-
Pajero Sport – Heal the Tank, část 1 – Karosářská hrůza
Nehledě na veškeré mičurinské snahy ve stromořadí banánových palem se najednou vyrojil norský les – sorry, povinnost sui generis vůči lidem z Pajero klubu a tak nějak i části osazenstva Mitsubishi klubu byla přednější, než psaní série článků Čím se jezdí a pojednání o mnou vlastněných/ojetých modelech. Who gives a proper shit, pojďme to udělat úplně jinak.
Proč zrovna Pajero?
Nějaký Panzerkampfwagen (rozuměj: tank) na kolečkách jsem chtěl už dávno. Freud nervozně pohuluje doutník, ale tady nemá co pohledávat – nejde o kompenzaci velikosti určitých partií ani genderového uvědomění, a ani nešlo. Jeepy a jiná podobná auta ve mě vzbuzovala respekt už odmalička a vzbuzují ho i dodnes. Navíc, občas jezdívám do míst, kde se vlci bojí srát, takže já jsem radši, když tím projedu v pořádku a s jistotou. Můj předchozí vůz – Nissan X-Trail T30 (2.5, QR25DE) mě v tom neuspokojoval. Je to fajn SUV, které už tak trochu dost voní po patisserii Paul, ale sedí mi víc ergonomika Mitsubishi a jejich jízdní vlastnosti. S tím se nedá dělat nic, ač Nissan a Datsun mám rád něžnou krokodýlí láskou.
Motor ftopu, kastle v ripu
Přesně toto Pajero se používalo jako pracovní auto. Nehledě na to, že se s nim zacházelo v souladu s jeho účelem, drželo to a snášelo to seč mohlo. Tahání přívěsů s koňma a různých uvízlých a zapadlých řidičů, vození věcí do lesa & zpátky a tak podobně. Nehledě na to, že jsem věděl a tušil, co mě bude čekat (ahoj koroze!), kývnul jsem na to. Nejen kvůli velmi příznivé ceně, ale také kvůli 4G72 motoru (3.0 V6), který běžel parádně, přídavné převodovce bez kvíkotu, automatu, který řadil jak má. Čert vem kastli, říkám si. Něco málo vydetajluju, obnovím gumy, těsnění, vyvařím rez a pohoda.
…občas vitamíny by se měly dodávat v plechovkách, ale radši v kýblech, nebo spíše v barelech…
Stav před jakýmikoliv opravami. Nášlapy, pochopitelně, drží jen z náboženských důvodů. Blatník – tak velkou díru nemívala snad ani Sasha Grey. Zadnice je rekurzní příběh sám o sobě. Akceptováno jak stojí a leží. Jedeme k dochtorovi.
Radikální řez rakovinou
Dejme tomu druhý život, řekl jsem, a odvezl to svým velmi dobrým známým, kteří mi už kdysi zachránili Galanta. Přitom jsem upozornoval, že s největší pravděpodobností koroze bude i pod plastovými lemy blatníků – a taky že byla. Přední blatník byl kompletně na výměnu – bylo to lepší, i vzhledem jak k bezpečnosti, tak i ke smysluplnosti práce.
Na obrázku výše je první polovina rozkošné zadnice, s apetitem pojezená červotočem. V zemi zapadjícího kruhu kapečke nevychytali antikorozní ochranu (asi se nějaký Jošimoto trochu sekl ve výpočtech, ale následně s nim sekla šéfova katana).
Hint pro majitele č. 1: na vnitřek plastových lemů je nalepen polystyren, který to má jakože držet. Horší může být snad jenom vražda dítěte motorovkou. Opatrně lemy sundejte a oddělejte ten polystyren, jeho absence nevadí, nýbrž škodí – nasakuje vodou a neschne. Výsledek vidíte sami.
Hint pro majitele č. 2: pokud rádi jezdíte mimo trasy, MYJTE TO. WHY: Po použití vlastního údu v souladu s přírodou ho přeci řádně umejete. Táž procedura podobně prodlužuje životnost i vašeho auta. Umývejte to ručně nebo vapkou, já spíš doporučuji ručně. Rozhodně používejte kartáč na podběhy (detailing shopy jsou jich plné – od Chemical Guys po různé jiné) k vyčištění obtížně přístupných míst. Já jsem dostal z těch dutin tolik úrodné půdy, že snad otevřu pěstírnu. Třeba rajčat.
Hint pro majitele č. 3: Pokud jste si nechávali dělat nové nášlapy z dutých trubek, zalejte dovnitř použitý motorový olej a zaslepte konce těch trubek. Pokud máte nerezové na zakázku, „závidím“ vám jen v dobrém a chci je taky.
Kunstkamera
„Solidní archeologie.“
„Tmel, tmel everywhere. Skulptura toť solidní, leč na Renezanci to nebude“.
Jak to celé dopadlo?
Podrobnější fotoreport z první části akce bude v dalším postu. Právě ho připravuju. Přemýšlím, zda do toho zahrnout něco užitečného – zkusím se ještě poptat toho karosáře, co mi to dělal, zda by mohl dat nějakou užitečnou radu nad rámec základní údržby. Just in case.
Pajero Sport – Heal the Tank, část 2 – Elektrifikace Proč to bylo vytvořené, aneb Hello, world
4 Responses to Pajero Sport – Heal the Tank, část 1 – Karosářská hrůza
[1]
11. 5. 2017 v 03:35webpaja
Vypadá to, že jakoukoliv zrzatici sundáš, místo skalpu ji změníš barvu. Taková Meadow in bloom a ty na ní s kosou 😉
[2]
11. 5. 2017 v 07:14iudex
Sorry, ale tento blog som moc nepobral. Pri tom prvom som si ešte povedal, že je to len také podivné a zmätené intro a treba dať druhú šancu, že príde niečo čitateľnejšie, ale zjavne to lepšie nebude. Možno by stálo za zváženie, či sa publikačne neobmedziť len na ten spomínaný Pajero klub.
[3]
28. 5. 2017 v 11:35wotsudisu
Kritiku uznávám, občas ten styl psaní je až moc ujetý. Chápu, polepším se.
[4]
28. 5. 2017 v 11:35wotsudisu
Já jinak redheadky rád, ale ne ty na kastli 🙂
Komentáře nejsou povoleny.