nádherný, ale návykový. Tlačítka řazení na volantu i možnost volby rychlostních stupňů jsou u 997 ještě proti logice, proto jsem je ani nevyužíval a nechával se unášet kouzelným podvozkem, koncepcí všeho vzadu a utíkající zádí kdykoliv jsem to chtěl. Díky zimním pneu se předek trochu zmítal pod tvrdými brzdami, ale vše jemné a úžasně ovladatelné…a opět příjemně pohodlné.
Nakonec se dostanu k princezně ze země makarónů. Ta chce i při běžné jízdě trochu více pevné ruky a náležité věnování se jízdě. Nemá tu denodenní samozřejmost třeba M3. Je to coura, co se ráda předvádí a musíš ji krotit. Naučí i posledního votroubka sedět za volantem jak se má, stejně tak držet volant oběma rukama. První dva kvalty dáš do omezovače buď s narovnanými koly, nebo se připrav na okamžité kontra, jak zadek letí pryč (a můžeš mít klidně zapnutých asistentů kolik chceš). Trojka mi dala vzpomenout na jízdu s mistrem volantu v XKR-S na Salzburgringu, kde se pod plynem kočce zmítal zadek, jak se snažilo přenést výkon na silnici. Tady v dlouhém oblouku přidáš a vlnění zádě tě provází dokud nepovolíš plyn.
Výkon si V6 s dvěma turby nechá pěkně odpracovat. Někdo musel navrhnout převodovku s nejdelšími RS, co jsem za poslední dobu jel. Dvojka znamená přes 100, trojka přes 170. Slušný zátah je sice všude, ale opravdová rychlost přichází po 3,5k RPM a peklo za 5k RPM. Tam motor předvádí dokonalé inferno. Škoda, že je ve sportovním režimu slyšet víc hutně bručící výfuk, než v otáčkách řvoucí, ale utlumený motor. V režimech Sport a Race si pak při podřizování dává motor sám meziplyny, ale je lepší se k němu přidat. Chvíli mi trvalo než si si nohu naučil chodit tak, abych mohl na brzdách projet zároveň plyn. Když sportovní oddělení odladilo auto, dostalo se zřejmě do rukou nějakému umělci, který ořezal pedály tak, aby měly tvar erbu dle masky. Co to znamená nemusím vysvětlovat, rozevřel tím díru mezi plynem a brzdou na šířku, která chce zvyk.
Řazení musí být vedeno pevně, ale zároveň přesně, aby se nestalo, že se tam rychlosti nechce.
Podvozek je s řízením samostatná kapitola. Opět vyjma závodních aut nebo opravdu sportovních speciálů nemá pocit, vyvážení a přímost řízení obdoby. Možná pro někoho až příliš ostré, ale já si za těch pár dní zvykl tak, že mi to bude chybět.
Podvozek se mi zdál oproti úplně první projížďce před dvěma lety (nebo je to už víc) na jiných než perfektních cestách až hodně tvrdý, při ostré jízdě a nějakém hrbolu na vozovce dojde ke ztrátě styku kola s vozovkou a to nechceš. Až včera mi Vy víte kdo prozradil, že originál lehká kovaná kola jsou v garáži se semi-slicky a to co AR obouvá nyní jsou neoriginální kola, kdy zadní kupříkladu váží o závratné 4kg víc. To je samozřejmě znát. Dalším handicapem byly pneu na dojetí a tím se zvýraznila „děvkovatost“ jízdních vlastností. Hranice mezi držím a už jsem se urvala ze řetězu je velmi tenká. Trvalo mi dost dlouho než jsem si dovolil vypnout všechno a jet v režimu Race. I po „navyknutí“ jsem neměl tolik důvěry v přilnavost předku, abych se o něj kdykoliv opřel a zatáčel plynem. Musel být prostor a i správný asfalt. Jakmile tuhle italku pustíš z opratí a povolíš ji, umí rychle ukázat co je v ní. Z každé projížďky jsem přijížděl unavený a s prsty co se klepaly jako po závodění.
A o to jde! Tohle auto a tato specifikace chce vážně mít koule, krocení je pak zábava, jen si to musíš odmakat. A k tomu všemu dostaneš prostorově bez problémů použitelný sedan, s kufrem a vzhledem co umí otočit hlavy. AR musela navrhovat Giulii primárně jako QV. Je o tolik působivější než běžné modely, že to nemůže být jinak.P.S.: děkuji za možnost načichat zevrubně QV i porovnat ji s M3 a 997
webpaja
- Duben 20201 Příspěvek
- Červen 20191 Příspěvek
- Duben 20191 Příspěvek
- Březen 20191 Příspěvek
- Únor 20191 Příspěvek
- Říjen 20181 Příspěvek
- Září 20181 Příspěvek
- Červen 20181 Příspěvek
- Únor 20181 Příspěvek
- Leden 20182 Posts
- Říjen 20172 Posts
- Květen 20171 Příspěvek
- Únor 20171 Příspěvek
- Prosinec 20161 Příspěvek
- Říjen 20162 Posts
- Červen 20161 Příspěvek
- Květen 20161 Příspěvek
- Listopad 20151 Příspěvek
- Říjen 20151 Příspěvek
- Srpen 20151 Příspěvek
- Červen 20153 Posts
- Květen 20151 Příspěvek
- Únor 20151 Příspěvek
- Říjen 20141 Příspěvek
- Září 20141 Příspěvek
- Květen 20141 Příspěvek
- Březen 20141 Příspěvek
- Únor 20142 Posts
- Leden 20141 Příspěvek
- Prosinec 20131 Příspěvek
- Září 20131 Příspěvek
- Srpen 20131 Příspěvek
- Březen 20131 Příspěvek
- Únor 20131 Příspěvek
- Srpen 20121 Příspěvek
- Červen 20121 Příspěvek
- Leden 20121 Příspěvek
- Prosinec 20111 Příspěvek
- Listopad 20111 Příspěvek
- Srpen 20111 Příspěvek
- Červenec 20111 Příspěvek
- Červen 20111 Příspěvek
- Květen 20111 Příspěvek
- Duben 20111 Příspěvek
- Březen 20111 Příspěvek
- Únor 20112 Posts
- Leden 20111 Příspěvek
- Prosinec 20101 Příspěvek
- Listopad 20101 Příspěvek
- Srpen 20102 Posts
- Červenec 20102 Posts
76 Responses to QV a Phoenixův řád
[1]
28. 4. 2020 v 9.16iudex
No paráda, dočkal som sa. A pri čítaní som normálne držal pevne virtuálny volant Alfy. Tú som nemal česť šoférovať, iba som bol zvezený, ale i z toho mi bolo jasné, že je to beštia. A ak skúsený šofér a závodník ako Ty povie, že ju treba pevne držať, inak človeka vytrestá, tak mi je jasné, že mňa by vytrestala. 🙂 Holt 510 koní na zadku, to nie je pre slabé povahy. I preto si zbabelo hovorím, že fajn, že ďalšia M3 príde aj ako xdrive. Aj keď píšeš, že tá aktuálna je oveľa „hodnejšia“ ako QV (takmer pre babičky).
