-
Dodge Challenger Hellcat boří mýty
Dodge připravil pro modelový rok 2015 dvě nové verze svého kupé Challenger.
Jedná se o vrcholné verze SRT8 a SRT Hellcat.
První, „slabší“ nabíde motor HEMI 6,4, jehož výkon byl navýšen na 492 HP.Mohem zajímavější je ale silnější verze Hellcat s motorem 6,2 V8 přeplnovaným kompresorem. Ten nabídne masivní výkon 608 HP.
Pro obě verze jsou k dispozici 6ti stupnové manuální nebo 8.st automatické převodovky.Řidič se dále může těšit na širokou škálu možností regulace jednotlivých komponent řízení podvozku od tuhosti pérování přes řízení až po účinek systému trakce. Hellcat je dodáván s dvojicí klíčů, černým a červeným, podobně jako Ford Mustang Boss 302 LagunaSeca . Zatímco ten první se hodí pro běžné ježdění, ten druhý z vozu ihned po nastartování vydoluje po stránce jízdních výkonů to nejlepší.
Interiér je prakticky shodný s nedávno představeným faceliftovaným 2015 Challengerem, a tak změny najdeme hlavně co se týče exteriéru.
SRT Hellcat vyniká dostal upravený přední nárazník bez mlhovek, s výraznějším lízátkem a větším spoilerem na víku zavazadlového prostoru. Obě provedení, tedy Challenger SRT i Challenger SRT Hellcat vyjíždí na dvacetipalcových kovaných ráfcích, jež jsou u pekelné kočky lakovány černě a obuty do pneumatik Pirelli P Zero Nero. Hellcat přichází zároveň s novými brzdovými kotouči Brembo o průměru 390 mm, takže jde údajně o největší brzdy, jaké se dosud na voze Dodge Challenger objevily.
Rozdíl u interiérů mezi SRT8 a Hellcat je ten, že Hellcat dostane oproti SRT o něco tmavší lesklé části jako rámečky výdechů klimatizace nebo kliky dveří. Volba barev kůže či alcantary na sedačky bude nejspíš stejná jako u SRT, tedy hnědá, černočervená či černá s různě odpovídajícími barvami bezpečnostních pásů. Stejně tak budou sesle vyhřívané i větrané. Verze Hellcat, třebaže ostřejší, na výbavě nebude ochuzena.
V obou verzích Challengeru SRT najdeme mezi retro budíky přístrojového štítu sedmipalcový displej, na kterém se může zobrazit kromě v podstatě běžných věcí jako maximální hodnoty přetížení nebo čas z nuly na stovku či na čtvrtmíli také výstup lambda sondy, informující řidiče o bohatosti směsi. To se může hodit například při diagnostikování poruchy.
Centrální 8,4palcový displej nabídne kromě ovládání rádia a všech možných systémů vozu také nastavení výkonu motoru, řízení, podvozku, elektronických pomocníků nebo v případě automatické převodovky také rychlost řazení. Kromě toho také umožní změnit otáčky, ve kterých se rozbliká světlo indikace přeřazení na přístrojovém štítu a nabízí také zobrazení různých budíků s teplotami či tlaky. Lze také sdílet své nejlepší časy zrychlení či čtvrtmíle či je uložit na nějaké médium.
Obě verze Challengeru SRT také budou mít zvláštní režim pro parkování s obsluhou, který sníží výkon, omezí otáčky na 4 000 a v případě automatické převodovky vypne možnost ručního řazení, bude řadit dříve a nebude používat první stupeň.
Výroba jak Challengeru SRT, tak silnější verze Hellcat začne ve třetím čtvrtletí tohoto roku v továrně v ontarijském Bramptonu. Ceny zatím nejsou známy
Jedná se tak o opravdovou lahůdku a přímo pekelně nabroušený Muscle Car. Dodge Challenger tedy vytáhl mocné zbraně, které by mu měly pomoci v boji s odvěkými rivaly Mustangem a Camarem od konkurečního Fordu resp. GM.
