Méně než šest vteřin….co stihnete ve vašem autě za šest vteřin? Vytáhnout jedno dražé z „perfektního balení do auta“ nebo naladit svojí oblíbenou stanici. Jsou i auta, která za tu dobu zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině… těch je, podíváme-li se kolem sebe, naprosté minimum. Ale některá z aut, která to zvládnou, mají na „sprintera“ velmi netypickou karoserii – kombi. Tak schválně, která kombi se vám vybaví? Určitě nějaký ten AMG, nějaká ta rychlá Audina, několik málo BMW…a…nic už vás nenapadá? Napovím – praktické Subaru. Už svítá? Teď bude řeč o WRX kombi.

Trochu suchých faktů o tomto neobyčejném kombi – dvoulitrový přeplňovaný motor boxer o výkonu 225 koní, stálý pohon všech kol, váha 1430 kg, rok výroby 2004 (a tady musím podotknout jednu drobnost, nebo mě znalci nenechají na pokoji – to „naše“ WRX má papírové zrychlení 6.1s, ale byly na něm provedeny drobné úpravy, čili by to dle mého názoru pod šest jistě zvládla).

Měl jsem to potěšení cestovat na jih Čech s tímto automobilem. První co mě na něm zaujalo byla jeho kompaktní velikost – dozadu jsem se za sebe posadil, kufr se zdál dostatečný (i když to není žádný Transit) i pro rodinu s dítětem – a přesto auto vypadalo z venku sympaticky mrštně a obratně. Nechyběl samozřejmě obligátní nádech na hliníkové kapotě pro mezichladič stlačeného vzduchu , modrá barva a decentní logo na bocích.

Po usednutí do anatomických sedaček, které perfektně vedou tělo a přitom ho jemně obepínají, mi bylo jasné, že v tomhle autě nejsou pro srandu králíkům. Materiál byl velmi kvalitní a prodyšný, bylo vidět, že firma Recaro dělá svojí práci špičkově. A dobré sedačky je přesně to, co potřebujete…zvláště v serpentinách CHKO Šumava, kam jsme měli namířeno.

Cestování s tímhle vozem je naprosto bezproblémové, ve většině situací stačí pouze podřadit a máte k dispozici špičkový výkon, nebo prostě jen šlápnout na plyn a turbo udělá svoje. Pod dva tisíce otáček se motor pochopitelně chová naprosto normálně, ale stačí přidat plyn, popohnat otáčky o trochu víc a motor začne téměř zběsile roztáčet kola. Jistě, není to tak rychle jako u STI, ale narozdíl od STI jsem zaznamenal jeden rozdíl – téměř žádný turboefekt. Za celou dobu, i když jsem po něm pátral, neprojevil se tento častý neduh turbomotorů, až mi to přišlo podivné. Dobrá práce s plynem? Dobrý program v jednotce? Nevím, každopádně jsem z toho byl velmi mile překvapen. Další věc, na kterou budu chvíli pět chválu, je podvozek. Jistě, u Subaru to ani nemusím zmiňovat, ale stejně… čekal jsem mnohem tvrdší auto, více informací o přejížděném povrchu do zadku…ale nic takového. Moje očekávání ohledně WRX, jakožto takové méně výkonné STI, se nemohly více odchylovat od pravdy. WRX se nenaklání, podává přesné informace o podložce(většinu z nich do volantu MOMO), ale i přesto je velmi pohodlná! Tedy, jistěže je podvozek o něco tvrdší než u běžných aut, ale myslím, že lepší kompromis mezi sportovností a komfortem šlo jen těžko zvolit.

Tak a teď zase chvíli zápory…první zápor je jistě zastaralý interiér. U nových verzí je to už o řád lepší, přesto ale zůstává jaksi „spartánský“ a my čekáme na novou Imprezu, kde se to jistě zlepší. Je pravda, že nic nikde nevrže, všechno je tam, kde má, ale píše se rok 2007 a já chápu, že spousta lidí nad takovým interiérem ohrne nos. Další zápor je klasicky spotřeba…je to dvoulitrový turbomotor a tak si za svou práci nechá pořádně prolít hrdlo…majitel tankuje výhradně 98 (95 se ani do tohoto exempláře lít nesmí) a jezdí po Praze se spotřebou 14 litrů…nebudu tu spotřebu omlouvat, mohla by být nižší. Dá se, dle jeho slov, jet s WRX při normální jízdě okolo 10ti litrů , což považuji za rozumnou hodnotu. A ještě jeden zápor – chybějící šestka…WRX není auto na dálnice (i když jsme svištěli i více než 200 kilometrovou rychlostí) a na vytočenou pětku prostě papá – čili při tomto stylu jízdy je vlastně jedno, jestli jedete ve městě nebo po dálnici, počítejte se zhruba 13 až18 litry spotřeby. WRX je auto na okresky, tam se cítí doma a tam dá vyniknout svému umu – pískání gum a krátké drifty na asfaltových silničkách jižních Čech je něco, na co se nezapomíná…hlavně když silnice lemují statné topoly.

