-
Prodeje v USA za rok 2006
Přehled vybraných segmentů severoamerického trhu. Zdrojem jsou vesměs oficiální tiskové zprávy (press releases). Často mnou upravené v zájmu větší výpovědní hodnoty (sčítám starou a novou generaci modelu v roce, kdy docházelo ke střídání stráží a nástupce se jmenuje trochu jinak, sčítám kupé a sedan tam, kde se jmenuje jinak apod.). V závorkách jsou údaje za rok 2005.
Luxusní sedany nad 5 metrů
Nenapadlo mě, jak jinak souhrně označit tuhle nesourodou skupinku. I přes oblíbené nadávání na „patriotické rednecky“ je faktem, že americký trh je (dle výsledků) ze všech významných tím nejméně vlastenecky podbarveným. Navíc jediným, kde se střetávají všechny značky světa. Právě tohle může činit následující statistiku tak zajímavou.
- Cadillac DTS: 59,031 (61,983)
- Lincoln Town Car: 39,295 (47,122)
- Mercedes-Benz S-class: 30,886 (16,036)
- Cadillac STS: 25,676 (33,497)
- Lexus LS: 19,546 (26,043)
- BMW 7-series: 17,796 (18,165)
- Acura RL: 11,501 (17,572)
- Audi A8: 5,038 (5,430)
- Jaguar XJ: 5,027 (8,304)
- Infiniti Q: 393 (1,129)
- Volkswagen Phaeton: 233 (820) [nyní poslední 2 skladem]
Jediný, kdo v roce 2006 získal a to hned 4 příčky je Mercedes S se 91% nárůstem. Za poražené by se daly označit Infiniti a Volkswagen, kteří budou nuceni tento segment opustit. Téměř v katastrofu se mění i působení Acury, která přes relativně nového zástupce a intenzivní mediální masáž ztrácí měsíc co měsíc kupce pro svého Legenda.
Luxusní sedany lehce pod 5 metrů
Zde svádí již několikátý rok o prvenství lítý souboj Cadillac a Acura. Dlužno dodat, že oba dva zvýhodňuje oproti konkurenci výrazně nižší pořizovací cena. Letos se mezi ně vklínilo pětkové BMW. Pro BMW byl v Americe vůbec mimořádně skvělý rok.
- Acura TL: 71,348 (78,218)
- BMW 5-series: 56,756 (52,722)
- Cadillac CTS: 54,846 (61,512)
- Mercedes-Benz E-class: 50,195 (50,383)
- Lexus GS: 27,390 (33,457)
- Infiniti M: 25,658 (24,000)
- Audi A6: 16,216 (18,074)
- Lincoln LS: 8,797 (19,109)
- Jaguar S-type: 5,875 (8,897)
- Volvo S80: 5,469(10,181)
- Saab 9-5: 4,992 (6,023)
Luxusní střední třída
Absolutní hegemonie „trojkového báva“, kterému sekundují Infiniti a Lexus. Slibně se rozjíždí první zástupce domácího týmu v kategorii: Lincoln MKZ.
- BMW 3-series: 120,180 (106,950)
- Infiniti G: 60,741 (68,728)
- Lexus IS: 54,267 (15,789)
- Mercedes-Benz C-class: 50,187 (60,658)
- Volvo 60/70: 48,434 (47,518)
- Audi A4: 42,694 (40,707)
- Acura TSX: 38,035 (34,856)
- Lincoln MKZ: 33,114 (4,985)
- Saab 9-3: 24,133 (24,108)
- Jaguar X-type: 5,214 (10,941)
Full-size pick-up trucks
Roky slýcháme bájná vyprávění o Tundře, jak porazí efkový pick-up od Fordu. Možná, až jí za čísla prodejů připíšete ještě jednu nulu. Ve skutečnosti má k tomuto historickému vítězsví v novém roce našlápnuto GM s novým Silveradem, Truckem roku. Ostatně pokud vezmeme v úvahu, že GMC má jen jiný znáček na kapotě a bohatší výbavu, už nyní je GM vítěz.
- Ford F-series: 796,039 (901,463)
- Chevrolet Silverado: 636,069 (705,980)
- Dodge Ram: 364,177 (400,543)
- GMC Sierra: 210,229 (229,488)
- Toyota Tundra: 124,508 (126,529)
- Nissan Titan: 72,192 (86,945)
Full-size limousines
Spolu s minivany jsou výsostnými vodami DaimlerChrysleru. No jistě, kdo by si nepamatoval legendy jako New Yorker, Intrepid a další?
