-
Pozdrav od Goodyear Dunlop
Jen 55 % českých řidičů přezouvá pravidelně na letní pneumatiky, uvádí v tiskové zprávě společnost Goodyear Dunlop.
Uváděných 55 procent se opírá o dva roky starý průzkum, ve kterém bylo dotazováno 1000 českých řidičů. Z výsledků nelze vyvozovat, že zbývajících 45 % jezdí celé léto na zimním obutí. „Ostatní respondenti uvedli, že jezdí buď na zimních pneumatikách, nebo zimní pneumatiky v létě dojíždějí, nebo přezouvají pouze někdy, či jezdí na pneumatikách celoročních,“ upřesnil na náš dotaz Václav Buchbauer z agentury Temper Communication, která Goodyear Dunlop zastupuje.
Těch bláznů nějak přibývá, že :o))
ZIL Gorbačova a Jelcina na prodej Dodge Challenger Hellcat boří mýty
37 Responses to Pozdrav od Goodyear Dunlop
[1]
27. 5. 2014 v 15:15webpaja
Ano, je to smutný. Nejhorší pak u těch, který auto denodenně užívají, prsí se vysokým výkonem a nejsou ochotni věnovat peníze za slušný obutí. Myslím, že Michalpneu to vysvětlil velmi dobře.
[2]
27. 5. 2014 v 19:03Emel
Ono to hezky koresponduje s vozovým parkem v ČR… průměrný věk je 14 let… nechci stavět automaticky rovnítko mezi stáří auta a péči o něj, ale prostě pro nízkorozpočtové občasné ježdění se asi fakt dá na těch zimácích přežít. Kdo jezdí každý den… a jinde než po městě… ten by na tom bez ohledu na rozpočet šetřit neměl.
[3]
27. 5. 2014 v 20:08T613
doražení zimáků se dá pochopit… nedá se pochopit výkonné auto na zimních gumách po celý rok. To je prostě zoufalost nejvyššího zrna.
[4]
27. 5. 2014 v 21:06Barrichello
doporučuju si přečíst diskuzi na autorevue….k článku věnující se tomuto tématu. Budete se trochu divit, protože se tam vyskytující pro vás nepřijatelné názory, že letní a zimní pneumatika s vysokým indexem nosnosti se zásadně nedrolí, což mohu já osobně za 8 sezon potvrdit, mě se nikdy žádná nedrolila a žádné kusy gumy na blatníkách a podobné katastrofy, které sem tady od jistých lidí četl sem nikdy nezaznamenal (pokud si dá s prominutítm nějaký idiot na auto gumy s indexem 90 když tam má být 100, místo aby tam dal 110 – jeho boj) ; že vysokorychlostní zimní pneu vůbec nemusí být hlučnější jak nekvalitní letní a v neposlední řadě že odvod vody – o kterérm tu argumentují mnozí, že je velmi špatný – odborník na pneu tvrdí že je lepší u zimní jak u letní.
Ono je to vcelku logické , on v zimě není POUZE sníh, ona je v zimě hlavně brečka a rozsolená srajda s vodou. Pokud by tedy zimní pneu neuměla odvést vodu, bylo by to hodně smutný. Toho sněhu je na silních u nás totiž minimum. Nejvíc je vody, často odoslova kaluže v zimě. Jo a na ledu jako zrcadlo nefunguje nic – ani letní, ani zimní ani superhrabáky – jedině pneu s hřeby.
Co vodu ale 100% neumí odvést sou letní slicky, tedy gumy sjeté někam na hranici 1-2mm které sice super sedí na suchu, ale pri lehčím deštíku kloužou a při tom co bylo dnes máte aquaplanning jako pra*e už v 50ti.
A že na nich jezdí dost lidí, hlavně otuzené bmw z poč. 90. let, golfy, astry a podobné nádhery v rukou kloučků s čerstvým razidlem na řidičáku.
Ale o tom se nemluví…..to je tabu.
Jenom sem tu chtěl nastínit, že těch exotů co nejezdí na letních je celkem dost, že.
Univerzály nebudeme komentovat, leckteré levné univerzály sou mnohem horší jak kvalitní zimák a to nejen v zimě (což je logické) ale i v létě.
Ted kontrolní otázka -jaká guma je lepší na rozblácené polnačce v létě? zimní nebo letní?