Možno by som si ešte čo to prečítal o 911ke, ale tak nejak tipujem, že aj tej by Giulia vyprášila zadok.
P.S. A o tom Uruse si to podal veľmi politicky korektne, ale chápem, nemohol si použiť obligátne vyvinenie „na nemeckej diaľnici“. 🙂
[2]
28. 4. 2020 v 10.14speedfred
Len malá oprava, tie antracitové kolá sú origo od AR len asi nebudú kované preto sú ťažšie.
Pekne napísané ale nejaká kritika by sa nenašla? Ja občas hľadám štartovacie tlačidlo keď nie je volant tak ako má byť.
[3]
28. 4. 2020 v 10.33webpaja
(2) Kritiku jsem v zásadě psal. Je to místy až příliš tuhý podvozek (to přisuzuji zčásti těžkým kolům) a asi ne zcela pregnantně popsané těžké kvalty, které zbytečně zabíjejí sílu motoru v nižších a středních otáčkách.
Kritizovat to, že se vysokovýkonnému sedanu musíš při jízdě věnovat a soustředit se určitě nebudu 😉
Každopádně je Giulia jiná než německá konkurence.
(1) 911 je etalon, menší a lehčí auto, přirozeně obratnější a řidičsky tak přívětivé, že se nikdo nediví proč se mu konkurence snaží přiblížit. V reálu by QV určitě 997 S ujela na okruhu, ale na okresce by jí nesetřásla jen tak. Je to jako když našlapuje šelma, jen eSko nežere vysokovýkonné sedany ;-).
Řízení je trochu pomalejší než u AR, ale pořád perfektní, asi nejlepší kompromis mezi přesnou ostrostí a běžnými potřebami při normální jízdě. Lehké a krásně vyvážené, jakmile s ním předek usadíš ve vinglu, už si jen pohráváš s volantem a plynem.
[4]
28. 4. 2020 v 10.45Dinar
S webpajou jsme samo julču qv jako takovou nebo qv vs. m3, resp. 911 zevrubně probrali, za sebe musím říct, že bych určitě neudělal tak pozitivní závěry. Bylo tu totiž pár věcí, které mě docela zarazily.
Předně, když před těmi dvěma lety, vy víte kdo, julču jako novou přivezl, udělala na mě docela jiný dojem, tehdy jsem se s ní jen lehounce projel, tentokrát bylo protažení podstatně podstatně důkladnější, ale přesto, hlavní rozdíl byl v tom, o kolik hůře to auto po dvou letech funguje. Ano, majitel ji nemá na výstavku, a julča dostávala do těla jak na okruzích, tak v denním provozu, (ovšem s patřičným servisem) přesto, s pouhými najetými 42tis., pokud se nepletu, byla u hlavních komponent mechanicky ve stavu dvacetileté ne příliš opečovávané emtrojky s dvěma sty na budíku. Především řazení, viklavá a nepřesná kulisa, synchrony mezi 2-3 na konci sil, extrémně tuhý chod řadičky. Rány od diferenciálu, ono je hezké, že má julča karbonovou kardan hřídel, jenže evidentně její tuhost odnáší ložisko uložení difu, protože sundat nohu z plynu a následně přidat, sebou vždy přinese výrazné cuknutí, jedno jak jemně řidič s nohou pracuje. Kombinace těchto faktorů pak neumožňuje, aby se člověk za volantem mechanicky naladil s autem na jednu strunu a užíval si takové té rychlé hladkosti, toho, co umí silné bavoráky dobře a porsche perfektně, čím víc se na auto tlačí, tím lépe souhra pohonných komponent funguje. Tady jsem si připadal pořád tak nějak kostrbatě, ale znova říkám, když to auto bylo nové, působilo dost jinak. To bychom se ale dostali k pověstné alfí schopnosti stavět skvělá auta, která moc nevydrží…
Co se jízdních vlasností týká, osobně nemám moc rád alfí šméčko v příliš ostrém převodu řízení, které slibuje na první pohled úžasnou schopnost zatáčet, volant reaguje v podstatě na myšlenku, jenže většinou na druhém cm zatočení přestane reagovat podvozek, to byl problém hlavně předokolkových alf typu 147 nebo 159 gta atp., které úžasně zareagovaly, aby následně sklouzly do masívní nedotáčivosti. Tohle se giulii qv samo neděje, ta tomu prvnímu naznačení volantem dostát umí, nedotáčivost nezná (jakkoliv o předek se nejspíš kvůli gumám úplně opřít nedalo), přesto osobně mi nejvíc vyhovuje řízení porsche, nereaguje na prvních milimetrech, ale tak nějak konzistentně a rozpoznatelně, každopádně řízení giulie je určitě lepší než opačný extrém rozbředlého prvního cm natočení volantu aktuálních bmw.
Podvozek je skvělý, auto dokonale vyvážené, zadek uteče, jen když řidič nohou požádá, skelet je tuhý, a proto je škoda, že dali julče zbytečně tvrdé odpružení. Na okruhu to bude fungovat dobře, ale v reálném světě českých silnic, je to vyložený hendikep, každý hrbol auto nakopne, nikdy se na běžné silnici nedostaví pocit, kdy kastle sedí a podvozek pod ní pracuje, stále je to série malých šťouchnutí či větších poskoků. Tohle je fakt škoda, i když po info od majitele o neorigo těžkých kolech, která na autě byla, se dá část tohoto problému přičíst na vrub právě jim, protože pokud někdo ladil odpružení na kola o čtyři kila lehčí, musí to být znát.
