• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > American blog  > Dodge Challenger Hellcat boří mýty

  • Dodge Challenger Hellcat boří mýty

    Publikováno: 21. 5. 2014

    Dodge připravil pro modelový rok 2015 dvě nové verze svého kupé Challenger.
    Jedná se o vrcholné verze SRT8 a SRT Hellcat.
    První, „slabší“ nabíde motor HEMI 6,4, jehož výkon byl navýšen na  492 HP.

    Mohem zajímavější je ale silnější verze Hellcat s motorem 6,2 V8 přeplnovaným kompresorem. Ten nabídne masivní výkon 608 HP.
    Pro obě verze jsou k dispozici 6ti stupnové manuální nebo 8.st automatické převodovky.

    Řidič se dále může těšit na širokou škálu možností regulace jednotlivých komponent řízení podvozku od tuhosti pérování přes řízení až po účinek systému trakce. Hellcat je dodáván s dvojicí klíčů, černým a červeným, podobně jako Ford Mustang Boss 302 LagunaSeca . Zatímco ten první se hodí pro běžné ježdění, ten druhý z vozu ihned po nastartování vydoluje po stránce jízdních výkonů to nejlepší.

    Interiér je prakticky shodný s nedávno představeným faceliftovaným 2015 Challengerem, a tak změny najdeme hlavně co se týče exteriéru.
    SRT Hellcat vyniká dostal upravený přední nárazník bez mlhovek, s výraznějším lízátkem a větším spoilerem na víku zavazadlového prostoru. Obě provedení, tedy Challenger SRT i Challenger SRT Hellcat vyjíždí na dvacetipalcových kovaných ráfcích, jež jsou u pekelné kočky lakovány černě a obuty do pneumatik Pirelli P Zero Nero. Hellcat přichází zároveň s novými brzdovými kotouči Brembo o průměru 390 mm, takže jde údajně o největší brzdy, jaké se dosud na voze Dodge  Challenger objevily.

    Rozdíl u interiérů mezi SRT8 a Hellcat je ten, že Hellcat dostane oproti SRT o něco tmavší lesklé části jako rámečky výdechů klimatizace nebo kliky dveří. Volba barev kůže či alcantary na sedačky bude nejspíš stejná jako u SRT, tedy hnědá, černočervená či černá s různě odpovídajícími barvami bezpečnostních pásů. Stejně tak budou sesle vyhřívané i větrané. Verze Hellcat, třebaže ostřejší, na výbavě nebude ochuzena.

    V obou verzích Challengeru SRT najdeme mezi retro budíky přístrojového štítu sedmipalcový displej, na kterém se může zobrazit kromě v podstatě běžných věcí jako maximální hodnoty přetížení nebo čas z nuly na stovku či na čtvrtmíli také výstup lambda sondy, informující řidiče o bohatosti směsi. To se může hodit například při diagnostikování poruchy.

    Centrální 8,4palcový displej nabídne kromě ovládání rádia a všech možných systémů vozu také nastavení výkonu motoru, řízení, podvozku, elektronických pomocníků nebo v případě automatické převodovky také rychlost řazení. Kromě toho také umožní změnit otáčky, ve kterých se rozbliká světlo indikace přeřazení na přístrojovém štítu a nabízí také zobrazení různých budíků s teplotami či tlaky. Lze také sdílet své nejlepší časy zrychlení či čtvrtmíle či je uložit na nějaké médium.

    Obě verze Challengeru SRT také budou mít zvláštní režim pro parkování s obsluhou, který sníží výkon, omezí otáčky na 4 000 a v případě automatické převodovky vypne možnost ručního řazení, bude řadit dříve a nebude používat první stupeň.

    Výroba jak Challengeru SRT, tak silnější verze Hellcat začne ve třetím čtvrtletí tohoto roku v továrně v ontarijském Bramptonu. Ceny zatím nejsou známy

    Jedná se tak o opravdovou lahůdku a přímo pekelně nabroušený Muscle Car. Dodge Challenger tedy vytáhl mocné zbraně, které by mu měly pomoci v boji s odvěkými rivaly Mustangem a Camarem od konkurečního Fordu resp. GM.

    Good luck!

    PS: pořád se vám ještě zdá litrový výkon malý? :o)

Pozdrav od Goodyear Dunlop Kamaz nově v ČR

28 Responses to Dodge Challenger Hellcat boří mýty

  • [1]

    21. 5. 2014 v 16:07MariAchi

    Jo, pořád.
    608 HP z 6,2 je méně, než 100 HP z litru.
    Evropské kompakty (což jsou levná auta i ve srovnání s US cenou Challengeru) mají běžně přes 115 HP z litru.