Míru zdar :o))
[5]
28. 5. 2014 v 06:21webpaja
Citát testera pneu:
„Ačkoli existuje pár krajních situací, kdy dokáží zimní pneumatiky v létě fungovat dobře, z dlouhodobého hlediska je jejich používání nevhodné. Jde pak zejména o jejich neschopnost dobře brzdit a zatáčet. V tom se nemůže zimní pneumatika těm letním rovnat na suchu ani při teplotách kolem nuly, natož pak ve třicetistupňovém vedru na rozpáleném asfaltu.“
Tvoje obhajoba vlastní hloupý šetřivosti a falešnýho frajerství je jen trapnější a trapnější… 😉
[6]
28. 5. 2014 v 08:02woody-alien
Tohle nemyslíš úplně vážně, že ne ? Rozdíl (a dost markantní) mezi letními (CSC 2) a zimními pneu (Pirelli SC3) při projíždění zatáček nebo brzdění vnímám i na Swišťovi s 69 kW, o nějakých výkonnějších autech nemluvě. Že jsem se doslova těšil, až budu moct přezout na letní a trochu si zajezdit, o něčem vypovídá. Kdybychom blogovali na serveru o pečení moučníků, tak to snad přejdu, ale promiň, tady se předpokládá jisté zanícení pro auta. A k tomu patří i nezpochybnitelný fakt, že pneu (a nejen zimní vs. letní) často zásadně ovlivňují chování auta. Pokud chceš ušetřit, je to tvoje věc. Když přizpůsobíš styl jízdy, dá se jezdit opravdu v podstatě na všem. Ale je to spíš chování dědy z Horních Počáplic, kterej jednou za rok ze svý leštěný 120L stáhne plachtu a vyrazí na návštěvu k sestře do Ouholiček. A argumentovat letňáky sjetými „na plátno“ je úplně mimo.
[7]
28. 5. 2014 v 08:22webpaja
(6) Co k tomu dodat…pravdu díš, příteli 🙂
[8]
28. 5. 2014 v 08:47MariAchi
A jako příklad mohu uvést obvykle vysoko hodnocené (a sakra drahé) Pirelli Sottozero – na suchém asfaltu jsem mohl párkrát při plnejch brzdách prdelí trojku kulatinu štípat, jak jsem se bál, že to nedaj a mrknu se tomu přede mnou do kufru. Zimní gumy jsou podstatně horší, než letní jak na suchém asfaltu (a to i při mínusových teplotách), tak na mokru, kdy odvod vody je možná v pohodě, ale brzdí to a sedí rozhodně podstatně hůř.
Na sněhu a ledu (ano i ledu jako zrcadlo) mají zase zimní pneu hodně navrch, doporučuju vyzkoušet, byť na ledě se dá jet kontrolovaně a bezpečně tak maximálně do 20 km/h (na letních však ani krokem).
Jinak odpověď na Barikovu otázku: Na „zimních“ gumách je obvykle označení M+S = Mud + Snow, takže na rozbahněnou polňačku jsou v létě i v zimě lepší „zimní“ gumy, ale ježto po rozbahněných polňačkách nejezdím, je mi to fuk.
[9]
28. 5. 2014 v 09:30Barrichello
Pár zajímavých postřehů z diskuze: (pouze cituji názory jiných): „Výrobci tenhle blábol už odvolali. Hromadily se jim ve skladech pneumatiky starší a i podle jejich argumentace nepoužitelné a tak toto odvolali s tím, že pravidlo čtyřech let neplatí, protože pneumatiky najednou netvrdnou. Hlavně nechcou, aby jim tvrdly ve skladech.