O motoru psát moc netřeba, je to parádní šestihrnek, možná zvukově mírně ošizený od zvuku vlastního motoru na úkor výfuku, asi škoda u motoru od ferrari, ale i tak, zvuková kulisa je moc pěkná, reakce motoru briskní, v případě manuálu ho ale právě převodovka trochu sráží. Řekl bych, že auto vyvinuli pro automat a následně dobastlili verzi s manuálem, protože ve verzi s manuálem nemá kvalty optimálně rozložené, šestka je ekorychloběh skoro nevyužitelný ani na dálnici, dvojka na výkon motoru příliš krátká a trojka zas extrémně dlouhá. Faktem je, že hoši od alfy byli limitováni samotnou převodovkou, je to velmi vousatý ZF6 manuál, protože snad kromě porsche dnes už nikdo manuály, které ustojí přes 500 Nm, nevyvíjí, a tak ZF prodává tyhle dinosaury. Každopádně dlouhé zpřevodování motoru nesvědčí, nejlíp je mu od pěti tisíc nahoru a v tom mu ta převodovka moc nepomáhá. Jinými slovy, docela chápu, proč alfa přestala julču s manuálem prodávat, verze s at je lepší, líp si rozumí s motorem, auto je rychlejší, a snad i charakternější, jakkoliv to při srovnání manuál vs automat může znít divně. A zcela jistě hnací řetězec víc vydrží. Sám bych, po této zkušenosti, při zvažování pořídit si giulii qv určitě upřednostnil verzi s automatem.
[5]
28. 4. 2020 v 10.47Dinar
(2) Chtěls kritiku? Ne, že mě v pátek něčím přetáhneš. :))
[6]
28. 4. 2020 v 10.54webpaja
(4) S řadící pákou můžeš rychle, ale pak se musíš soustředit ji trefovat ideálně do kulisy. Řazení mi hodně připomínalo e92 M3, jen bez toho soustředění.
Na tvrdém podvozku jsme se shodli, řízení mi třeba vyhovovalo. Ale úplně relaxovanou jízdu neakceptuje 😉
[7]
28. 4. 2020 v 10.57webpaja
(1) No ona ta QV je blíž závodnímu stroji než třeba M3, Vy víte kdo musí mít koule jako pomeranče, protože tahle mrcha neodpouští. Buď máš náturu si nechat občas nechat nařezat důtkami, nebo musíš k němcům. Nemyslím si, že bych nějak neobvykle řídil. Asi bych nikdy nenapsal, že M3 je extrémně hodná holka, ale když bezprostředně přesedneš, je to jiná… 😉
[8]
28. 4. 2020 v 11.20kpt.Budha
Paráda. Stejně, všichni na tohle auto pějí víceméně chválu a přesto se pořádně prodávat nebude… labutí píseň?
[9]
28. 4. 2020 v 12.02webpaja
(8) O to víc každým, kdo do ní jde palec nahoru 🙂
[10]
28. 4. 2020 v 12.38iudex
(4) k tomu stavu QV: neviem, možno je to naozaj nadmerné opotrebovávanie, ale pokiaľ viem Ten, koho meno tu nespomíname dáva Giulii poriadne do tela, na ceste i na okruhu, nie je to žiadna ofukovaná leštenka, ktorá sa vyťahuje iba v nedeľu a keď svieti slnko, takže čo do náročnosti a záťaže prekonáva asi veľkú väčšinu tunajších kár. A viem o niektorých BMW, ktoré vŕzgajú od novoty. 😉
[11]
28. 4. 2020 v 12.39webpaja
(10) To ano, používá ji tak, jak jsem nikdy své auto nepoužil 😉
P.S.: fotky dodány
[12]
28. 4. 2020 v 12.40iudex
Mimochodom matne si spomínam, že stealth tuším svoju M3 predal, lebo sa mu zdala moc divoká (to isté tvrdí aj pradeda, ktorý ju chcel pôvodne kúpiť), takže keď M3/M4 pôsobí popri Giulii ako poslušné auto pre mamy na nákup, tak QV musí byť fakt beštia. 🙂
[13]
28. 4. 2020 v 12.46webpaja
(12) Vím, že Dinar vždy říká, že nej modely prémie jsou ty „soft Top“, ale s odstupem času mi právě F80 přijde až dokonale hodná. Nemusíš ji mít nutně jako víkendovku 😉
[14]
28. 4. 2020 v 12.49iudex
(11) Pozerám podľa fotiek známe to prihraničné cesty. 😉
Inak blog nejak zmršil tie fotky, sakhir orange na M4 je oveľa jasnejšia a sýtejšia farba: https://www.bavariamotors.be/data/images/cars/big/201909231011573gu81.jpg
[15]
28. 4. 2020 v 12.51webpaja
(14) Mám obavu, že to nezmršil web, ale když jsem, si hrál s barvami fotek.
Silnice jsou tam hladké a zatáčky dokonalé 😉
[16]
28. 4. 2020 v 13.28Mr. Murphy
hmmmm pěkný čtení…. jako když jsem někdy v devadesátých letech čítával SPEED 🙂 Že je automat pro Julču lepší volba se myslím shodli úplně všichni, tak snad příště…. 😉
[17]
28. 4. 2020 v 13.44kpt.Budha
Jinak, kdy si jedeš pro GTAm na recenzi? 🙂
[18]
28. 4. 2020 v 14.02webpaja
(16) I majitel říkal, že AT je vyváženější. Určitě bych ho rád taky vyzkoušel. Letos určitě celkově dosud nejhezčí řidičský zážitek. 😉
(17) No jestli ji ještě přiostřili, jako že ano, tak nejlíp v Brně na okruhu 😀
[19]
28. 4. 2020 v 15.42Arese
Díky za skvělé čtení! V té záplavě hnusu typu nových elektromobilů, hybridů, autonomní jízdy, nových tříválců a podobných hovadin je to opravdové pohlazení na duši! :)))
[20]
28. 4. 2020 v 16.20Mr.Murphy
webpaja: kratší kvalty, jejich větší počet, rychlejší řazení, obě ruce pořád na volantu, patrně lepší odolnost železa, prostě všechno mluví pro automat…. chápu že si ten manuál někdo koupí, ale musí to být fakt extrémista, protože jinak jsou ty argumenty celkem jasné…. Mimochodem známý má QV v automatu, 60tkm najeto, Nordschleife a tak a na žádnou degradaci železa si nestěžuje….