- Chrysler 300: 143,647 (144,068)
- Dodge Charger: 114,201 (44,804)
- Buick Lucerne/LeSabre: 98,828 (84,190)
- Toyota Avalon: 88,938 (95,318)
- Ford FiveHundred: 84,218 (107,932)
- Ford Crown Victoria: 62,976 (62,439)
- Mercury Grand Marquis: 54,688 (64,716)
- Hyundai Azera: 26,833 (17,645)
- Mercury Montego: 22,332 (27,007)
Zajímavosti na závěr
Nejprodávanějším modelem Cadillacu se poprvé v historii stal Escalade, kterého se nijak nedotkla krize s cennou pohonných hmot. Prodejem 62,206 kusů překonal DTS (59,031) i CTS (54,846).
Poprvé od doby, kdy Mazda MX-5 pod názvem Miata vstoupila na americký trh, byla poražena. Novinka Pontiac Solstice, kterou GM koncipovalo jako přímou konkurenci splnila misi:
- Pontiac Solstice: 19,710 (5,445)
- Mazda Miata: 16,897 (9,801)
A nakonec, prodeje dvou největších legend. Ty si samozřejmě vzájemně nekonkurují, každá má úplně jiný naturel a oboum se daří rok od roku lépe.
Ford Mustang: 166,530 (160,975)
Chevrolet Corvette: 36,518 (32,489)
Co určuje cenu ojetin? Cadillac CTS 2008 oficiálně
32 884 Responses to Prodeje v USA za rok 2006
[1]
11. 1. 2007 v 18:40"syn svého otce"
Tak svatá německá trojka tady nedrtí,ale velmi slušně boduje…Ještě,že máme německé automobilky,které v zámoří zachraňují evropskou čest!!!Nakonec se pomodleme-Germany forever,amen!
[2]
11. 1. 2007 v 19:28Ricardo
Lonesi, díky. Poctivá práce. Jen bych podotknul, že v USA nepůsobí některé „kvalitní“ evropské značky – Renault, Peugeot, Citroen… a tak. A to že XJ řadíš zásadně před A8 vidím rád 😉
Přes to všechno (a taky právě proto) ještě jednou dík.
[3]
11. 1. 2007 v 20:08Lonestarstate
Á jéjé 😀 Hned to jdu opravit. XJ je samozřejmě těsně za A8. Jinak ty „kvalitní“ značky všechny dostaly svou šanci. Poctivá práce by byla zkouknout všechny segmenty trhu, ale to by byla fuška na X dní. Holt se neumím tak správně nadchnout například pro strhující souboj mezi Corrolou a Civicem, jak soupeří v segmentu nákupních tašek a přemísťovadel do/z highschool. 😉
[4]
11. 1. 2007 v 20:28Alessio
lonesi, oni 9-3 vedou jako luxusní střední třídu?
[5]
11. 1. 2007 v 20:38Lonestarstate
Alessio, vážně netuším, jak ho vedou u Saabu. Já ho tak vedu. 🙂 Celá věc je samozřejmě mnohem složitější, ale 27 000 USD za tak malý a tak vočesaný auto…. Můžu zřídit kategorii subprémie, kde bude jen Volvo, Saab a Alfa, ale mělo by to valného smyslu? Rozhodně citem řadím 9-3 spíš k BMW 3 a Lincolnu MKZ než jako konkurenta Camry, Accordu, Fusionu a Impaly nebo Malibu. Není to úplně košér a třeba Impalu a Camry bychom u nás (v ČR) rozhodně do střední třídy nezařadili. V USA zase rozhodně neberou SAAB jako mainstream. V zásadě si položil natolik složitou filosofickou otázku jako zda je 9-2 Saab a nebo Impreza. 🙂
[6]
11. 1. 2007 v 20:48Alessio
Já myslel, že vycházíš z nějakých zdrojů, kde je to tak prostě zaškatulkované. Co se týče ceny, tak 9-3 není zase nějak extra drahé. neříkám, že to je mainstream(!), ale nikdy jsem ho ještě v luxusním segmentu neviděl. PS: jak si stojí legacy/outback? PPS: to tam stojí 9-3 v základu 27000????? To neni možný
[7]
11. 1. 2007 v 21:35Kubas
Lones: ona už se Alfa v USA prodává??? a jaká???