Cestou jsme se zastavili na letišti ve Lnářích, kde jsme otestovali kvalitu zdejšího povrchu velmi vysokými rychlostmi a pak už nás čekal jihočeský srazík…dole najdete něco fotek, tak si je dobře prohlédněte…takhle to chodí na minisrazech subaruklubu 😉

naše drožka

.

.

.

.

…před námi jede „Subaru megahad“…

..

...

louka

ORBA

A ještě malý bonus…říkal jsem vám přeci, že jsem řídil STi…;-)

(no tak jo, nejsem to já…ale jinak než podle hlasu byste mě neusvědčili :-)))


19 Responses to Praktik

  • [1] 22. 2. 2007 v 21:15

    Subaru je laska a ako kombi i velmi rozumna volba… – niet co riesit 🙂

  • [2] 22. 2. 2007 v 22:08

    Pěknej článek a pěkné snímky.

  • [3] 23. 2. 2007 v 9:43

    tie tancujuce auticka na poslednej snimke su uzasne 🙂

  • [4] 23. 2. 2007 v 11:59

    Díky…byl to opravdu pěkný den – sníh,sluníčko,spousta pěkných aut…užil jsem si to

  • [5] 23. 2. 2007 v 12:04

    Je vidět že Subaru tu má zdravou základnu. 🙂

  • [6] 23. 2. 2007 v 13:53

    OT: predposledni fotka…v levem hornim rohu,nad lesem…UFO

  • [7] 23. 2. 2007 v 14:14

    Micinka: jsou to povětšinou super lidi…do některého z dalších článků dám i oficiální definici „subari drivers“, tak, jak je v manuálu pro Outbacka 😉

  • [8] 23. 2. 2007 v 14:15

    Mulder: jo…ufouni žijí ve sterilních PE sáčcích a závidí nám řádění na louce se čtyřkolkami…tak špehují, no…:-D

  • [9] 24. 2. 2007 v 15:35

    Bravo Alessio, velice podařený test. Decentní úvod, dost osobního pohledu, vytříbený styl, dostatek důležitých informaci a žádné nedůležité… údaje o vnitřní prostornosti opravdu patří pod Logan a tady pro ně není místo. A fotky – zvlášť posledních pět je vynikajících.

  • [10] 24. 2. 2007 v 17:09

    Ricardo: moc děkuju 😉

  • [11] 25. 2. 2007 v 12:51

    Moc hezký článek o zajímavém autě.I ty fotky.Co bude jako další článek?

  • [12] 25. 2. 2007 v 14:31

    ještě dnes překlad AutoBildu, pak výhledově nějaká pěkná dreamcars (mluvil jsem o Bentley nebo Lambu, usiluji o to) a v půlce března založím sekci „fascinace“ projíždkou s Foresterem XT 2007.

  • [13] 28. 2. 2007 v 19:23

    Alessio – jsi absolutní novinářská 1. Jsme na Tebe hrdí a rozdělujeme celou éru článků na dobu Před Alessiem a PO Alessiovi. Bravo Maestro.

  • [14] 28. 2. 2007 v 20:01

    mirku: velký,velký dík

  • [15] 28. 2. 2007 v 20:42

    vivat subaru, vivat alessio

  • [16] 28. 2. 2007 v 20:43

    Alessio-velmi zajímavě udělaný článek.
    Jirka

  • [17] 28. 2. 2007 v 20:52

    Bravo Alessio !
    Tak to je článek s velkým „Č“. Né proto, že mi také bije srdce pro Subaru, ale hlavně za tu objektivitu, přesnost, nestrannost a skutečně výtečně napsaný článek ! Jen více takovýchto čtení !

  • [18] 13. 3. 2007 v 20:03

    prečo ja tie Subaru tak milujem? veľmi pekné Alessio

  • [19] 13. 3. 2007 v 21:36

    …možná proto, že to jsou výborná auta? 🙂