Takže stejné to bude i s dalšími zásadními argumenty tzv. výrobců. Je to jenom manipulace se stádem.“
To k tématu staré, nepoužité gumy
[10]
28. 5. 2014 v 09:31Barrichello
Další citace „lánky z pera výrobců pneumatik jsou úsměvné, zeptejte se lidí, kteří jsou vyučení v oboru a mají letité zkušenosti, většina z nich vám potvrdí, že kvalita směsí na letní i zimní se hodně zlepšila a parametry se k sobě přiblížily, řada zimních dělá menší hluk, odvádí dobře vodu, nemění se tak rapidně jejich přilnavost a valivý odpor jako kdysi. Pak je nutné si položit otázku, jezdím stále po dálnici, nebo používám vůz na cestu do práce a zpět po většinu roku? Podle toho také volím pneu, hezký den přeji „
[11]
28. 5. 2014 v 09:32Barrichello
„Co jsem viděl, tak lidé mají na autech většinou pneumatiky s naprosto nevhodným hmotnostním indexem (nízkým), asi proto, že 90% lidí neví co to číslo znamená a ani neví jaký minimální index výrobce vozu předepisuje. Měkká zimní pneumatika na těžkém autě se potom v létě opravdu drolí jak stará houba. Řidiči co jezdí i v létě na zimních naopak mají rozum a kupují pneumatiky s vyšším indexem hmotnosti než je nutné, taková pneumatika pak snáze nese hmotnost vozu i v létě a nedeformuje se.
Měkké gumy totiž na autě jedou jenom po stranách, pneumatika se hmotností vozu provalí dovnitř a teď si představte v letním horku, jak se v takové situaci chová letní pneumatika a zimní, která je navíc ještě měkčí.
Jenže 80% lidí s tím co mají na autě stejně nemá šanci zastavit. Protože ty pneumatiky na to auto ani nepatří“
[12]
28. 5. 2014 v 09:33Barrichello
Co říkáte na tyhle názory, molodci? Podotýkám že to nejsou moje názory, ale názory diskutérů z autorevue :o))
[13]
28. 5. 2014 v 10:00webpaja
(12) Jsou to kecy šetřílků…nic víc. Papouškuješ-li názory podobných lidí a sám nepoznáš rozdíl, tak ti to tvoje ježdění schvaluju 🙂
[14]
28. 5. 2014 v 10:22michal
K vytvoření nějakého názoru k otázce, zda lze dojíždět v létě zimní pneu od slušných výrobců, jsme před pár lety s kolegy udělali amatérské hodnocení. Spočívalo to v tom, že na vybraném úseku opuštěné asfaltové trojky s průměrnou hrbatostí, se rozjelo auto na rychlost 100 km/h a pak se zastavilo. Měřítkem byla brzdná dráha a pozor, spuštění ABS při brzdění. Ano, sjetá zimní oproti nové a zajeté letní je horší. Nicméně, vedle pneu se neméně rozhodujícím pro spuštění ABS, ukázal vliv stavu brzd a stavu tlumičů. Když je problém tam, tak to nezachrání ani nová letní guma. Dále se ukázalo, že nikdo z nás neměl stejný rozměr zimních a letních pneu. Takže výsledky nebyly aplikovatelné všeobecně, ale jen na srovnání konkrétních zimní užších a vyšších oproti širším a nižším letním. Z toho samozřejmě plynou i jiné schopnosti obou rozměrů pneu přenášet boční síly v zatáčkách. Ale jak píšu, bylo to amatérské měření a nedělám z toho jiné závěry, než to
– že při běžném defenzivním ježdění v koloně ráno do práce a večer zpět, má na brzdnou dráhu větší vliv, zda jsou v pořádku brzdy a tlumiče, než jestli tam je čtyřmilimetrový zimní Nokian, nebo čtyřmilimetrová letní Barumka.
– a na autě s problémem v tlumičích, nebo brzdách, nepomůže ani nová letní Michelinka. A to nejen při brzdění, ale i při průjezdu zatáčkou.
– v létě se opravdu nedají bezpečně dojet zimáky po dálnici k moři, ale to by snad nikoho soudného ani nenapadlo
[15]
28. 5. 2014 v 10:28Jirik
Že to jsou zpola konspirační teorie a zpola rádoby zasvěcené výmysly a polopravdy. Diskuze o tom, která pneu je lepší za jakých podmínek, je na tomto serveru snad zcela zbytečná. A dodržet potřebný hmotnostní a rychlostní index? To není o šetřivosti, ale intelektu a informovanosti každého z nás.
Každého volba a každého odpovědnost, dá-li přednost své pohodlnosti (o šetření bych snad ani nemluvil), nevynaloží hodinu svého času k přezutí a nechá si na svém voze zimní pneu celý rok. Čas od času se dívám a nerozumím zimním pneu na zánovních ikspětkách, esklasse a jiných.