[8]
11. 1. 2007 v 21:39Lonestarstate
Alessio: Vážně 27 000. Koukni sem: http://www2.saabusa.com/93s/features.asp?start=home Nekecám 🙂 Nám to přijde extrémně laciné, ale na americké poměry je to drahé. Mainstreamová střední třída stojí 19-20 000 USD. Subaru za 2006: Legacy: 84,442 (z toho Outback 59,262). Impreza: 41,148. Pro oba modely je to rekordní počet za celou historii modelu v USA. B9 Tribeca: 18,614. Baja: 5,241. Forester: 51,258. Podrobnosti zde: http://www.theautochannel.com/news/2007/01/03/032837.html Subaru jako celek taktéž rekordní rok v celé historii, doufám, že sem tě potěšil. 🙂
[9]
11. 1. 2007 v 21:40Lonestarstate
Kubas: Ne, neprodává 🙂 Pouze jsem vyjmenovával příklady „subprémiových“ značek. Jak vidíš, musel jsem se hodně snažit, abych vůbec něco vyškráb. 😀
[10]
11. 1. 2007 v 21:42Alessio
mohl jsi do svého výštu zařadit i subaru, když už jsi se tolik snažil :-))). mě ta cena právě přišla extrémně drahá :-). Jinak…ty prodeje mě těší, aspoň budou penízky na vývoj…ale šampus si nechám na jinou příležitost .-)
[11]
11. 1. 2007 v 21:58Lonestarstate
Alessio: Subaru je specialista. Tohle slovo to myslím nejlépe vystihuje. Přesto nebo možná právě proto má pozoruhodné výsledky. A přímé konkurence jako šafránu. Impreze konkuruje asi jenom Lancer Evo. Outbacku jen Allroad a XC70. A některým výtvorům (Baja) snad nekonkuruje nic na planetě zemi :-)))
[12]
11. 1. 2007 v 22:10Alessio
baja? to je to podobné Hiluxu? 🙂
[13]
12. 1. 2007 v 8:55Pierro
Zdar Lonesi, díky za zajímavé info. Překvapil mě prodejní výsledek mého oblíbeného Caddyho DTS. Nečekal bych, že takhle s přehledem převálcuje konkurenci ve své třídě. Netušíš, jak se pohybuje cenově?? a na kolik vyšla platinová edice?? A jak je to se sportovními variantami u Caddyho?? Jsou již ve státech v prodeji?? A jak by vypadal přehled off roadů a SUV??
[14]
12. 1. 2007 v 9:39GTI
Bravo, Lonesi… perfektní článek. Čtu, čtu a čtu… P.S. Sakra, napiš Alessiovi aspoň to, že tam Legacy přibalujou jako bonus k empetrojkovejm přehrávačům 😉
[15]
12. 1. 2007 v 11:15GCF
Díky Lonesi, že sis dal tu práci a něco pro nás vytvořil 🙂 A teď politujme Phaeton a A8. Stejně je to divný, že zrovna A8 se prodává tak málo. To nechápu a další věc: proč na diskuzi „Lexus válcuje svět“ a prodeje má poloviční oproti BMW, jenom LS se prodalo o trošku víc než řady 7, ale zase S-klasse se prodalo o třetinu víc než LS? Tom bude asi pěkný šibal 🙂
[16]
12. 1. 2007 v 11:34Lonestarstate
Alessio: Baja je pick-up odvozený od Legacy. Vypadá…no divně 😀
[17]
12. 1. 2007 v 11:39Lonestarstate
Pierro: Tolik otázek 🙂 Caddy DTS vyhrál ale má to dvě drobné vady na kráse. 1)je to novinka a když byl novinka posledně, udělal 100 000 kusů. Tentokrát se obměna (byť hlavně vzhledová) skoro neprojevila. No a ta cena je taky nižší než u konkurence. Tak 42-55 000 USD. Platinová edice ještě nemá cenu ofic. stanovenou. STS-V,CTS-V,XLR-V se normálně prodávají a jsou vždy započítané v celkových číslech. Off-roadů a SUV jsou v USA v nabídce stovky a stovky. To by byla má smrt, pokusit se sestavit žebříček.
[18]
12. 1. 2007 v 12:02Lonestarstate
GTI: :-))) to je těžký, něco vymyslím 😉
[19]
12. 1. 2007 v 12:05Lonestarstate
GCF: Tom má prostě „svojí značku“. Síla Lexusu v USA tkví ve dvou laciných modelech: ES330 a SUVčku RX330. ES vážně netuším, kam zařadit a RX úplně ovládá segment malých luxusních SUV, který válcuje stejně suverénně jako BMW střední třídu s trojkovou řadou.