    Ale jinak jsi pěkně zkopíroval nějaký reklamní textík 😀

  • [2]

    21. 5. 2014 v 20:30Barrichello

    To není reklamní textík, ale info z ofiko představení.

    A Evropské kompakty mě opravdu nezajímají.

    Mě zajímá jak moc ten motr ztrácí na evropské V8 s kompresorem nebo turbem. Hod sem nějaké čísla, at vidíme tu masivní ztrátu.

    Kompakt s chícplým 4válcem vyhnaný otáčkama si můžeš strčit víš kam. To není konkurence Challengeru :o))

  • [3]

    22. 5. 2014 v 08:27Dinar

    Proč by ta ztráta měla být masivní? Vždyť to, co tu představuješ má aktuálně být vrcholná motorizace, špička. Měla by se těm evropským podobně pojatým motorům vyrovnat.

    A vyrovná?
    Dodge 6,2 – 98 koní/litr
    AMG 5,5 – 106 koní/litr
    BMW M 4,4 – 127 koní/litr
    Jag 5,0 – 110 koní/litr

    Nejmenší ztráta je 10% na BMW 30%.

  • [4]

    22. 5. 2014 v 11:50Barrichello

    No vidíš, díky za čísla.

    10% až 30% není na OHV špatný, že :o)

    Sem říkal, nandejte na ty motory kompresor nebo turbo a čísla budou v podstatě shodná.
    A to je výkon na litr objemu.

    Pokud se bavíme o celkovém výkonu motoru, tak Jaguar má 550 Hp, tedy méně, AMG má 583, tedy taky méně a BMW 559, což je taky méně :o))

  • [5]

    22. 5. 2014 v 12:53Dinar

    Jo, jsou v podstatě stejná… :-))) Jsem zvědav, jestli se jednou dokážeš zpronevěřit své pověsti diskusního kašpárka. 😉

  • [6]

    22. 5. 2014 v 14:43Mr.Murphy

    já třeba jezdím pro rohlíky do Lídlu konfekčním Bravem na 16″, které má litrový výkon 108 koní 🙂 To mám panečku supersport…. 😉

    Bariku, ten Hellcat je zajímavé auto, ale řešit jeho litrový výkon a dávat to do nějakých srovnávacích tabulek je to úplně nejhorší, co můžeš udělat….

    Ale tys byl vždycky expert v nabíhání na vidle 😉

    A co říkáš na ten interiér, pěkně to pod tím Fiatem vedou, co? 😉

  • [7]

    22. 5. 2014 v 14:49Barrichello

    No až tady přestanou vládnout zažitá dogmata a nesmysly typu že americká auta nezátačí a motory maj nízekj výkon, nebude třeba srovnávacích tabulek, vid Dinare a Murphy.

    Co říkáš na to, že ten motor posílá výkon na kola přes stejnou almaru jako má prémie, hehe.
    Já sem hrozně zvědav, až budou známé hodnoty zrychlení a spotřeby, to se ještě zasmějeme, co umí staré poctivé OHV :o)

    je zajímavé, že amík umí vydolovat z evropou dávno odepsaného typu motoru tkaové hodnoty a že výroba toho motoru určitě stojí trochu jiné money než výroba AMG. Jestli to nebude jako s Migem 25 Foxbat, kdy amíci čučeli jak puk, jak mohl rus vyrobit za tak málo šlupek letadlo, který umí lítat stejně rychle jak to jejich 6x dražší :o)

    Míru zdar :o)

  • [8]

    22. 5. 2014 v 22:21MariAchi

    Expert v nabíhání na vidle – tak to je naprosto přesná a vyčerpávající charakteristika 😀

  • [9]

    22. 5. 2014 v 22:27MariAchi

    Co třeba Audi RS5?
    V8, 4163ccm, 331kW / 450HP a to je atmosféra, točí 8500 otáček…mazel 🙂

    A ten tvůj amík je v podstaě talián každým coulem – brzdy Brembo, gumy Pirelli a kdo ví, jestli ten muscle endžín nediriguje jednotka Magneti Marelli 😀

  • [10]

    23. 5. 2014 v 06:08webpaja

    …jsou to takový teoretický okecávačky. Je důležitý jak se to auto reálně chová, čekal jsem, že spíš o tom nám napíšeš. Ostatní diskuze je na úrovni kluků v ZŠ. 😉

  • [11]

    23. 5. 2014 v 08:25MariAchi

    [10]

    Tos fakt čekal? 😀

  • [12]

    23. 5. 2014 v 08:32webpaja

    (11) Připadá mi to dětinský. On má někdo revidovanej motor heč, kam se hrabou ostatní heč… Kdyby napsal, hoši jel jsem v tom, jezdí to tak a onak, budu spokojenej.