Good luck!
PS: pořád se vám ještě zdá litrový výkon malý? :o)
Pozdrav od Goodyear Dunlop Kamaz nově v ČR
28 Responses to Dodge Challenger Hellcat boří mýty
[1]
21. 5. 2014 v 16:07MariAchi
Jo, pořád.
608 HP z 6,2 je méně, než 100 HP z litru.
Evropské kompakty (což jsou levná auta i ve srovnání s US cenou Challengeru) mají běžně přes 115 HP z litru.
Ale jinak jsi pěkně zkopíroval nějaký reklamní textík 😀
[2]
21. 5. 2014 v 20:30Barrichello
To není reklamní textík, ale info z ofiko představení.
A Evropské kompakty mě opravdu nezajímají.
Mě zajímá jak moc ten motr ztrácí na evropské V8 s kompresorem nebo turbem. Hod sem nějaké čísla, at vidíme tu masivní ztrátu.
Kompakt s chícplým 4válcem vyhnaný otáčkama si můžeš strčit víš kam. To není konkurence Challengeru :o))
[3]
22. 5. 2014 v 08:27Dinar
Proč by ta ztráta měla být masivní? Vždyť to, co tu představuješ má aktuálně být vrcholná motorizace, špička. Měla by se těm evropským podobně pojatým motorům vyrovnat.
A vyrovná?
Dodge 6,2 – 98 koní/litr
AMG 5,5 – 106 koní/litr
BMW M 4,4 – 127 koní/litr
Jag 5,0 – 110 koní/litr
Nejmenší ztráta je 10% na BMW 30%.
[4]
22. 5. 2014 v 11:50Barrichello
No vidíš, díky za čísla.
10% až 30% není na OHV špatný, že :o)
Sem říkal, nandejte na ty motory kompresor nebo turbo a čísla budou v podstatě shodná.
A to je výkon na litr objemu.
Pokud se bavíme o celkovém výkonu motoru, tak Jaguar má 550 Hp, tedy méně, AMG má 583, tedy taky méně a BMW 559, což je taky méně :o))
[5]
22. 5. 2014 v 12:53Dinar
Jo, jsou v podstatě stejná… :-))) Jsem zvědav, jestli se jednou dokážeš zpronevěřit své pověsti diskusního kašpárka. 😉
[6]
22. 5. 2014 v 14:43Mr.Murphy
já třeba jezdím pro rohlíky do Lídlu konfekčním Bravem na 16″, které má litrový výkon 108 koní 🙂 To mám panečku supersport…. 😉
Bariku, ten Hellcat je zajímavé auto, ale řešit jeho litrový výkon a dávat to do nějakých srovnávacích tabulek je to úplně nejhorší, co můžeš udělat….
Ale tys byl vždycky expert v nabíhání na vidle 😉
A co říkáš na ten interiér, pěkně to pod tím Fiatem vedou, co? 😉
[7]
22. 5. 2014 v 14:49Barrichello
No až tady přestanou vládnout zažitá dogmata a nesmysly typu že americká auta nezátačí a motory maj nízekj výkon, nebude třeba srovnávacích tabulek, vid Dinare a Murphy.
Co říkáš na to, že ten motor posílá výkon na kola přes stejnou almaru jako má prémie, hehe.
Já sem hrozně zvědav, až budou známé hodnoty zrychlení a spotřeby, to se ještě zasmějeme, co umí staré poctivé OHV :o)
je zajímavé, že amík umí vydolovat z evropou dávno odepsaného typu motoru tkaové hodnoty a že výroba toho motoru určitě stojí trochu jiné money než výroba AMG. Jestli to nebude jako s Migem 25 Foxbat, kdy amíci čučeli jak puk, jak mohl rus vyrobit za tak málo šlupek letadlo, který umí lítat stejně rychle jak to jejich 6x dražší :o)
Míru zdar :o)
[8]
22. 5. 2014 v 22:21MariAchi
Expert v nabíhání na vidle – tak to je naprosto přesná a vyčerpávající charakteristika 😀
[9]
22. 5. 2014 v 22:27MariAchi
Co třeba Audi RS5?
