Z blíže nespecifikovaných důvodů jsem text a obrázky musel odstanit, proto prosím přijměte mojí omluvu za to, že tu nenajdete to co hledáte. Pakliže vládnete němčinou, článek si na níže přiloženém odkazu přečtětě (je možné si ho stáhnout). Rozhodl jsem se článek zachovat i kvůli diskuzi, protože sice mám právo mazat vaše názory pod článkem, ale cítím jistou dávku odpovědnosti za celou (poměrně velkou) diskuzi.

pro nově příchozí – jednalo se o srovnávací test (německého časopisu) sedmi automobilů s pohonem všech kol (ať už permanentním či připojitelným).

Audi Q7,Nissan Navara,Subaru Outback,BMW X3,Hyundai SantaFe, Kia Sorento,Lexus RX

Zvítězilo Subaru – lehká stavba, vyspělý pohon, nízké těžiště a symetrické rozložení hmotnosti znamenají těsné vítězství a to vše i bez elektroniky.

originální článek naleznete na http://www.subaru.de/showroom/outback.htm?vergleichstestpopup=1


84 Responses to Porovnání konceptů – sedm čtyřkolek na sněhu

  • [1] 27. 2. 2007 v 9:30

    Okristan: Velkej souhlas.

  • [2] 27. 2. 2007 v 9:56

    okristan: ano, souhlasím…chleba se láme když je krizovka.

  • [3] 27. 2. 2007 v 16:50

    Par poznamok:
    Ricardo, preklad u Outbacku:
    „Při protočení jednoho se ostatní kola odpovídajícím způsobem přibrzdí.“
    sa mi nezda najstastnejsi. Pokial niekto nevie o co ide, mohol by mat dojem, ze dochadza k pribrzdeniu pomocou brzd ako u 4Maticu. Vetu
    „dreht eine durch, wird der Drehzahlausgleich mit einem parallel geschalteten Viskoelement gehemmt.“ by som prelozil:
    Pri vzniku rozdielu medzi otacanim jednotilvych kolies, viskozna uzavierka zabezpeci vyrovnanie otaciek.

    Whoever, s tvrdenim, ze BMW je navrhnute na pohon vsetkych kolies si dovolim nesuhlasit. BMW so zadnym pohom je krasne symetricky navrhnute auto, kde pozdlzne umiestneny motor, cez v strede umiestnenu prevodovku, pohana centralnym kardanom zadnu napravu cez v strede umiestany zadny differencial a rovnako dlhe poloosy. xDrive tuto symetriu kazi a posobi (aspon na mna) ako narychlo dorobeny pohon prednej napravy, tak aby to bolo co najlacnejsie na vyrobu. Servospojka za prevodovkou pohana asymetricky na stranu umiestneny kardan prednej napravy, potom na stranu umiestneny predny differencial a predne poloosy o roznej dlzke.

    Dalej som uz diskusiu necital, pretoze nehnevajte sa na mna, ale niektore hlasky znevazujuce vysledky testu su fakt ubohe. Pokial mate technicke argumenty, tak sa o nich bavme, zosmiesnovanie neoblubenych znaciek a ich vodicov tu fakt nepatri.

  • [4] 27. 2. 2007 v 18:08

    Diky panove za pekne pocteni:) Je stejne smutne, ze v horach vas potkavam tak malo, pokud je jako podklad pod snehem asfalt, o nic nejde, z toho se da vzdycky vyhrabat. Zkuste si pandu s viskozni spojkou a budete se divit stejne jako ja. Tahle mala radost projede vsim a vzdycky, jen skoda ze konstrukteri zapomneli doresit vykon motoru

  • [5] 27. 2. 2007 v 18:26

    Pro gti.-chtěl jsem si přečíst všechny tvé komentáře až do konce, ale je to pod mou úroveň.Vždy jsem respektoval názory diskutujicích, ale u tebe tohle nelze.Je to evidentně mimo tvé možnosti, ale přál bych ti, abys měl subaru na rok, či více a zažil kalamity v zimě a krásná léta, tomuhle autu to je jedno, není nejlepší ve všem, má své chyby, ale to co píšeš ty, píše zoufalý člověk, který mervomocí hájí wv káry a vše ostatní je špatně.Sám si tohle vytýkal lidem ze subaruklubu, ale ty děláš totéž a vlastně je to v pořádku, zameť si před svým prahem a pak mluv.Keci a řízení a cestě k cíli si nech od cesty, spousta z lidí, co sem píše, má možná více nacouváno, než ty najeto dopředu.Nepiš prosím o něčem, čemu nerozumíš a co jsi nezažil.Doufám, že se tě tohle moc nedotkne a jestli ano, vůbec mě to nepřekvapí.Uvědom si, že spousta lidí má i jiné potřeby, než jezdit jen po asfaltě a potřebují pohon 4×4 a subaru je v tomhle směru ferrari mezi čtyřkolkama.

  • [6] 27. 2. 2007 v 20:17

    Pridam osobni zkusenost o tom, ze i normalni ridic se do extremu v zime dostane, ani nevi jak. Verte mi, ze to, co popisu, se presne stalo, i kdyz GTI nejspis zase predvede svou ubohost a, jak se mi uz nekolikrat stalo, moje slova bezduvodne zpochybni. Jeho skoda.
    Jsem stastnym, ale rozhodne ne nekritickym, majitelem Subaru Tribeca (moje prvni ctyrkolka, drive evropska auta) – kdybych mohl, par veci bych zmenil, ale je radost ho ridit, vyhovuje mi a nemenil bych. Jezdim uz dvacet let, ale nikdy jsem se cilene neucil ovladat auto v extremu, takze si rozhodne nemyslim, ze jsem zavodni jezdec. Snazim se jezdit svizne, ale bezpecne. No a loni v zime jsem jel cestou, kterou dobre znam. Bylo zcela sucho, mrzlo. Mezi dedinama jsem jel cca 90-100 km/hod. Najel jsem do mirne velmi prehledne pravotocive zatacky, kde bohuzel, jak se pozdeji ukazalo, byla tenka vrstva ledu na silnici. Jenze nebyla vubec videt – asfalt mel stale stejnou barvu. Nevim, jestli to bylo slunecnim svitem, ale rozdil jsem zkratka nepoznal. Jen jsem najednou citil, jak jde hlavne zadek auta do smyku a protoze jsem to vubec necekal, nejmin sekundu, behem niz by profik stihl asi tak deset ucelnych pohybu, jsem jen cucel, drzel volant a stal na plynu. No a v nasledujici sekunde se auto zase dikybohu srovnalo. V dalsi sekunde se ozvala manzelka (reaguje rychle) s tim, at jedu bezpecneji a deti na zadnich sedadlech si vsimly, ze se asi neco deje. Opravdu nevim, jak bych dopadl s jinym autem, ani presne nevim, kterymi koly jsem na tom lede byl a jak dlouho, jen jsem si v te chvili gratuloval, ze nejsem i s rodinou naborenej v nejakem stromu vedle silnice. Vsechno ostatni mi bylo jedno, ale protoze dobre vim, proc jsem vybiral prave Subaru, rikal jsem si, ze je fajn sedet v aute, ktere v takovych situacich patri mezi naprostou spicku. Mam velike pochybnosti, zda by se Haldex choval stejne jiste.

    Jsem-li sam, rad se obcas projedu po zakroucene okresce, i ta Tribeca je na svou velikost zabavne auto, ale kdyz vezu rodinu, jsem opatrnej a zasadne jedu na jistotu – a vidite, presto moc neschazelo. Asi proto si vetsina z nas, kdyz muze, vybira veci, ktere maji lepsi vlastnosti, nez veci jine. Sice je skoro nikdy plne nevyuzijeme – nejsme rallyovi ridici, ale nekdy je staci vyuzit jedenkrat za zivot, aby se to vyplatilo. Tolik pro ty, co tvrdi, ze pro normalniho cloveka je v podstate jedno, co pri beznych rychlostech ridi.