A ne, zimní pneu nebude nikdy fungovat v létě stejně dobře jako letní srovnatelné kvality. Že ten rozdíl poznáš, až když dojde na lámání chleba a ne při cestě do kina, je nabíledni.
[16]
28. 5. 2014 v 11:24webpaja
(14) Michale napadlo…pokud někdo nedopřeje svýmu vozu adekvátní obutí (přepodkládám, že takoví lidé chodí v zimě v sandálech a v létě v bufách), nedá se očekávat, že by dbal na na věci, který nevidí na rozdíl od pneumatik vůbec.
Souhlasím s Woodym, asi se nadá očekávat od postaršího člověka obecně dojíždějícího svůj starý vůz se vším všudy, ale tací tu nediskutují.
O to je to smutnější, když někdo tvrdící o sobě jaký je fanda do aut, sjíždí pravidelně zimní v létě (případně naopak) s argumentem, že rychle nejezdí a nebude budoucímu kupci jeho vozu kupovat sezónní obutí.
[17]
28. 5. 2014 v 13:04Emel
Barik: hmotnostní index? Pokud jukneš na nějaký eshop, pak drtivá většina gum je s hmotnostním indexem 91 (615kg) nebo 94 (650kg). To dává při rovnoměrném zatížení nosnost 2460-2600kg, pro osobáky naprosto dostatečnou.
V reálu máš víc váhy na předku, třeba 60:40… jenže při nákladu se to srovnává. I kdybys ale počítal 60:40, je celková hmotnost 2×615 + 2×410 = 2050 pro většinu aut ok.
[18]
28. 5. 2014 v 13:26Barrichello
Vidíš, já mam třeba hmotnostní index 101
[19]
28. 5. 2014 v 13:30Barrichello
Michal a webpaja:
1) K michalovi – no já právě nikdy menší a užší zimáky nedával, vždy stejný rozměr jako mají mít letní. Třeba na Jaguaru tedy klasika 235/50 R18 101V XL. Žádný 17″, žádný užší kola, to samé i tříkilo a všechny auta předtím
2) paja – brzdy sou základ. Takže na BMW mám vzadu fungl nový ATE kotouče i destičky a přední brzdy sou OK, ty se neměnily, ty měnil někdo přede mnou.
Na Aleru je budu měnit tento týden, kotouče zimmerman, desky brembo předek i zadek, stojí to směšný 4 litry( komplet předek i zadek).
Za to je s bídou jedna 18″ pneu.
[20]
28. 5. 2014 v 14:22webpaja
Tlumiče určo taky 🙂
[21]
28. 5. 2014 v 14:22Emel
Barik: no to jsi teda frajer 😉 , takže můžeš auto naložit až na celkové 3,3 tuny? A k čemu je to dobré? Jsi si jistý, že pneumatika s vyšším hmotnostním indexem nebude na lehčím autem horší než ta přiměřená?
[22]
28. 5. 2014 v 14:37Barrichello
to se zeptej výrobce, proč vyrábí tyhle 18″ v předepsaných rozměrech pro auta co sem měl s tímhle indexem nosnosti. Jinak třeba letní goodyeary, co sem měl na 300C (byly tam když sem to koupil) měly označení SUV 4×4, takže tam dal někdo kola pro SUV…
To se dostáváme k další kapitole, že kolik lidí má na autě předepsaný rozměr gum schválený výrobcem. 25-35% mimo služebáky?
Já z těch 6ti aut co sem kupoval tak krom Stratuse a BMW dali lidi všude jiný rozměr pneu.
Často docela dost rozdílný….na Aleru místo 215 bylo 205, na 300C zas naopak dal někdo místo 225 235, na jagua se někdo rozhodl že dá dozadu jiný rozměr pneu než dopředu, aby to nebyla nuda…a na Sebringu byly místo 16″ daný 17″.
Stačí si pročíst pár diskuzí na netu a řeší se tam něco ve stylu můžu dát na auto pneu 235/40 20 ? A vono výrobce žádnou takovou gumu schválenou pro auto nemá.
To taky nikomu nevadí krom pojištoven, které v takovém případě zdaleka neplní v plné výši. Zajímavý co.
[23]
28. 5. 2014 v 14:38Barrichello
Emel: ale abych odpověděl na tvojí otázku: podle mě je lepší mít věci naddimenzovaný, než poddimenozovaný.
[24]
28. 5. 2014 v 14:42Barrichello
webpaja: tlumičům dle mechanika, který mi to servisuje nic není. Měnit netřeba. Ale třeba na Stratusu sem je měnil :o) Dával sem KYB
[25]
28. 5. 2014 v 14:51Emel
Barik: guma s větší nosností bude zřejmě tvrdší, o to hůře pak bude filtrovat nerovnosti, možná bude těžší… ? Nevím, jen teoretizuju. Pro běžnou Octavii (dosaď si dle libosti) je ale limit 2,4t dostatečný i s rezervou.
Co se špatného rozměru týče – s tím se tedy nesetkávám. Možná u jezdců amerik je to problém, protože se tam vyskytují exotické kombinace… ale evropský mainstream má pár klasických rozměrů typu 205/55/16, ty jsou také nejlevnější… a s výjimkou tunerů, kteří se snaží na auto nacpat za každou cenu co největší gumu to většina kupuje tak jak to má být.
Ne že by se něco stalo, pokud nahradíš 205/55/16 za 205/50/16 nebo 225/45/17… jen tím můžeš ovlivnit tachometr.
[26]
28. 5. 2014 v 15:12Barrichello
U amerik se vyskytují exotické kombinace pouze v tom, že maj výsoký profil pneu, typicky 60 nebo 65. Šérka bývá typicky evropská typu 195/205/225/235
Vyjimkou je Alero a tehdejší Malibu, kde v rozměru 215/60 R15 je v zimních pneu výborný výběr – Toyo a jinak nic. :o))
Ale jak vidno na Jagu, což je klasický evropan i tam někdo dal jiný gumy než tam měly být, aspon dozadu.
[27]
28. 5. 2014 v 15:54Emel
Barik: no právě… chápu, že pokud se 215/60/15 nabízí jen drahé Toyo, tak holt kupec sáhne po něčem jiném, levnějším. Nebo že někde dostanu čtyři starší gumy a prostě je obuju bez ohledu na to, co je v TP. Ale pokud jdu kupovat nové gumy ve standardním rozměru…
Pro zajímavost… co bylo u toho Jaguára a co tam mělo být?
[28]
28. 5. 2014 v 16:03Barrichello
255/40 místo 235/50
[29]
28. 5. 2014 v 22:59jazva
Nebude, tá „politika“ – obujem na to auto hocičo, daná skôr tým že kupuješ autá od podobných ľudí ako si ty sám? Rozumej: Ľudia čo sa chcú za každú cenu prezentovať veľkým autom a potom nemajú na banány? 😀
[30]
29. 5. 2014 v 09:14Barrichello
No tak já auto od sukromé osoby kupoval jednou. Jaguar.
Zbyek bylo přes bazar, co si tak vzpomínám, prvním majitelem 300C byla firma na výpočetní techniku z Ostravy, První majitelkou Sebringa jistá velmi solventní podnikatelka ze Znojma, BMW měl jeden VIP pán z Kampy, nebudu si dělat reklamu, ale kdybych tu napsal jeho jméno, mnozí z vás ho budete znát.
No takže zbývá Alero a Stratus, to měly nějaké obyč paní z Prahy, tak ty možná na banány neměly no.
Já na ty gumy samozřejmě mam, ale nerad vyhazuju prachy za zbytečnosti. A nerad trávím čas prodejem něčeho, co nemusím prodávat, nehledě na ušetřený čas při přezutí.
To je asi jako platit měsíčně nájem 16 000 Kč, když můžu platit 3800 se vším všudy vč. elektřiny a plynu. A ještě sem měl 2100 přeplatek (teplá voda, elektrika a plny – seřteny přeplatky dohromady).
Takže krom toho, že sem ušetřil za 10 let 100 000 Kč za gumy a eventuálně 100 tis kč za disky, sem proti některým kamarádům a kolegům ušetřil zhruba 1 200 000 Kč na nájmu, který by jinak schlamstnul nějaký slovutný pronajímatel popř nějaké veselé družstvo a či banka v rámci hypotéky(tam je to ještě větší masakr) – tak jako těmto ty prachy odevzdávají lidé kolem mě.
No – někdo holt má oktávku nebo jiný podobný sazomet a platí měsíčně 15 000 nájem a jezdí na dehet, někdo holt osmiválcový Jaguar, BMW či šestilitrové HEMI v benzínu – protože platí měsíčně 4 000. Ted budu dělat výměnu ATF a filtru(součást vany – modří vědí) v bawu,
sranda asi za 7-8 litrů s prací. Takže tomu že někdo nemá na banány se můžu akorát zasmát. Je potřeba si zvolit proiority a pro mě třeba větší proioritou mít dobré brzdy a vyměněné náplně a filtry, než mít na autě super letnáky, btw dneska se ty zimní gumy děsně přehřívaj, ráno bylo 9 nad nulou. To bylo loni v listopadu taky, když byly povinný zimáky, hehe.
Míru zdar :o)))
[31]
29. 5. 2014 v 10:51Emel
255 místo 235, no dobrá… a co jsi tím chtěl vlastně říct? Předpokládám, že důvodem bylo to, aby to „vypadalo hustě“, možná okrajově zlepšení trakce při prudkých rozjezdech. Tohle asi žádné bezpečnostní riziko není…
[32]
29. 5. 2014 v 11:44woody-alien
[30] Smát se tomu můžeš, ale na věci to nic nemění. Znovu opakuju, že od toho, kdo má rád auta, bych čekal jiné chování. Člověk může šetřit na barvě, na výbavě….ale škudlit na tom, co přímo ovlivňuje chování auta ? Ne, zimáky opravdu nejsou totéž co kvalitní letní gumy a pokud tě trápí, že ti při následném prodeji zbyde jedna sada, prodat se dají snad i zvlášť. S tvojí logikou si sice koupíš kvalitní sýr, ale budeš ho pižlat sekáčkem na maso, protože proč investovat do speciálního nože…Nicméně to je tvoje věc, jen ten pokus o „obhajobu“ vyznívá dost křečovitě.
[33]
29. 5. 2014 v 12:23Barrichello
Ano je lepší pižlat kvalitní sýr nožem za 50 kč než mít nůž za 800 a krájet s ním eidam za 99 :o))
Když to vezmeme ad absurdum. Na tom kvalitním sýru si pochutnám, zatímco na to, čím sem to pižlal si za 2 minuty ani nevzpomenu.
[34]
29. 5. 2014 v 17:08woody-alien
Nechám sýr sýrem a zeptám se: A vážně si „pochutnáš“ na letní vyjížďce s nazutými zimáky ? To jsi tedy gurmán….
[35]
29. 5. 2014 v 18:23MariAchi
Ano je lepší pižlat kvalitní sýr nožem za 50 kč než mít nůž za 800 a krájet s ním eidam za 99 → to je přesně to „nemít na banány“, ale ty to asi nepochopíš, to už je mi po pročtení téhle diskuse jasné. Takže míru zdar hahaha
[36]
30. 5. 2014 v 10:38Barrichello
woody: ano vychutnám. Mě se nic nedrolí, nic nesmýká pokud teda nechci jet stylem aby se to smýkalo schválně. Mě ty gumy v ničem neomezují, jak sem ale psal kdysi – BMW je první auto s kterým sem jel ty 200, ono nějak svádí k ostřejší jízdě, sedany ač měly 350-400 Hp k ní nějak moc nesváděly.
Okreskovou 100ku ty gumy zvládají naprosto v pohodě. To i při ostřejším projetí zatáček, ani nebliká ESP.
To jedině při ostřejším rozjedzu se kola protočí, ale to umí i 150 HP Alero když zašlápneš plyn do podlahy, taky bliká kontrola trakce :o))
A to má letní, takže to zjevně gumama nebude.
(kdyby se někdo divil proč má Alero letní, tak tam je to naopak – letní za 800 kč ks a zimní za 2400 ks jediné zančky Toyo – za rady dát tam jiný rozměr děkuju, ale ten je mi platný jak mrtvýmu cvičky – z legální stk tě s jiným rozměrem vyrazí a pojištovna ti bude taky krátit plnění, kdyby něco).
[37]
10. 6. 2014 v 22:27Moje stránka
Chápu, že někteří řidiči chtěljí své zimní pneumtaiky v létě dojet, ale musí mít nějakou soudnost a vědět. jestli už stav pneumatik není natolik špatný, že by tím ohrozili svůj život a bezpečnost ostatních.
Komentáře nejsou povoleny.