  • [13]

    23. 5. 2014 v 09:20Barrichello

    Pajo pajo, jak bych v tom asi mohl jet, když nezačla sériová výroba. Že ty kluku ušatá neumíš číst vid, kdybys četl pozorně, máš v textu kdy začne.

    Takže sis krásně naběhl na vidle – Dinar to určitě ocení. Dvakrát čti, jednou piš :o))

  • [14]

    23. 5. 2014 v 09:26Barrichello

    Mariachi: všechno je italský, vlastně i to šasi od Mercedesu, předovka od ZF, kastle od Dodge, a to HEMI už v 50. letech taky vyvinuli italové já zpoměl.

    že ty si jako malej četl knihu o sovětských vynálezcích, vědcích a objevitelích v italštině a nějak divně sis odvodil že všechno měli první italové? Přiznej se :o))
    Bulinův parní tank atd, dyt to znáš ne :o)))

  • [15]

    23. 5. 2014 v 09:33Barrichello

    Jo a Brembo brzdy sem tuhle viděl, krásně zalepená krabička Brembo, návod, všechno super….na destičkách vyražený logo Textar a made in hádej kde :o))
    Další Brembo se dělá třeba v polksu vid, to samý budou možná i ty Pirellky, nebot tuhle sem viděl krásný Nokiany, made in russia vyraženo na pneu :o)))

    A to magnetti marelli bude v krabiče Mopar – made in usa, zabalený v pytlíčku Marelli, made in italy a na finalním výrobku bude made i china :o)))
    Narozdíl od tebe sem totiž pár mopar věcí kupoval :o))

    Nově je tam ted na pytlíčku fiat polszka, proše pana….silnik amerikansky opradowy original spare part wyprodukovnay v polszce, Ja gut :o))

  • [16]

    23. 5. 2014 v 10:50iudex

    (16) Trošku silené… len sa v tom mažeš. 😉
    Ako už bolo povedané, hodnota blogu 0: opísať text o technických parametroch a výbave nemá zmysel, naviac info je už na hlavnej stránke ACZ. Pridaná hodnota blogu je v osobnom pohľade, skúsenosti, podelenie sa s dojami a názormi; toto tu je o ničom.

  • [17]

    23. 5. 2014 v 11:33MariAchi

    [12]

    Jo, rozumím a souhlasím, já na ten blog taky kliknul, neboť jsem čekal jízdní zážitky, no bylo to unáhlené, asi jako hledat u Fokta objektivitu při testu VW 😀

  • [18]

    23. 5. 2014 v 12:57Barrichello

    Přidaná hodnota je v tom, že to info bylo dostupné už asi 5dní předtím, než to někdo laskavě dal na Autofun.

    Veškerá konkurence z českých médií to měla dřív než zdejší redkace, takže sem jí pouze zastoupil.

    Jízdní zážitky nemůže nikdo prezentovat, když v tom nikdo nemohl jet, když se to ještě nevyrábí. Umíš číst?

  • [19]

    23. 5. 2014 v 13:00Barrichello

    A pokud je mi známo, nikde není striktně nařízeno že na blog se musí dávat jen zážitky s něčím, s čím si jel.

    Ostatně od toho je moje.auto.cz, že. Jezdil si s něčím aspon 14 dní, fajn napiš recenzi daného kousku, hod tam fotky, shrn veškeré své dojmy co se týče jízdních vlastností a pohodlí atd a zážitky a je to.

    Pokud si v tom jel půl hodiny někde kolem bloku tak o tom snad ani nemá cenu psát, že. Vypodívdající hodnota = 0

  • [20]

    23. 5. 2014 v 13:43MariAchi

    No já myslím, že na to, abyses spokojeně tetelil v jako „hliníkovejch“ koberečkách, by stačilo napsat, že to jede jako kráva a každopádně líp, než ubohé eurofoukané motůrky do stěračů ála Audi. A na to stačí i to jedno kolečko kolem bloku…

  • [21]

    23. 5. 2014 v 14:40Barrichello

    Mno co na to říct…..nevím zda se smát nebo břečet nad touhle ubohostí co si vyplodil…..

    Ale pokud se mam pokusit seriozně, tak srovnat jak co jede jde budto dle papírových ukazatelů anebo podle přímého srovnání někde na tratit s konkurencí. Zbytek sou jen nic neříkající individuální dojmy.

    na srovnání na okruhu nebo nějakém testovacím úseku si musíme počkat, co se týče srovnání papírových hdonot, většinouta s výkon 600 Hp bývaj rychlejší jak ty se 450ti :o) Samo záleží na hmotnosti ještě.