V8, 4163ccm, 331kW / 450HP a to je atmosféra, točí 8500 otáček…mazel 🙂
A ten tvůj amík je v podstaě talián každým coulem – brzdy Brembo, gumy Pirelli a kdo ví, jestli ten muscle endžín nediriguje jednotka Magneti Marelli 😀
[10]
23. 5. 2014 v 06:08webpaja
…jsou to takový teoretický okecávačky. Je důležitý jak se to auto reálně chová, čekal jsem, že spíš o tom nám napíšeš. Ostatní diskuze je na úrovni kluků v ZŠ. 😉
[11]
23. 5. 2014 v 08:25MariAchi
[10]
Tos fakt čekal? 😀
[12]
23. 5. 2014 v 08:32webpaja
(11) Připadá mi to dětinský. On má někdo revidovanej motor heč, kam se hrabou ostatní heč… Kdyby napsal, hoši jel jsem v tom, jezdí to tak a onak, budu spokojenej.
[13]
23. 5. 2014 v 09:20Barrichello
Pajo pajo, jak bych v tom asi mohl jet, když nezačla sériová výroba. Že ty kluku ušatá neumíš číst vid, kdybys četl pozorně, máš v textu kdy začne.
Takže sis krásně naběhl na vidle – Dinar to určitě ocení. Dvakrát čti, jednou piš :o))
[14]
23. 5. 2014 v 09:26Barrichello
Mariachi: všechno je italský, vlastně i to šasi od Mercedesu, předovka od ZF, kastle od Dodge, a to HEMI už v 50. letech taky vyvinuli italové já zpoměl.
že ty si jako malej četl knihu o sovětských vynálezcích, vědcích a objevitelích v italštině a nějak divně sis odvodil že všechno měli první italové? Přiznej se :o))
Bulinův parní tank atd, dyt to znáš ne :o)))
[15]
23. 5. 2014 v 09:33Barrichello
Jo a Brembo brzdy sem tuhle viděl, krásně zalepená krabička Brembo, návod, všechno super….na destičkách vyražený logo Textar a made in hádej kde :o))
Další Brembo se dělá třeba v polksu vid, to samý budou možná i ty Pirellky, nebot tuhle sem viděl krásný Nokiany, made in russia vyraženo na pneu :o)))
A to magnetti marelli bude v krabiče Mopar – made in usa, zabalený v pytlíčku Marelli, made in italy a na finalním výrobku bude made i china :o)))
Narozdíl od tebe sem totiž pár mopar věcí kupoval :o))
Nově je tam ted na pytlíčku fiat polszka, proše pana….silnik amerikansky opradowy original spare part wyprodukovnay v polszce, Ja gut :o))
[16]
23. 5. 2014 v 10:50iudex
(16) Trošku silené… len sa v tom mažeš. 😉
Ako už bolo povedané, hodnota blogu 0: opísať text o technických parametroch a výbave nemá zmysel, naviac info je už na hlavnej stránke ACZ. Pridaná hodnota blogu je v osobnom pohľade, skúsenosti, podelenie sa s dojami a názormi; toto tu je o ničom.
[17]
23. 5. 2014 v 11:33MariAchi
[12]
Jo, rozumím a souhlasím, já na ten blog taky kliknul, neboť jsem čekal jízdní zážitky, no bylo to unáhlené, asi jako hledat u Fokta objektivitu při testu VW 😀
[18]
23. 5. 2014 v 12:57Barrichello
Přidaná hodnota je v tom, že to info bylo dostupné už asi 5dní předtím, než to někdo laskavě dal na Autofun.
Veškerá konkurence z českých médií to měla dřív než zdejší redkace, takže sem jí pouze zastoupil.
Jízdní zážitky nemůže nikdo prezentovat, když v tom nikdo nemohl jet, když se to ještě nevyrábí. Umíš číst?
[19]
23. 5. 2014 v 13:00Barrichello
A pokud je mi známo, nikde není striktně nařízeno že na blog se musí dávat jen zážitky s něčím, s čím si jel.
Ostatně od toho je moje.auto.cz, že. Jezdil si s něčím aspon 14 dní, fajn napiš recenzi daného kousku, hod tam fotky, shrn veškeré své dojmy co se týče jízdních vlastností a pohodlí atd a zážitky a je to.
Pokud si v tom jel půl hodiny někde kolem bloku tak o tom snad ani nemá cenu psát, že. Vypodívdající hodnota = 0
[20]
23. 5. 2014 v 13:43MariAchi
No já myslím, že na to, abyses spokojeně tetelil v jako „hliníkovejch“ koberečkách, by stačilo napsat, že to jede jako kráva a každopádně líp, než ubohé eurofoukané motůrky do stěračů ála Audi. A na to stačí i to jedno kolečko kolem bloku…
[21]
23. 5. 2014 v 14:40Barrichello
Mno co na to říct…..nevím zda se smát nebo břečet nad touhle ubohostí co si vyplodil…..
Ale pokud se mam pokusit seriozně, tak srovnat jak co jede jde budto dle papírových ukazatelů anebo podle přímého srovnání někde na tratit s konkurencí. Zbytek sou jen nic neříkající individuální dojmy.
na srovnání na okruhu nebo nějakém testovacím úseku si musíme počkat, co se týče srovnání papírových hdonot, většinouta s výkon 600 Hp bývaj rychlejší jak ty se 450ti :o) Samo záleží na hmotnosti ještě.
Míru zdar
[22]
23. 5. 2014 v 18:29Pekelná Micinka
Pekelná micinka http://www.netcarshow.com/dodge/2015-challenger_srt_hellcat/
[23]
23. 5. 2014 v 19:48Mr.Murphy
šílenost 😉
[24]
23. 5. 2014 v 20:26Barrichello
to je zvuk co http://www.youtube.com/watch?v=7r1bOZd7T8Q
http://www.youtube.com/watch?v=MOYUsVLIDuU
[25]
25. 5. 2014 v 16:11vrkuboy
A umí to zatáčet? A pokud ano tak i jinak než doleva? 😀
[26]
25. 5. 2014 v 19:11Barrichello
Ne, jezdí to jen pozpátku nebo bokem :o)
[27]
27. 5. 2014 v 10:37Emel
Výkon je v pohodě a auto je pěkné… tak jen aby to jezdilo líp než třeba Camaro.
[28]
29. 5. 2014 v 12:19Barrichello
Aktualizované info:
S 6,4litrovou verzí sdílí jen asi devět procent komponent, upravený je i blok motoru. V něm pracuje kovaná kliková hřídel. Kované jsou také písty a ojnice a výfukové ventily mají duté tyčinky a jsou chlazené sodíkem, aby zvládly vyšší teploty vypouštěných plynů. Kompresor sedící na vrchu motoru má dva rotory, objem 2,4 litru, integrovaný mezichladič a zvládne až 14 600 otáček za minutu. Také palivový systém je výkonnější.
Obě převodovky, jak osmistupňový automat, tak šestistupňový manuál, byly upraveny, aby zvládly vyšší výkon; nejsou tedy zaměnitelné s jinými převodovkami Chrysleru. Manuální skříň pochází z Viperu. Mezi zadními koly najdeme mechanický samosvor, který má jiné úrovně uzamčení pro práci pod plynem nebo bez plynu a při brždění.
K tomu tu máme i video zvuku nového Hellcatu. Výfukovým plynům je do cesty stavěno jen to nejnutnější, tedy katalyzátor, jinak je potrubí bez obstrukcí ve formě tlumičů či klapek. Podle toho to také zní – na volnoběh budou milovníci bublání klasických osmiválců plesat a v otáčkách jim Hellcat připomene silně upravené stroje, stavěné pro co nejrychlejší čas na čtvrtmíli.
zdroj: autoforum
Komentáře nejsou povoleny.