[21]
28. 4. 2020 v 18.33speedfred
(4) Tak hádať sa s tebou nebudem, ale nesúhlasím s tým že by mala nejaké mechanické vady (to nie je obhajovanie garáže). Auto stále funguje ako za nova.Pred kúpou som skúšal M4/M3 s MT aj AT a ako zarytý baworák som sa rozhodol pre QV. Moja prvá AR a na rozdiel od M235i vcelku funguje (klop,klop,klop).
K tomu manuálu som sa už vyjadroval v iných diskusiach že za ukončenie výroby asi nebol nezáujem zákazníkov ale celkové naladenie auta kde je AT prevodovka daleko,daleko lepšie zladená s autom ako celok. Manuálová M3 F80 je v tomto lepšie zladená.
Kratšie kvalty, lepšia akcelerácia, dostatok výkonu ihneď, lepšia drift mašina, práskanie do výfuku na požiadanie, tichšie a lepšie auto na cestovanie – to všetko sú prednosti automatu od ZF či sa to priaznivcom manuálov páči alebo nie.
Podvozok mne osobne sedí a z tvrdosti by ma ho nenapadlo obviniť nikdy skôr niekedy by som uvítal ešte nejaký RACE+ 🙂
PS1: kontrolovali ste tlaky v pneu? Videl som tam 2,7-2,8 čo je dosť.
PS2: 2 – 105, 3 – 185, 4 – 244
[22]
28. 4. 2020 v 19.35pradeda777
Tož k manuálu u M3 F80, který sem testoval a měl objednaný, než sem změnil objednávku na M140i. Co se týče odstupňování jednotlivých kvaltů, tak tam to bylo všechno „košer“. Horší to už bylo s chodem řadičky, kde po přesedlání z právě prodané M3 MPS se dostavilo určité zklamání. Ovšem výkon motoru tuto „maličkost“ přirozeně zastínil a rychle zatlačil do pozadí. Výkon byl bohužel takový, že mě po nezbytném čase na přemýšlení nezbývalo než souhlasit s kolegou stealth, který M3 F80 koupil, i když v A/T(po nátlaku od soudružky manželky), který napsal, že má pocit, že ho chce M3 v každé druhé zatáčce zabít a proto jsem nakonec zvolil menší zlo v podobě M140i a jako správná stará garda, co ještě nevyměkla, samozřejmě v manuálu. (Btw…bylo mě v Renocaru řečeno, že jsem nejstarší zákazník, co si kdy u nich něco takového v manuálu koupil). No, ne že by mě „tato věc“ „nechtěla zabít“, ale mám na to víc zatáček….:-DDD
[23]
29. 4. 2020 v 3.50webpaja
(19) Ona i QV umí jezdit jako tříválec 😉
(20) Argumenty nejsou nikdy jasné, když ten manuál chceš. Upřímně bych ho taky upřednostňoval jako rare variantu. A auto mně tak bavilo, že bych mu to odpustil. Navíc představa, že má dealer obě varianty je až úsměvná. Takže na první dobrou by to byla stejná volba.
(21) Já bych si klidně uměl představit ještě o něco poddajnější nastavení. A řekl bych, že na těch lehčích kolech, jestli si správně pamatuju tomu tak je. Ale to budeš vědět líp ty 😉 Tlaky jsem nekontroloval.
Jo a ještě by se mi líbila možnost konfigurace jízdního režimu individual. 😀 Na to jsem zapomněl.
(22) M3 je oproti QV vážně krotká. Sedneš a mažeš. Giulii si musíš načichat a natrénovat, je to víc zvířecí typ bych řekl. Jsou to dva rozdílné charaktery u výkonově podobných aut.
[24]
29. 4. 2020 v 6.57speedfred
(23) áno nejaký invidual by bodol + nejaké viacstupňové nastavenie stabilizácie ako to vedia “emká”
[25]
29. 4. 2020 v 7.08webpaja
(24) Přesně tak, nechal bych podvozek v N, motor do Race, řízení taky a vypnul sportovní výfuk. Motor sám o sobě zní krásně 😉 Jo a líbilo by se mi, kdyby i v Race zůstala na dici displeji rychlost auta a vedle ní zařazený stupeň.
Stabilizace by stačila na tři stupně. Teď jsou podle mě dva: Urvu se a urvu se hned :-)))
[26]
29. 4. 2020 v 8.24Dinar
(21) Můžem probrat v pátek. 😉
Co se týká celk. jízdních vlastností, muset volit, dal bych julče qv před M3 přednost už jen z důvodu řízení. Jak jsem napsal, to v giulii sice pro mně není ideál, ale má k němu stejně blízko, jako k němu má daleko řízení M3. Co jsem ochoten nějak skousnout u obyč. bavoráků u emka ne, mám-li M3 brát i jako auto pro zábavu se schopností jízdy v nějakém závodním módu, pak to řízení je hendikep, který nejsem ochoten tolerovat. Co se manuálu týká, tady mám jedno manko, dodnes jsem se nedostal k M3 F30 s manuálem, takže neumím říct, jak se jim podařilo sladit s akt. motorem, ale tu převodovku znám dobře, měl jsem ji v několika autech, a v dalších x včetně předchozích emek ji jel, najel jsem s ní ve spojení se šestiválcem dobře půl milionu a nikdy jsem z ní nebyl na větvi, chová se ve všech autech velmi podobně a kvalita řazení degraduje s najetými km taky stejně podobně. Jak zmiňuje Praděda výše, převodovky mazdy, anebo třeba hondy, chodí vždycky lépe, jenže pořád nás to vrací k tomu stejnému, tahle auta měla vždy výrazně nižší krouťák než emka nebo akt. julča, tady prostě není jiná volba na trhu než ten starý ZF6, a to je limit.