  • [7] 27. 2. 2007 v 20:57

    Všem ze Subaru-klubu:

    Jo, hoši, je to přesně tak, jak píše nahoře Dan – Subaru je „Ferrari čtyřkolek“ :-))) No, tohle si opravdu můžete zpívat jenom, když voskujete copy v klubovně…

    JaneB… můžeš si být jistý, že každá čtyřkolka by se s tou situací dokonale vyrovnala. Nerozhoduje, zda je to permanent, či je náprava připojitelná. Snaž se pochopit, že my, normální jezdci považujeme za krizovou situaci to, u čeho si jezdec závodní ještě pročítá mapu… Je prostě potřeba si umět připustit, že by tě vyklep na sněhu rally jezdec v OCTAVII SCOUT, co scout, v Loganu 1.6 by tě vyklep jak kanára… pokud tohle pochopíš, vyhraješ nad nemocí zvanou „nedůvodné velebení vlastního volantu“ 😉

  • [8] 27. 2. 2007 v 21:09

    Hezkej pribeh se stastnym koncem, janeB. Verim tomu uz proto, ze jsem sam pred lety zazil neco podobnyho a skoncil mimo silnici, ale s predokolkou. Par tejdnu mi pak nebylo moc dobre, ale jsem tady. A rek bych, ze zdaleka nejsem jedinej, co tohle zazil, jenze par takovejch uz do zadny diskuze neprijde. Fakt je, ze tehdy jsem jeste o Subu vedel jen tolik, ze je mozna z Japonska. Dnes je to jinak, jenze rada lidi (vcetne me) si Subo nekoupi proto, ze na nej proste nema, jenze ne kazdej si to holt prizna. Todle citim i z nekterejch chytrolinu tady. Jinak snizovat hodnotu auta tim, ze reknu, ze ho srovnali s Navarou, ale uz nereknu, ze taky s X3, ktery ma srovnatelnej vykon a vahu a je ve stejny vybave dokonce o statisice drazsi (nebo taky s Lexem), je priznak senility hadavyho dedka nebo proste blbosti.

  • [9] 27. 2. 2007 v 21:21

    Asi sam citis, GTI, ze kazdy mluvime (jako uz vickrat) o necem jinem. Rallyovej jezdec by me asi predjel i v trabantu, kdyby to bylo na lede, ale o to prece nejde. Jestli mi veris, tak musis uznat, ze i realny zivot prinasi mezni situace, at chceme nebo ne.

    Lidi tady uz svoje zkusenosti s Haldexem v mezni situaci popsali a ja nemam duvod jim neverit. Pokud vim, tak v prvni generaci Audi TT s Haldexem se par lidi kvuli jeho vlastnostem v meznich situacich dokonce zabilo, protoze si mysleli, ze maji vyvazene a citelne sportovni auto, ale on se jim v zatacce ten Haldex pripojil a bylo po legraci, protoze jeli rychle a uz nic dalsiho nestihli. Aspon jsem to takhle cetl. Tohle byla, myslim, velmi podobna situace, a proto ty moje pochybnosti o Haldexu. I 90 km/hod. bohate staci k tomu, aby ses uz neprobudil, kdyz neplanovane zpomalis o strom. Ale jako vzdy si myslim, ze si to kazdej musi prebrat sam.

  • [10] 27. 2. 2007 v 21:36

    GTI: jeste k „velebeni vlastniho volantu“: nevim, o cem jinem bych psal, nez o tom, co duverne znam, tedy o vlastnim aute, pripadne o tech, ktera jsem poradne vyzkousel. Vse ostani by byly jenom dohady a plky a tim ztracet cas nebudu. V jine diskuzi bych treba mohl napsat o svem nadseni z dynamiky (v primce) me byvale Octavie 1,8T a taky bych to nebral jako neco spatneho. Musel bych ale chte nechte skoncit zoufalou nespolehlivosti vozu VW a pristupem dovozce a autorizovaneho servisu, v nemz jsem auta kupoval. To me odvedlo jinam a nakonec k japonskym autum – i to je ma zkusenost.

  • [11] 27. 2. 2007 v 21:51

    JanB: To minulé TT mělo problém s přítlakem na zadní nápravu, nikoliv s Haldexem. Jane, ty mě nečteš na diskuzích… 😉 Pamatuj – to nejlepší tvé auto, to je vždycky až to… příští. 😉 P.S. Vysvětlete někdo tomu Chuckovi nahoře, že pokud on nemá na Subaru, neznamená to, že na něj nemá nikdo… 😉 Lehce mě překvapuje tohle intelektuální Chuckčí bahno na diskuzi pod Alessiem. Héééj, Alessio, vy berete do klubu i platóny?