[20]
12. 1. 2007 v 12:45Pipo
Lonestarstate skvele len neviem kde si to vyhrabal sam by som si to popozeral keby som mal cas a keby si dal daky typ. Inak GCF co sa tyka toho lexusu LS ber kedy prisiel na trh hadam necakas ze sa za 1 mesia preda tolko aut ako inej znacky za rok pockaj si na buduci rok a uvidis a tej starej LS sa predalo aj tak dost na to ze sa to este stale podobalo na starsie modely MB S-classe. A vsimni si IS ako rastie ties vydareny kusok.
[21]
15. 1. 2007 v 18:52Johny.Rico
Hele Lonesi, jakto, že se Audi A8 prodává tak špatně v USA?. A divím se, že „americkej accord“ je tam tak oblíben…nevíš o tom něco?
[22]
15. 1. 2007 v 19:25Lonestarstate
Aniž bych chtěl Audi nějak očerňovat, patří k těm značkám, které jsou nejvíc „in“ na východě. Takže v zemích bývalého sovětského bloku je jejich dominance v luxusním segmentu velká a naprosto neodpovídá celosvětové image. Pro naprostou většinu Američanů, kteří chtějí luxusního němce, je to jen otázka dilematu: BMW nebo Mercedes? Audi prostě nemá ten zvuk, image, historii. Americký Accord a třeba Acura TL jsou bestsellery už dlouho. Spolehlivost si moc nezadá s Toyotou a dostaneš o poznání lepší jízdní vlastnosti, zpracování i markantnější design. Navíc cenově stále držený silně při zemi. Ale co sleduju prodejnost v USA už několik let, tak se zdá, že ve všech segmentech se tak nějak „srovnávají síly“. Rozdíly mezi jednotlivými výrobci se spíš zmenšují, konkurence přituhuje a nerad bych se někoho dotknul….
[23]
15. 1. 2007 v 23:38polo
jak rika prvni prispevek,Germany forever
[24]
16. 1. 2007 v 15:23Johny.Rico
Jasně, já si myslel něco podobného, ale moc to nechápu:-/. A co se týče vrcholových modelů těch značek (B7, S55/65, S8), tam už asi rozdíly nejsou že? Jinak díky za vysvětlení. „THUMBS UP“
[25]
16. 1. 2007 v 16:55Lonestarstate
Tak podrobné údaje těžko hledat. O žádných prodaných B7 nevím, zpráva zmiňuje od Alpiny jen jedno prodané Z8 Alpina a většina ostatních výrobců v press-releases zvlášť nevyčleňuje sportovní úpravy.
[26]
17. 1. 2007 v 17:59Johny.Rico
Jo a Lonesi, jakto, že amíci tak kupujou ty jejich caddy, zvláště DTS, když oni tak rádi zadohraby? DTS je předohrab ne? To mi zase neleze do hlavy. A taky, že si kupují Grandeury tak hojně…oni nedbaj na kvalitu či co?
[27]
18. 1. 2007 v 17:29Lonestarstate
Zadohraby milují Američani i Evropani. Jenže obzvlášťě ti, co jsou nejvíc slyšet na netu, ti co jsou slyšet v TV atd. Realita všedních dnů je trochu jinde. 🙂 A tak z velkých aut v USA frčí Cadillac DTS a v ČR Superb. DTS je předohrab ale skupina lidí, co ho kupuje má jediný způsob výběru nového auta: „zajdi do Cadillac showroomu kup si největší Cadillac, co se ještě vyrábí“. Přední, zadní nebo 4×4 to je irelevatní, jejich ultrakonzervativismus má jiné priority. Takový je celý svět, něco se intenzivně prezentuje a každý to vychvaluje, ale když dojde na skutky… Zeptej se 1 000 lidí na ulici jaký Cadillac mají radši. Zda STS nebo DTS. 990 odpoví že STS. Jenže těch 10, co řekne DTS, pro něj opravdu půjde a opravdu si ho koupí. Z těch 990 se najdou s bídou 3. Velké modely Hyundai už na tom nejsou s poruchovostí nějak špatně. Třeba Sonata se pohybuje nadsvětelnou rychlostí kupředu. Grandeur bude nejspíš na tom dost podobně.
[28]
27. 3. 2007 v 15:37ku
je to mocinky dlouhý a kdo se potom v tomhle má vyznat?????
Komentáře nejsou povoleny.