Co se odpružení týká, samo je to individuální, ale když člověk zkusí přesednout z některé z těch sport konfekcí qv, m3, do špičky, porsche, pak zjistí, že je možné být skvělý v zatáčkách a přitom nemít tlumiče ze dřeva. Je mi jasné, že krotit hmotu velkého sedanu, když chci aby to auto nepůsobilo na okruhu trapně, nutně vede k tuhým tlumičům (velmi typické např. pro audi), ale giulia gv má perfektně tuhý skelet a sofistikované šasi, je lehká nejen relativně, jsem přesvědčen o tom, že by klidně mohla mít odpružení měkčí a byla by ještě lepší. Podobný problém má třeba jaguar f-type, což je auto, které se mi moc líbí, ale taky, tuhé výborné šasi a odpružení z betonu. Na okruhu dobrý, ale mimo něj je to hop, hop, drnc, drnc, zbytečně, sedneš do 911, ta je v zatáčkách min. stejně dobrá, a přitom neposkakuje, kopíruje. Prostě to jde, tuhost není vše. Ale jak říkám, je to otázka gusta, a třeba u mně jeden z důvodů, proč za nejlepší verze konfekčních modelů považuju ty o jedno pod vrcholem, tedy ne ty pravé M3, ale spíše vrcholy obyčejných řad, a tím nejlepší, myslím nejlepší jako auto pro denní ježdění s trochou koření navíc, protože pro mně na okruhu nefugují ani ty emka a na silnici jsou vždy kompromis. 😉
[27]
29. 4. 2020 v 8.37Dinar
A ještě bych dodal, ať nemávám jenom porschem, že z těch konfekčních sport modelů měl nejlepší jízdní vlastnosti, celkové sladění podvozku, řízení, odpružení, jaguar XES, druhdy ho měl i náš kamarád webpaja. Vím, že to není/nebyl úplně konkurent M3 nebo QV, ale jen výkonem motoru, jak to auto bylo naladěno, sneslo by klidně i těch 500 koní, z hlediska celkového sladění, to byl majstrštyk, který jag nepřekonal ani vlastním sporťákem f-type.
[28]
29. 4. 2020 v 9.41webpaja
Ta verze co jsem měl se dala bez problémů posunout na cca 410HP. Škoda ho, z hlediska řízení, vyvážení a podvozku zatím asi to nej mezi 4d auty, co jsem kdy měl nebo jezdil.
[29]
29. 4. 2020 v 11.28Mr. Murphy
Pánové a u Julči QV nejde dát mód „Race“ a pak si tlačítkem vypnout sportovní nastavení podvozku? (ikonka tlumiče uprostřed toho otočného ovladače DNA).
[30]
29. 4. 2020 v 11.29pradeda777
Ještě něco málo k manuální převodovce na M3 MPS. Krouťák byl v std provedení.380 Nm. Vím, že v US jezdily bez problémů upravené MPS s 500 Nm, což by nasvědčovalo tomu, že std převodovka měla „určité“ rezervy……
[31]
29. 4. 2020 v 11.42webpaja
(29) To jsem nezkoušel, takže reálně nevím.
(30) Může být, tady musí snést 600Nm s rezervou. Ale Pogea to tuní až na 600HP a 800Nm. To snad musí tu skříň roztrhat. Nenašel jsem, zda-li to je omezeno jen na automat, takže pro MT by to mělo být taky.
[32]
29. 4. 2020 v 12.12iudex
(26) Keď píšeš o tých top motorizáciách bežných verzií, teda neemká, v niečom súhlasím, v niečom by som si ale vedel predstaviť posun. Riadenie 3er ako píšeš nie je úplný ideál, lepšiu spätnú väzbu a viac informácií si rozhodne viem aj u seba predstaviť, ale pripisujem to trochu aj štvorkolke. Na druhej strane sám tvrdíš, že aktuálny xdrive už riadenie nekazí takmer vôbec a že aj zadokolky na tom nie sú ideálne. No a keď sa tu kritizuje manuál QV, tak neviem, čo potom 3er, ako píše pradeda hocijaký o triedu menší Japonec tomu bavorákemu manuálu ukáže, ako sa to má robiť. Odstupňovanie je síce v poho (nemusí sa vysporiadavať s rozložením rýchlostí až do 307 kmh ako QV), ale samotné radenie jednotlivých stupňov je bieda, nie síce úplná guma, ale žiadna kovová presnosť, proste niečo, čo by som priradil k povedzme 1,5TSI ako konzumnému motoru do približovadiel a nie k R6.
Fakt sa javí, že nájsť dobrý manuál pre výkonné motory je problém, možno to Porsche (viď ten nový 7st. manuál pre 911), inak ale kto mal, tak to nebolo nič moc a hlavne dnes už pomaly nikde na manuál nad 300k človek nenatrafí. Takže to je taký bludný kruh, výrobcovia prestávajú vyrábať manuály s argumentom, že ich málokto kupuje a ľudia ich nekupujú, lebo na nich výrobcovia kašlú.
Inak Jag XES bol paráda, fakt škoda, že Jag tie šesťvalce zarezal, kúpiť si prémiový športový sedan, naviac s tak geniálnym podvozkom a riadením a dostať doň maximálne 2,0 R4 ako v nejakom Superbe je ostuda.
[33]
29. 4. 2020 v 12.49speedfred
(29) je to tak ako píšeš. Podvozok ide zmäkčiť o jeden stupeň aj RACE. Tak som jazdieval na NS.
[34]
29. 4. 2020 v 12.59Tomik
Ahoj kluci, zcela výjimečně…tohle čtení jsem si fakt užil. Dlouho nic nevyvolalo moji zvědavost tolik, jako tohle, a za to děkuji všem! Každopádně za sebe můžu říct, že bych ne na tohle auto, ale vůbec na tuhle koupi neměl koule. Mám z italských výrobků strach, přesně jak popisuje Dinar. Tím je nechci pomlouvat.
Z toho, co zde popisujete, jsem nikdy nic nejezdil, krom M4. Ale stejně bych asi nic jinýho neuměl vybrat než BMW. A dokonce, do ostrý verze bych šel snad jen kvůli výjimečnýmu ladění a designu. To auto prostě u nás nejde běžně používat. Takže jen z radosti, že to mám hezky naladěný po všech stránkách, vypadá to na ulici výjimečně a dělá mi radost už jen to, že to nastartuju. V Porsche bych mířil níž, na dnešní 718 v nějaké lépe poladěné verzi.
Ještě jednou děkuji Speedfredovi, Pájovi, Dinarovi i všem přispěvatelům, že jste to tu po dlouhé době oživili…a těším se, až Vás uvidím brzy někde na okruhu 😉
[35]
29. 4. 2020 v 13.04speedfred
(31) ….že by sme poslali majlík do Poegy?
[36]
29. 4. 2020 v 14.04webpaja
(32) A jsme u toho, jedná se o tu samou převodovku jako máš ty. Nicméně pořád tam je nadstavba proti automatu 😉
(33) (35) To jsem netušil! Škoda a jukni na jejich stránky, vypadá to, že kluci umí. Ale aby jsi pak po rozjezdu nenechal celou špajzku za sebou 😀
(34) To auto vůbec není přešlap, Dinar to v dalším příspěvku celkem vysvětlil. Je to perfektně jízdně naladěný sedan, zřejmě spíše primárně vyvinutý pro AT a kluci z AR se rozhodli, že tomu procentu zákazníků dají možnost kvedlat fofrklackem. Itálie je pořád nejen pizza a fantasticky přepražená káva, ale taky Ferrari, Lambo, Maserati a AR. Ta je navíc v tomhle provedení spíš 4d Ferrari 😉
[37]
29. 4. 2020 v 14.18white label
Čus, testeři. A jak má vlastně JQV řešený diferák na zadní nápravě, nějaký „samosvor“ (sériově/ v základu)?
[38]
29. 4. 2020 v 14.33webpaja
(37) Ahoj elektronicky řízený samosvor 😉
[39]
29. 4. 2020 v 15.54Tomik
souhlas Pájo, ale i přes ten krásnej motor a perfektní ladění to pořád není ani Ferrari ani Lambo 😉 Dokonce bych těžko dnes sahal i po Maserati ve srovnání s aktuální nabídkou německé konkurence…
Každopádně je to „jen“ střední třída, kde bych za sebe asi víc sázel na jistotu kvality než na to, jestli to za ty prachy možná vydrží…Jak říkám, nemám na to koule. Neumím oddělit další požadavky od auta než jen super řízení. Já to vím.
Jinými slovy, je to pro mě ideální auto na půjčení a krásný svezení 😉
[40]
29. 4. 2020 v 16.01Emel
No, já tedy při krátké projížďce nevypadl z řidičské nirvány (snad krom otravných varovných blikačů, což prý řeší Race mód)… a ani manuál mě nijak neiritoval. Trojka na běžných silnicích (ok, super zamotané okresky to nebyly) pobere všechno… Frede, jsi si jistý tím 2: 105 3: 185? Já našel poměry 2,4 a 1,58… což pokud vezmu těch 105 na dvojku a pronásobím dává cca. 160 na trojku – to je dost, ale žádný extrém.
PS: jediné co mě iritovalo byly ty výstražný blinkry při brzdění… protože jsem byl moc měkký na Race mód 🙂
[41]
29. 4. 2020 v 16.07Emel
Dinar: karbonový kardan klade větší nároky na diferák? Já myslel, že karbon je tam jen kvůli úspoře hmotnosti, ale že se chová jinak při přenosu síly jsem nevěděl… oproti čemu, hliníku nebo oceli? Že ocel se víc deformuje a pobere nějaké rázy?
[42]
29. 4. 2020 v 16.19webpaja
Tomík: vzhledem k tomu, kolik km má na okruzích za sebou, tak vydrží. Už jen to dojet na NS, dát tam pár tvrdých kol kolem 8-9min a pak zpátky. A já měl dosud koule jen na vyzkoušení…ty pravý bafls má majitel 😉
Emel: Na blinkry jsem zapomněl a to se opravdu spouštěly i při nijak silným brzdění 😀 To je asi jako pozdrav, když někoho dostaneš před zatáčkou 😉
[43]
29. 4. 2020 v 18.44Mr.Murphy
jinak pánové já komunitu majitelů Giulií celkem znám a opravdu to auto nemá zásadní problémy…. ano, občas se něco řeší, ale neznám nikoho, kdo by koupě litoval…. opravdu neměníte ramena co 40tkm, opravdu nemáte z kontrolek vánoční stromeček co čtvrt roku…. Ty auta prostě jezdí…. neříkám že třeba to Bávo není bytelnější, ale té Alfy bych se fakt nebál, pokud máte aspoň trošku citu pro techniku…. ani QVčkáři si neztěžují…. Jediná otázka jsou ty s manuálem, jednak ta degradace a pak taky třeba životnost spojky, kterou už občas někdo měnil (poměr majítelé vs. počet výměn fakt nevím). A ta výměna spojky je údajně docela mazec, motor ven a tak…. Ale jinak se fakt nebojte (a nebo se pak nedivte že prostě tyhle auta zmizí a nebudete mít z čeho vybírat…. 😉
[44]
29. 4. 2020 v 18.54white label
(38) I k manuálu? Tohle je obvyklejší řešení spíš k automatu, viz jak to dělají třeba u Porsche.
Četl jsem tu komenty, že by mělo jít o manuál ZF, ale když tady Honza Mička JQV představoval jako novinku, psal o manuálu Getrag!
„I přes některé výdobytky moderní doby, mezi které patří například audio Harman/Kardon za 35.000 korun, máte nakonec stejně největší radost z dokonalého posazu a pocitu při uchopení kulaté hlavice kratinké páky manuální šestistupňové převodovky Getrag.“
„Názor závodníka – David Vršecký, Tatra Buggyra Racing
Tohle auto se musíte naučit řídit. Nejde to zvládnout za hodinu jízdy na okruhu nebo jeden den na silnici, pokud z něj chcete ždímat maximum, musíte si k tomu hezky dojít. V prvním kole jsem byl trochu opatrný, protože záď klouzala a byla nervózní, v dalším kole jsem se ale přiblížil hranici přilnavosti a auto jelo přesně tam, kam jsem chtěl. Není zákeřné – kontrolu nad ním rozhodně neztratíte lusknutím prstů, nicméně určitě nejde o vůz pro každého řidiče. Je určeno pro toho, kdo má srdce pro Alfu Romeo, nebojí se plynu, ale zároveň k němu má respekt.“
[45]
30. 4. 2020 v 2.55webpaja
Je to ta samá převodovka jakou používá BMW. A výslovnost mají všichni správnou…kvatro jsem nikdy neslyšel o QV 😉
[46]
29. 4. 2020 v 19.06white label
A bacha na správnou (italskou) výslovnost „čtyřlístku“, není to žádné „kvatro-folio“, ale „kvadrifólio“.
Tady si to můžete přehrát: https://slovnik.seznam.cz/preklad/italsky_cesky/quadrifoglio
Kromě slovenský testerů to obvykle všichni vyslovují špatně.
[47]
29. 4. 2020 v 19.15Mr.Murphy
[45] Maserati „Džibli“ z Autosalonu na Primě nelze překonat 😉
[48]
29. 4. 2020 v 19.26speedfred
(39) Tomik: hodne som aj ja váhal či ísť do toho. Alfista nie som a nikdy som ani žiadnu nemal tak bol u mna taký vnútorný boj pretože tiež to nie je málo peňazí “len” za auto. Zatiaľ toho absolútne neľutujem.
Rozhodli aj problemy čo som mal s M235. Za 16 mesiacov 4x oprava to ma celkom zarmútilo, aj keď relatívne prkotiny ale musíš chodiť po servisoch.
(42) ja sa motám na NS nad 8min ale kamoš s QV tam dal 7:48 a ten sa toho nebojí
[49]
29. 4. 2020 v 19.28speedfred
(40) tak na 98% som si tým istý-podľa tacho. Kľudne to môžeme niekde skúsiť obaja spolu.
[50]
29. 4. 2020 v 20.40Emel
Tak jo 🙂
Ne že bych nevěřil, ale jsem pro každou špatnost. No ale trošku divný mi to je, 1,8 by už byl velkej skok.
BTW, na automobile-catalog.com je taky přeskok cca. 1,51:
Transmission type: manual, Number of gears:6
Gear ratios (overall):
I: 4.055 (12.53)
II: 2.396 (7.4)
III: 1.582 (4.89)
IV: 1.192 (3.68)
V: 1 (3.09)
VI: 0.872 (2.69)
[51]
30. 4. 2020 v 6.20webpaja
Jukni na YT, na dvojku to dává ke 120kph, na trojku cca 175 😉
[52]
30. 4. 2020 v 7.26Tomik
Speedfrede, jsem moc rád, že tohle říkáš 😉 Je pravda, že u BMW toho řeší člověk obvykle dost. Nemám jiné zkušenosti, než ty. Nějak jsem na to jednak už zvyklý. Ale co je pro mě důležité, jsou osobní vztah, a že vím, že to v případě problémů vyřeší. Tohle by byl pro mě krok do neznáma, nejistoty. Proto bych to prostě nedokázal. A jsem zcela upřímně rád, za lidi jako jsi, kteří to umí a jsou ochotni zkoumat. Za to každopádně klobouček 😉
Já jsem v této diskuzi mimoň. Vy řídíte kladiva, aby jste je poznávali na limitech. Já si to jen sem tam užívám.
[53]
30. 4. 2020 v 7.48speedfred
(51) máš pravdu čo som pozrel, neviem prečo to mám v hlave zafixované na 185
[54]
30. 4. 2020 v 10.17webpaja
No zcela upřímně, někde jsem viděl článek, kde trojka končila taky nad 180 😉
[55]
30. 4. 2020 v 9.26white label
(50) Já jsem to slyšel (ve videostech) tolikrát, že už jsem na to alergický. Pokud si to neslyšel ty, tak si na to jen nedával pozor. Typicky anglicky mluvící testeři, a to včetně novinářů z Autocaru apod.: https://www.youtube.com/watch?v=KQwCgHDt6HI Zkus mi najít jediný příklad anglicky hovořícího člověka, který tam vysloví „i“ a ne „o“.
A v češtině taky, třeba tady několikrát „kvadrofolio“ (poprvé 2:08): https://www.youtube.com/watch?v=NREJd1YF-Tg
Tady o tomto problému hovoří hned na úvod (0.23): https://www.youtube.com/watch?v=DbYupRIM7BM
Slováci to naopak dávají (Chvala, Čabák) se ctí…
[56]
30. 4. 2020 v 10.18webpaja
Tak to tahá za uši. Převodovky jasný… 😉
[57]
30. 4. 2020 v 9.55white label
(50) A k tomu manuálu, nepsal jsem, že to co napsal Honza Mička byla pravda, pravděpodobně ten jeho „překlep“ vznikl proto, že slabší verze Giulie měly manuál od Getragu (G217). U QV by to údajně mělo mělo být ZF S6-53.
[58]
30. 4. 2020 v 11.08speedfred
Asi to pôjdem niekam skúsiť aj s kamerou.
[59]
30. 4. 2020 v 12.57iudex
(58) A keď Ťa potom pri tej vytočenej trojke namerajú pomáhači, tak im vysvetli, že to robíš vedecký pokus čisto v záujme informovania odbornej verejnosti. 🙂
[60]
30. 4. 2020 v 13.45speedfred
(59) pôjdem na okresku, tak je to čistejšie
[61]
6. 5. 2020 v 11.09Dany
Páradny počin. Vďaka patrí všetkým zúčastneným od Vy viete koho až po Vás, čo viete s takou ľahkosťou pretaviť jazdné zážitky do textu. Užil som si. Díky.
[62]
7. 5. 2020 v 8.26webpaja
Ahoj Dany, čekám, že ještě Dinar rozšíří blog o první testování v letošním roce, kde byl i Vy víte kdo 😉
[63]
8. 5. 2020 v 13.59speedfred
(62) áno vieme, Martin M. 🙂
[64]
8. 5. 2020 v 20.01Tommino
Cus, moc pěkný čtení. Taky mam jednu QV, v automatu, najeto 52k, několikrát Nordschleife (časy hluboko pod 8)a musím říct, že stav po tech km je téměř jako nový. Nikde nic nehrká (kromě dodelanych plovoucích kotoučů, kdyz nestojis na brzde), neklepe atp. První olej jsem vylil v 1000km, potom dělám výměny po 7500 a ted jsem měnil podruhé preventivně olej v diferaku (3 náplně, celkem 2.1l !). Auto naprosto miluju a pozor, nejsem žádný Alfista. Ten automat je super a řadí v Race rychleji než dvouspojka od koncernu. Co se týká podvozku, jak psal Speed, tvrdý? Wtf:) Uvítal bych na okruhu tvrdší, aby se min naklanela, naopak v N je krasne měkký, rozhodně víc než F80, což mi několikrát potvrdil i majitel (je fakt, ze neměl nastavování tuhosti) a zase ve vysoké rychlosti byla na NS M3 hodně nervózní, měkká a vlnící se. Jinak uznávám, ano blinkry na brzdách v D rezimu jsou tragédie a stabilka taky, jakýkoliv náznak smyku hned krotí a auto nejde 2vt. za plynem. Ale stejje když se jdu projet na okresky , tak je stále zapnutý RACE a jen když je hrbata silnice, tak za jízdy změkčuji tlumice tlačítkem na tlumiče (super věc). Tož za mě tak. P.S.: po výměně krátkého kabelu pro vypínání jedné rady válců, někdy v 5K km je auto naprosto, naprosto bezproblémové a jsem max spokojený. Ale musím zároveň říct, že jsem mel asi i štěstí na dobry kus.
[65]
15. 5. 2020 v 9.27webpaja
Ahoj Tommino, už mi o Tobě Fred povídal, doufám, že se příští týden aspoň časově dostanu k setkání. A ano souhlas, M3 je na tvrdé jezdění měkčí. 😉
[66]
9. 5. 2020 v 17.32lamal
zabrúzdal som sem dnes… dobre sa čítalo, celkom rozdielne dojmy
[67]
12. 5. 2020 v 13.24kpt.Budha
Tak jsem tu ještě někde čekal článek o testování v Mostě a ono nikde nic, jak se má pak člověk dozvědět, kdo kde bude jezdit a tak 🙂
[68]
15. 5. 2020 v 9.27webpaja
(66) Doufám, že sepíše Dinar 😉
[69]
15. 5. 2020 v 11.30Dinar
Nějak nevím, co bych napsal, sešli jsme se v Mostě, tentokrát jako profi jezdci závodní stáje Radicalteam (nutnost kvůli koronašílenství) a trochu pojezdili. Bylo fajn, svézt se zase v něčem, co ječí a brzdí na pěti metrech, v rámci možností spolupracovalo i počasí, takže to byl pěkně strávený den. 😉
Jen snad můžu zmínit, že s námi tentokrát profi jezdil i náš zdejší diskusní kolega Speedfred, který si vyzkoušel 130i a novou 1M3, přičemž obě vodil jako zkušený harcovník.
A pokud jde o pokračování série blogů „Racing is Life“, tak nejdříve v září. Šestihodinovka v Mostě je údajně potvrzena, takže je na co se těšit. Z toho se pak zcela jistě i vypíšu. 🙂
[70]
18. 5. 2020 v 6.11webpaja
(69) Na Speedfreda byl pěkný pohled jak hezky vodil zvlášť 1M3 v esíčkách kolem Matadoru. 130i nebyla po zimě nějak ve formě, ale novinkovou jedničku s R6 z M3 e46 si dával pěkně. Navíc má to auto nádherný zvuk. Dinar si to s bavorem dal taky, já jsem se musel znovu sžít s SR3, takže jsem jí věnoval radši víc času. Jo a začal jsem slyšet už druhý den kolem poledne 🙂
Je potřeba zmínit i Machiho, který trénoval s Radicalem SR4. S tím by měl odjet nějaký ten závod, podle časů mu to šlo velmi pěkně.
[71]
24. 5. 2020 v 19.50speedfred
Chlapci, vďaka za pochavlu ale podľa časov to až tak dobre nevypadalo.
Je pravda že 130i mala problémy s jednou zapaľovacou cievkou a na 1M3 mi uletela kapota (únava materialu?) a zobrala so sebou spätné zrkadlo a čelné sklo……
1M3 sa mi ale páčila a sedela ďaleko viac, išla krásne až na jemné prehrievanie a na neustále Dinarove sťažnosti na prevodovku . 🙂
[72]
25. 5. 2020 v 6.41Dinar
No, Dinar a SMG to prostě nikdy nebude láska… Být v tom autě levý pedál a kvedlačka, bylo by dokonalé. 😉
[73]
25. 5. 2020 v 7.15speedfred
Bavili sme sa o tom. Tiež by som sa asi radšej bavil s “kutáčom”, keď zábava tak so všetkým čo k tomu patrí.
[74]
25. 5. 2020 v 10.47webpaja
(73) Příště 1M3 zkusím už taky. Potřeboval jsem se po dlouhé pauze hlavně dostat do tempa s Radicalem. Jestli se bude brambora řídit tak jak zní, pak to bude těžký rozhodování zůstat v placce.
[75]
14. 6. 2020 v 10.39Michal
Tady od Dinara cítím trochu toho vlivu neustále dokola omílaných nesmyslů a snaha se jich držet za každou cenu, jen aby se neukázalo, že prostě věci jsou už dávno jinak a hospodští chytrolíni si dal melou ty svoje nesmysly… Já mám třeba Quadrifoglio (protože světě div se, i když se to všude píše, QV se Giulia nikdy oficiálně neoznačovala, i když ano, ten čtyřlístek je zelený… ale je to přesně o ty neschopnosti zaznamenat zmenu) ex novinářský, ano to modrý, co s ním driftoval každej kdo má díru do zadku v Čechách, na Moravě, na Slovensku i třeba v Itálii. Auto má v těle 45tis novinářských kilometrů, plus dalších 6tis ode mě a je v naprosto perfektní kondici. Škoda že kamarád s M4 Compe, se kterým jsme si užívali volný silnice během Corony, měl z pěti vyjizdek dvakrát motor v nouzi a jednou poruchu brzd. Zkrátka tyhle kecy na adresu kvality Alfy Romeo platily tak v dobách 156, ale třeba 159 byla extrémně kvalitní auto a Giulia nemá ani desetinu problémů co mají němci, kteří na rozdíl od ní nebyli narysovani na bílém papíře, ale mělo by jít o čím dál víc vybrousenou techniku.
[76]
28. 12. 2020 v 9.33webpaja
Já cítím spíš urážení se ve stínu vlastní garáže. Fred sám potvrdí výměnu manuální převodovky, tam se Dinar trefil přesně. Nikdo nezpochybňuje kvality QV (je jedno jak tomu kdo říká), jen je potřeba soudit tak, jak to je.
Nikdo si tu na nekvalitu nestěžoval, ale jako každý stroj i tohle může mít problémy.