  • [12] 27. 2. 2007 v 21:55

    vážený GTI podle tvých plků bych tě tipnul na dělnicko rolnického pepíka s „vytuněnou“ feldou z nějaké dědiny

  • [13] 28. 2. 2007 v 13:59

    debata může nerušeně pokračovat. dan: ferrari mezi čtyřkolkama půzobí na nepřátele značky jako červený hadr, já s nějakým přirovnáváním k něčemu, v čem jsem nejel nesouhlasím…subaru dělá špičkové čtyřkolky (proč to není AM? Lamborghini? Maybach?)…ne, takovéhle přirovnání ne. prostě si jen pěkně řekneme, že jsou vysoce nadprůměrní a čas od času vyhrají nějaký ten testík ;-).

  • [14] 28. 2. 2007 v 14:30

    ad [61]
    takže to TT o ktorom hovoríte mám, a zodpovedne môžem prehlásiť, že s haldexom problémy má. Nemyslím technické problémy, skôr problémy s naladením a celkovo koncepciou. Auto už aj tak trpí rázvorom, podľa mňa nevhodným naladením podvozku a tristnými brzdami. Ak považuje TT za auto na ukazovanie sa v meste tak vyššie uvedené beriem späť, ak s ním chceme trocha ostrejšie jazdiť veľmi nepríjemne sa tieto vlastnosti prejavia.
    A keď ideme hovoriť o tom ako sa 4kolka vyrovnáva s jazdnými situáciami a niekto mi chce povedať, že haldex sa s tým vyrovná rovnako ako fulltime 4kolka tak asi sa nedostal do situácie kde by to pocítil. Napríklad predmetné TT má aj po výmene podvozku a naozaj dobrom obutí problémy s prejazdom zákrut, v ktorých je nanesený prach, resp. jemné kamienky. Nie že by sa taká zákruta nedala prejsť podobne rýchlo ako s full time ale pri haldexe si to vyžaduje naozaj vedieť čo sa môže stať a naozaj reagovať. Kdežto u fulltime nie sú také nároky na vodiča, resp. jeho reakcie najmä preto, že vozidlo sa správa v každom okamihu dosť predvídateľne. Teraz si budem trochu protirečiť, keď poviem, že aj haldex u TT sa správa predvídateľne 🙂 Nuž je to pravda ale tá predvídateľnosť je trochu iného rázu.
    Zjednodušene povedané, haldex kladie na vodiča oveľa vyššie nároky a vo svetle tu povedané nikto z nás nie je wrc jazdec.
    Toť moje absolútne laické pozorovanie ako majiteľa TT či outbacku.

  • [15] 28. 2. 2007 v 15:06

    skdd: za sebe děkuju za konkrétní zhodnocení na základě vlastních zkušeností. Kéž by se i ostatní neuchylovali k osobním výpadům na základě něčího názoru. Tvoje argumenty oceňuju. V tom TT máš Haldex I nebo II? Myslím, že jednička je všeobecně dost nepovedená, dvojka je PRÝ naopak velmi povedená. Nevím, ještě jsem jí neřídil.

  • [16] 28. 2. 2007 v 15:14

    skdd: diky za nazor od nekoho, kdo s tim autem skutecne jezdi (Audi TT), jsem rad, ze jsem jen tak nekecal.

    Timto tedy musim dal trvat na svem, ze totiz prave proto, ze nejsem rallyovy ridic, ocenim v mezni a hlavne necekane situaci takovy system pohonu, ktery na me klade nejmensi naroky, pokud jde o predvidatelnost. Me (a nejspis i 95-ti procentum z vas) proste k vyplaveni adrenalinu staci uz to, ze jsem necekane ve smyku, natoz abych k tomu jeste resil, ktera naprava kdy a jak zabere. Vim, ze na to nemam a tak volim to, o cem si myslim, ze mi dava nejvetsi jistotu. Tim spis, ze silnice neni letiste a auta ve vedlejsim pruhu nejcasteji jedou opacnym smerem nez ja. Cili nejde jen o to, zvladnout smyk, ale o to zvladnout smyk pokud mozno ve svem pruhu. A to asi nebude vzdycky snadne ani pro zavodniho ridice. Nicmene bourat se da s kazdym autem, to je jasne.

  • [17] 28. 2. 2007 v 15:33

    Tak nejak se v mym prispevku GTI nasel – dobry :-))
    To znamena, ze diskuzni prispevky nejenom furt a furt pise, ale asi taky cte. Jenze moc rychle a trochu po svym, ale aspon je cemu se smat, ze jo.
    Ja nebrecim nad tim, ze si nemuzu koupit novy Subo, v zivote jsou dulezitejsi veci a taky jiny auta, v kterejch se da jezdit. Dost zalezi na prioritach. Ja si klidne priznam, ze bych musel vic makat, abych na novy Legacy mel, ale zatim mi to proste nestoji za to. Az budu uvazovat o aute v tyhle kategorii, tak si Subo urcite projet nezapomenu a uvidim. Tomu se, GTI, rika moznost volby, jestli vy fanousci VW vite, co to je?
    A jinak preju klid tvy tezce zkouseny dusi. Uprimne.

  • [18] 28. 2. 2007 v 21:26

    ad [65]
    keďže mám roadster a 1.8T takže je to „prvé TT“, t.j. V1 haldexu. Samozrejme dá sa jej pomôcť aj inak (hodiť na zadok 5 alebo viac %) a najmä pomôcť 1.8 resp, priebehu krútiaceho momentu a samozrejme naučiť sa s tým jazdiť…

  • [19] 28. 2. 2007 v 22:00

    =))))))
    Co řekli po testu OCTAVIE SCOUT v TV, že OK, ale běda, jak se dostane v zatáčce na sypký podklad (řku-li i kluzký, je to v podstatě to samé): .“…zničehož nic ustřelí zadek a málem jsme několikrát skončili v příkopě mimo silnici.“ …a to se v TV Škoda oficiálně propaguje, takže negativní vlastnost zde znamená více, než je skutečně řečeno.
    …netřeba rozepisovat proč, pochopí snad každý, co nastane při rychlém záběru na zadku …no každý asi ne, ale ten si stejně neumí přečíst ani návod k použití auta 😉
    Rád bych se v nové koktávce povozil, tak snad k tomu brzy dojde.
    …!!….patřím ovšem mezi skupinu těch, kteří chtějí dojet z A do B snadno a bezpečně a hlavně vyjet až do toho B a podle toho jsem vybíral a vybral si, jak jsem si taky nakonec vybral…!!…
    Měl jsem možnost porovnat předem, což jistě nemá každý. A vjet do míst, kde občas jezdím, také s preudohrabkou 4×4 s Haldexem bych si netroufl a asi to nebude nedostatkem odvahy nebo z vlastní neschopnosti.
    …nikdo neříká, že je koktávka pseudohrab 4×4 šmejd, to né!! Je to skvělé a hlavně České auto, ale ne k nám na Valašsko do hor…Jen na asfalt a vedlejší zpevněné a udržované cesty.
    Obrovská část schopností je v autě, zbytek je však ještě pořád na řidiči. A že i kolegové z klubu občas kroutí hlavou? Nu což, jak jsem říkal, potřebuji hlavně a vždy vyjet a ještě se mi nestalo, že bych nevyjel, kde jsem řekl, že vyjedu.
    Zval jsem i jiné auta na test k nám, nikdo však nemá odvahu a bojí se (no, možná oprávněně, ale to nemohu sám posoudit).
    ….PS: pro GTI – jemu bude třeba asi nakreslit schéma, bo to nějak nechápe

  • [20] 28. 2. 2007 v 22:27

    ja jezdil delsi dobu s golf R32 haldex a sem rad ze tu nemeckou pixlu uz nemam subaru mi zere stejne a je v nem jistejsi jizda.Ti pitomci ve vw neumi udelat ctyrkolku.
    pro gti si fakt magor mel by si se lecit ze zawislosti na skopcakowi podiwej kam ta banda dotahla skoda motorsport reknu ti to slusne DO PRDELE i s panem schwarcem.
    Promin asi ti to newoni ale je to tak
    Cuzz subarista

  • [21] 28. 2. 2007 v 22:43

    tý jo, klucí, vy ste se do sebe pustili 🙂

    jen dva drobné komentáře:
    Octavií II jsem najezdil tisíce km, je to fajn auto, zkusil jsem i 4-kolku na sněhu – a není pravda, že rozdíl se nepozná – na opravdu uklouzané silnici pozná a docela dost, a taky nejsem žádnej pilot!
    A pokud jde o to, že Outback je řadové auto – no určitě obecně nijak nevyčnívá, na první pohled, a právě to mnozí oceňují – ale pokud jde o srovnatelnou konkurenci, vlastně jsou to jenom 2 auta, Audi Allroad, Audina kterou bych i mohl, i když žádnej krasavec, a Volvo XC70, pěkný autíčko, bohužel s Haldexem. Takže Outback není jeden z mnoha, když srovnáváme srovnatelné.
    Mimochodem, mám samozřejmě Subaru (ostatně proč bych sem jinak psal) 🙂 – a Subaru jsou prostě nejlepší auta na světě, to je jasný, ne ? Nikdo mi to nerozmluví !!! 🙂
    Je to srdcovka, a tím to je … to je jen málo modelů aut a ještě méně značek jako takových.

  • [22] 28. 2. 2007 v 22:52

    taky jsem měl před subaru octavii 1,8 20v a rád na ni vzpomínám, na silnici je olinka miláček v terénu je miláčkem subaru, rád na ni vzpomínám a nenávidím němce, když můžu tak je napadám a biju. jejich zásluhou a zásluhou těch našich zkorumpovanejch politiků to jde tady do pr… ale to sem nepatří. škodovka i subaru jsou ok, mohli by to dát dohromady bez eu a němců..

  • [23] 1. 3. 2007 v 0:09

    Odkaz pre GTIho: Skus si pozicat na 1 den subaru od niekoho a vyskusaj si to… Podla toho co pises, si sa v ziadnom este asi neviezol. Nemusis skusat powerslidy, staci dynamickejsia jazda po okreske a pochopis…

    BTW: ked uz niektori hustite do subaru: Kto mohol pred 10timi rokmi konkurovat svojim pohonom Subaru? Jedine tak Audi…

    Spokojny Subarisa – neclen fanklubu

  • [24] 2. 3. 2007 v 17:30

    alessio, tento clanek bych si velice rad precetl, ale bohuzel nemcinou nevladnu…nemohl bys mi ho prosim nejaky zpusobem zprostredkovat? treba poslanim na mail?:) diky

  • [25] 2. 3. 2007 v 21:28

    napiš mi mail a dohodneme se

  • [26] 7. 3. 2007 v 19:52

    všem: vybírám auto do 1 mega, čtyřkolku abych dojel kdykoliv a kamkoliv, najedu s ním asi 40.00 za rok převážně po celé republice. Zatím jsem zavrhl SUV ( RAV 4, Honda CR-V a pod ). Po zkušební jízdě jsem byl docela spokojený s Outbackem 2,5i. Je něco rozumnějšího ?
    Allroad se mi líbí, i cena by nebyla neřešitelná, ale zdá se mi to zbytečné.

  • [27] 7. 3. 2007 v 21:06

    najezdíš docela hodně – jel jsem s 2.5i na LPG…výborná volba. Dojezd přes 1000 km, jen na plyn 350km a víc. Outbacka mám rád a ten motor v něm (2,5i) je v naší legacy a musím říct, že je to velmi dobrý motůrek.

  • [28] 8. 3. 2007 v 19:22

    kolo v kufru asi ne, nafta by mi nevadila ( zatím s ní jezdím ), ale rok na ni u Subaru asi čekat nebudu

  • [29] 8. 3. 2007 v 21:27

    Kolo v kofru není s pneumatikami runflat nutné, hodně subaráků s LPG (teda…znám asi 3) to tak pořešilo a jsou naprosto spokojeni

  • [30] 9. 3. 2007 v 12:44

    Outback nemá homologaci s runflaty

  • [31] 9. 3. 2007 v 14:25

    Netuším, zda musí mít homologaci, každopádně se tak jezdí bez problémů

  • [32] 24. 5. 2007 v 12:22

    Jak tady ctu prispevky uzivatele GTI, musim se smat… Ale ted vazne. Je si treba polozit otazku zdali nekdo muze byt tak hloupy, nebo je to v jeho pripade pouze zastydla puberta. Jakozto vlastnik a aktivni ridic techto automobilu Skoda Fabia, Skoda Octavia 1 i 2, Subaru Outback, Suzuki Grand Vitara, Audi A6 Avant, Renault Megane, Opel Astra, Opel Vivaro, Opel Vectra, Opel Omega, Nissan Almera a uz to nebudu ani vypisovat k (vse sluzebni auta v me spolecnosti), mohu porovnavat. Co se tyce luxusu interieru je jasne prvni A6, nicmene rec o tom, ze Subaru Outback nema xenony a vse za priplatek je uplne kravina. Minuly rok jsem kupoval jiz 07 model za necely milion (byly na me hodni, standardne milion sto) a v zakladu mam xenony, kuzi, vyhrivani zadku i predniho skla, zrcatka sklapeci v elektrice, nastaveni sedadla v elektrice, changer na 6CD s MP3 a WMA, dvou zonou klimu, 6 airbagu… no proste nevim co bych si mel vic vymyslet. Vse bylo v cene. U A6 (07/2003) je dnes pocatecni cena prakticky srovnatelna respektive byla dle ceniku o stotisic vis pri 2,5 dehtu. Aby bylo auto alespon trosku pouzitelne a ja (respektive kolega, ktery ho chtel) si vevnitr nepripadal jako v Opel Vectra, stalo to dalsich 150000. Samozrejme, ze je treba rici, ze zakladni A6 NEMA QUATTRO a ja ho dostal zadara protoze zrovna bezela nejaka akce. Jediny rozdil mezi A6 Avant Quattro a Allroadem je par plastu a vyssi podvozek, za to vse zaplatite o cca. 200000 vic. Takze spise demence… Nicmene k tematu. Nejprve utkvela predstava GDI, ze jsou Audi 3 drazsi nez Subaru a tudiz si je lide, kteri jezdi v Subaru nemuzou dovolit. To je prosim kapitalni hloupost. Suboru Outback je cenove ve stejne hladine jako zakladni A6. O A4 ani mluvit nebudu, protoze je to nizsi trida nez Outbacky, mozna by je bylo mozne porovnat s Foresterem XT, ale to by pro A4 dopadlo tristne. Dalsim nesmyslem je tvrzeni o uzasnem luxusu v Audi naproti Subaru. Zakladni vybava A6 je na urovni dobre vybaveneho Opel Omega V6. Mam srovnani, je to skutecne temer to same vcetne provedeni, Ano vsichni vyrobci uz dnes produkuji auta s kvalitnim dilenskym zpracovanim povrchu. Samozrejme za priplatek si v Audi muzety vymyslet vice, Subaru je proste vybanee a konec. Porovnani pocitu pri sednuti do vozu mezi A6 z 2003 a Outbackem 07 uplne na stejno. Dokonce obchodni partner, ktery ma A8 za 2,5 mega si pri sednuti do Outbacku vyjadril obdiv nad pohodlnosti sedacek a predesim changerem na 6CD s MP3 i WMA, ktere tam on chudak nema ani za tech 2,5 mega 😉 Jeste jsem tu nekde videl, ze se nekdo snazi srovnavat Oktavku a Outbacka… Lidi proberte se, to jsou dve rozdilne tridy. Oktavka 2 je moc dobre auto, ale po presednuti z outbacku si pripadate stisnene, sedacky se nedaji srovnat a pokud tedy nechcete utratit mega, tak ani vybava neni takova. Popularni Oktavku I s 1.9TDI ani nebudu hodnotit. To je rozdil asi jako mezi Skodou 105 a prave to Oktavkou I. A ted jizdni vlastnosti. Neni pravda, ze je pohon vsech 4 kol v beznem provozu prakticky na nic. Opet, kdo nezkusil prujezd zatacek s permanentni 4 kolkou vubec netusi o cem mluvi. Popsat se to da takto, na rovince Vam na zada dycha Oktavka, Pasat nebo podobna skatule, blika na Vas a klepe si na ceo i kdyz jedete 120 (okreska), to vse az do prvni zatacky kde pokracujete prakticky s nezmenenou rychlosti dale zatimco ve zpetnem zrcatku vidite divoke manevry vzdalujiciho se pronasledovatele. Ten rozdil je obrovsky a dokud jsem to nezkusil tak jsem si ho nedokazl predstavit. Dalsi ilustrace je dalnice. Klasicka D1, jedete v levem pruhu 150-160 a kde jaky kreten s Oktavkou, Pasatem nebo Mercedesem za pet padesat ma dojem, ze ho brzdite. Ale ouha, prijde vysocina a dest, na dalnici stoji voda. Dale pokracujete v levem pruhu v rychlosti 150-160 a spolecne s Vami uz jen ostatni permanentni ctyrkolky. Opet jsem tomu neveril dokud jsem to nekolikrat nezazil na vlastni kuzi. Nyni ke srovnani v doopravdy narocnych podminkach. Outback i A6 vyjedou prakticky cokoliv, problem A6 je tezky diesel ve predu a pomerne vysoko. Malokdo si uvedomuje dusledky zakladnich fyzikalnich principu. Pokud jedete do zatacky ma tezky dieselovy motor poslusen fyzikalnich zakonu letet porad rovne a jeho hybnost je nemala. Lehky benzinovy a navic nize polozeny motor Outbacku ma hybnost mnohem mensi a proto jsou prujezdy zatackou jistejsi a to predevsim za horsich podminek. A6 ma navic hromadu elektroniky, ktera se snazi eliminovat chybu ridice. Outback ji nema, ale je postaven tak, ze je ho velice tezke dovest do stavu, ze by ji potreboval. Nyni jeste k Haldexum a podobnym hrackam. Nemam osobni jizdni zkusenost, ale srovnani noveho haldexu ve Volvu XC70 versus AWD Subaru Outback je notoricky zname a mozna si ho i GTI dokaze najit na youtube. O tom, ktery system je lepsi a uzitecnejsi hovori pomerne jasne motorizace v Krkokonosich, Jesenikach ci Beskydech. Proc si tam ti mistni asi nekupuji ty uzasne Haldexy, kdyz jsou levnejsi nez AWD od Subaru a quattro od Audi? To jsou tam tak bohati a nebo je tam proste takovy vzity odpor vuci Skodovce? Odpoved je jednoducha, i Lada Niva z roku 1985 ma lepsi vlastnosti nez nejnovejsi Haldex. A ted uz jsem dojedl obed a musim zase pracovat, takze zadr… Jo a GDI, zkus si koupit auto a udelat ridicak neb strom praxe je vecne zeleny. Ty moudra co jsi pochytil cteni motoristickych casopisu na zachode ti v zivote stacit nebudou….

  • [33] 5. 12. 2007 v 13:56

    GTI ty jo ty fakt meleš pořád tu svou, že všechny auta maj schopnosti, kterých řidič civil nemůže nikdy na max využít a z toho tady pořád děláš závěry, že je jedno co koupíš pokud nechceš driftovat po poli. Ty auta vybíráš asi podle toho, kolik stojej a kolik lidí před delvitou vyvalí oči. Protože subaru podle tebe skrývá pod nevalným vzhledem skvělej podvozek a motor, kterej ocení jen závodník relly.
    Jenže selskej rozum říká něco jinýho. Např. poběžím li na čas, je jasný že se mi poběží ve sportovních botech líp než v gumákách a taky je jasný, že atlet profík mě předběhne i ve cvičkách.
    Já prostě tvrdím, že auta právě nustále zdokonalují pohon proto, aby umožnili bezpečnou jízdu i řidiči bez zkušeností.
    A vůbec, s tebou je tahle diskuse fakt marná, svez se v tom někdy a možná se budeš divit, proč že sou ty němci tak drazí a proč si máš připlácet za každou ptákovinu, když můžeš mít spolehlivý auto stejné kvality za třetinovou cenu.

  • [34] 24. 3. 2008 v 7:25

    Vše jsem pečlivě přečetl?Vlastním imprezu 96 EJ20 a Za 4 roky provozu 60tis/km.Subaru si šlo vlastní cestou od počátku šedesátych let..Komu se to nelibi at si koupi Alrouda s alu napravou,nebo škodu s haldexem a přikoupí pro jistotu váhu vzduchu.RDG ventil a vozí V.A.G sebou…Co se tyka spolehlivosti a jízdnich vlastností je subaru N.O.1