    Míru zdar

  • [22]

    23. 5. 2014 v 18:29Pekelná Micinka

    foto Pekelná Micinka

    Pekelná micinka http://www.netcarshow.com/dodge/2015-challenger_srt_hellcat/

  • [23]

    23. 5. 2014 v 19:48Mr.Murphy

    šílenost 😉

  • [24]

    23. 5. 2014 v 20:26Barrichello

    to je zvuk co http://www.youtube.com/watch?v=7r1bOZd7T8Q
    http://www.youtube.com/watch?v=MOYUsVLIDuU

  • [25]

    25. 5. 2014 v 16:11vrkuboy

    A umí to zatáčet? A pokud ano tak i jinak než doleva? 😀

  • [26]

    25. 5. 2014 v 19:11Barrichello

    Ne, jezdí to jen pozpátku nebo bokem :o)

  • [27]

    27. 5. 2014 v 10:37Emel

    foto Emel

    Výkon je v pohodě a auto je pěkné… tak jen aby to jezdilo líp než třeba Camaro.

  • [28]

    29. 5. 2014 v 12:19Barrichello

    Aktualizované info:

    S 6,4litrovou verzí sdílí jen asi devět procent komponent, upravený je i blok motoru. V něm pracuje kovaná kliková hřídel. Kované jsou také písty a ojnice a výfukové ventily mají duté tyčinky a jsou chlazené sodíkem, aby zvládly vyšší teploty vypouštěných plynů. Kompresor sedící na vrchu motoru má dva rotory, objem 2,4 litru, integrovaný mezichladič a zvládne až 14 600 otáček za minutu. Také palivový systém je výkonnější.

    Obě převodovky, jak osmistupňový automat, tak šestistupňový manuál, byly upraveny, aby zvládly vyšší výkon; nejsou tedy zaměnitelné s jinými převodovkami Chrysleru. Manuální skříň pochází z Viperu. Mezi zadními koly najdeme mechanický samosvor, který má jiné úrovně uzamčení pro práci pod plynem nebo bez plynu a při brždění.

    K tomu tu máme i video zvuku nového Hellcatu. Výfukovým plynům je do cesty stavěno jen to nejnutnější, tedy katalyzátor, jinak je potrubí bez obstrukcí ve formě tlumičů či klapek. Podle toho to také zní – na volnoběh budou milovníci bublání klasických osmiválců plesat a v otáčkách jim Hellcat připomene silně upravené stroje, stavěné pro co nejrychlejší čas na čtvrtmíli.

    zdroj: autoforum

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

American blog

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Únor 20221 Příspěvek
  • Leden 20221 Příspěvek
  • Březen 20212 Posts
  • Leden 20211 Příspěvek
  • Prosinec 20201 Příspěvek
  • Únor 20202 Posts
  • Říjen 20191 Příspěvek
  • Září 20192 Posts
  • Leden 20192 Posts
  • Září 20181 Příspěvek
  • Duben 20181 Příspěvek
  • Březen 20181 Příspěvek
  • Leden 20183 Posts
  • Září 20172 Posts
  • Červen 20172 Posts
  • Duben 20173 Posts
  • Leden 20172 Posts
  • Srpen 20161 Příspěvek
  • Červen 20162 Posts
  • Duben 20161 Příspěvek
  • Březen 20161 Příspěvek
  • Únor 20162 Posts
  • Leden 20165 Posts
  • Říjen 20153 Posts
  • Červenec 20151 Příspěvek
  • Červen 20152 Posts
  • Květen 20151 Příspěvek
  • Březen 20151 Příspěvek
  • Únor 20152 Posts
  • Leden 20156 Posts
  • Listopad 20143 Posts
  • Září 20143 Posts
  • Srpen 20142 Posts
  • Červenec 20142 Posts
  • Červen 20142 Posts
  • Květen 20142 Posts
  • Duben 20143 Posts
  • Leden 20145 Posts
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Říjen 20134 Posts
  • Září 20131 Příspěvek
  • Červenec 20131 Příspěvek
  • Červen 20131 Příspěvek
  • Květen 20133 Posts
  • Duben 20131 Příspěvek
  • Únor 20132 Posts
  • Leden 20134 Posts
  • Listopad 20124 Posts
  • Říjen 20123 Posts
  • Září 20123 Posts
  • Červen 20121 Příspěvek
  • Květen 20123 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura